Az új VW konszern által használt automatizált DSG 6, DSG 7 sebességes váltók a használat során megmutatták hogy minél bonyolultabb valami, annál könnyebben el is romlik.
Azt szeretném kérdezni tud- e valaki DSG váltóhoz értő szerelőt vagy aki profi a kuplunghoz, ugyanis csúszik és a szakszervizekben csak találgatnak mert nem ír ki hibát!
Van valahol délpesten egy fickó,talán kispesten vagy környékén de állandoan el van úszva. Dsg-ket csinál Zsoltnak hívják. Megvolt a teloszáma valahol megnézem hátha megvan még.
Szerintem kuplung hiba. Első körben lapokat cserélnék a vezérlőtömbön vagy legalább kimérném nincs e kontakt hiba bennük. Utána sajnos K2 kuplung csere. A komplett kuplungcsere hatékonyabb mint a K2 lamella gányolás bár jóval drágább.
Sziasztok! De jo h ratalaltam erre a forumra! Kerdesem lenne: 2010 golf plus, dsg 7-el. A valto amugy teszi a dolgat, de minden inditas utan kb 10 perccel a fokozat kijelzo villog a muszerfalon es ugy is marad. Az auto szepen de ez van benne. Diagnosztika is volt: p189c, p0841, p17bf. Otleteket megkoszonnem !
2009-es DSG 7-es SuperB-em van, 195e km-rel. Üzemmeleg motor mellett, ha sokáig állok dugóban, elinduláskor és D1-ből D2-be váltáskor beremeg. Ha szépen haladósan tudok menni, és csak néhány lámpánál kell megállnom, nem produkálja ezt. A márkaszervízben azt mondták, hogy mivel még nem volt benne kuplung cserélve, valószínűleg kuplung csere fogja megoldani a gondot, ami kb. 350 eFt. Valakinek van hasonló tapasztalata, esetleg Pesten jó "DSG specialista", aki kedvezőbb árfekvéssel dolgozik a márkaszervíznél?
Ha nem teljesen sík a terep akkor húzd be a kéziféket. P állásban reteszeli a féltengelyeket ami megfeszül mert gurulna a kocsi, ezért nehéz kivenni utána a P állásból!
Sziasztok!Van egy 2014 es 140 le passatom 6 os dsg váltóval.Amikor megállok és p-be rakom lelépek a fékröl és ha nem sik az útfelület hanem mondjuk lejt valamerre akkor az autó megmozdul egy pár centit elöre vagy hátra.És utána csak nagyon nehezen tudom kivenni p állásból.Valaki tapasztalt már ilyet,köszi elöre is.
A problémám a következő.... VW Sharan 2013 2.0 CRTDI DSG 6 sebességes váltó. A hiba a következő...Elindulást követően kanyarodás majd a váltó második helyett üreset vált a motor felpörög. A motort újra indítom a hiba megszűnik és megy egész nap az autó.Gyári programmal (Seat Szabó) Hibakódot nem tárol
Csak hogy szét ne trollkodd. Nem az a hülyeség, hogy kézi váltónak nem használ ha kuplung nélkül kiveszed sebességből, hanem hogy azt gondolod, ugyanez történik a robotizált váltóddal is, amikor N-be lököd a váltókart. A fékpedál lenyomás mértékével pedig megint nem értem, hogyan hozod kapcsolatba az üresbe kapcsolást. Szétbontottad, megnézted működés közben? Lövésed sincs, milyen kapcsolat van a fékpedálod és a kuplungvezérlő automatika között.
Néhány ponton hülyeségeket beszélsz. Pl. az utolsó mondatodban. Feltehetően azért, mert nem tanulmányoztad kellő alapossággal a 7 sebességes szárazkuplungos váltót és ismereteid hiányát fantáziával pótolod.
Nekem két 7-es DSG-s autóm is van (egy Golf VI meg egy Golf VII Sportsvan). Egyik benzines, másik dízel. Egyik 2012-es, a másik 2016-os. A Sportsvan-ban van Auto Hold, ami bekapcsolt állapotban biztosítja, hogy megállás után nem kell a féken állni, nem kúszik az autó. Viszont egyik sem tud vitorlázni, azaz automatikusan üresbe váltani kiguruláskor. Ha állok velük, akkor sem P-ben, sem N-ben nem mutatja a fokozatot, hanem D1-ben van.
Az Auto Hold esetén talán tényleg van egy kis fordulatszám esés, de a másiknál semmi ilyesmi, akármeddig állhatok a féken.
Az kemény... mármint hogy a kocsi áll helyetted a féken és kiszállsz. Lehet meglököd hátulról és elindul. :)
Hogy miért? Mi az értelme. Inkább csak megszokás és a tudat, hogy spórolok vele egy kevés üzemanyagot. :) Nem véletlen, hogy a "vitorlázás" bekerült az újabbakba már... Próbáld ki milyen messze lehet kigurulni akár 60-70-ről motorfék nélkül! A fogyasztás ilyenkor pedig minimális. Ez körülményektől függően jelenthet pár decit. Mondjuk, ha a pályán 10-el lassabban járnék, vszeg többet spórolnék vele, szóval inkább csak a megszokás és az érzés, hogy kihozol valamiből a maximumot... Szerintem vannak akik ezt értik. De mégegyszer mondom, szerintem inkább csak megszokás, néha be is nyalom, mert tök változó, hogy kidobom e üresbe vagy nem, inkább nem. Ez persze azt eredményezi, hogy sokszor elfelejtem, hogy üresben van, így az indulás nem valami sikeres...
Az pedig, hogy van e kenés vagy nincs. Erről lövésem sincs, de miért ne lenne? :) Illetve, ha már úgy csinálták meg a mérnökök, hogy a gombot sem kell a D-N / N-D között, akkor gondolom valóan nem okozhat akkora galibát!
Nem tudom, nekem ez volt a saját tapasztalatom. Aztán lehet, hogy a legújabbak máshogy viselkednek.
Én egyértelműen éreztem megállás után kb fél-1mp-el, hogy épp nem vinné a hajtás és esett is egy minimálisát a fordulat, majd felengedés után pedig érezhető volt ahogy kapcsolja az 1-est (csupán tized másodpercek nyilván, de akkor is érezhető).
Azt is hozzá kell tenni, hogy leghosszabb ideig 7-es DSG-t Skodában vezettem, és nekem az a határozott meglátásom, hogy nagyon kicsivel finomabbra van hangolva a VW-ekben (mivel azokkal is volt szerencsém).
A 6-os DSG viszont ezt nem csinálja, ott tuti marad 1-ben.