Az Építkezés-felújítás 2.0 című témában felmerült, nem építkezés és felújítás témájába kapcsolódó beszélgetések kaphatnának itt helyet, minden ami nem szakmai kérdés, viták, vélemények, különböző, csevegés szerű témába kilengő beszélgetések.
Kezdésnek pl. a vállalkozók óradíjait lehetne folytatni, vagy az ehhez szükséges jogi, törvényi hátteret lehetne megismertetni azokkal érdeklődőkkel, akik kicsit mélyebben szertnék megismerni az adott területet, témát.
Amint látszik nincs benne fekhely , nincs hűtőszekrény és nincs a konyhában alsó és felső pult.
Ha már volt nekik miért ne használják a sajátjukat.
Egyébként 1 furgonnal és kettő forduló kombi szgk - val költöztek.
Hozták a hűtőjüket, a saját francia ágyukat egy konyha alsó pultot, szekrénysort, gyerek etetőt meg még számos dolgot. /tele furgon /
De ha már csevegő - aug. végére lefestem a bejárati ajtó belső felét, októberben kap még 5 m -en egy lábazati hőszigetelést... kívülről.
Mint írtam jövő karácsonyig lehetne mit csinálni. De nem kell !!!
Ja közeben a szomszédasszonnyal történő csevegés közben megtudtam, hogy tavaly csak mázolásra költött 1 millát. / 3 db nagy 3 részes ablak, 2 kicsi ablak, 2 bejárat ajtó, 4 -6 belső ajtó stb.
Csakhogy tudja valaki 1 db 3 részes ablaknak van 6 db. szárnya - 3 alsó 3 felső, ennek 2 oldala és minimum 2 x kell mázolni- egyszer alapozni és egyszer zománcozni. Mondjuk van még tapaszolás és csiszolás, de a jó mester igyekszik.
Anno régen a garázsban festegettem, tartott kettő hétig. 1 ablak.
Ok. a mesterek termelékenyebbek, de akkor is . A szomszéd asszony mázolói 3 hétig voltak ott- 2 fő. 1 főre vetítve 1,5 hónap. Az anyag max 100 eft..... 900 eft azért nem is olyan rossz.... még adózva és közteherrel sem. Tavaly. Ma már több.
Jöttek az érdeklődők. Adták a bölcs tanácsokat ,hogy mit kell szerintük tenni még ezzel a lakással. Mintha én nem tudnám. Rá lehet költeni kapásból másfél milliót. Soroljam ?
Sorolom.
Belső festés 200 eft, mázolás / belső ajtók 3 db + bejárati ajtó, 3 ablak újabb 200 eft, szoba parkett csiszolás és lakkozás 100 eft, közlekedő és konyha padozat burkolás 250 eft, zárcserék 35 eft, redőnyjavítás 30 eft, takarítás 50 eft. ok.ez csak szűk 1 milla.
Nos nem történt meg.
Tudni kell , hogy a lakás Bp. centrumától 17 km -re van (Rákosborzasztók egyike ). 48 nm teljesen különálló ,kerttel.
A felsorolt kiskarbantartás /kisfelújítás alatt is jöttek az érdeklődők. ki így ki úgy reagált. Volt aki fanyalgott, volt aki azonnal jött volna. (igaz pénze majd semmi.). Jött volna kutyás kettő is. Az egyik még mutogatta is a kis dög ( 9,5 kg ) képét az okoson.
Végül az egyik azzal hátrált ki, hogy doh szag van.
Ok.a kutyaszag azért nem zavarja.
Az érdeklődőkről.
Még az elején volt egy szingli nő ( elvált , özvegy ) .... negyven valahány... a 20 éves festésre kijelölt fiáról következtetve. Elmondása szerint napi 2 x 2,5 órát tölt a munkahelyre való bejutással. Nem volt képes kivárni azt a 10 napot amig tart a kisfelújítás. Ezenkívül a részben bebútorozott lakásnál egyszercsak kitalálta neki semmi nem kell.- A kérdésre, akkor mi legyen ezekkel, csak nézett.
Akkor utazzál továbbra is.
Aztán voltak többen is akik másnak kerestek lakást.Ki a fiúknak, ki a lányuknak, ki a mamának.
Ok., semmi gond , de mondtam azért az is megnézhetné, aki majd benne lakik. Szerződést csak azzal kötök.
Volt ilyen esetem korábban más lakásnál. Jött egy ürge olyan 45 -max 50. Nézegeti a lakást... talán 10 perc és előveszi a vastag bukszáját, hogy ő azonnal kivenné a 70 valahány éves apjának. Egyszerűen nem értette ,hogy egy lakásbérlet az nem lóvásár ahol fizetünk és vihetjük a lovat. Úgy gondolta leteszi a papát mint egy csomagot. Nem ment. Még kikisérés közben mutogatta a vastag bukszát, nehezen értette ,hogy egy lakásbérlet másképpen működik.
Részemről egy felújítás a festés , mázolással és a takarítással fejeződik bé !
Most vagyok túl egy viszonylag kis felújítással.
Egy bérlő úgy 11 év után elköltözött.
Vitte a cuccait 3 furgonnal + utánfutóval.
5 azaz öt perc alatt átadta a lakást.
Utána következett a felmérés.... tartott vagy 3 órát majd elfáradtam és másnap folytattam.
Nos a lakószoba. A falak természetes elszennyeződés ok. majd festés.
Az ablakok a külső szárnyaknál az alsó gitt tömítések kihulltak.
Vettem gittet .... gyúrtam és szépen kitöltöttem az üveg és a fa közötti arkot. Kb. 10 - 15 nap száradás után lehetne festeni, de nem festem.
5 külső szárny gittelése nekem félnap.
Az ablak fett a redőny. A gurtni elmállott, cseréni kell. Megvettem. A csere egyedül nem megy, majd ha lesz segítség megcsináljuk... 2 óra.
Egy nagy szőnyeg 2,5 x 3,5 tísztíása. Kint az udvaron beáztatta, 2 flkon szőnyegtisztító majd alaos átmosás és szárítás. Még ebben az afrikai kánikulába is kellett más félnap. Gépi tisztítás lett volna úgy 20 eft, nekem kijött egy ezresből és fél nap.
Némi bútor tisztítás, reperáció, újabb 1 nap.
A szoba kész.
A konyha ? Hát mint stalingrad a csata után. 76 különféle luk a falban. Két napig halasztottam, majd neli kezdte.
A lukakat keménypapírral vékony fával tömítettem majd gipszeltem.
Hát, a sógoréktól megvett házu is kvázi új volt, aztán gyakorlatilag újraépítettük :)
Megbízható takarítócéget elég könnyen találhatsz, de nem Jucika néni árszínvonal lesz.
Én sokkal jobban aggódnék a felújítást végzők miatt. Ha tőletek senki sem lesz ott, soha, akkor át fognak cseszni, azért lesz nagyon drága. Ha meg tényleg megbízható a brigád, akkor meg azért.
Ház felújításkor a WC is felújításra került, a vízvezeték, csatorna rendszer is ki lett cserélve.Az új beszerelt WC-ből gyakran kellemetlen szag árad ki, és ez nagyon zavaró, nem tudjuk ennek mi az oka, szinte semmivel sem tudjuk közömbösíteni.A WC csészében alul a lefolyásnál áll a víz, akkor hol jön fel a csatorna szag?Lehet selejtes, hibás gyártású a WC csésze nem megfelelő a víz levezető kanyar íve?Ha valaki tudna erre megoldást, vagy azt hogy mi ennek az oka, kérem írja meg.
Hátha valakinek szüksége van rá... 75nm 10 cm vastagságú Rockwool Deltarock tetőtéri kőzetgyapot hőszigetelő éklemez 1100Ft/nm (gyári ára 1667,-Ft), és 70 nm 5 cm vastagságú Multirock hő- és hangszigetelő 400,-Ft/nm (gyári ára 653,-Ft) eladó gyári csomagolásban. Mindkettő tetőtéri beépítésből maradt anyag. Szállítás a vásárló feladata Martonvásárról (Bp-től 30 km.).
Vettem egy használt lakást. A kémény nincs bebélelve. A közös képviselő azt mondja, hogy vagy béleltetem, vagy át kell állnom villany vízmelegítőre a fürdőszobában. /A szobában parapettes konvektor van. / A villanyra fogok átállni. A kérdésem viszont az lenne, hogy a béleletlen és nem használt kéményt használhatnám-e szellőztetésre egy automata ventilátorral. Ugyanis a fürdőszoba és a WC egy helységben van, és a jelenlegi szellőztetése nem igazán jó. Megjegyzésként: Ez egy négyemeletes régi bérház és én a földszinten vagyok.
Na-na kérem! Aztán csak folytatnák a lógást, ahogy eddig, azt már nem! Önfenntartó börtönbe velük, napi 12 óra fizikai munka, és minimálbér. Termeljék csak ki amit elloptak, legalábbis egy részét...
4 év alatt 38%-kal nőttek az adóterhek... Már nem is álmodom arról, hogy számlát kérek felújításkor :D
Szűkszavúan csak annyit hogy minden rohadt parazita politikusnak nem 30évet, hanem kötelet kéne a nyakába és talpa alatt süvítsen a tavaszi szél. Mindegy milyen színű maskarát visel. Az energia árakból, és az adótokból extra jövedelemre tesznek szert, felelősségük meg annyi mint egy bolhának. Persze ha megcsíp tenyészted tovább?
Fotó: Reuters Az Index hírportál tette közzé hétfőn, hogy offshore cégek bukkannak fel egy több százmilliárdos állami gázüzletben. A hírek szerint az állam által a távhőtermelőknek, illetve a közintézményeknek szánt – ausztriai betáplálású – olcsó gáz havonta is milliárdokban mérhető hasznát egy homályos – offshore (Kajmán- szigetek, Belize, Brit Virgin-szigetek, Ciprus, Svájc) – hátterű társaság, a MET Magyarország Energiakereskedő Zrt., illetve jogelődje (MET) fölözheti le. Teheti, mert az állami MVM Partner Zrt. (MVMP) az árelőny kihasználásának jogát több gázévre átengedte részére. A távhőfogyasztók, valamint a közpénzből fenntartott iskolák, óvodák, szociális intézmények energiaköltségei így sokkal magasabban maradtak, mintha az MVMP közvetlenül eladta volna részükre az olcsóbb földgázt. Az, hogy az ügyleten az állami MVMP nem nyerészkedett, az jól látszik a cég beszámolóiból is: 114 milliárd forintos tetemes árbevétele ellenére mindössze 1,37 milliárd forintos adózás előtti eredményt ért el 2012-ben a földgáz-értékesítésen. Beindult viszont az üzlet az offshore tulajdonosi hátterű MET-nél, hiszen az MVMP már az olcsóbb gázt is a MET svájci leánycégén, a Mol Energy Trade International AG-n keresztül vásárolta Ausztriából, majd azt egy tükörszerződéssel (ugyanazon a napon, ugyanolyan mennyiségre és határidőkkel) továbbadta a MET-nek. Az MVMP „postás” szerepével kapcsolatos képet csak erősíti az a nyilvánosságra került engedményezési szerződés is, amely alapján a MET csak a minimális felárat fizette meg az MVMP részére, a földgázvásárlás költségeinek megtérítését „anya és leánya”, a MET és a svájci leánycég egymás között rendezte le. A cég beszámolója szerint a leánycégekkel együtt számolva 2011-ben még csak 82 millió euró (akkori árfolyamon kb. 22,4 milliárd forint) volt a konszolidált adózás előtti eredménye, ez 2012-ben 165 millió euróra (kb. 49 milliárd forint) ugrott. Magának az anyavállalatnak, MET-nek az adózás előtti eredménye 58 millió dollárról (akkori árfolyamon kb. 11,6 milliárd forint) 229 millió dollárra (51 milliárd forintra) ugrott. A tulajdonosok 245 millió dollár osztalékot (55 milliárd forint) vettek ki a cégből az év végén. A botrány kirobbanása után kiderült, hogy a MET mögött részben a fehérvári labdarúgócsapat tulajdonosa, Garancsi István, Orbán Viktor miniszterelnök családi ismerőse, részben pedig az exwallisos Nagy György áll. A társaság másik két tulajdonosa, a Brit Virgin-szigetekre bejegyzett Small Valley Investments Ltd. és a svájci Deneb Algedi Invest AG mögött álló magánszemélyek neve még nem került nyilvánosságra. A MET a hírekre reagáló közleményében lényegében elismerte, hogy jelentős mennyiségű gázt vásárolt az MVMP részére biztosított, elviekben célhoz kötött felhasználású olcsó gázból, amelyet ők gyakorlatilag már szabadon értékesíthettek tovább. A MET ugyancsak elismerte, hogy az MVMP-vel kötött ügyleteken nyereségre tettek szert, mivel „a cég alapfilozófiája, hogy veszteséges ügyleteket nem köt”. Bár „az MVMP-vel kötött szerződések komoly üzleti kockázatot jelentettek, melynek eredményeként a MET Csoport jelenleg veszteséget szenved el”. A MET közleménye szerint a „MET Csoport jelentős eredménynövekedése döntő részben nem az MVMP-tranzakcióból származik”, de azt nem állítják, hogy az MVMP-tranzakció nem járult hozzá az eredménynövekedéshez. Az MVM csoport az ügyről nem adott ki hivatalos közleményt, így arra sem reagált, hogy a MET szerint az MVMP nem lett volna képes kezelni „ilyen nagymértékű pozíciót”. Egyszerűbben fogalmazva, a MET szerint az állami cég alkalmatlan volt a rendeletben kijelölt feladat ellátására. A Németh Lászlóné által vezetett Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) részéről kiadott szűkszavú közlemény szerint minden törvényesen, az MVMP belső szabályainak megfelelően, átlátható módon, az állami vagyont gyarapítva történt. A minisztériumnak az ügylet törvényességére vonatkozó állításait ugyanakkor megkérdőjelezi, hogy a megegyezés ellentétesnek látszik a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (vagyontörvény) rendelkezéseivel. Az Orbán-kormány által előkészített, 2011 decemberében elfogadott és 2012. január 1-jétől alkalmazandó vagyontörvény értelmében nemzeti vagyon tulajdonjogát (pl.: az MVMP tulajdonában lévő pénzt, földgázt, vagyoni értékű jogot) csak természetes személy vagy átlátható szervezet részére lehet átruházni. Átlátható szervezetnek pedig az olyan gazdálkodó szervezet minősül, amelynek valamennyi, 25%-nál nagyobb részesedéssel rendelkező közvetlen vagy közvetett tulajdonosa esetében is teljesülnek az átláthatósági kritériumok. Ilyen feltétel különösen, hogy olyan államban kell adóilletőséggel rendelkeznie, amely az EU, az EGT vagy az OECD tagállamában van, vagy amellyel Magyarországnak a kettős adóztatás elkerüléséről szóló egyezménye van. A MET szerint „a MET Csoport tagjai a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény alapján átlátható szervezetnek minősülnek”. Ez ma már akár igaz is lehet, csakhogy amikor a botrányos szerződéseket 2012-ben aláírta az MVMP, a nyilvánosságra került adatok szerint még nem volt az. A MET-ben 2009 óta meglévő 50%-os közvetett részesedésétől ugyanis 2012. november 23-án vált meg egy karibi offshore cég, a Normeston Trading Ltd. (Belize), és azt ekkortól vette át – a Magyar Energia Hivatal 2012 júliusában meghozott 672/2012. számú határozatában Kajmán-szigeteki illetőségűként feltüntetett – RP Explorer Liquid Fund nevű társaság. Ez utóbbi cég 2013 januárjában Ciprusra költözött. 2013. január 21- én benyújtott kérelme alapján 2013. január 30-án regisztrálták a ciprusi cégnyilvántartásban. Mindez tehát azt jelenti, hogy az MVMP 2012-ben úgy állt szerződéses kapcsolatban a MET-tel, és úgy vállalt 2013-ra és 2014-re kötelezettséget a Magyarország Energiakereskedő Zrt.-vel, hogy azt a törvény kifejezetten tiltotta számára, hiszen sem Belize, sem a Kajmán-szigetek nem EU-, nem EGT- és nem OECD-tagállam, valamint kettős adóztatás elkerüléséről szóló egyezménye sincs Magyarországnak velük. Az továbbra is kérdéses, hogy a megismert tulajdonos személyének és kapcsolatainak lehetett-e köze ahhoz, hogy az MVMP a törvényi tilalmat figyelmen kívül hagyta, illetve azt egyetlen állami szereplő se vette észre. Ami biztos, hogy az Orbán Viktor miniszterelnök környezetéhez is kötődő offshore cégtulajdonosok, így különösen Garancsi István, Nagy György és még két, egyelőre ismeretlen személy az elmúlt két és fél évben havonta kereshetett milliárdokat jogszerűtlen kormányzati segítséggel. Hogy az ügyben pontosan kit és milyen felelősség terhel, mekkora kár érte a nemzeti vagyont, mennyivel lehetne alacsonyabb a távhő és a földgáz ára a MET közbeiktatása nélkül, és ki a rejtélyes másik két tulajdonos, még nem tudni. Az ügyben az MSZP és a PM képviselői is vizsgálatot követelnek.