Én most vettem egy renault clio négyest jelenleg nincsen rajta magyarország térkép csak spanyol olasz mert külföldről behozott autó. El tudnád mondani hogyan tudnék magyarország térképeket rakni rá hogy működjön a gyári navigáció?
Kapcsoló csere, és az UCH-ban át kell állítani szoftveresen. Akkor nem lesz eső érzékelő szenzor. Az 1-es fokozatban pedig a szakaszos törlés 4 fokazban 1-14 másodperc között állítható. Lejjebbi 2 fokozatban pedig már folyamatosan töröl.
Ebben az esetben nincs szakaszos törlésed, az az állás az automata aminek az érzékenységét a kis gyűrűvel tudod állítani.
Amikor esik rendesen akkor semmi gond , viszont amikor csak szemerkélt sokszor volt hogy a legérzékenyebb sem törölte még, de engem már zavart ilyenkor kénytelen vagy kézzel törölni egyet.
Az előző Cliómnál ez engem is rohadtul zavart, aztán a mostaniban nincsen és rájöttem hogy nem is volt az olyan rossz :)
Van egy olasz eredetű 2017-es Clio IV 1.2 Limited autónk. A problémánk az hogy az ablaktörlő szakaszos állásba kapcsolva, egyet töröl és többet nem. Has a fokozatokat állítom akkor szintén ez a helyzet.
Folyamatos törlésnél nincs problémája. Az autóvillamosági szerelő első reakciója a bajuszkapcsoló cseréje lenne, mert ha vizet locsol az esőérzékelőre akkor néha működik az ablaktörlő.
Egy hat éves autónál szerintem a bajuszkapcsoló tönkremenetele nekem kicsit fura, azt nem kapcsolgatják állandóan, mint az indexet pl.
Volt már valakinek ilyen problémája, vagy van javaslata ezzel kapcsolatban?
Általánosságban nem tudok beszélni, de nekem a termosztátház volt megrepedve.
Nekem is amikor bejöttek a hidegek elkezdett fogyni.
Valószínűleg a hidegben ridegebbb lett az anyag és jobban "kinyílt" a repedés, meg a nagy hőingadozás a 0 fok körüli álló meg a 80 fok körüli üzemi hőfok között hozta elő a hidegebb idő beálltával.
Üdv mindenkinek. 6 éves a clio 4 es 2016 os évjárat. A bal hátsó ajtóm néha nem záródik, néha még menet közben is világít a fejem feletti lámpa, és az ajtó műszerfali jelzője. Volt már valakinek ilyen hiba? Mi volt a megoldása? Azt hiszem ebben elektromos zár van. Vagy kábel? vagy....
A renault érdekes garancia megközelítéséről, felhívtam mert 2 napja észrevettük, hogy a jobb hátsó ajtó felső ívén kb. 1cm-es vékony csíkban ledörzsölődött a festék és ahogy nézegettük csak az ajtó gumikerete ér oda, ezt elmondtam mire 4 óra múlva visszahívtak (gondolom addigra találták ki mit mondjanak) és a fickó mondta, hogy tudnak erről a jelenségről így nevezhetjük típushibának is és ugyan 3 év a garancia, de a renault a gumialkatrészekre csak 2 évet ad így az általuk okozott kárért nem vállal felelősséget a 2.5 éves autónkra. Kissé felbaszódtam és nem halkan ügyvédet emlegetve kinyomtam a telót. Nem tudom van-e értelme tovább vergődni, mindenesetre azt a csíkot ki kéne javítani és utána az összes ajtó belső fényezett keretét lefóliázni
Mondjuk ez az olajfogyasztás dolog nem a közvetlen befecskendezéssel kezdődött hanem más miatt régebben, talán a 2004 körüli yarisoknál volt ebből először nyilvános probléma, de igazából az opeleknél és másoknál talán hamarabb is megvolt nevezetesen az olajlehúzógyűrűk alatti lukak a dugattyúkon túl kis átmérőjűek és a szervizek által használt nem előírt olajak és a hosszú csereperiódusok miatt lekokszolódtak amiért elkezdődött az olajfogyasztás és később gyakorlatilag a hüvelyek hordósra kopása miatt a motor tönkrement. Ezt meg lehetett ildani ha az olajevés elején a dugókon felfúrták a lukakat nagyobbra így megszűnt a gond és igazából az érdekel, hogy a 0.9-es motor hajlamos-e pl. erre?
Előre leszögezem hogy nem igazán értek a témához, de amennyire én utánajártam úgy látom hogy ez a probléma - nem csak a renaultnál - a közvetlen befecskendezéses motorokat sújtja.
A 0,9 Tce viszont szívócső befecskendezéses, szóval talán nem kell aggódnunk.
Kiváncsi vagyok, hogy a dpf.es és anélküli motorok között a belsőben van-e különbség? Mert ugye a dpf-be a kokszra kevésbé hajlamos 5w-30-ast kell tölteni viszont ha magában a motorban nincs különbség akkor inkább azt tölteném a gépbe, nekünk még 20000 sincs benne, de 2x már cseréltük az olajat illetve a szerviz, de ők csak a 10w-40-et töltötték bele.
Az 1,2tce-be a gyári előírás az 5w-40-es olaj. Az enyémbe 15e km-ként cseréltettem. A második olajcsere után drasztikus olajfogyasztást tapasztaltam ami a harmadik olajcsere után megszünt. Az autót tavaly márciusban adtam el 78e km-rel az órájában, addig semmilyen problémát nem tapasztaltam bár mintha érzésre gyengült volna az autó.
Nézegetem az új cikkeket amik az 1.2-es motorok horror sztorikról írnak ami egyértelműen a rossz olaj miatti kokszosodás következményei, azon már csodálkoztam itt régebben is, hogy a 09-esbe 10w-40 az előírás amiből még a drágák is eléggé hajlamosak a megégésre és nekem ez elég fura hisz a 25 éves dieselekbe már 5w-40 a 13 éves hdi-be 5w-30-as és a 10 éves turbó nélküli 1.2-es swiftekbe 0w-20-at írnak elő, erősen agyalok legalább a 10w-30, de inkább az 5w-30-ra való áttérésre és a 30000km szerinti olajcseréről már nem is beszélek. Valaki tért már át más viszkozitásra?
Megoldódott, a szalonban mondottakkal ellentétben vezetékes android auto van, valamiért eddig eszembe sem jutott kipróbálni, hittem nekik, hogy csak a gyári navi van.:)
Nekem csak régebbi volt egy 2-es scenic-ben és annak még gyenge volt a hajtókarcsapágya (de lehetett erősítettre cserélni) és ha nem cserélték 10000-nél az olajat akkor elkokszosodott az olajlehúzó és zabálta az olajat, én így jártam, de állítólag a későbbiekben a csapágyat erősítették az olaj dolog meg ma is érvényes egy csomó típusnál ahol 30000-nél szabják meg a csere intervallumot és be is tartják.
A véleményetek szeretném kikérni. Clio Grandtour vásárlás előtt állok, 2015-ös modell, 200 ezer km, ára 2,5m ft. 1,5 dCi motor mennyire megbízható? 90 LE változat. Nyilván nem egy sportverda tudom, de sokat járok az országban, azért fontos, hogy mennyibe van az út. Illetve ha tönkremegy valami, ne egy vagyon legyen. Mi az autó előnyei/hátrányai? Köszi!
Érdeklődnék attól aki ebben járatos, hogy 2021-es utolsók közüli 4-esnél gyári gps van viszont nincs teló tükrözés ami nekem jobb lenne mint az elég kies gyári tudás, meg lehet vajon oldani, hogy pl. android auto működjön a gyári panelon?