Az új VW konszern által használt automatizált DSG 6, DSG 7 sebességes váltók a használat során megmutatták hogy minél bonyolultabb valami, annál könnyebben el is romlik.
Elég hulla vagyok már. A kérdésem meg lemaradt....
Szóval a kérdés az lenne, hogy mennyire normális az, amit tapasztalok a leírt szituációban? Kezdhetek aggódni? Előjele valaminek? Vagy teljesen normális?
Nekem inkább kérdésem lenne, vagy kíváncsi lennék a véleményetekre. Új vagyok még DSG terén, most lett először automata váltós autóm is. Egy Passat B8 (2016) GTE Hybrid valós 120e km-el (DSG-ben olaj cserélve 60 ezrenként szakszervízben). Az autó benzines és elektromos módban is nagyon szépen vált, semmi hangja, semmi kattanás, semmi rángás, semmit nem lehet érezni a váltásból. Induláskor sem ugrik meg, nem remeg, szép kellemesen indul el.
Viszont egyvalamit megfigyeltem, amikor D-ből R-be, vagy R-ből D-be rakom (járó benzinmotornál - mert elektromos módban nyilván nincs járó motor ami terheli) kattanást hallok. Ezt folyamatosan tudom reprodukálni. Moccanás remegés nincs N-ben sem. De mikor D-ből R-be vagy fordítva, akkor mindig van egy szolid kattanás.
Előre elnézést ha már sokszor ki lett ez tárgyalva, pár oldalt végig lapoztam már, de nem találtam erről infót.
Egy hibával kapcsolatban szerenték érdeklődni, hogy valaki tapasztalta-e már. Autó vásárlás előtt állok, meg is van a kiszemelt(Passat B6 2.0 CR DSG) és a tulaj elmondása szerint a váltó néha rakoncátlankodik, ami abban jelnik meg, hogy D-ből P-be rakás után eltűnik a fokozat visszajelző a műszerfalról. Ilyenkor, ha újra D-be van rakva az autó elindul, de nem vált fokozatot. Motor leállítás és újraindítás után megszűnik a hiba. Annyi plusz infó még, h kettőstömegű és kuplung szett cserélve volt az autón nemrég, illetve a DSG mechanika is fel lett újítva.
Találkozott már valaki ezzel a hibával, és, ha igen mi volt a megoldás, valamint mennyibe került?? Ha milliós összegekről beszélünk, akk elkell engednem az autót, de pár százezres javítási költséggel még látok benne fantáziát. :D
Egy 2008-as B6-os Passatom (2.0 CRTDI, DSG6) van, jelenleg 350 ezer km-rel. Tudomásom szerint az előző gazdájánál fel lett újítva a váltó nagyjából 260 ezer km-nél, váltóolaj cserélve 320 ezer km-nél. Sajnos egy ideje egy búgó hanggal (kerékcsapágy problémához hasonló zaj) küzdök. Mostanra ki lett zárva, hogy más okozza ezt, egyértelműen a váltótól jön. Ez a zaj nagyobb nyomaték leadásánál hallható, egyrészt 90-100 km/h feletti sebességnél az út egyenetlenségei, akár emelkedők, lejtők szerint, illetve ez kombinálva a gyorsítással. Az intenzitás, gyakoriság csökken, ha utasok is ülnek (legalább egy) az autóban az anyós ülés oldalán. A váltó alapvetően szépen vált lefele, felfele, nem üt, nem rángat. Sajnos a kora miatt már nem érné meg százazreket költeni rá, viszont nem költséges javítás esetén még szívesen használnám egy-két évig. Találkozott már valaki hasonló gonddal VW konszernes autónál?
Azzal, de már csak mild hybrid verzióban, induláskor villanymotor segít, ezzel a kuplungkopásra nagyjából megoldást találtak. Más baja meg már a végére nem volt.
Olyan problémám lenne, hogy van új Skoda Octavia 2.0 tdi (150) 7 sebességes dsg váltóval, és váltáskor a váltó 100-200-al megemeli a fordulatot. Ez egy kis egyenetlenséget okoz váltáskor.
Engem nagyon zavar, de biztos azért mert már nagyon figyelem. Lehet hogy az utas észre sem veszi. Most 14000 km van az autóban. Az elején biztos nem csinálta ezt. Most viszem szervízbe, de persze ilyenről még nem hallottak. Valahol itt olvastam, hogy másnak is volt ilyen jelensége, próbáltam vissza keresni de most csak nem találom.
Úgy néztem, hogy hidegen kevésbé csinálja, de amikor üzemmeleg akkor mindig. Ha átrakom kézibe vagy sportba ugyanúgy.
Volt aki azt mondta, hogy azért csinálja a fordulatszám emelést, hogy könnyebb legyen a váltás (mint régen a gázfröccs), de én ezt nem hiszem.
Főnököm Kodiaq-jában 2.0 tdi (200) 4x4 7 dsg tök simán vált 70 ezer km után. Gondolom a kettőben nem ugyanaz a váltó van, vagy ki tudja.
Ha esetlg valakinek van ilyen problémája, netalántán sikerült megoldást találni rá, kérem ossza meg velem.
A hiba jelenség: Dsg vàltó hiba mentesen működött eddig egy intercooler cső csere után már másnap az autó se előre se hátra nem indult el. Hibakód egy db volt benne C06EC nem igazan találtam erre semmit.elméletileg minden rendben van. P-ben zár N-ben kiold,de mást nem csinál.Nincs vészüzemben sem. Esetleg valaki valami ötlet? Köszi.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy vajon az új (2023-as) Skoda oktáviákat 1.5 tsi benzineseket is még a száraz Dsg-vel szerelik?Vagy azoktól már nem kell félni? Köszönöm a választ.
Azt szeretném kérdezni, hogy sikerült megoldani a problémát. Nekem egy 2014 es Superb 3.6 literes van ehhez hasonló hibával amihez 120 km/h nál erős kormányregés is társul ami nagyon kellemetlen.
Mik a tünetek. Én már háromszor voltam a mûhelyben, mert rángat ha emelkedôn tolatok ki a garázsból. Azt mondták elôször, hogy hideg stb. Végül megkaptam , hogy ez ilyen. Van még egy év hátra a garanciából,majd elmegyek egy nagyobb szervízbe. Renault Kadjar 2019.
Köszönöm, hozzájuk már akartam is egyszer menni váltóolaj-cserére, mert pont ő tett fel képeket valahová, hogy DQ200-nál miért érdemes, csak nagyon nem tudtam elérni telefonon.
Autódokik Gyód. A Tarsoly Peti becsületes és megbízható fazon. Ért is hozzá, javítja is a VW csoport váltóit / autóit. Ha távolság és várólista nem akadály, akkor oda.
DQ200 (0AM) kuplungcserére hová vinnétek az autót? A legfontosabb a garantált minőségű munka, csak olyan hely érdekel, akiért tűzbe tennétek a kezeteket. Elnézve az árkülönbségeket, az országban gyakorlatilag bárhol lehet. Nem sürgős (=hosszú várólista nem akadály), az autónak semmi baja, de a havi futást és a mért adatokat ismerve kb. fél évet adok neki.
Hmm .. nem lehet, hogy nem jól kezeled a váltót? Megállás D-ben, fék, KÉZIFÉK, majd P. Különösen akkor, ha nem vízszintesen állsz meg. Induláskor P, fék, majd D UTÁNA kézifék ki.
Sziasztok! Passat B8 2016-os. 6-os DSG indításnál (hidegen) P-ből menetbe rakva nehezen megy(nem mindig). Mintha be lenne ragadva, erővel lehet csak kiakasztani. Rohadt idegesítő, ez ilyen gagyi??
Egy olyan kérdésem lenne hogy ha az autó (2010es Skoda octavia) Dsg váltója menet közben felváltotta negyedikbe majd a műszerfalon a D4 és egy kulcs kezdett el felváltva villogni akkor az mire utalhat? Amint lehetett azonnal meg lett állva a kocsival majd ujra indítást követően röviddel eltűnt ez a jelzés és a chek engine kezdett el világítani, ami később szintén eltűnt.
Tudom gépre kell dugni és okosabb leszek, de mivel vasárnap délután van így egyenlőre nagyon más lehetőség nincs mint itt megkérdezni.