Keresés

Részletes keresés

vjv1 Creative Commons License 2021.01.01 0 0 19

Buék.

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

:))))))))))

:)

KE80 Creative Commons License 2019.11.19 0 0 18

Most derült ki hogy menyire nagy elenfél volt Hamilton most 6.Világbajnok 2019ig.

KE80 Creative Commons License 2019.07.09 0 0 17

Előte Prost volt hogy VBét meg nyerte és visszvonult.

Előzmény: Törölt nick (12)
Maglor Creative Commons License 2018.07.28 0 1 16

Egy ismerősöm kérésére ide másolom be...

 

Mennyi az annyi? - Keke Rosberg 1. rész.

 

 

Az autó és motorsportok nyilvánvalóan külön kategóriát képeznek a sportvilágban. A műszaki háttér alapvetően meghatározza az erőviszonyokat és az eredményeket. Mindebből szinte elkerülhetetlenül következik, hogy mindig lesznek versenyzők, akik tehetségükhöz mérten viszonylag sikeresebbek lesznek, és olyanok is, akik soha nem fogják tudni teljességgel kibontakoztatni a bennük rejlő képességeket. Ez egyfelől sokakat eltántorít a technikai sportok követésétől - mondván, hogy nem igazságos az, hogy nem feltétlenül a legjobb, a legtehetségesebb érvényesül - másfelől viszont pont ez ad egy fajta sajátos varázst nekik, hiszen állandó izgalmat, váratlan fordulatokat és nem utolsó sorban végeláthatatlan mennyiségű vitatémát szolgáltat, hiszen mindig lesznek versenyzők, akiknek képességeit a rajongók alulértékelik, vagy éppen túlmisztifikálják.

 

 

Az egyik ilyen rendkívül alulértékelt versenyző az 1982-es világbajnok Keke Rosberg. Meglepően sok F1 rajongótól hallottam ugyanis azt a kijelentést, hogy Keke Rosberg a Forma-1 történetének egyik leggyengébb világbajnoka, hiszen mindössze egyetlen győzelemmel lett világbajnok ráadásul úgy, hogy legerősebb riválisai végzetes balesetek következtében már a szezon derekán kidőltek a sorból és a többi ellenfelét is pechsorozat sújtotta. Aki egy kicsit többet olvasott azt is tudja, hogy Rosberg 1986-ban Alain Prost mellett a Mclaren csapatban szinte labdába se rúgott miközben a francia megvédte világbajnoki címét. Ha itt megállunk, az első repülő finn pályafutásának megismerésénél valóban levonhatjuk a téves következtetést, hogy nem volt több mint egy jó középversenyző, akinek az ölébe hullott motorsportok királykategóriájának világbajnoki címe.

Érdemes azonban egy kicsit tovább kutakodni a témában, de ebben az esetben könnyen lehet, hogy hamarosan kénytelenek leszünk felülbírálni kezdeti álláspontunkat...  No de menjünk szépen sorban.

 

Azt a részt most átugorjuk, hogy Svédországban született Mikulás napján és hogyan gyűjtögette a győzelmeket a finn- a skandináv és EB gokartversenyeken illetve később a különböző formaautós kategóriákban Amerikától Tasmániáig, hiszen ez az interneten bárhol megtalálható.

Az már annál érdekesebb, hogy élete második F1-es szabályok szerint megrendezett versenyét (mindössze 15 Forma 1-ben teljesített versenykörrel a háta mögött) az 1978-as British Racing Drivers' Club (Brit Autóversenyzők Klubja) által Silverstone-ban kiírt BRDC International Trophy-t - mely gyakorlatilag egy bajnokságon kívüli Forma 1-es verseny volt - szakadó esőben megnyerte Emerson Fittipaldi előtt, miközben olyan nevek véreztek el mint Mario Andretti és Ronnie Peterson a '78-as vb két főszereplője vagy Niki Lauda a világbajnoki címvédő. Mindezt egy újonc istálló a Theodore Racing olyan autójával (TR1) amely abban az évben egyetlen időmérőn sem volt képes kvalifikálni magát a versenyre (vb futamokon Rosberg sem)! A '78-as év egyébként sikertelen ingázás volt számára két sereghajtó csapat a Theodore és az ATS között.

1979-ben, a két évvel azelőtt premiergyőzelemmel bemutatkozó, de erre az évre leszállóágba kerülő Wolf csapathoz csatlakozott a monacoi nagydíjat követően, mégpedig a három évvel korábbi világbajnok James Hunt helyén, aki megunta a kilátástalan küzdelmet a gyenge WR7-essel és a pályafutását is befejezte. A finn kénytelen kelletlen végigasszisztálta a német csapat hattyúdalát. A '79-es szezont követően a brazil cukortröszt a Copersucar kivonult a Fittipaldi csapat mögül, a brazil testvérpár így új alapokra helyezte istállóját. A Skol Barsil támogatásával felvásárolták a Wolf Racinget és vele együtt Rosberget, aki így a mezőny egyik legmagasabban jegyzett tagjának a kétszeres világbajnok Emerson Fittipaldinak lett a szárnysegédje. A felállás bíztató volt: a csapatnál olyan nevek dolgoztak mint Ralph Bellamy aki Colin Chapman mellett elévülhetetlen érdemeket szerzett a korszakalkotó Lotus 78 'wing car' megalkotásában. Ott volt Giacomo Caliri aki a Ferrari tervező szekcióját irányította a '70-es évek derekán. Mellette Harvey Postlethwaite aki később a Ferrarinál vált igazán nagy névvé miután a mezőny legjobb autóját biztosította Villeneuve és Pironi számára, majd a Tyrellel írta be magát a történelem könyvekbe miután emelt orrú, alsó légcsatornás autójával (Tyrrell 019) napjainkig tartó forradalmi újítást hozott az együléses autóversenyzésbe. Illetve itt mutatkozott be egy friss diplomás mérnök, egy bizonyos Adrian Newey... Ám a mutatós névsor nem állt össze csapattá vagy legalábbis mindez nem mutatkozott meg a végtermék az F7-es teljesítményében.

Ennek ellenére az év nem kezdődött rosszul: Argentínában Rosberg a tizenharmadik helyről indulva életében először pontot szerzett, sőt azonnal a dobogóra is felállhatott, ám Fittipaldi csak szenvedett a mezőny végén. Két héttel később még nagyobb megrázkódtatás érte a brazil bajnokot. Nem elég, hogy fiatal alkalmazottja mind az időmérőn, mind a versenyen megverte, de még egy látványos előzést is bemutatott rajta a hazai közönsége előtt a saját autójával... Az év további része is küszködéssel telt. A Fittipaldi autók az esetek zömében a mezőny leghátsó traktusába kvalifikálták magukat, Rosberg három alkalommal még a rajtrácsról is lemaradt ezzel együtt is felülmúlta neves csapattársát, aki mindössze négy versenyen tudott nála jobb időmérőt produkálni és a futamokon is rendre lassabb volt nála. Év végén a számos kiesés mellett mindketten egy-egy bravúros harmadik helyet és még egy-egy pontszerzést tudtak felmutatni Rosberg 6, Fittipaldi 5 ponttal zárt. Hunthoz hasonlóan Fittipaldinak is elege lett a vergődésből és jó pár évre visszavonult a versenyzéstől (a '80-as évek második és a '90-es évek első felében az amerikai IndyCar sorozat meghatározó alakja, bajnoka és kétszeres Indy500 győztes lett). 1981-ben Rosberg csapattársa a szintén brazil Chico Serra lett. A F8C még gyengébbre sikerült, mint az elődei. A csapat számára a kihívást a rajtrácsra való bejutás jelentette. A tizennégy versenyből Rosberg kilenc, Serra mindössze öt alkalommal tudta magát kvalifikálni, miközben mindannyiszor elmaradt a finntől. Rosberg pályafutása kritikus pontra érkezett, harminchárom évesen négy Forma1-es szezon után mindössze két pontszerző helyet tudott felmutatni. Ki gondolta volna mindezt a szenzációs '78-as silverstone-i győzelem után?!

 

Ekkor következett be a váratlan fordulat.

Az 1980-as világbajnok Alan Jones bejelentette visszavonulását és Frank Williamsnek szüksége volt egy másodpilótára a vb aspiráns Carlos Reutemann mellé. Rosberg aki hanyatt-homlok menekült a Fittipaldi csapattól jó választásnak tűnt, sőt...

A Williams ebben az időszakban is élcsapatnak számított; 1980-ban Jones megnyerte a világbajnokságot míg '81-ben a két Williams addig huzakodott míg Piquet elhappolta a bajnoki címet az orruk elől (nem ez volt az utolsó ilyen eset a Williams csapat történetében). Egy Williams ülés 1982-ben is jó kilátásokkal kecsegtetett még akkor is ha egyre nyilvánvalóbb volt a turbós csapatok erőfölénye és a csapat a '82-es évet még az előző évi FW 07-es továbbfejlesztett változatával kezdte. A mezőny elképesztően erősnek és kiegyensúlyozottnak mutatkozott. Ott voltak a bivalyerős turbók; a Ferrari Gilles Villeneuve-vel és Didier Pironival, a Renault Alain Prosttal és Rene Arnoux-val, a Brabham Nelson Piquet-vel és Riccardo Patresevel (bár a Brabham még néhány futamon bevetette a régi jó Cosworthot), valamint a szívómotoros riválisok a McLaren a John Barnard által tervezett forradalmi karbonszálas üvegnyak konstrukciójával (mely később a Porsche turbójával három vb címet nyert zsinórban), John Watsonnal és a visszatérő Niki Laudával és a Lotus Nigel Mansellel és Elio de Angelis-szel...

  • Az év kapásból egy botránnyal, a Lauda által indított versenyzősztrájkkal kezdődött Dél Afrikában. A versenyt végül megtartották és indításként Rosberg az időmérőn egyből megelőzte Reutemannt bár a versenyen gondjai voltak az autóval, és míg az argentin második lett addig ő az ötödik helyet szerezte meg, miközben Prost egy defekt után a nyolcadik helyről, körhátrányból elképesztő győzelmet aratott. Rosberg pontszerzése az új csapatban bemutatkozásnak nem volt rossz.
  • Braziliában a harmadik helyről indulhatott és hatalmas csatát vívott Villeneuve-vel, a két Renault-val, és a két Brabhammel. Arnoux ütközött, Patrese kicsúszott, Prost lemaradt, így Villeneuve mögött Rosberg és Piquet maradt közvetlen közelben oda-vissza előzgetve egymást. Mígnem a 29. körben Piquet támadta a kanadait aki a kerékvetőn megcsúszott és a védőhálóban landolt. A versenyt végül Piquet nyerte Rosberg előtt, de a Reanult óvása után mindkettejüket kizárták szabálytalan víztartály miatt így Prost már két győzelemmel állt. Reutemann Rosbergtől másodszor is kikapva a hatodik helyről indult, majd ütközés miatt kiesett. Az argentin, aki még mindig nem tudta kiheverni az előző évi csapaton belüli rivalizálás miatt elveszített bajnokságot, úgy ítélte meg, hogy az alig 500 lóerős Cosworth motorral hosszútávon nem lehet felvenni harcot a turbók ellen (a Renault 540, a BMW 570, a Ferrari 585 lóerős volt) és a második futam után visszavonult. Helyére az 1978-as világbajnok Mario Andretti érkezett aki az előző év végén köszönt el az Alfa Romeotól.
  • Ehhez képest Long Beachben De Cesaris megszerezte a pole-t az Alfával míg Andretti (hat hellyel Rosberg mögé) a 14. helyre kvalifikálta magát a Williamsel. A versenyen sem termett számára több babér: ütközés után kiesett. Eközben Rosberg klasszikus csatát vívott Villeneuve-vel. Kétszer mutatta be rajta a később védjegyévé vált erőcsúsztatásos kigyorsításból indított előzést. Először még Villeneuve visszaelőzte (a hosszú egyenesben elviharzott a Williams mellett) a brutális erejű (585 LE-s) Ferrarival, de a második visszatámadáskor elfékezte magát és megpördült. Rosberg végül második lett a visszatérése után harmadik versenyén diadalmaskodó Lauda mögött.
  • San Marinoban folytatódott a botrányok sora. A FISA-FOCA háború újabb fejezeteként a FOCA-hoz kötődő brit csapatok (így a Williams is) bojkottálták a futamot tiltakozásul a brazíliai kizárások miatt. A verseny Ferrari-Renault párbajt hozott majd miután a franciák kiestek a Ferrari gálázott hazai közönsége előtt. A háttérben azonban már kibontakozóban volt egy újabb - hamarosan tragédiába torkolló - botrány. Ugyanis (ugyanúgy mint hét évvel később ugyanitt) felrúgtak egy "megnemtámadási" egyezményt. Villeneuve és az őt "váratlanul" megelőző Pironi között végleg elmérgesedett a viszony.
  • Két héttel később Belgiumban az időmérőn meg is történt a baj. Az eszelősen hajtó Villeneuve belerohant Mass Marchjába és halálos balesetet szenvedett. A Ferrari félkarú óriássá vált. A Williams közben elkészült az új könnyített FW08-assal melyet be is vetett Zolderben, és Rosberg új csapattársa Derek Daly lett. A finn ezúttal is a harmadik helyről indult és Arnoux kiesése után vezetett. Az okosan taktikázó kemény keverékű gumikkal hajrázó Watson azonban vészesen közeledett. Rosberg nem akarta átengedni a győzelmet bevállalta a kockázatot, hogy a teljesen elkopott lágy gumikkal is felveszi a kesztyűt. A gumik azonban már nem voltak erre alkalmasak; az utolsó előtti körben megcsúszott, Watson elhúzott a Williamsnek pedig meg kellett elégednie a második hellyel.
  • A kaotikus monacoi nagydíjon Rosberg a felfüggesztéssel bajlódott és ki is esett miközben a sorozatos kieséseknek köszönhetően a hajrában még akár Daly is nyerhetett volna ám két körrel a vége előtt balesetet szenvedett. Végül Patrese nyert Pironi előtt.
  • Detroitban Rosberg újabb hihetetlen előzést mutatott be ezúttal Prostot előzte külső íven (az első helyért), ám a verseny végén autója látványosan lelassult és csak negyedik lett, míg Watson ezúttal is szenzációs győzelmet aratott a McLarennel.
  • Kanadában újabb haláleset borzolta a kedélyeket (a fiatal Riccardo Paletti rohant az ütközést szerencsésen megúszó Pironi autójába a rajt után), a Brabham kettős győzelmet aratott Piquet vezérletével míg Rosberg feladta a futamot váltóhiba miatt.
  • Hollandiában újfent domináltak a turbók, Pironi fölényesen nyert a Ferrarival Piquet előtt, a Renault-k kiestek, Rosberg pedig a legjobb szívómotorosként elhozta a harmadik helyet Lauda elől.
  • Brands Hatchben aztán Rosberg megszerezte első pole pozícóját a Brabhamek előtt, de a szerencse továbbra sem szegődött mellé. A felvezető körben úgy tűnt az autója megadja magát ám végül el tudott rajtolni a mezőny végéről. A versenyen keményen nyomult előre, de az üzemanyag-ellátó rendszer végleg cserben hagyta és kiesett, közben Lauda behúzta második győzelmét.
  • A hosszú egyenesekkel tarkított Paul Ricardon esélye sem volt beleszólni a turbók küzdelmébe. A két Brabham kiesett az élről így a két Renault nyert a két Ferrari előtt, Rosberg ezúttal is "megnyerte a szívómotorosok külön versenyét" és ötödik lett.
  • Hockenheimben újabb súlyos baleset történt, mely kísértetiesen hasonlított Villeneuve tragédiájához. Az esős időmérőn a rossz látási viszonyok között egykori csapattársa, Pironi rohant bele levezető körön levő Prostba, a Ferrari átugratott a Renault fölött úgy hogy közben az egyik kereke érintette Prost sisakját, majd kb. 300 méterrel odébb darabokra hullva földet ért. Pironi túlélte, de a súlyos lábsérülése karrierjének végét jelentették. Prost attól a naptól fogva gyűlölte az esős versenyeket. A versenyen a fél-tank benzinnel induló Piquet magabiztosan vezetett, amikor ütközött a lekörözött Salazarral. A brazil nekiesett a chileinek akit a sisak védett meg az ütések erejétől. A versenyen természetesen az állva maradt turbók domináltak és a Villeneuve helyére szerződtetett Tambay nyert, mellette a dobogóra Arnoux valamint (szokás szerint) legjobb Cosworthos Rosberg állhatott még fel.
  • Ausztriában a Brabham tovább kísérletezett a verseny közbeni tankolással, de nem tudtak végig menni, Rosberg a rajt utáni tülekedésben visszaesett a hetedik helyre, a Lotusok is megelőzték. A turbósok szépen sorban elvéreztek már csak öt kör volt hátra, amikor a győzelem felé haladó Prost autója is kigyulladt. De Angelis került az élre de folyamatosan jött fel rá a vadul hajrázó Rosberg. Az utolsó kör utolsó kanyarjában érte utol és a célegyenesben bevetette magát a Lotus mellé, de 0,05 másodperccel lemaradt a győzelemről...
  • A Dijonban rendezett svájci nagydíjon Rosberg először és utoljára a szezonban kikapott a csapattársától az időmérőn. A verseny azonban annál jobban sikerült számára. Már a verseny elején megelőzte Laudát, és kiválóan tartotta a Renault-k és a könnyű tankkal induló Brabhamek tempóját. Majd amikor azok kiálltak tankolni megelőzte Arnoux-t és nyomás alatt tartotta a 40 lóerős erőfölényben levő, élen álló Prostot. Amikor Prost autójának oldalsó "szoknyájáról" leszakadt egy darab és bizonytalanná vált, Rosberg mindent kipréselve a szerény Cosworth motorból végső támadást indított. Öt körrel a vége előtt általános megrökönyödésre megelőzte a hazai pályán, hazai turbót vezető favoritot és megszerezte élete első Forma 1-es győzelmét és átvette a vezetést a bajnokságban.
  • Enzo Ferrari az év végére visszacsábította Mario Andrettit, aki bizonyította, hogy tudása mit sem kopott és kapásból megszerezte az edzéselsőséget Monzában (emlékezzünk hogy sikerült a hasonló beugrása a Williams-szel!). Ez is kiemeli azt, amit egyszerűen nem lehetett nem észre venni, hogy Rosberg mennyire erőn felül teljesít. Két versennyel a vége előtt vezette a bajnokságot egy olyan autóval, aminél minimum hat autó gyorsabb volt a mezőnyben és bár ellenfelei is sokat botlottak őt is számtalan probléma hátráltatta. Monzában akár a bajnoki címet is bebiztosíthatta volna, de menet közben elhagyta a hátsó szárnyát (bár be tudott kocogni a boxba egy újért) és lemaradt a pontszerző helyekről. A versenyt Arnoux nyerte a Ferrarik előtt.
  • A szezonzáró las vegasi futam előtt Rosberg kilenc ponttal vezetett Watson előtt, ami azt jelentette, hogy egyetlen árva pontocska is bajnoki címet ért, míg Watsonnak győznie kellett és az, hogy a finn ne szerezzen pontot. A McLarennek ráadásul az időmérő sem sikerült Watson csak a kilencedik helyről indulhatott. A versenyen aztán mindent egy lapra feltéve rohamozott, de szenzációs száguldása csak a második helyre volt elég Alboreto mögött, míg Rosberg okosan, vigyázva behozta a Williamset az ötödik helyre és ezzel megszerezte sportág történetének egyik legvitatottabb a bajnoki címét.

Tény, hogy Rosberg sikeréhez kellett a turbós autók megbízhatatlansága, és a Ferrarit sújtó tragédiák, de az is vitathatatlan, hogy fantasztikus teljesítményt nyújtott. Riválisaival szemben Rosberg szinte végig hibátlanul autózott. Watson Angliában, Prost Monacoban csúszott ki, Lauda kétszer ütközött, Piquet két-két, Arnoux három-három kicsúszást illetve ütközést produkált. A balesete előtt Pironi Long Beachben, Villeneuve Braziliában csúszott ki. Emellett Roberget is számtalan probléma hátráltatta, Brazíliában elvették a második helyét, San Marinóban rajthoz sem állhatott, Monacoban, Angliában és Kanadában kiesett, míg Dél Afrikában, Detroitban és Monzában pozíciókat veszített az autó miatt és akkor még nem említettük az ausztriai és a belgiumi drámákat... Emellett folyamatosan erőn felül teljesített. Amikor összeállt az FW 08-as, rendre a legjobb szívómotoros volt a mezőnyben nem egyszer a turbósokat is megtréfálva. Hatalmasat küzdött Brazíliában, Ausztriában, szenzációs előzéseket mutatott be Long Beachben, Detroitban. Bravúr volt a brads hatch-i pole és természetesen a dijoni győzelem. Innen nézve már nem is tűnik olyan gyengének az az egy győzelemmel megszerzett bajnoki cím.

 

 

A folytatásból kiderül, hogyan alakult a címvédő szezon, majd a Honda Turbo premier, mire ment egymással Mansell és Rosberg a Williamsnél, mi/ki jelentette a fő problémát Kekének a McLarennél és megvizsgálunk néhány jellegzetességet a "Repülő Finn" vezetési stílusában...

 

Addig is egy kis kedvcsináló:

 

https://vimeo.com/49553840

https://www.youtube.com/watch?v=xGLTjIkJq8M

 

 

 

maglor

 

Törölt nick Creative Commons License 2017.09.23 0 0 15
KE80 Creative Commons License 2016.12.30 0 0 14

Rosberg jó döntésnek tartja, hogy abbahagyta a versenyzést

 

A Formula-1-től váratlanul visszavonult Nico Rosberg elmondta, jó döntésnek tartja, hogy világbajnoki címe után jövőre már nem versenyez az elitsorozatban.

 

„Teljesítettem a küldetésem, pályafutásom csúcsán hagyom abba a versenyzést, mostantól új feladatokon dolgozhatok” – mondta a német pilóta a Frankfurter Allgemeine Zeitung keddi lapszámában.

 

A versenyző – egyelőre nem tisztázott szerepkörben – a Formula–1-ben szeretne maradni. Hozzátette: reméli, korábbi csapattársával, Lewis Hamiltonnal – akivel gyerekkoruk óta egymás ellen versenyeztek – a jövőben jobb lesz a viszonya, mint az utóbbi években volt.

 

Rosberg váratlanul, öt nappal azután jelentette be visszavonulását, hogy csapattársával, Lewis Hamiltonnal szemben megnyerte pályafutása első világbajnoki címét a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon.

 

A német pilóta helyére a szakértők és a sajtó szerint két jelölt van: a Williams finn versenyzője, Valtteri Bottas, valamint a Mercedes német tesztpilótája, a 2016-ban Manorral versenyző Pascal Wehrlein.

KE80 Creative Commons License 2016.12.02 0 0 13

F1: út a csúcsig – így jutott el Rosberg a világbajnoki címig

 

Nico Rosberg Abu-Dzabiban megszerezte élete első Formula–1-es világbajnoki címét. Habár édesapja ugyanezt véghezvitte 1982-ben, Nicónak keményen meg kellett dolgoznia azért, hogy idáig jusson. Íme, karrierje fontos állomásai!

 

Nico Erik Rosberg 1985. június 27-én született Wiesbadenben, Nyugat-Németországban. Édesapja, Keke Rosberg Finnország első F1-es világbajnoka, édesanyja, Sina német. Karrierje elején kettős színekben indult, de mivel ez a magasabb kategóriákban már nem volt megengedett, a németet választotta, hiszen az egykori NSZK-ban született, és még finn édesapjával is németül beszél.

 

NICO ROSBERG

Nemzetisége: német
Született: 1985. június 27., Wiesbaden
Magasság/testsúly: 178 cm/67 kg
Első futam: 2006, Bahreini Nagydíj
Csapatai: Williams (2006–2009), Mercedes (2010–2016)
GP-rajtok: 206
Győzelmek: 23
Dobogós helyezések: 57
Pole pozíciók: 30
Leggyorsabb körök: 20
Vb-pontok: 1594.5
Legjobb vb-helyezés: 1. (2016)

 

A BIZTOS TÁMASZ

Párját – akit két évvel ezelőtt vett feleségül – gyerekkora óta ismeri, de csak többéves együttélés után kérte meg a kezét Monacóban, egy jachton. Vivian Sibold, vagyis most már Vivian Rosberg mellesleg Hamburgból származik, és belsőépítészetet tanult többek között Milánóban. Elismert a szakmájában, ő tervezte meg például a korábbi F1-es istálló, a Lotus motorhome-ját, tavaly pedig megvalósítva egyik álmát: fagylaltozót nyitott Ibizán – ahova mellesleg gyakran járnak kikapcsolódni a családdal. A Vivi's Creameryről több értékelésben is Ibiza legjobb fagyizójaként olvashatunk. A párt mellesleg nem sokkal az esküvő után utolérte a gyerekáldás. Kislányuk, Alaia 2015. augusztus 30-án született Monacóban.

 

Habár teljesen németnek vallja magát, kiskorától Monacóban él. Mint szinte minden autóversenyző, Rosberg is gokartozással kezdte. Tizenegy éves korában már versenyezett, néhány éven belül jöttek is a szép eredmények, 2000-ben például – Lewis Hamilton csapattársaként – második lett a Formula A gokart Európa-bajnokságban, de ekkor Formula Super A futamokon is indult.

 

Két évvel később autókra váltott, és rögtön az első évében megnyerte a német Formula–BMW sorozatot. Ekkor még csak 17 éves volt, de jó teljesítményével felkeltette a Formula–1-es Williams-istálló figyelmét, amelytől tesztlehetőséget kapott. Egészen Max Verstappen 2014-es tesztjéig a Toro Rossóval, Rosberg volt a legfiatalabb versenyző, aki valaha F1-es autót vezetett.

 

Édesapja, Keke Rosberg aktív pályafutása után saját motorsportcsapatot alapított, amellyel több sorozatban is jelen volt, Nico például 2003-ban és 2004-ben Formula–3 Euroseriesben szereplő Team Rosberg színeiben versenyezhetett.

 

2005-ben már csak egy lépés választotta el az F1-től, ugyanis az elavult F3000-es sorozatot váltó GP2-ben szerepelt a Nicolas Todt által alapított ART Grand Prix színeiben. A szezon alatt végig szoros csatában volt az F1-et később szintén megjáró Heikki Kovalainennel, s az év végén Rosberg diadalmaskodott, így ő lett a GP2 első bajnoka. Ezt követően, 2005 novemberében a Williams bejelentette, hogy a következő idényben Nico Rosberg lesz Mark Webber csapattársa az F1-es istállónál.

 

Az F1-es debütálás is pazarul sikerült Rosberg számára, hiszen a 2006-os szezonnyitó Bahreini Nagydíjon a két pontot érő hetedik helyen végzett, ráadásul ő futotta a verseny leggyorsabb körét, amivel megdöntötte Fernando Alonso rekordját, és ő lett a sportág legfiatalabb versenyzője, akinek ez sikerült (Max Verstappen az idei Brazil Nagydíjon vette el a rekordját). A szezon hátralévő részében csak egyszer szerzett pontot, amikor a Nürburgringen (Európai Nagydíj) a 22. helyről rajtolva a hetedik helyen intették le. Első évében négy pontjával a 17. helyen végzett.

 

2007-ben új csapattársat kapott a tapasztalt osztrák versenyző, Alexander Wurz személyében. Rosberg remekelt az időmérőkön, a szezon második felében pedig a versenyeken is egyre jobb eredményeket ért el, így legyőzte csapattársát, és a világbajnoki tabella 9. helyén végzett. Wurz nem indult a szezonzárón, helyére Nakadzsima Kazukit ültették, s a következő szezonban is a japán lett Rosberg csapattársa.

 

Rosbergnek nem okozott nehézséget legyőznie a japánt, ráadásul a 2008-as szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon megszerezte F1-es pályafutása első dobogós helyezését, a harmadik helyen intették le Lewis Hamilton és Nick Heidfeld mögött. A vb hátralévő részében akadtak nehézségei gyenge autója miatt, de Szingapúrban újra dobogóra állhatott. A második lett, s csak majdnem egy év elteltével derült ki, hogy Nelsinho Piquet a Renault utasítására, szándékosan törte össze az autóját, amivel sikeresen győzelemhez segítette csapattársát, Fernando Alonsót. Habár a Renault vezetőségét megbüntették a csalásért, Alonso elsőségét nem vették el, így Rosbergnek még várnia kellett első futamgyőzelmére. A szezont a 13. helyen zárta 17 ponttal.

 

2009-ben utolsó idényét teljesítette a Williams színeiben, és már jó ideje pletykáltak a távozásáról. Csapattársa továbbra is Nakadzsima volt, de míg a japánnak egyetlen pontot sem sikerült szereznie a vb-n, ő 34.5 egységet gyűjtve a hetedik helyen végzett az összetettben. A szezont követően pedig a címvédő Brawn GP-t felvásárló Mercedes-istálló bejelentette: a következő évadban Nico Rosberg lesz az egyik versenyzője!

 

Rosberg akkor még azt hitte, hogy Jenson Button csapattársa lesz, de a brit időközben átigazolt a McLarenhez, Rosberg pedig nem mást kapott csapattársnak, mint a sportág legsikeresebb versenyzőjét, a három év kihagyás után visszatérő Michael Schumachert.

 

2010-ben az összetett hetedik helyén végzett, dobogóra állhatott Malajziában, Kínában és Silverstone-ban is, mindegyik viadalon a harmadik helyet szerezte meg. Könnyedén legyőzte hétszeres világbajnok csapattársát mindhárom évben, amikor együtt versenyeztek. 2011-ben szintén hetedik lett a világbajnoki pontversenyben, ekkor azonban nem sikerült dobogóra állnia. 2012-ben jött a nagy áttörés, Kínában megszerezte pályafutása első F1-es győzelmét, ami egyben a Mercedes első diadala volt konstruktőrként 1955 óta. Ebben az évben Monacóban is dobogóra állt (második lett), a szezont pedig a világbajnoki tabella 9. helyén fejezte be.

 

A 2012-es világbajnoki sorozat végén Michael Schumacher bejelentette, hogy végleg visszavonul a Formula–1-ből, és mint később kiderült, Rosberg új csapattársa a McLarentől átigazoló Lewis Hamilton lett. A két versenyző akkor még örült a közös munkának, hiszen gyerekkoruk óta ismerték egymást, az F1 előtti pályafutásuk is hasonlóan alakult.

 

2013-ban Rosberg alulmaradt Hamiltonnal szemben (a brit az összetett negyedik helyen végzett, Rosberg a hatodik lett), ám a futamgyőzelmek tekintetében sikerült legyőznie, ő kétszer – Monacóban és Silverstone-ban –, Hamilton viszont csak egyszer (Hungaroring) nyert.

 

A Mercedes második F1-es aranykora a 2014-es évvel vette kezdetét. A szabályváltoztatásokkal, amelyek főként a motort érintették, a német istálló került a mezőny élére. Egész évben mindössze egyszer fordult elő, hogy nem valamelyik versenyzőjük nyerte meg az időmérőt, míg a 19 versenyből 16-ot megnyertek. Rosberg és Hamilton szinte végig szoros csatában volt az egyéni világbajnoki címért, a szezonzáróra 17 pontos különbséggel érkeztek.

 

Rosberg állt akkor hátrébb, de az akkori szabályok szerint az utolsó versenyen dupla pontokat osztottak, vagyis ha Rosberg nyert volna, és Hamilton pedig legfeljebb a harmadik helyen végez, a német elorozta volna a bajnoki címet. Ehhez mindent meg is tett, az időmérőn megszerezte a pole-t, a versenyen azonban elromlott az autója – a futamgyőzelem és a világbajnoki cím is a csapattársáé lett.

 

2015-ben Hamilton az előző évnél jóval könnyebben hódította el a világbajnoki címet, de Rosberg – akinek addig mindössze három futamgyőzelme volt az évből – az utolsó három futamon verhetetlennek bizonyult. Bár Hamilton addigra bebiztosította vb-elsőségét, a következő évet nézve meghatározóvá vált, hogy Rosberg zsinórban három győzelmet aratott.

 

A 2016-os idény nem is indulhatott volna jobban Rosberg számára. Az első négy viadalt magabiztosan megnyerte, így összesen már hét győzelemnél járt egyhuzamban. Az ötödik futamon, Barcelonában azonban – amikor Rosberg előnye már 43 pont volt az összetettben csapattársával szemben – összeütköztek Hamiltonnal az első körben, és mindketten kiestek.

 

Ezt követően a brit került lendületbe, és Monacóban megszerezte évadbeli első győzelmét, a Magyar Nagydíjat követően pedig átvette a vezetést az összetettben Rosbergtől. Az élen azonban nem sokáig állt, hiszen négy futammal később, Szingapúrban ismét Rosberg került a bajnoki tabella élére, és az elsőségét egészen a szezon végéig meg tudta tartani. Igaz, hogy utolsó futamgyőzelmét Japánban aratta, ám ezzel 33 pontos előnyre tett szert Hamiltonnal szemben, aki már nem tudta megelőzni. Még úgy sem, hogy a hátralévő négy versenyt a brit nyerte meg...

 

A szezonzáróra 12 pontra olvadt a német előnye, de Hamilton taktikázása ellenére is meg tudta tartani a második helyet a versenyen, ezzel pedig életében először és 34 évvel édesapja bajnoki címe után ő is Formula–1-es világbajnoknak mondhatja magát.

 

http://www.nemzetisport.hu/f1/f1-ut-a-csucsig-igy-jutott-el-rosberg-a-vilagbajnoki-cimig-2539069

Előzmény: Törölt nick (12)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.02 0 0 12

Jó döntés, az biztos. Csak váratlan és megdöbbentő! :( De a sportág királyaként vonul vissza! Nico, vár a családi élet! :)

Előzmény: dp2008 (10)
Törölt nick Creative Commons License 2016.12.02 0 0 11

Így jelentette be Nico Rosberg a visszavonulását

 

Index

 

http://index.hu/sport/forma1/2016/12/02/igy_jelentette_be_rosberg_a_visszavonulasat

dp2008 Creative Commons License 2016.12.02 0 0 10

szerintem a legjobb döntést hozta. Csúcson megy el. Innen csak bukik. 

Törölt nick Creative Commons License 2016.12.02 0 0 9

Visszavonul Nico Rosberg

 

HVG

 

http://hvg.hu/sport/20161202_visszavonul_Nico_Rosberg

 

:(((

KE80 Creative Commons License 2016.12.01 0 0 8

„Nem érdekel!” – a Mercedes rádióbeszélgetése

 

Nagyon hálásak lehetünk érte, hogy a szezon közben feloldották a rádiós korlátozásokat, hiszen a Mercedes csapaton belüli üzenetei egy extra színt adtak az évzáró Abu Dhabi Nagydíjnak.

 

44. kör

A csapat Hamiltonnak:

- Oké, Lewis, tényleg fel kell venned a tempót, 44 elejét kell autózni, mert Vettel valós fenyegetést jelent.

46. kör

Rosberg a csapatnak:

- Ez a tempó nagyon lassú, szóval talán egy ponton megcserélhetnénk a sorrendet, és ha a leintés előtt Lewis még mindig második, akkor visszaengedem. Tudom, hogy ez nagyon hülye kérés, de igazán lassan megy. Pontosan úgy csinálja… az 1-es szektorban gyors, szóval nehéz a helyzetem.

47. kör

A csapat Hamiltonnak és a válasz:

- Oké, Lewis, ez egy utasítás. A győzelemhez 45,1-et kell autózni.

- Azt javasolnám, srácok, hogy hagyjatok minket versenyezni.

49. kör

A versenymérnök és Rosberg párbeszéde:

- Hét kör van hátra. A különbség Verstappenhez képest 1,5. Egyértelmű, hogy feltart téged.

- Azon gondolkodom, hogy csinálok valamit. Ennél sokkal gyorsabb tudnék lenni.

- Igen, vettem.

51. kör

Paddy Lowe is rászól Hamilton fülére:

- Lewis, itt Paddy. Gyorsítanod kell a győzelemhez, ez egy utasítás.

- Paddy, éppen vezetem a versenyt és egészen jól érzem magam.

52. kör

Rosberget emlékeztetik, hogy nem katasztrófa, ha Vettel megelőzi:

- Oké, szóval négy kör van hátra. Ne feledd, a harmadik hely belefér, egy sérülés viszont nem, szóval csak óvatosan Vettellel.

54. kör

Hamiltonból már a végső elkeseredettség szól:

- Lewis, 45-ös köröket kell megcélozni ahhoz, hogy itt nyerhessünk.

"Épp most veszítem el a világbajnokságot, szóval nem igazán érdekel, hogy ezt a versenyt megnyerem vagy sem."

55. kör

A Mercedes egy pillanatra sem engedi el Rosberg kezét:

- Ez az utolsó kör. Próbálj DRS-en belülre kerülni Lewishoz. Ne feledd, csak egy harmadik helyre van szükséged!

 

Nico Rosberg nyerte meg a 2016-OS Vbét.

Én csapat fönök lennék régen kirugnám téli szünet allat Hamilton:)

KE80 Creative Commons License 2016.11.27 0 0 7

ABU-DZABI MATEK

 

Rosberg lesz a világbajnok Abu-Dzabiban, ha…
…dobogós helyen végez.
negyedik, ötödik vagy hatodik lesz, s Hamilton nem nyer.
hetedik vagy nyolcadik lesz, s Hamilton legfeljebb 3.
Hamilton nem áll dobogóra – ha Hamilton negyedik, s Rosberg nem szerez pontot, 367–367 pontjuk lesz, 9–9 győzelem után Rosberg a második helyek összevetésében 4–3-mal jobbnak bizonyul

 

Hamilton lesz a világbajnok Abu-Dzabiban, ha…
nyer, s Rosberg legfeljebb negyedik.
második lesz, s Rosberg legfeljebb 7. – ebben az esetben 373–373 lesz, 9–9 győzelem és 4-4 második hely után Hamilton a harmadik helyek összevetésében 4–2-vel jobbnak bizonyul.
harmadik lesz, Rosberg pedig legfeljebb 9.

Előzmény: KE80 (6)
KE80 Creative Commons License 2016.11.12 0 0 6

Rosberg világbajnok lesz a Brazil Nagydíjon, ha…
…nyer.
…második, miközben Hamilton legfeljebb negyedik.
…harmadik, miközben Hamilton legfeljebb hatodik.
…negyedik, miközben Hamilton legfeljebb nyolcadik.
…ötödik, miközben Hamilton legfeljebb kilencedik.
…hatodik, miközben Hamilton legfeljebb tizedik.

Előzmény: KE80 (5)
KE80 Creative Commons License 2016.10.29 0 0 5

fülét fogja a VB trofeának Nico és vezet:))

KE80 Creative Commons License 2016.09.09 0 0 4

Na most pont forditva volt Monzában. és Nico nyert monzában danolva podiumon és Magyarzászlo is ott volt:)

Előzmény: Törölt nick (3)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.27 0 0 3

Megvan a pole a Belga Nagydíjon! :) De Nico mindig szarul rajtól... :(

Törölt nick Creative Commons License 2016.08.27 0 0 2

Ahogy indult az idén Nico, azt mondtam volna előre, hogy ő lesz a világbajnok! De Lewis megint sokkal jobb. Ez elég nagy pech, kicsit az örök vesztes kategória. Ki kéne törni ebből Nico, nem? :(

Törölt nick Creative Commons License 2014.11.22 0 0 1

2014 VilágBajnok lehetnek?

 

Nico Rosberg a világbajnok, ha...
...nyer, Hamilton pedig legfeljebb 3.
...2. lesz, Hamilton pedig legfeljebb 6.
...3., Hamilton pedig nem fér be az első hatba.
...4., miközben csapattársa kiszorul az első nyolcból.
...5., és Hamilton csak két pontot szerez.

 

Lewis Hamilton világbajnok lesz, ha Abu-Dzabiban...
...több pontot szerez, mint Rosberg.
...Rosberg legfeljebb a hatodik.
...Rosberg nyer, ő pedig a 2. helyen ér célba.
...Rosberg 2. lesz, ő pedig befér az első ötbe.
...Rosberg a 3. helyen ér célba, Hamilton pedig legalább 6.
...Rosberget negyedikként intik le, az angol pedig nem rosszabb nyolcadiknál.
...Rosberg 5., Hamilton pedig négy pontot szerez, azaz legalább 9. lesz.
...egyikük sem ér célba pontszerző helyen.

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.07.02 0 0 0

Ugy van hajrá:)

Előzmény: Smackdown (-)
Smackdown Creative Commons License 2014.07.02 0 0 topiknyitó

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!