Túró! Sokkal komfortosabb az utazás az új Sava gumikon, ha megteheted ne habozz a ruszkit lecserélni. 100km/h a sebesség indexe és úgy emlékszem guminként 300kg a terhelhetősége. Én megrakva súllyal 100-110el simán autóztam vele. Nem ráz siklik az úton. Ha olyan szituációba kerülsz, hogy a futónak csúszni, vagy borulni kell az már régen rossz. A merev tengelyes laprugós v torziós futó tud üresen rázós úton kanyarban elpattogni, de az se csúszik ki. A Skif oldalankénti független felfüggesztése iszonyú jó úttartást ad, ennek feltétele, hogy a súly egyenletesen legyen benne elosztva. Amikor csak üresen megyek vele, akkor 120-130al simán húzom (német autópályán persze :-D ). Nem leng nem csóvál. Bár 1.5 tonnás kocsival húzom. Csúnya is lenne ha az üres 150 kg-os futó becsóválná.
Igen kevés a helyem és a seggén parkol a kicsike a garázsban. A lengéscsillapítót ne újjíttasd mert többe kerül mint az új. Ha még működik és a szár még tükör tiszta akkor olajat lehet benne cserélni, felújító készlet még akad hozzá, de műszakilag rendbe kell tenni akkor nagyon drága lesz. Szedd szét otthon, ha rozsdás a bele akkor az már csak vas hulladék. Én az enyémbe mol hidraulika olajat raktam. Én skoda gátlókat rövidítettem le 2 cm-rel esztergályossal, majd a skif kibelezett rugóstagjába passzentosan belement, és utána belehegesztettem. Iszonyú munka a rugóstag is nehezebb de működik. Ezért irtam, hogy inkáb vennék az ebayről. Csak akkor még nem tudtam milyen gyártmány van benne.
Két éve van a SKIF M1-es Szovjet űrtechnikám. Másfél éve voltunk is vele heten ( két felnőtt + 5 gyerek ) két hetet nyaralni. Jómagam nagyon szeretem a nomádiát. Anya már nem annyira. Neki is jó volt a fedőn aludni, nem a hepe-hupás földön.
Addig csak sátorban nyomtuk, ez lényegesen magasabb komfort fokozat.
Kicsit tartottam a beázástól, de valóban mihelyt vizet kap a vászon, egyből megdagad és vízhatlanná válik.
Végigolvasva az utolsó öt oldalt pár gondolatra hadd reagáljak:
Volt itt kérdés, vízhatlan-e? igen. Két hét alatt többször is nem áztunk be.
A régi Szovjet gumi nekem is fent van. Még gyári-szőrös, de már repedezett. Persze, hogy sokáig bírja, mert ők anyagfelhasználáson sosem spóroltak. Ezért is bírják sokáig ezek a gumik is. Nem tudom, menettulajdonságokat hogyan befolyásolja egy új, könnyebb gumi. Feljebb kerül a tömegközéppont-nem jó. Meg kanyarban sem csúszik ki, mert tapad a kerék. Inkább borul... nem jó
- Agárdon jártunk, nagyon puritán a kemping, de tiszta, élhető. Ott nem is tűnt fel a retró sátrunk, annyira a múltban élnek.
- Faddon nagyon gáz a mosdó, inkább házban aludtunk... Meg azért is, mert nagy vihar készülődött. A kempingben nem nyírják a füvet, a hatalmas fákról lehulló gallyakat, nagyobb ágakat nem szedik össze. ( Mi van, ha a szélben fejünkre esik egy nagyobb ág? ) Nincs a helyhez áram, stb.
- Abaligetről csak jókat tudok írni. Tiszta, rendes, kultúrált.
- Szeged nagy királyság! Azt is mindenkinek ajánlom. Tiszta, igényes, jól szervezett kemping.
Úgy vettem a futót, hogy ki van alakítva csónak szállítására is. Ettől persze nehezebb felhajtani a fedőt, de stabilabb is. Csónakkal sem mondhatnám instabilnak- nyilván jobban billeg- a futót kanyarokban 60 kg-os csónakkal + vasalással a tetején. Ráadásul az egyik lengéscsillapító rossz. Persze tudatában kell lenni, hogy az autó mögött ott van a futó. Úgy kell lassítani, gyorsítani, de leginkább kanyarodni. Amikor Szegeden voltunk, biciklik voltak a Skifen, jó magasak. Akkor sem éreztem, hogy fel akarna borulni mögöttem.
Jó volt most felidézni az emlékeket. Idén muszáj lesz menni vhová vele.
Én lengéscsillapítót akarok felújíttatni, ahhoz kell szétszednem. Meg nekem is eredeti gumik vannak rajta. Tiszta repedezettek, a futófelület meg fájóan egészséges... De ha már lúd, legyen kövér. Ezeket is lecserélem és a szilenteket is.
sziasztok, biztos volt zó erről, de műszaki nélküli utánfutónál mik a verziók? Rendszám kell (ha nincs, mi van)? Törzskönyv? Gondolom szabványos adásvételi kell, ez okés. Ezen kívül mivel számoljak még?
Ügyes a megoldás, de rázósabb úton belenghet a hátsó kereszttartó, ezért én egy fa léc darabot rongyba csomagolva szoktam középen a kereszttartó és a fedél közé beszorítani, így merevebbé válik.
Jól látható a lengőkarban a 3 szilent helye. Az alsó pontnál a felső csavar a kerék tengely rögzítési pontja, azt azért ne szedjük le. Koronás anyával van biztosítva. Először leszedjük a kereket, majd mindhárom csavart oldani kell, és azután a lengőkar kivehető.
Ez az első, belső oldali felfüggesztés, a szilentet satuban a legkönnyebb bepréselni
Ez a külső oldali első felfüggesztési pont
Ez a lengéscsillapító, illetve rugós tag alsó bekötési pontja, ez a szilent, illetve a felül lévő ami nagyon tojásra tud nyomódni, a futó nagy tempónál a rossz szilent miatt könnyebben becsóvál.
A kerékjárati ívben találjuk a rugóstag felső bekötési pontját. Itt a rugóstag felső fülébe kell a szilentet bepréselni.
Érdemes megnézni milyen állapotban van annak is akinek nincs problémája amúgy a futással mert tartogathat meglepetéseket.
A futó barnás elszineződése nem rozsda, hanem a tavaly felkent alvázvédőbe ragadt por.
Nem túl pörgős a topic télen, de ez van. Ha nem baj írok még.
A Skif-em gyári orosz gumijai nagyon sokat kibírtak, de nagyon nehezek és rázták is az utánfutót és az azt húzó autót is, így kicseréltem. A méret 4.00-10 szegeden a kovács autónál kaptam 8500Ft körüli összegért darabját. Sava gyártmány, nagyon elégedett vagyok vele.
Próbálok képet csatolni arról hogy a szilentek hol találhatók. Ezeket a csavarokat kell oldani, a belső felén rugós alátét akadályozza meg a lelazulást. Nem egy nagy truváj kivenni, és a szilentet cserélni.
A lengéscsillapitóba és a lengőkarban oldalanként 4 db gumi szilent van. Ezek a súly miatt tojássá deformálódnak és rontják az úttartást, meg egy rendes műszakin se megy át.
A megoldás ha nincs ural gyári szilentünk, a 4 ütemű trabant első lengőkar belső szilentje. 350ft darabja
A lengőkart kivéve a régi szilent szinte kiesik. A kerek fülbe szilikon zsirral benyomjuk a trabi szilentet, majd éles késsel a kilógó felesleges részt levágjuk. Azután ebbe a szilentbe bőven bezsírozva a fém távtartót vissza kell rakni. A lengőkar visszaszerelhető. Ugyanezt a lengéscsillapító felső szemével is megkell csinálni.
ha törik vagy romlik ezzel cserélhetők javithatók.
Egyedül a kerékcsapágyra nem jőttem rá, hogy a ruszkik miből építették be. Ha valaki tudja ne habozzon közkincsé tenni. Nekem egyébként egy szürke 89es évjáratú van, imádom nagyon könnyű
A kocsi észre se veszi ha húzni kell. A bringákat én is a tetőn szállítom, 20 x 30as zártszelvényből csináltam rá tetőcsomagtartót. 5 db bringa szokott rajta lenni.
Akinek még nem rohadt el a skifje garázsos, annak javaslom az üregvédelmet a kereszttartókon belül, illetve az alján a hossztartón megcsinálni, mert oda amúgy festék nem jutott.
Ha megvannak a papirok, csak ki van vonva forgalomból, akkor nagyjából 70 ezerrel számolj, mire a nevedre kerül. Forgalomba helyezés, vagyonszerzési illeték, eredetvizsga, forgalmi, törzskönyv, műszaki...
Ha olcsón adják, akkor meg szabad venni. Ugyanis minden CT futó alváza tök egyforma, tehát átépíthető a felépítmény. Kelleni fog még egy rossz felépítményű papiros...
Vásárolni szeretnék egy Camptourist CT5-3 típusú sátras utánfutót, csak az a gond hogy nincs rendszáma és a forgalomból is ki van vonva. Amúgy nagyon szép állapotban van és mindene megvan kivéve a rendszámtábla :) Érdemes megvenni egy ilyen utánfutót? Körülbelül mennyibe kerül ismét forgalomba helyezni illetve újra rendszámozni?Valaki esetleg vásárolt már ilyen forgalomból kivont utánfutót?