Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

basinger Creative Commons License 2014.12.24 0 0 187

Én évi kb. 6000 km-t mennék, ebből úgy 4500-at autópályán, a többi város, ill. Magyarországon pár hosszabb táv, némi város.

Régi dízelben gondolkodom, úgy 1994-2000 között, valami kevéssé nyűgösben, ami még a régi iskolát idézi, tartósság és megbízhatóság szempontjából.

Ilyen paraméterek mellett érdemes régi dízel autót venni, vagy az össz futásteljesítmény miatt jobb, ha a benzinesnél maradok?

Szabadbatthyany Béla Creative Commons License 2014.08.06 0 0 186

"Jobban kellene adóztatni a dízelt?

Az OECD tanulmánya szerint a légkörbe jutó szennyező anyagok mintegy 50 százalékáért a közúti közlekedés felelős. Ennek túlnyomó részét, 90 százalékát a dízelüzemű járművek bocsátják ki.

Ugyanakkor az Egyesült Államok, Nagy-Britannia és Svájc kivételével minden OECD-tagország kevesebb adót vet ki a dízel üzemanyagra mint a benzinre - hívják fel a figyelmet a tanulmányban. Rámutatnak: erre nincs megfelelő környezetvédelmi magyarázat, mivel a dízelüzemű járművek több szén-dioxidot bocsátanak ki literenként, mint a benzinnel működők, továbbá a dízelből több szálló por és nitrogén-dioxid kerül a levegőbe, amik a szervezetbe kerülve többek között tüdőrákot, asztmát, szívproblémákat okozhatnak...."

 

Forrás:

http://privatbankar.hu/fogyaszto/magasabb-adoval-kellene-buntetni-a-dizeleseket-271442

 

Üdv.:  Béci

no_holy_shit Creative Commons License 2013.10.07 0 0 185

"Azt mondta, hogy érdekes módon ugyanaz a hdi motor a Volvoban sokkal csöndesebb. Valamit változtattak a Volvohoz beszállított motoron."

hehe bazzeg, pont most irtam a masik forumon hogy a fonokom csinalta annak az applikaciojat :-)

 

(mini dv6 applikaciot is a cegunk csinalta, de azt nem a fonokom... fönököm tiszta nerd, nem osztalyvezetönek valo...)

Előzmény: Gattling (110)
Gattling Creative Commons License 2013.10.07 0 0 184

Én pár hete járom a kereskedéseket, Mondeót veszek dieselben. Ha nem kapok normálisat, akkor Focust. A turbós benzinest csak érdekességképpen írtam, mert Nm-ben lassan utolérik a dieseleket.

Talán annyi előnye van azért a benzinesnek, hogy könnyebben indul télen, és kevesebb a javítási költsége. Ha egy turbó felújítás kell, az sem olyan vészes. A turbós dieseleknél szerintem nagyobb rizikó van javítási költségekben.

Előzmény: mica-r (183)
mica-r Creative Commons License 2013.10.07 0 0 183

Várjál még 2 hónapot. A  remek 1.6 turbó városban minimum tizet fog fogyasztani, az 1.9 jtd meg 6,5-et...

Aztán majd jönnek a hasonló problémák a DI befecskendezős benzinesnél is, ugyanúgy mint a dízelnél...

 

Előzmény: Gattling (178)
JAMIE222 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 182

Na.

JAMIE222 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 181

Persze hogy lehet gázosítani turbós gépeket is, semmi extra feladat.

A közvetlenbefecskendezős benzineseket is lehet gázosítani, csak horror áron.Sajnos egyre több új autó Di motoros..

Előzmény: Gattling (179)
buyer2 Creative Commons License 2013.10.07 0 0 180

Autógáz topikon tedd fel a kérdést. Ott sok gázos mester van. ;)

Előzmény: Gattling (179)
Gattling Creative Commons License 2013.10.07 0 0 179

Lassan igazat kell adnom neked. Benzines turbósokban is van olyan, ami már szinte jobb is mint egy diesel.

240 Nm, 150LE,  8,8 s alatt ugrik 100-ra. 1,6 literes moci. Dieselben ilyet nehezen lehet találni.

308

Kérdés, hogy turbós benzinest lehet-e gázosítani?

Előzmény: Ordas (176)
Gattling Creative Commons License 2013.10.07 0 0 178

Isuzu motorral persze. Ott meg egy izzítógyertya csere kész horror. (belerohadnak)

 

Amúgy elgondolkodtató, hogy az olykor lehurrogott olaszok is egyre jobb motorokat kezdenek gyártani. A Linea benzines turbósa 206 Nm. Az azért már vetekszik egy diesellel. És 9,2 alatt van 100-on? Nem rossz egy ilyen benzinestől.

Linea

Előzmény: mica-r (177)
mica-r Creative Commons License 2013.10.06 0 0 177

Az Astrát inkább 1.9-es dízellel kellett volna venni, akkor mindjárt vidámabb lennél.

Előzmény: Ordas (176)
Ordas Creative Commons License 2013.10.06 0 0 176

2010-es Opel Astra H 1,3 dízelnél nincs rosszabb. 90 LE, nyomaték 0.

 

Sok M0-s használattal a fogyasztása 5,4l/km. Az én 2005-ös, 97 LE-s Corollámmal meg 6,5, ami benzines. Ezek után ki vesz dízelt????

 

Sokkal rugalmasabb a Corolla.

Előzmény: buyer2 (175)
buyer2 Creative Commons License 2013.10.03 0 0 175

Hali,

 

Mint irtam a múltkor, havonta váltogatom a kocsikat,(cég jóvoltából) most egy renault Megane DCI van nálam 1.6-os. 

A hányinger kerülget tőle, pedig eddig a francia autók közül ezt tetszett volna még a legjobban.

Ha nem lefulladtam vele már v 10x elinduláskor, akkor egyszer sem. Gondolom a duplakuplung olyan fasza ebben hogy csak na.

A fogyasztást nem birom lejjebb vinni 6,1 alá. Persze ez lehet azért is mert még csak 7.e.km van benne.

A gázfedál használatakor(legyen az álló vagy menetben) olyan hülye búgó hangja van hogy konkrétan zavaró. Mint valami hűtőszekrény kompresszora.

 

A Seat-al és a legutolsó ibizákkal nagyon megvagyok elégedve. 1.6 dizel. Ibizánál jött már ki 4,8-as átlag is 130-as tempónál. még finomabb vezetésnél szerintem 4,2-4.5 is meglehet.

 

 

 

Előzmény: Gattling (174)
Gattling Creative Commons License 2013.10.01 0 0 174

SMAX gyönyörű bálna. Csak pont a bálnasága miatt nagy a légellenálása, és túl sokat eszik. Ha állandóan teltházzal járnék, akkor ez nem számítana. Valahol 6 liternél meg kell húzni a fogyasztást bármelyik autó is lenne. A hely meg kell pakolni, így a kombi változat lesz a nyerő.

Előzmény: JAMIE222 (173)
JAMIE222 Creative Commons License 2013.09.30 0 0 173

CMAX-SMAX nem játszik?

Előzmény: Gattling (172)
Gattling Creative Commons License 2013.09.30 0 0 172

Szerintem, ha használtban vesz valaki autót, akkor ott nincs már nagy különbség a benzines és a diesel ára között. Ha valaki azt mondaná, hogy évi 20 ezer km felett érdemes csak dieselt venni, akkor abba is bele lehet kötni. Ugyanis egy autónál ha nem jelentkezik gond 50 ezer km megtétele alatt, akkor az sem mindegy, hogy 5 évig nem kell piszkálni a motort, vagy céges autó esetén ez fél évet jelent. Nézőpont kérdése.

Jelenleg a diesel ára 20 Ft-tal több, ezt kalkulálni kell a kevesebb fogyasztás mellé.

Én az alábbiakat mondanám inkább: ha valaki városi autónak használja csak az autót, akkor benzinest vegyen. Ha sokat autópályázik, vagy nagyon megpakolja mindig az autót, akkor dieselt. Ha sokat autózik, és normál 90-es tempóval munkába jár vele, akkor talán a gázüzemű 1,6-os alatti autó lehet a leggazdaságosabb.

Nálam két autó kell mindig a családban, ezért az egyik gázos, a másik diesel a két választás. A sima benzines üzem nem nyerő.

Nálam az újabb kérdés az autó kiválasztásban, hogy Focus vagy Mondeo. Mindkettő max. 4 éves. Mindkettő tetszik. Ha a gazdaságosságot nézem, akkor Focus, ha a komfortot, akkor Mondeo. Már néztem két ilyen Mondeot kereskedésben megvétel céljából, és nagyon szerethető típus. Komoly, modern autó kívül-belül és megbízható.

Hosszútávon, - több százezer km alatt - többe kerül a diesel javíttatása, de be kell vállalni, ha valaki a diesel mellett dönt. Főleg évi 25 ezer km esetén.

Előzmény: Soma.01 (171)
Soma.01 Creative Commons License 2013.09.28 0 0 171

Évi kb. hány kilométertől ajánlott inkább dizelt venni? Gondolom 15.000 fölött van valahol a határ. De hol, 20.000 km körül?

betg Creative Commons License 2013.09.28 0 0 170

A dízel  motornak a mai napig jobb a hatásfoka , mint a benzinesnek , ezért van az ,hogy kb 30% kevesebbet fogyaszt.

Aki sokat megy az dízelt vesz általában , használtan persze lutri , viszont a mostani benzinesek , háát főleg ezek az új turbósok , na azokkal van gond bőven , meg sokat is bírnak enni.

A régebbi benzinesek euro4ig még nincsenek túlbonyolitva.

Én főleg hdi -et javítok , nagyon változó az élettartamuk , 2.2hdi van 700ekm felett is , na nem is a gyári eszement olajcsere periódus szerint van szervizelve, sok munkát ad ez igaz , a legtöbb probléma a hozzánemértésből és az elhanyagoltságból fakad.

Aki keveset megy az ne vegyen dízelt , kis autóba évi 8-10ekm-re meg semmi értelme.

Előzmény: Gattling (167)
Gattling Creative Commons License 2013.09.13 0 0 169

Nem. :D. Mivel nálam a pénz határt szabad a vásárlásban, ezért már meggyőztem magamat, hogy a választott típus jó lesz.

Azért álmodozni lehet. Ha sok pénzem lenne, akkor tudnék jobbat is választani dieselből.

Előzmény: JAMIE222 (168)
JAMIE222 Creative Commons License 2013.09.13 0 0 168

Te most még magadat győzködöd?:))

Előzmény: Gattling (167)
Gattling Creative Commons License 2013.09.13 0 0 167

Van amelyik diesel gond nélkül kibír 500 ezer km-t i, van amelyik csak 150 ezret. Némelyik rossz hírű diesel motor esetén komplett motorcsere kell.

Én a hdi motorokban bízok, mert a külföldi fórumokon nagyon jókat írnak róluk. A crdi-k lennének még jók, az isuzuk és a toyoták.

Előzmény: Gattling (166)
Gattling Creative Commons License 2013.09.13 0 0 166

Teljesen igazad van

Van aki szabadulna a dieselétől.

http://www.jofogas.hu/fejer/Renault_Grand_Senic__Privileg__11594054.htm

Előzmény: gsis (165)
gsis Creative Commons License 2013.09.13 0 0 165

A  diesel technikának akkor lesz vége személy gépkocsiknál , ha az " agyas és fillérizéző magyar " ráébred egyszer , hogy az " okosoktól " levetett haználtat nem szabad megvenni , mert sokba kerül a javítás . A  két hajtóanyag kőzőtt nem engednek jelentös különbséget árban . Az ár nagyon összetett dolog .

Előzmény: Gattling (164)
Gattling Creative Commons License 2013.09.13 0 0 164

A nagyköbcentis sima szívó dieselek meg többet esznek, mint egy mai turbós benzines.

Ha nem jöttek volna be a kis köbcentis turbós dieselek, akkor az emberek átpártoltak volna a benzinesekhez az alsó közép és közép kategóriákban. Vagyis a jövő mindenképpen a turbós autóké. Amúgy jelenleg a benzin 20 Ft-tal olcsóbb a dieselnél. A régi trend nagyon megfordult. Régen azért érte meg diesellel járni, mert mondjuk 20 Ft-tal volt olcsóbb a benzinnél. Ha tovább nőne tartósan a különbség a benzin javára, akkor a dieselnek nem lenne jövője ebben a szegmensben.

Előzmény: buyer2 (163)
buyer2 Creative Commons License 2013.09.13 0 0 163

Hát igen, nagyköbcentiből nagyon nem tudnak kihozni 100gr alatti értékeket.(károsanyag)

Előzmény: Gattling (162)
Gattling Creative Commons License 2013.09.12 0 0 162

Vagyis a jövőben a benzinesben is és a dieselben is ott lesz a turbó. A trend a kisebb köbcentik felé hajlott el erőteljesen. Minden márkánál a "tömegautó" kategóriában 1.0 - 1.5 közötti motorokat fejlesztenek turbóval jelenleg.

Amerikában ez nem menő. Még mindig 3000 köbcenti feletti autók mennek. Ott egy átlag diesel is 7300 köbcenti. Az üzemanyagár meg náluk annyiba kerül, mintha nálunk kb. 60 Ft lenne.

Előzmény: buyer2 (159)
mica-r Creative Commons License 2013.09.12 0 0 161

Már más gyártó is csinált ilyen olajban futó szíjat. Csak kibírja, a szimeringek is olajban vannak :)

Előzmény: buyer2 (158)
buyer2 Creative Commons License 2013.09.11 0 0 160

Egy kis friss infó a Ford palettáról.

Ami a transitot érnit, valóban nem rossz, még én is beválalnám, családi kocsinak. Most kezdtük gyártani a héten :) 

 

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/09/11/fordeknal_visszafojtva/

 

Előzmény: buyer2 (159)
buyer2 Creative Commons License 2013.09.11 0 0 159

juhé!

 

Nem is dizel hanem benzines turbós lesz. :) 1,5 GTDI.

Előzmény: Gattling (154)
buyer2 Creative Commons License 2013.09.11 0 0 158

Hát még egy kis idő kell hogy megmutassa a figa fehérjét mondjuk ez az 1 literes motor is. Ami nekem érdekes volt az a vezérműszij. Ugyanis a motoron belül van és az olajban fut! Szij! nem lánc! :)

Előzmény: mica-r (156)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!