Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ekowob Creative Commons License 2018.01.11 0 0 888
Akkor inkább vidd szerelőhöz, mert el lehet szúrni a cserét.
Előzmény: tyityusz (887)
tyityusz Creative Commons License 2018.01.11 0 0 887

Sziasztok! Van egy 2011es Sharanom Dsg váltós. Milyen váltóolaj kell bele és mennyi. Sajnos semmi leírásom nincs hozzá.

GTibi80 Creative Commons License 2018.01.09 0 0 886

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni tud- e valaki DSG váltóhoz értő szerelőt vagy aki profi a kuplunghoz, ugyanis csúszik és a szakszervizekben csak találgatnak mert nem ír ki hibát!

KovácsMihály28 Creative Commons License 2018.01.07 0 0 885

Utána kérdeztem a srácnak.Nem elérhető telefonon annyi a melója. Az üllői úton van a mühelye valami régi gyárban. megszerzik az elérhetőségét ha kell.

06/20 9 157246 de reménytelen.

Előzmény: Teo papa (884)
Teo papa Creative Commons License 2018.01.06 0 0 884

DSG javító Zsolt: 20/6157246. Korábban volt róla szó, de visszaigazolás nem nagyon volt, hogy hogyan dolgozik

 

Teo >

Előzmény: KovácsMihály28 (882)
KáJé74 Creative Commons License 2018.01.06 0 0 883

A "bólintás" a kerékre átvitt nyomaték (egyenletes haladás, gyorsulás) csökkenése, kiesése miatt jelentkezik.

Ez lehet a lassú váltásé is, ami akár tengelykapcsoló szerkezet miatt is lehet.

Mivel ez csak 0 fok körül, hideg motornál (váltónál) kezd el jelentkezni, így a szerkezet hibáját kizárnám.

A hideg - az én gondolatom szerint - az olajra (ezáltal a mechatronikiai szeleptömbre) van a legnagyobb hatással.

Ezen gondolatmenet alapján építettem fel kis teoriámat. :-)

Előzmény: KovácsMihály28 (879)
KovácsMihály28 Creative Commons License 2018.01.06 0 0 882

Van valahol délpesten egy fickó,talán kispesten vagy környékén de állandoan el van úszva. Dsg-ket csinál Zsoltnak hívják.
Megvolt a teloszáma valahol megnézem hátha megvan még.

Előzmény: Jocs (881)
Jocs Creative Commons License 2018.01.05 0 0 881

Esetleg tudsz valakit ajánlani a javításra?

KovácsMihály28 Creative Commons License 2018.01.05 0 0 880

Vezérlőtömb(mechatronika hiba)olajnyomás nem megfelelő. Ott keresném a hibát a belsejében.

 

Előzmény: embera1978 (877)
KovácsMihály28 Creative Commons License 2018.01.05 0 0 879

Váltáskor bologat?
Hisz a 7 seb csak kuplungot vált nem sebességet.

Szerintem dermedty tovább olajnak ilyenkor nincs jelentősége.

Berakja 1be és 2be elindulunk majd kuplungot vált ,berakja3ba majd kuplungot vált és igy inkább csuszás.  tovább.

Bologatás max a kuplung kopás miatt lehet. de ezinkább csuszás lehet.

Sztem.

Előzmény: KáJé74 (875)
KovácsMihály28 Creative Commons License 2018.01.05 -1 0 878

Szerintem kuplung hiba.
Első körben lapokat cserélnék a vezérlőtömbön vagy legalább kimérném nincs e kontakt hiba bennük.
Utána sajnos K2 kuplung csere.
A komplett kuplungcsere hatékonyabb mint a K2 lamella gányolás bár jóval drágább.

 

Előzmény: Jocs (876)
embera1978 Creative Commons License 2018.01.02 0 0 877

Sziasztok! De jo h ratalaltam erre a forumra! Kerdesem lenne: 2010 golf plus, dsg 7-el. A valto amugy teszi a dolgat, de minden inditas utan kb 10 perccel a fokozat kijelzo villog a muszerfalon es ugy is marad. Az auto szepen de ez van benne. Diagnosztika is volt: p189c, p0841, p17bf.  Otleteket megkoszonnem !

Jocs Creative Commons License 2017.12.27 0 0 876

Sziasztok!

Sajnos 2012 Audi a6 3.0 s-tronic autóm megajándékozott karácsonyra!

hibajelenség, hátramenetbe nem tudom tenni előre menetbe is 1-3-5-7 váltásokat csinál 

és a következőket írta ki

gondolom váltó elektronika probléma lesz 

valaki tudna erre szakosodott megbízható szerelőt ajánlani Veszprém környékéről 

válaszokat előre is köszönöm!

Kellemes ünnepeket !

KáJé74 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 875

Nekem is DSG7 van a Touranban.

A 7 sebességes váltókban hivatalosan nem kell olajat cserélni.

Van rá mód, de nem kell.

A hidegen nálam is érződik némi váltási lomhaság, melyet az "dermedt" olajnak tudok be.

Ekkor kicsit jobban érződik a váltás közbeni "bólintás".

Egyébként 2013 után volt egy VW visszahívás DSG olajcsere miatt.

http://autopult.hu/ujdonsagok/oriasi-visszahivasok-a-volkswagennel-hibas-dsg-valtok-tiguanok-es-amarokok.html

 

 

Előzmény: Papszi88 (874)
Papszi88 Creative Commons License 2017.12.22 0 0 874

Sziasztok.

 

Valaki árulja már el nekem hogy a VW Passat 2011 1.4 TSI - 7 Seb. DSG ben kell -e bármilyen olajat, vagy hűtő folyadékot cserélni?!

 

Csak mert mostanság érdekesen viselkedik néha a váltó. Mintha beragadna a kuplung.

 

Köszi előre is.

Patrik

Győr

 

FMPVFS Creative Commons License 2017.12.19 0 0 873

Sziasztok!

 

2009-es DSG 7-es SuperB-em van, 195e km-rel. Üzemmeleg motor mellett, ha sokáig állok dugóban, elinduláskor és D1-ből D2-be váltáskor beremeg. Ha szépen haladósan tudok menni, és csak néhány lámpánál kell megállnom, nem produkálja ezt. A márkaszervízben azt mondták, hogy mivel még nem volt benne kuplung cserélve, valószínűleg kuplung csere fogja megoldani a gondot, ami kb. 350 eFt. Valakinek van hasonló tapasztalata, esetleg Pesten jó "DSG specialista", aki kedvezőbb árfekvéssel dolgozik a márkaszervíznél?

 

Köszönöm!

bazsorac Creative Commons License 2017.12.17 0 0 872

Basszus, köszi! :) Hogy erre nem gondoltam! :) 

Előzmény: tragacs1 (871)
tragacs1 Creative Commons License 2017.12.07 0 1 871

Járó motornál kell szint ellenőrzést végezni! Ott van a hiányzó félliter!

Előzmény: bazsorac (816)
Ati Kis Creative Commons License 2017.12.06 0 0 870

Köszi a gyors választ,azt hittem rossz a váltó.Most vettem a kocsit aztán beparáztam hogy valami hiba lehet.

napoli008 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 869

Szia!

 

Ha nem teljesen sík a terep akkor húzd be a kéziféket. P állásban reteszeli a féltengelyeket ami megfeszül mert gurulna a kocsi, ezért nehéz kivenni utána a P állásból!

Előzmény: Ati Kis (868)
Ati Kis Creative Commons License 2017.12.06 0 0 868

Sziasztok!Van egy 2014 es 140 le passatom 6 os dsg váltóval.Amikor megállok és p-be rakom lelépek a fékröl és ha nem sik az útfelület hanem mondjuk lejt valamerre akkor az autó megmozdul egy pár centit elöre vagy hátra.És utána csak nagyon nehezen tudom kivenni p állásból.Valaki tapasztalt már ilyet,köszi elöre is.

Szemi 68 Creative Commons License 2017.12.05 0 0 867

Szép Napot mindenkinek!

A problémám a következő.... VW Sharan 2013  2.0  CRTDI DSG 6 sebességes váltó. A hiba a következő...Elindulást követően kanyarodás majd a váltó második helyett üreset vált a motor felpörög. A motort újra indítom a hiba megszűnik és megy egész nap az autó.Gyári programmal (Seat Szabó) Hibakódot nem tárol

ac07 Creative Commons License 2017.11.24 0 0 866

Azért mertem írni, mert használok is kétféle 7-es száraz DSG-s autót.

Előzmény: Lali_007 (865)
Lali_007 Creative Commons License 2017.11.24 0 0 865

Igazad van.

Előzmény: ac07 (856)
Lali_007 Creative Commons License 2017.11.24 0 1 864

Csak hogy szét ne trollkodd. Nem az a hülyeség, hogy kézi váltónak nem használ ha kuplung nélkül kiveszed sebességből, hanem hogy azt gondolod, ugyanez történik a robotizált váltóddal is, amikor N-be lököd a váltókart. A fékpedál lenyomás mértékével pedig megint nem értem, hogyan hozod kapcsolatba az üresbe kapcsolást. Szétbontottad, megnézted működés közben? Lövésed sincs, milyen kapcsolat van a fékpedálod és a kuplungvezérlő automatika között.

Előzmény: Lali_007 (863)
Lali_007 Creative Commons License 2017.11.24 0 1 863

Néhány ponton hülyeségeket beszélsz. Pl. az utolsó mondatodban. Feltehetően azért, mert nem tanulmányoztad kellő alapossággal a 7 sebességes szárazkuplungos váltót és ismereteid hiányát fantáziával pótolod.

Előzmény: KáJé74 (862)
KáJé74 Creative Commons License 2017.11.18 -1 0 862

A vitorlázásról

A 6 és a 7 sebességes váltó nem csak abban az egy fokozatban tér el, de ezt tudjátok.

Pl. az egyik olajban futó lemezes, míg a másik száraz tengelykapcsolós.

Nekem 2013-as, DSG7-es 1.6 TDI Touranom van.

Ha csak részben nyomod a fékpedált, akkor is megáll 0-ra, de a fordulat nem esik vissza alapjáratra.

Ekkor szerintem csak oldja a tengelykapcsolót, de nem teszi üresbe.

Bár nem tudom, hogy a két tengelykapcsoló fél között van-e köztes "oldott" állás, amikor egyik váltó tengelyét sem köti a motothoz... (?)

A DSG7-esben teljesen benyomott fékpedálnál valóban kiteszi N-be.

A kijelzőn azt mutatni félrevezető lenne, mivel van kifejezetten ilyen állás a váltókaron...

Az enyémben nincs benne a vitorlázás funkció így azt meghagyom a Wartburgoknak. :-)

A váltókar D-ből N-be tolása szerintem az elakadás (hó, sár) miatt nincs reteszelve (a gomb nélkül átrakható).

Ha "hintáztatod" a kocsit, ne kelljen minden alkalommal 0-ra megállni. Ez lehet, hogy csak amolyan szükségmegoldás.

Bár ne abból induljunk ki, hogy mi van akkor, ha vitorlázás közben leáll a motor, de amúgy sem tartom logikusnak.

A kézi váltót is át tudod tolni 5-ből üresbe kuplungolás nélkül, mégis tudod, hogy az nem használ a váltónak...

 

ac07 Creative Commons License 2017.11.17 0 1 861

Nekem két 7-es DSG-s autóm is van (egy Golf VI meg egy Golf VII Sportsvan). Egyik benzines, másik dízel. Egyik 2012-es, a másik 2016-os. A Sportsvan-ban van Auto Hold, ami bekapcsolt állapotban biztosítja, hogy megállás után nem kell a féken állni, nem kúszik az autó. Viszont egyik sem tud vitorlázni, azaz automatikusan üresbe váltani kiguruláskor. Ha állok velük, akkor sem P-ben, sem N-ben nem mutatja a fokozatot, hanem D1-ben van.

Az Auto Hold esetén talán tényleg van egy kis fordulatszám esés, de a másiknál semmi ilyesmi, akármeddig állhatok a féken.

Előzmény: Törölt nick (858)
vatosz Creative Commons License 2017.11.17 -1 0 860

Az kemény... mármint hogy a kocsi áll helyetted a féken és kiszállsz. Lehet meglököd hátulról és elindul. :)

 

Hogy miért? Mi az értelme. Inkább csak megszokás és a tudat, hogy spórolok vele egy kevés üzemanyagot. :) Nem véletlen, hogy a "vitorlázás" bekerült az újabbakba már... Próbáld ki milyen messze lehet kigurulni akár 60-70-ről motorfék nélkül! A fogyasztás ilyenkor pedig minimális. Ez körülményektől függően jelenthet pár decit. Mondjuk, ha a pályán 10-el lassabban járnék, vszeg többet spórolnék vele, szóval inkább csak a megszokás és az érzés, hogy kihozol valamiből a maximumot... Szerintem vannak akik ezt értik. De mégegyszer mondom, szerintem inkább csak megszokás, néha be is nyalom, mert tök változó, hogy kidobom e üresbe vagy nem, inkább nem. Ez persze azt eredményezi, hogy sokszor elfelejtem, hogy üresben van, így az indulás nem valami sikeres...

 

Az pedig, hogy van e kenés vagy nincs. Erről lövésem sincs, de miért ne lenne? :) Illetve, ha már úgy csinálták meg a mérnökök, hogy a gombot sem kell a D-N / N-D között, akkor gondolom valóan nem okozhat akkora galibát!

Előzmény: Teo papa (857)
vatosz Creative Commons License 2017.11.17 0 0 859

Nem tudom, nekem ez volt a saját tapasztalatom. Aztán lehet, hogy a legújabbak máshogy viselkednek.

Én egyértelműen éreztem megállás után kb fél-1mp-el, hogy épp nem vinné a hajtás és esett is egy minimálisát a fordulat, majd felengedés után pedig érezhető volt ahogy kapcsolja az 1-est (csupán tized másodpercek nyilván, de akkor is érezhető).

Azt is hozzá kell tenni, hogy leghosszabb ideig 7-es DSG-t Skodában vezettem, és nekem az a határozott meglátásom, hogy nagyon kicsivel finomabbra van hangolva a VW-ekben (mivel azokkal is volt szerencsém).

 

A 6-os DSG viszont ezt nem csinálja, ott tuti marad 1-ben.

Előzmény: ac07 (856)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!