Nem találtam fórumot ennek a témának, így most nyitok. Milyen használt autót érdemes venni mondjuk 2 millió Ft környékén. Évi 15-20 ezer km futásteljesítményre egy 4 tagú átlag családnak? Dieselt vagy benzinest? Pro és kontra...
Az OECD tanulmánya szerint a légkörbe jutó szennyező anyagok mintegy 50 százalékáért a közúti közlekedés felelős. Ennek túlnyomó részét, 90 százalékát a dízelüzemű járművek bocsátják ki.
Ugyanakkor az Egyesült Államok, Nagy-Britannia és Svájc kivételével minden OECD-tagország kevesebb adót vet ki a dízel üzemanyagra mint a benzinre - hívják fel a figyelmet a tanulmányban. Rámutatnak: erre nincs megfelelő környezetvédelmi magyarázat, mivel a dízelüzemű járművek több szén-dioxidot bocsátanak ki literenként, mint a benzinnel működők, továbbá a dízelből több szálló por és nitrogén-dioxid kerül a levegőbe, amik a szervezetbe kerülve többek között tüdőrákot, asztmát, szívproblémákat okozhatnak...."
Én pár hete járom a kereskedéseket, Mondeót veszek dieselben. Ha nem kapok normálisat, akkor Focust. A turbós benzinest csak érdekességképpen írtam, mert Nm-ben lassan utolérik a dieseleket.
Talán annyi előnye van azért a benzinesnek, hogy könnyebben indul télen, és kevesebb a javítási költsége. Ha egy turbó felújítás kell, az sem olyan vészes. A turbós dieseleknél szerintem nagyobb rizikó van javítási költségekben.
Isuzu motorral persze. Ott meg egy izzítógyertya csere kész horror. (belerohadnak)
Amúgy elgondolkodtató, hogy az olykor lehurrogott olaszok is egyre jobb motorokat kezdenek gyártani. A Linea benzines turbósa 206 Nm. Az azért már vetekszik egy diesellel. És 9,2 alatt van 100-on? Nem rossz egy ilyen benzinestől.
Mint irtam a múltkor, havonta váltogatom a kocsikat,(cég jóvoltából) most egy renault Megane DCI van nálam 1.6-os.
A hányinger kerülget tőle, pedig eddig a francia autók közül ezt tetszett volna még a legjobban.
Ha nem lefulladtam vele már v 10x elinduláskor, akkor egyszer sem. Gondolom a duplakuplung olyan fasza ebben hogy csak na.
A fogyasztást nem birom lejjebb vinni 6,1 alá. Persze ez lehet azért is mert még csak 7.e.km van benne.
A gázfedál használatakor(legyen az álló vagy menetben) olyan hülye búgó hangja van hogy konkrétan zavaró. Mint valami hűtőszekrény kompresszora.
A Seat-al és a legutolsó ibizákkal nagyon megvagyok elégedve. 1.6 dizel. Ibizánál jött már ki 4,8-as átlag is 130-as tempónál. még finomabb vezetésnél szerintem 4,2-4.5 is meglehet.
SMAX gyönyörű bálna. Csak pont a bálnasága miatt nagy a légellenálása, és túl sokat eszik. Ha állandóan teltházzal járnék, akkor ez nem számítana. Valahol 6 liternél meg kell húzni a fogyasztást bármelyik autó is lenne. A hely meg kell pakolni, így a kombi változat lesz a nyerő.
Szerintem, ha használtban vesz valaki autót, akkor ott nincs már nagy különbség a benzines és a diesel ára között. Ha valaki azt mondaná, hogy évi 20 ezer km felett érdemes csak dieselt venni, akkor abba is bele lehet kötni. Ugyanis egy autónál ha nem jelentkezik gond 50 ezer km megtétele alatt, akkor az sem mindegy, hogy 5 évig nem kell piszkálni a motort, vagy céges autó esetén ez fél évet jelent. Nézőpont kérdése.
Jelenleg a diesel ára 20 Ft-tal több, ezt kalkulálni kell a kevesebb fogyasztás mellé.
Én az alábbiakat mondanám inkább: ha valaki városi autónak használja csak az autót, akkor benzinest vegyen. Ha sokat autópályázik, vagy nagyon megpakolja mindig az autót, akkor dieselt. Ha sokat autózik, és normál 90-es tempóval munkába jár vele, akkor talán a gázüzemű 1,6-os alatti autó lehet a leggazdaságosabb.
Nálam két autó kell mindig a családban, ezért az egyik gázos, a másik diesel a két választás. A sima benzines üzem nem nyerő.
Nálam az újabb kérdés az autó kiválasztásban, hogy Focus vagy Mondeo. Mindkettő max. 4 éves. Mindkettő tetszik. Ha a gazdaságosságot nézem, akkor Focus, ha a komfortot, akkor Mondeo. Már néztem két ilyen Mondeot kereskedésben megvétel céljából, és nagyon szerethető típus. Komoly, modern autó kívül-belül és megbízható.
Hosszútávon, - több százezer km alatt - többe kerül a diesel javíttatása, de be kell vállalni, ha valaki a diesel mellett dönt. Főleg évi 25 ezer km esetén.
A dízel motornak a mai napig jobb a hatásfoka , mint a benzinesnek , ezért van az ,hogy kb 30% kevesebbet fogyaszt.
Aki sokat megy az dízelt vesz általában , használtan persze lutri , viszont a mostani benzinesek , háát főleg ezek az új turbósok , na azokkal van gond bőven , meg sokat is bírnak enni.
A régebbi benzinesek euro4ig még nincsenek túlbonyolitva.
Én főleg hdi -et javítok , nagyon változó az élettartamuk , 2.2hdi van 700ekm felett is , na nem is a gyári eszement olajcsere periódus szerint van szervizelve, sok munkát ad ez igaz , a legtöbb probléma a hozzánemértésből és az elhanyagoltságból fakad.
Aki keveset megy az ne vegyen dízelt , kis autóba évi 8-10ekm-re meg semmi értelme.
A diesel technikának akkor lesz vége személy gépkocsiknál , ha az " agyas és fillérizéző magyar " ráébred egyszer , hogy az " okosoktól " levetett haználtat nem szabad megvenni , mert sokba kerül a javítás . A két hajtóanyag kőzőtt nem engednek jelentös különbséget árban . Az ár nagyon összetett dolog .
A nagyköbcentis sima szívó dieselek meg többet esznek, mint egy mai turbós benzines.
Ha nem jöttek volna be a kis köbcentis turbós dieselek, akkor az emberek átpártoltak volna a benzinesekhez az alsó közép és közép kategóriákban. Vagyis a jövő mindenképpen a turbós autóké. Amúgy jelenleg a benzin 20 Ft-tal olcsóbb a dieselnél. A régi trend nagyon megfordult. Régen azért érte meg diesellel járni, mert mondjuk 20 Ft-tal volt olcsóbb a benzinnél. Ha tovább nőne tartósan a különbség a benzin javára, akkor a dieselnek nem lenne jövője ebben a szegmensben.
Vagyis a jövőben a benzinesben is és a dieselben is ott lesz a turbó. A trend a kisebb köbcentik felé hajlott el erőteljesen. Minden márkánál a "tömegautó" kategóriában 1.0 - 1.5 közötti motorokat fejlesztenek turbóval jelenleg.
Amerikában ez nem menő. Még mindig 3000 köbcenti feletti autók mennek. Ott egy átlag diesel is 7300 köbcenti. Az üzemanyagár meg náluk annyiba kerül, mintha nálunk kb. 60 Ft lenne.
Hát még egy kis idő kell hogy megmutassa a figa fehérjét mondjuk ez az 1 literes motor is. Ami nekem érdekes volt az a vezérműszij. Ugyanis a motoron belül van és az olajban fut! Szij! nem lánc! :)