Azzal a kérdéssel fordulnék a vonal forgalmának ismerőihez, hogy vasárnap általában mely vonatok vannak Csörgős ingával kiadva? Már ha lehet előre tudni, és nem véletlenszerüen vannak a járművek biztosítva a vonalra. A választ előre is köszönöm!
Igazából amit még nagyon bele kéne tenni, az az Ócsa-Inárcs szakasz felhúzása 100 Km/órára, akár úgy, hogy a 2012-ben átépült Inárcs vgányhálózatához már nem nyúlnak hozzá.
"Szeptember utolsó hétvégéjén, szombaton a Vasúttörténeti Park LokoPiknik – 200 éves a Vasút rendezvényét kiegészítve tartjuk meg az idei negyedik tematikus retró eseményünket, melynek keretein belül méltó emléket állítunk az idén gyártásuk 60. évfordulóját ünneplő M62-es Szergej mozdonyoknak a lajosmizsei vasútvonalon!
Szeptember 27-én, szombaton az alapmenetrend szerint közlekedő S21-es személyvonatokon összesen hat Szergej áll forgalomba korban és megjelenésben illeszkedő szerelvények élén! A MÁV retró flottáját képviseli a rendezvényen az M62 116 pályaszámú retró piros fényezésű Szergej mellett az átmeneti narancs színtervű M62 187 és a „bajszos” M62 194-es, illetve a hagyományos M62 109-es. További két meglepetés mozdonnyal készülünk, melyek pályaszámát később hozzuk nyilvánosságra!
A vonalon közlekedő retró szerelvények egyike a vékonycsíkos gyorsvonat, amely három másod- és egy elsőosztályú kocsival közlekedik. Szintén a 60-as és a 70-es éveket eleveníti fel az olajzöld szerelvény, melynek összeállítását két Bhv és egy BDdf vezérlőkocsi alkotja. A 80-as és a 90-es éveket idéző vastagcsíkos gyorsvonati szerelvényt ezúttal négy kocsi alkotja, köztük hazai gyártmányú Rába és lengyel készítésű poznani járművekkel. Ezúttal két telikék színtervű szerelvény is forgalomba áll. Az egyik a By kocsikból összeállított vonat, amely a korhű expresszvonatok hangulatát idézi fel, míg a másik szerelvény Bhv kocsikból áll, egy az M41-esekkel kompatibilis „100-as” vezérlőkocsival kiegészítve, és a hagyományos személyvonat hangulatát eleveníti meg.
Még a kivitelezési tendert sem írták ki, szóval odébb van még az átépítés indulása. A tenderen túl külön apróság hogy a pénzt is meg kell szerezni hozzá...
Ha indul a projekt az alsó szakaszon is új felépítmény lesz végig.
Ez egy kecskeméti vonatkozású cikk. Tudtommal Kecskeméten 60-as a pálya, miért akarnának ott újítani v. sebességet növelni?
A pest megyei részen vannak a vonallal problémák.
Elképzelhető, hogy valami vasúti átjárót bütykölnek ott Kecskemét-Alsónál maximum, a polgármester vasúttudós hölgy pedig már rögtön 80 km-nyi szakaszon gondolkodik pályafelújításban. (Ha már Kecskemét-Alsó, inkább a fülöpszállási vonallal kezdenének már végre valamit.)
A Nyugati és Köki között óránként egyetlen többlet vonatpár van a Keleti zárása miatt, amely nem a lajosmizsei menetvonalán megy. Az meg, hogy a Nyugatiban ne akadna szabad peronos vágány, nehezen hihető.
Érthető, hogy a Keleti felújítása kapcsán a Nyugatira zúduló nagyobb forgalom miatt egyes vonatok vissza lettek vágva, de nem lehetett volna a lajosmizsei vonatokat legalább Zuglóig közlekedtetni? Városligeti elágazásnál félre tudna állni, ott "fordulni"...
Teljesen egyetértek. Amikor megláttam a csilli-villi terveket, azt hittem lefordulok a székről.
Alapvetően a vonal legnagyobb részén bőséggel van hely "szintben" két vágányra, villamosításra. A két vágányra jelenleg Ócsáig van szükség tutira. Természetesen a pesti szakasz jelenti a kihívást, a komolyabb költségeket, de ott is egyértelműen lehetne optimalizálni a dolgot szerintem.
Nem vagyok mérnök, de helyi lakosként Kökitől Gyálig az alábbit tartanám reálisnak: végig két vágány, villamosítva... Ha túl kicsi a hely KÖKI-Kispest között, szerintem vállalható menetrendileg azon a szakaszon az egy vágány...
A Derkovits Gyula utcai átjáró marad szintbeli. Az utcába mindkét irányból behajtani tilos, kivéve célforgalom és BKK.
Az Üllői útnál az Angyalföld vasútállomáshoz hasonlóan a közutat és a villamost vinném le aluljáróba. A Kispest vá. peronokat ide húznám el, középperonos kialakítással és közvetlen lépcső/lift a villamos peronokhoz.
Ady Endre utcánál szintén a közutat kellene levinni a villamossal együtt. De költségcsökkentés okán akár azon is el lehetne gondolkozni, hogy a 42-es villamos helyett a Havanna ltp-Gloriett ltp irányába a villamos az 50-esből ágazna ki a Margó Tivadar utcán át...
Mindenképp kell egy megállóhely a Szentlőrinci útnál (elvileg ő lenne Bivalyrét), ahol P+R parkoló szükséges. Fontos lenne a 198-as busz végállomását ide, a vasúti peronokhoz közel elhelyezni. Emellett érdemes lenne a Szentlőrinci úti ltp irányából ráhordó buszjáratot indítani ide.
A Pestimre központi hatalmas aluljáró rendszer helyett a Szálfa utcánál a külső kerületi körút vonalában alul-vagy felüljárón kellene átvezetni a közúti forgalmat. Tény, hogy így a Szálfa utca főúttá alakulna, de ezt esetleg a Kettős-Kőrös utca rendes kiépítésével és a Lőrinci útba normális bekötésével lehetne tehermentesíteni. A Pestszentimre-felső megállóhoz is P+R kell, hatalmas placc van. Emellett célszerű lenne a Kisfaludy utcáról a 184-es buszból egy betétjárat, ami ráhordana, csatlakozna a vonatokhoz.
A Nemes/Dózsa Gy. átjáró maradna szintbeli. Az lenne a fontos, hogy a vonatok lényegében az átjáróban "találkozzanak", mint a HÉV Szigetszentmiklós gyártelepen. Ott 1 perc a zárás nagyjából.
Az Ár/Paula utca magasságába kellene megálló.
Gyálon a városháza magasságába kellene megállóhely.
Emellett a gyáli expressz buszokat egymással szembe irányba körforgalmasítani kellene a 94-89 vonalak összekötésével és a gyáli állomáson végállomásoztatásával.
Alapvetően 15 perces követés kellene a vonatoknak, emellett Ócsától kifelé órás ütem, zónázással. Ad absurdum első ütemben Ócsáig villamosítás, onnan kifelé majd második ütem.
Az is fontos, hogy KÖFI legyen és szinte minden megállónál legyen vágánykapcsolat...
Tudom bilibe lóg... de ez tuti jelentősen olcsóbb, mint amit az eredeti elővárosi vasúti koncepció tervezett.
Őszintén szólva ez mindenre igaz, ahol politikus, cégvezető, csoportvezető (akár magyar akár multicégnél), HR-vezető és egyéb egyének (tipikusan a 40-60-as korosztályba tartozó inges, öltönyös figurák) ígérgetnek. Ide venném még a kétkezi "szakikat" is mondjuk. Soha senkinek semmit nem szabad elhinni, csak ami már megtörtént. Ezek minden egyes fillért, ami valahol megfordul a kezeik között és dönteni tudnak róla (legyen az adógizetői pénz, külföldi anyavállalat vagy beszállító által elutalt összeg), és nem a saját és gyerekeik vagyonának gyarapítására van elköltve, elpocsékolt összegnek tartanak, és akkora elánnal védenek, hogy ölni is tudnának érte.
A Kőbánya-Kispest - Ócsa (Ócsai szőlők) szakasz (Korábban/eredetileg a Kőbánya-Kispest-Dabas szakasz) esetében IKOP+ forrásról volt szó, 190 milliárd forintért.
Korábban a további szakasz esetében volt szó az EIB hitelről. Itt valószínűleg érdemes lenne egy olcsóbb, jobb ár-érték arányú projekten elgondolkozni.
Az esztergomi vonalba milliárdokat öntöttek, de az alföldi pórnép vasútja senkit sem érdekel és ezek szerint még néhány évtizedig marad mostani szörnyű állapotában...