Keresés

Részletes keresés

Adamis Gusztáv Creative Commons License 4 napja 0 2 5163
Előzmény: Bz-Ps (5160)
Komlósfecskés Creative Commons License 4 napja 0 0 5162

+2900, 2960, 2967, 2948.

Előzmény: zjakabfi (5161)
zjakabfi Creative Commons License 4 napja -1 2 5161

2928 2958 rémlik biztosan.

Előzmény: Bz-Ps (5160)
Bz-Ps Creative Commons License 4 napja 0 0 5160

Sziasztok!

 

Azzal a kérdéssel fordulnék a vonal forgalmának ismerőihez, hogy vasárnap általában mely vonatok vannak Csörgős ingával kiadva? Már ha lehet előre tudni, és nem véletlenszerüen vannak a járművek biztosítva a vonalra. A választ előre is köszönöm!

Fizolti Creative Commons License 2025.09.23 0 0 5159

Igazából amit még nagyon bele kéne tenni, az az Ócsa-Inárcs szakasz felhúzása 100 Km/órára, akár úgy, hogy a 2012-ben átépült Inárcs vgányhálózatához már nem nyúlnak hozzá. 

Előzmény: lac206 (5158)
lac206 Creative Commons License 2025.09.23 -1 0 5158

Lázár lakossági fórumon Mizse-Ócsa szakasz felújításáról beszélt. A többi a feledés homályába fog veszni.

Előzmény: Fizolti (5156)
Proart Creative Commons License 2025.09.17 0 3 5157

"Szeptember utolsó hétvégéjén, szombaton a Vasúttörténeti Park LokoPiknik – 200 éves a Vasút rendezvényét kiegészítve tartjuk meg az idei negyedik tematikus retró eseményünket, melynek keretein belül méltó emléket állítunk az idén gyártásuk 60. évfordulóját ünneplő M62-es Szergej mozdonyoknak a lajosmizsei vasútvonalon!

Szeptember 27-én, szombaton az alapmenetrend szerint közlekedő S21-es személyvonatokon összesen hat Szergej áll forgalomba korban és megjelenésben illeszkedő szerelvények élén! A MÁV retró flottáját képviseli a rendezvényen az M62 116 pályaszámú retró piros fényezésű Szergej mellett az átmeneti narancs színtervű M62 187 és a „bajszos” M62 194-es, illetve a hagyományos M62 109-es. További két meglepetés mozdonnyal készülünk, melyek pályaszámát később hozzuk nyilvánosságra!

A vonalon közlekedő retró szerelvények egyike a vékonycsíkos gyorsvonat, amely három másod- és egy elsőosztályú kocsival közlekedik. Szintén a 60-as és a 70-es éveket eleveníti fel az olajzöld szerelvény, melynek összeállítását két Bhv és egy BDdf vezérlőkocsi alkotja. A 80-as és a 90-es éveket idéző vastagcsíkos gyorsvonati szerelvényt ezúttal négy kocsi alkotja, köztük hazai gyártmányú Rába és lengyel készítésű poznani járművekkel. Ezúttal két telikék színtervű szerelvény is forgalomba áll. Az egyik a By kocsikból összeállított vonat, amely a korhű expresszvonatok hangulatát idézi fel, míg a másik szerelvény Bhv kocsikból áll, egy az M41-esekkel kompatibilis „100-as” vezérlőkocsival kiegészítve, és a hagyományos személyvonat hangulatát eleveníti meg.

További információk: www.mavcsoport.hu/retro"

Fizolti Creative Commons License 2025.09.12 0 0 5156

Ha indul a projekt az alsó szakaszon is új felépítmény lesz végig.

 

Ez mennyire biztos?

Egy időben Köki-Dabas nagyprojektől volt szó, idén már Köki-Ócsáról. 

 

 

Előzmény: Lovrin (5155)
Lovrin Creative Commons License 2025.09.12 0 3 5155

Még a kivitelezési tendert sem írták ki, szóval odébb van még az átépítés indulása. A tenderen túl külön apróság hogy a pénzt is meg kell szerezni hozzá...

 

Ha indul a projekt az alsó szakaszon is új felépítmény lesz végig.

shadoe Creative Commons License 2025.09.12 0 1 5154

Ez egy kecskeméti vonatkozású cikk. Tudtommal Kecskeméten 60-as a pálya, miért akarnának ott újítani v. sebességet növelni?

A pest megyei részen vannak a vonallal problémák. 

Elképzelhető, hogy valami vasúti átjárót bütykölnek ott Kecskemét-Alsónál maximum, a polgármester vasúttudós hölgy pedig már rögtön 80 km-nyi szakaszon gondolkodik pályafelújításban. (Ha már Kecskemét-Alsó, inkább a fülöpszállási vonallal kezdenének már végre valamit.)

Előzmény: Zolee95 (5151)
Zolee95 Creative Commons License 2025.09.12 0 0 5153

Igen, igaz, csak bíztam benne, hogy valami erre utaló morzsát találunk a cikkben.

Talán majd ha az első kapavágás megtörténik. 😅😅

Fizolti Creative Commons License 2025.09.12 0 0 5152

Kampány van.

Ilyenkor illik minden álmodozást megemlíteni, ha egy kicsit is kapcsolódik bármihez. 

Előzmény: Zolee95 (5151)
Zolee95 Creative Commons License 2025.09.12 0 0 5151

Sziasztok!

 

Jól értelmezem, hogy valami készülődik a felújítással kapcsolatban? Vagy ne kergessek ilyen álmokat? 😁 Persze pontos dátum nincs még. 

https://www.baon.hu/helyi-kozelet/2025/09/halasi-uti-feluljaro-beruhazas-forgalmi-rend

Il Leone Creative Commons License 2025.09.05 0 2 5150

Mert a Városligeti elágazásnál a fordulásnál blokkolja a Nyugatiba tartó vágány forgalmát.

Előzmény: Pestimreigyerek (5149)
Pestimreigyerek Creative Commons License 2025.09.03 0 1 5149

Ezért nem értem, miért nem mehetnek Zuglóig.

Mert a Nyugatiban azért több vonat is előfordul, ami Keletis lenne, de a körvasúton át megy.  

Előzmény: Zugbegleiter (5148)
Zugbegleiter Creative Commons License 2025.09.02 -2 1 5148

A Nyugati és Köki között óránként egyetlen többlet vonatpár van a Keleti zárása miatt, amely nem a lajosmizsei menetvonalán megy. Az meg, hogy a Nyugatiban ne akadna szabad peronos vágány, nehezen hihető.

Előzmény: Pestimreigyerek (5146)
zjakabfi Creative Commons License 2025.08.31 -2 1 5147

A zsúfoltság nem Nyugati és  Városligeti elág. között van, hanem Nyugati és Köki között.

Előzmény: Pestimreigyerek (5146)
Pestimreigyerek Creative Commons License 2025.08.31 -1 1 5146

Érthető, hogy a Keleti felújítása kapcsán a Nyugatira zúduló nagyobb forgalom miatt egyes vonatok vissza lettek vágva, de nem lehetett volna a lajosmizsei vonatokat legalább Zuglóig közlekedtetni? Városligeti elágazásnál félre tudna állni, ott "fordulni"...

Godolloi HEV Creative Commons License 2025.08.26 0 1 5145

Szeptember 27-én (szombaton) a Szergej 60 program keretében retró vonatok fognak járni a vonalon:
https://www.mavcsoport.hu/mav-szemelyszallitas/szolgaltatasok/esemenyek-es-nosztalgiajaratok/retro-es-tematikus-esemenyek

Pestimreigyerek Creative Commons License 2025.08.03 -5 3 5144

Teljesen egyetértek. Amikor megláttam a csilli-villi terveket, azt hittem lefordulok a székről.

Alapvetően a vonal legnagyobb részén bőséggel van hely "szintben" két vágányra, villamosításra. A két vágányra jelenleg Ócsáig van szükség tutira. Természetesen a pesti szakasz jelenti a kihívást, a komolyabb költségeket, de ott is egyértelműen lehetne optimalizálni a dolgot szerintem.

Nem vagyok mérnök, de helyi lakosként Kökitől Gyálig az alábbit tartanám reálisnak: végig két vágány, villamosítva... Ha túl kicsi a hely KÖKI-Kispest között, szerintem vállalható menetrendileg azon a szakaszon az egy vágány...

A Derkovits Gyula utcai átjáró marad szintbeli. Az utcába mindkét irányból behajtani tilos, kivéve célforgalom és BKK. 

Az Üllői útnál az Angyalföld vasútállomáshoz hasonlóan a közutat és a villamost vinném le aluljáróba. A Kispest vá. peronokat ide húznám el, középperonos kialakítással és közvetlen lépcső/lift a villamos peronokhoz. 

Ady Endre utcánál szintén a közutat kellene levinni a villamossal együtt. De költségcsökkentés okán akár azon is el lehetne gondolkozni, hogy a 42-es villamos helyett a Havanna ltp-Gloriett ltp irányába a villamos az 50-esből ágazna ki a Margó Tivadar utcán át...

Mindenképp kell egy megállóhely a Szentlőrinci útnál (elvileg ő lenne Bivalyrét), ahol P+R parkoló szükséges. Fontos lenne a 198-as busz végállomását ide, a vasúti peronokhoz közel elhelyezni. Emellett érdemes lenne a Szentlőrinci úti ltp irányából ráhordó buszjáratot indítani ide.

A Pestimre központi hatalmas aluljáró rendszer helyett a Szálfa utcánál a külső kerületi körút vonalában alul-vagy felüljárón kellene átvezetni a közúti forgalmat. Tény, hogy így a Szálfa utca főúttá alakulna, de ezt esetleg a Kettős-Kőrös utca rendes kiépítésével és a Lőrinci útba normális bekötésével lehetne tehermentesíteni. A Pestszentimre-felső megállóhoz is P+R kell, hatalmas placc van. Emellett célszerű lenne a Kisfaludy utcáról a 184-es buszból egy betétjárat, ami ráhordana, csatlakozna a vonatokhoz.

A Nemes/Dózsa Gy. átjáró maradna szintbeli. Az lenne a fontos, hogy a vonatok lényegében az átjáróban "találkozzanak", mint a HÉV Szigetszentmiklós gyártelepen. Ott 1 perc a zárás nagyjából.

Az Ár/Paula utca magasságába kellene megálló.

Gyálon a városháza magasságába kellene megállóhely.

Emellett a gyáli expressz buszokat egymással szembe irányba körforgalmasítani kellene a 94-89 vonalak összekötésével és a gyáli állomáson végállomásoztatásával. 

Alapvetően 15 perces követés kellene a vonatoknak, emellett Ócsától kifelé órás ütem, zónázással. Ad absurdum első ütemben Ócsáig villamosítás, onnan kifelé majd második ütem.

Az is fontos, hogy KÖFI legyen és szinte minden  megállónál legyen vágánykapcsolat...

Tudom bilibe lóg... de ez tuti jelentősen olcsóbb, mint amit az eredeti elővárosi vasúti koncepció tervezett.

Előzmény: Fizolti (5140)
jbaal Creative Commons License 2025.07.28 -5 1 5143

Őszintén szólva ez mindenre igaz, ahol politikus, cégvezető, csoportvezető (akár magyar akár multicégnél), HR-vezető és egyéb egyének (tipikusan a 40-60-as korosztályba tartozó inges, öltönyös figurák) ígérgetnek. Ide venném még a kétkezi "szakikat" is mondjuk. Soha senkinek semmit nem szabad elhinni, csak ami már megtörtént. Ezek minden egyes fillért, ami valahol megfordul a kezeik között és dönteni tudnak róla (legyen az adógizetői pénz, külföldi anyavállalat vagy beszállító által elutalt összeg), és nem a saját és gyerekeik vagyonának gyarapítására van elköltve, elpocsékolt összegnek tartanak, és akkora elánnal védenek, hogy ölni is tudnának érte.

Előzmény: Fizolti (5142)
Fizolti Creative Commons License 2025.07.28 0 1 5142

Meg tudom érteni a szkepticizmust, de ugyane igaz az EIB hiteles projektekre is. 

Előzmény: jbaal (5141)
jbaal Creative Commons License 2025.07.28 -3 1 5141

Tehát nem költöttek rá semmit és nem is fognak. Majd akkor térjünk vissza a témára, ha felvonultak a munkagépek, addig csak mellépofázás minden.

Előzmény: Fizolti (5140)
Fizolti Creative Commons License 2025.07.28 0 0 5140

A Kőbánya-Kispest - Ócsa (Ócsai szőlők) szakasz (Korábban/eredetileg a Kőbánya-Kispest-Dabas szakasz) esetében IKOP+ forrásról volt szó, 190 milliárd forintért. 

 

Korábban a további szakasz esetében volt szó az EIB hitelről. Itt valószínűleg érdemes lenne egy olcsóbb, jobb ár-érték arányú projekten elgondolkozni. 

Előzmény: lac206 (5138)
laci_52 Creative Commons License 2025.07.28 -4 0 5139

Az esztergomi vonalba milliárdokat öntöttek, de az alföldi pórnép vasútja senkit sem érdekel és ezek szerint még néhány évtizedig marad mostani szörnyű állapotában...

 

Előzmény: lac206 (5138)
lac206 Creative Commons License 2025.07.28 -3 1 5138
Előzmény: Magyar NaBA (5130)
C50 Creative Commons License 2025.07.24 0 2 5137

Sehol. 

Nincs. 

Előzmény: Pestimreigyerek (5136)
Pestimreigyerek Creative Commons License 2025.07.22 0 0 5136

sziasztok,

van valakinek infója arról, hogy a krampácsolás hatására hol lett lassújel kigyomlálva? Egyáltalán van, ahol az eredeti 60km/h engedélyezve lett?

Magyar NaBA Creative Commons License 2025.07.14 0 4 5135

A hétvégi vágányzárban tevékenykedő forgókotró Örkényen a Bartók Béla utcán a bozót mellett az internet drótját is kiirtotta. 

 

Volt némi népharag, mer' elment a nyetfliksz. 

LrdBaelish Creative Commons License 2025.07.08 0 7 5134

Úgy néz ki Gyál és Ócsa között 60-as lett a pálya, ma reggel késésbe van, és tolja neki rendesen.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!