Teljes kétvágányúsításra nem nagyon van igény, részleges kétvágányúosítás (akár állomások meghosszabbításaként) lehetett volna.
A 100 Km/óra valószínűleg a már MÁV projektben átépült részekhez igazodik. Viszont magasabb sebesség lehetne. 140 Km/órás sebességnek nincs értelme. Érdemi különbségek forgalmi szempontból 100 Km/óra, és a fölött, illetve 120 Km/óra és a fölött vannak, tehát ha 120 Km/óránál magasabb sebességre épül ki a pálya, akkor a 160 km/órás sebesség feltételeit kell biztosítani.
Állomási részek is épültek át, elsősorban Mezőpeterd (ott megtörtént a peronépítés is - szerintem az az állomás nagyon el lett szúrva, az állomást el kellett volna tolni (vagy meghosszabbítani) Biharkeresztes felé, így a peronok 500 méterrel közelebb kerülhettek volna a település a településre vezető úthoz).
Strabag csinálja, szóval majd kiderül, mi lesz. A nagygépek ugye a "rivális" Swietelskyhez tartoznak. Valamint, ha jól tudom, vannak nyíltvonali szakaszok, amik pár éve MÁV beruházásban már átépültek, azokat felesleges újra átépíteni, oda elég egy rostálás, szabályozás.
A teljes projekt 36 hónap. Ennélfogva szerintem csak nyíltvonali pályaépítés és oszlopállítás kezdődik, és gondolom ez lesz az első fázis. Mérget vennék rá, hogy novemberben sem fog arra vonat járni, csak jön a következő fázis. A nyílt vonal persze elvben átépülhet ennyi idő alatt (kétvágány tudtommal sehol sem lesz), de az állomások tuti nem...
Kíváncsi lennék, az átépítés milyen technológiával fog menni, remélem nagygépes lesz, mert akkor tényleg gyors lesz a nyíltvonal átépítése.
A kiírás szövege elég tömör, egy teljes, mindenre kiterjedő átépítést sejtet (leszámítva a már átépíült állomást és nyílt vonali részt). Ehhez képest mostanában semmilyen MÁV-os közlemény, vagy egyéb cikk nem jelent meg a vonal fejlesztésével kapcsolatban, annak ellenére, hogy még a 110-es vonali vágányzárakról voltak cikkek.
Kérdés, hogy a mostani vágányzár meddig fog tartani, és már most megkezdődik-e villamosítás, valamint a biztosítóberendezések cseréje, vagy most csak a pályaátépítés kezdődik, és a többi elem egy későbbi szakaszban épül ki?
"Tervezési szerződés a Püspökladány – Biharkeresztes (101-es számú) vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás projekt megvalósíthatósági tanulmányának, engedélyezési terveinek és tenderdokumentációjának összeállítására, tenderterveinek elkészítésére."
Holnap azaz hétfő este 8-kor lesz Debrecenben a Székely gyors és a Csíksomlyó expressz együtt jönnek. Kifele is együtt mentek és volt benne villamos mozdony besorozva szerintem visszafele is benne lesz.
Tegnap a vonalon az egyik usgyi helyett egy By kocsi és egy fülkés kocsi forgott egy csörgővel.