Keresés

Részletes keresés

Mynock_vok_oszt_cső Creative Commons License 2018.11.10 0 0 308

A német BergfelderVideos780 [BV780] YouTube-csatorna videói a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár-vasútvonal állomásairól:

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.20 0 1 307

A zichyújfalui iparvágány:

A zichyújfalui vasútállomás és környékét ellepi a parlagfű:

A még meglevő zichyújfalui váltóállító torony körül egyre csak gyűlik a szemét:

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.09 0 1 306
Svrend Creative Commons License 2018.03.01 0 0 305

Úgy van.

Fölösleges volt.

Természetesen nincs Fehérváron többletindító vágány sem. Ugyanannyi van mint korábban. (Ja igen,és az átépítés alatt fogadni is lehetett oda vonatokat....)

Sőt,a felújítás előtt meg a mérlegvágány kivételével minden vágány indító és fogadó volt a rendezőben..... (10 vágányt jelentett ,most viszont ötöt az is csak indító, khm miről beszélünk?)

Pusztaszabolcs dettó,ott is volt néhány + vágány de mér évek óta le vannak pusztulva.

Van is engedélyre várás szépen.

De azért úgy-ahogy elmegy minden.

Előzmény: paallaci (304)
paallaci Creative Commons License 2018.02.28 0 0 304

Működne ez mindenhogy. Fölösleges volt kizárni  személyforgalmat.

Előzmény: Godolloi HEV (303)
Godolloi HEV Creative Commons License 2018.02.04 0 0 303

Vajon mennyire működne a következő a buszozás helyett:

A személyvonatok Székesfehérvárra, illetve Pusztaszabolcsra történő érkezési idejéhez 10 percet hozzáadnak a többi menetrendi adat változtatása nélkül, és akkor a személyvonatok is várhatnának a tehervonatokra max. 10 percet. Persze így kevéssé segítenék a tehervonatok közlekedését, de ez egy kompromisszumos megoldás lehetne, mert ez jobb lenne az utasoknak a pótlóbusznál, és a tehervonatokat se akadályoznák ekkor annyira a személyvonatok.

Esetleg Székesfehérvárról célszerűbb lenne kicsit hamarabb indulni, hogy Pusztaszabolcsra biztosan időben odaérjenek.

A 10 perccel későbbi érkezést azért kell meghirdetni, hogy várhasson a személyvonat a kevésbé fontos tehervonatra (F2 15.2.1.1. pont), de ha éppen nem jön tehervonat, akkor nem kell fölöslegesen várnia (végállomásra érkezhet hamarabb).

Előzmény: ihcewfe (302)
ihcewfe Creative Commons License 2017.12.22 0 0 302

Vörös Attila: A jövőre induló 40a vonali vágányzár összefogásra készteti a vasútvállalatokat, IHO, 2017. december 21.

http://iho.hu/hir/a-jovore-indulo-40a-vonali-vaganyzar-osszefogasra-keszteti-a-vasutvallalatokat-171221

 

"Székesfehérvár állomás maga is komoly tényező, előfordulhat, hogy nem lesz elég puffer a rendszerben, betelik Fehérvár. Minden esetre a MÁV további vonatindító vágányokat jelölt ki a rendezőben. Ráadásul Komárom felől érkezve és Pusztaszabolcs felé továbbindulva keresztül kell járni a forgalmas állomáson, amit szintén nem lehet csak úgy kivitelezni, pláne egy nyári, balatoni pezsgés közepette. A tehervonatok közlekedését segíti elő, hogy a Székesfehérvár–Pusztaszabolcs közti személyvonatok helyett pótlóbuszok fognak közlekedni, illetve a vonal kapacitását megnövelik egy térközjelzővel, illetve a térközi közlekedés bevezetésével Zichyújfalu és Börgönd között."

Abymot Creative Commons License 2017.08.04 0 0 301
forgalmi szolgálattevő Creative Commons License 2017.05.22 0 0 300

RTI. 

Már majd mindennap mennek. Ők már rájöttek,hogy erre lehet haladni.

A többiek meg csak állnak és várnak....

Előzmény: eguzki (299)
eguzki Creative Commons License 2017.05.19 0 0 299

Köszönöm az infókat!

 

Pedig egész jól helyrepofozták ezt a vonalat. Hajnalban láttam az emigen hogy a 149es csörgő robog tehervonattal Pusztaszabolcs felé. Ezeket a Komárom-Dufi tehereket melyik vasúttársaság szolgálja ki? Hát igen a 40a már rég megérett a felújításra.

Előzmény: forgalmi szolgálattevő (298)
forgalmi szolgálattevő Creative Commons License 2017.05.19 0 2 298

Tegnap épp volt egy pár Dufi-Komárom viszonylatú vonat erre. Egy- két RCH- s vonat be van tervezve de csak éjszaka. Lenne több is,a 40a tehervonatozás szempontjából egy katasztrófa. Sajnos kevés a diesel gép az ráadásul az 5-ős vonalon este nincs szolgálat (csak 08-20 óra között). 

Pedig nagyon jól lehet tehervonatozni vonatozni erre.

 

Előzmény: eguzki (297)
eguzki Creative Commons License 2017.05.18 0 0 297

Üdv!

 

Ezen a vonalon milyen rendszerességgel járnak tehervonatok?

Egy-két kósza gépmeneten meg persze a bzken kívül az

emig-en nem láttam még sohasem tehervonatot ezen a vonalon (persze magánvasúti ettől még lehet)

 

 

Köszönöm előre is!

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.15 0 0 296

Az éjjeli vonatot is sikerült korábbra tenni. Majd a hajnalit is sikerül későbbre tétetni.

Előzmény: Svrend (295)
Svrend Creative Commons License 2016.09.30 0 2 295

Emlékszem,évekkel ezelőtt kilincseltünk a 44-es átépítése miatt.

Felesleges,értelmetlen nincs tervbe véve - mondták.

Amikor belevágtak a 30a átépítésébe egyszer csak lett pénz,és három hónap alatt csináltak egy 100-a pályát használt anyagból,hozzá D55-öt Zichyújfaluba normális peronokat stb.

(Na jó,egy-két dolgot azért sikerült elszúrni amit azóta se javítottak ki,de ne legyünk telhetetlenek...)

Talán a felsővezetékkel is így lesz,ez majd a 40a átépítésekkor.

Akárhogy is,mind személyszállítás,mind árufuvarozás tekintetében van értelme.

Csak az a nyomorult hajnali vonat indulhatna később Pusztaszabolcsról.

Nem baj,ha ott nincs"ütem". 

Előzmény: Törölt nick (294)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.29 0 0 294

Most is vannak akik vonattal bejárnak dolgozni Ercsiből Székesfehérvárra.

Előzmény: cactusJack2 (293)
cactusJack2 Creative Commons License 2016.09.07 -1 2 293

 

Laikus vagyok, de pár szempont még lenne amit a vonal kihasználtság elemzésnél figyelembe kellene venni:

- Munkaerőhiány van SzFehérváron. Ha a Flirt továbbmenne Pusztaszabolcstól, akkor Ercsiből is bejárhatnának Fehérvárra dolgozni.

- Elnéptelenedés ellen is gyógyszer egyes települések esetén, ha vasúttal JÓL megközelíthető. A fiatalok Fehérváron már nem tudják megfizetni az albérletet, kitekinthetnének errefelé.

- Lehetne üzemeltetni Zónázó vonatot Köbánya-Kelenföld-Batta-Pszabolcs-Szfeférvár vonalon is (Z42?).

- Pozitivan érintheti a változás a Szfehérvár-Adony-DÚjváros vonalat is. Ahol ugye ipar is, kikötő is van.

- A turizmus is eléggé húzóágazat kezd lenni, Adonytól délre meg eléggé el van vágva a külvilág a Dunaparttól, ami egyébként sok lehetőséget rejt. Nyílnának szálláshelyek, étkezők, kölcsönzők (kenu, bringa, csónak) felfedezhetné a bringaturizmus a környéket. Ehhez persze lendületet adhatna egy Velence-Adony bicikliút is. Az ökoturizmus elég nagy biznisz manapság.

Szóval itt a településeknek közösen kellene lobbyzni és terveket készíteni a fejlesztésekre. Jövőképet, munkahelyeket vizionálni egy-egy beruházás okán, nem csak otthon a napi gondokban sajnálni magukat.

Létre lehet hozni társulásokat és azok emeljék fel a szavukat a fejlesztések indokoltságán és igen, ki lehet használni a közfogllalkoztatott munkaerőt, hogy természeti látnivalók környékét alakitsák/tisztitsák/karbantartsák, ami növeli a turizmus érdeklődését.

 

Én vallom, hogy egy fejlesztésnél a régióban kell gondolkodni perspektivikusan és nem abban, hogy Börgöndre lejár Pestről a vonat...

Törölt nick Creative Commons License 2016.06.20 0 0 292

Semmit se tudni, hogy meddig kerülnek a vonatok Szabadbattyánba? :-S

Előzmény: Törölt nick (291)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.13 0 0 291

Meddig kerülnek a vonatok a 44-esen Szabadbattyán felé?

Törölt nick Creative Commons License 2016.04.10 0 2 290

Vajon Mészáros Lőrinc úr vállalkozása, az R-Kord Kft. villamosítani fogja-e a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár-vasútvonalat, úgy mint a Szombathely–Zalaszentiván-vasútvonalat? Valaki felvethetné a kormánybácsinak, hogy van ottan Fejér megyében még fejlesztési lehetőség és munka Mészáros Lőrinc úrnak.

 

http://figyelo.hu/cikkek/430829-meszaros-lorinc-a-vasuton-is-kaszal

Nebengleis Creative Commons License 2015.11.11 0 1 289

"Nagyon jól bevált a mostani rendszer."

 

A Kádári-szocializmusra is ezt mondták, még is vége lett... :-) Akiknek kényelmetlen a változás, azok mindig ezt mondják. :-P

Előzmény: ajm (288)
ajm Creative Commons License 2015.11.05 -1 0 288

További érv még, hogy a FLIRT motorvonatok fordulóit is gazdaságosabban meg lehet szervezni (pl: szerelvénymenetnek nem kell Fehérvárról Kelenföldön keresztül mennie a Szabolcsi bázisra.),

 

Ezek már lerágott csontok itt, ezerszer ki lett tárgyalva!

Miért kellene éppen Fehérvárról karbantartásra mennie? Lehet, hogy Győrből, Hatvanból megy éppen, akkor előtte jöjjön még Fehérvárra is!? Nagyon jól bevált a mostani rendszer.

Azóta egyébként túlsúlyban vannak a kékek, két-három piros jár a kőbányaiban.

Előzmény: Barnaby0229 (287)
Barnaby0229 Creative Commons License 2015.11.05 0 1 287

Én úgy tudom, hogy tényleg tervezték a villamosítást, ami ezen vonal esetén nem is túl bonyolult,

ugyanis csak két állomás van (azok se nagyok), a többi egyszerű hosszlánc és új alállomásra sincs szükség.

Ami a bizbereket illeti, a felújításkor csak Zichy kapott D55-t, mivel akkor már a tervekben szerepelt,

hogy Fehérvár felújítása után az új elektronikus bizber Börgöndöt is kezelni fogja.


Számítások szerint a villamosítás meg is térülne, mivel több vonatot (tehervonatokat is) lehetne erre közlekedtetni, jelentős időmegtakarítással.

Zárójelben ideírok néhány (2002 évi) adatot ennek alátámasztására (csak az arányok szemléltetése a cél): 

100 etkm  1km-re továbbítása  dizel üzemben kb 160 Ft, villamos üzemben kb 19 Ft  (csak tisztán az energia költségek!)

 

További érv még, hogy a FLIRT motorvonatok fordulóit is gazdaságosabban meg lehet szervezni (pl: szerelvénymenetnek nem kell Fehérvárról Kelenföldön keresztül mennie a Szabolcsi bázisra.),

illetve a Bz-k helyett szemétvonati fordulókat is teljesíthetnek (pl. Szfvár-Pszab-Bp-Déli).

Tudvalevő, hogy a dizel motorvonatok avultsága miatt előbb-utóbb új beszerzésekre lesz szükség, célszerűen inkább villamos üzemű járművek jöhetnek szóba.

 

Egy szót még a gazdaságosságról: tervben van a 29-es (észak balatoni) vasútvonal villamosítása, ahol aztán egy db teher sem közlekedik, ami ezt indokolná,

itt konkrétan környezetvédelmi megfontolások játsszák a szerepet.

 



Előzmény: trizs77 (273)
lálá.9 Creative Commons License 2015.11.01 0 0 286

Két hónapja körbe van kerítve az épület. De hogy minek...?

Előzmény: Nebengleis (285)
Nebengleis Creative Commons License 2015.10.31 0 0 285

Zichyújfalu

 

Iparvágány

 

Vasútállomás

Törölt nick Creative Commons License 2015.10.01 0 0 284

Kamera figyeli az átjárókat - Energiatakarékos és erősebb izzókra cserélnek több fénysorompót

 

URL: http://feol.hu/hirek/kamera-figyeli-az-atjarokat-energiatakarekos-es-erosebb-izzokra-cserelnek-tobb-fenysorompot-1729122

 

Ezek szerint a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár-vasútvonalon kamerarendszer fog kialakulni a vasúti átjáróknál.

Törölt nick Creative Commons License 2015.07.04 0 0 283

Siemens Desiro-k a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár-vasútvonalon, Zichyújfalunál 2015. július 1-én, szerdán:

Forrás: Maga Molnár, Facebook, URL: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1599061663695141

lálá.9 Creative Commons License 2015.06.25 0 1 282

Zsír:D

Előzmény: Törölt nick (281)
Törölt nick Creative Commons License 2015.06.23 0 2 281

Siemens Desiro ("Dezső") a Pusztaszabolcs–Székesfehérvár-vasútvonalon.

Soldato Creative Commons License 2015.04.12 0 1 280

Az első képen Zichyújfalu vágányai vannak, az állomásépület elől fotózva, Fehérvár irányába nézve, a második -gondolom- a gazzal, és egyéb növényzettel benőtt iparba vezető összekötő vágány bújik meg...

Előzmény: trizs77 (279)
trizs77 Creative Commons License 2015.04.11 0 0 279

Képaláírások ?

 

Mi ?

Hol ?

Előzmény: Törölt nick (278)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!