Piros futamok nincsen 1 hét szünet. 3 alkalom lesz. Zsinorban 3.hét.***
Zöld futamok nincsen 1hét szünet. 5 alkalom lesz. zsinorban 2.hét.*
Törölt versenyek ami biztos:
1. (?) Orosz - Nagydij SZentpétervár * Az orosz nagydíjat Szocsi helyett Szentpéterváron rendezték volna, de a 2022-es Orsz invázio Ukrajna ellen miatt ez nem fog megtörténni.
Piros futamok nincsen 1 hét szünet. 2 alkalom lesz. Zsinorban 3.hét.***
Zöld futamok nincsen 1hét szünet. 6 alkalom lesz. zsinorban 2.hét.*
Törölt versenyek ami biztos:
1. (?) Orosz - Nagydij SZentpétervár * Az orosz nagydíjat Szocsi helyett Szentpéterváron rendezték volna, de a 2022-es Orsz invázio Ukrajna ellen miatt ez nem fog megtörténni.
F1: íme, 2024-es versenynaptár, július 21-én rendezik a Magyar Nagydíjat
Szerdán nyilvánosságra hozta a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a Formula–1-es vb 2024-es idényének versenynaptárát, amely szerint a Magyar Nagydíjat július második felében rendezik meg.
A 24 futamos évad március 2-án, Bahreinben kezdődik, a mezőny ezt követően Szaúd-Arábiába, majd Ausztráliába látogat. Jelentős változás, hogy az eddig őszi Japán Nagydíj áprilisra került át, míg az Azeri Nagydíjat szeptemberben rendezik meg. Visszatért a Kínai Nagydíj, 2019 után ismét pályára gurulnak a versenyzők Sanghajban.
A ramadán miatt az első két versenyben is változás történt, Szahírban és Dzsiddában is szombaton alszanak ki a piros lámpák..
A 2023-as idényhez hasonlóan ismét nem a Magyar Nagydíj az utolsó verseny a nyári szünet előtt, a mezőny július 19. és 21. között érkezik a Hungaroringre, ezt követően pedig Belgiumban zárja az évad első felét.
A FORMULA–1-ES VB 2024-ES VERSENYNAPTÁRA Február 29.–március 2.: Bahreini Nagydíj, Szahír Március 7–9.: Szaúdi Nagydíj, Dzsidda Március 22–24.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne Április 5–7.: Japán Nagydíj, Szuzuka Április 19–21.: Kínai Nagydíj, Sanghaj Május 3–5.: Miami Nagydíj, Miami Május 17–19.: Emilia-romagnai Nagydíj, Imola Május 24–26.: Monacói Nagydíj, Monaco Június 7–9.: Kanadai Nagydíj, Montreal Június 21–23.: Spanyol Nagydíj, Barcelona Június 28–30.: Osztrák Nagydíj, Spielberg Július 5–7.: Brit Nagydíj, Silverstone Július 19–21.: Magyar Nagydíj, Mogyoród Július 26–28.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps Augusztus 23–25.: Holland Nagydíj, Zandvoort Augusztus 30.–szeptember 1.: Olasz Nagydíj, Monza Szeptember 13–15.: Azeri Nagydíj, Baki Szeptember 20–22.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr Október 18–20.: az Egyesült Államok Nagydíja, Austin Október 25–27.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros November 1–3.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo November 21–23.: Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas November 29.–december 1.: Katari Nagydíj, Luszail December 6–8.: Abu-dzabi Nagydíj, Jasz Marina
IDÉNY ELŐTTI MÁSODIK TESZT, BAHREIN, AZ ELSŐ NAP VÉGEREDMÉNYE 1. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri-Honda) 1:33.902, C4, 103 kör 2. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:34.359, C3, 52 kör 3. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:34.531, C3, 64 kör* 4. 5. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin-Mercedes) 1:34.736, C4, 50 kör 5. Alexander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes) 1:35.070, C4, 104 kör 6. Lando Norris (brit, McLaren-Mercedes) 1:35.356, C3, 50 kör 7. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo-Ferrari) 1:35.495. C3, 66 kör 8. Sebastian Vettel (német, Aston Martin-Mercedes) 1:35.706, C2, 39 kör* 9. George Russell (brit, Mercedes) 1:35.941, C3, 60 kör 10. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull-Honda) 1:35.977, C2, 138 kör 11. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:36.365, C3, 62 kör* 12. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1:36.745, C3, 24 kör 13. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1:36.768, C2, 42 kör* 14. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo-Ferrari) 1:38.164, C3, 54 kör* 15. Pietro Fittipaldi (brazil, Haas-Ferrari) 1:39.269, C2 prototípus, 47 kör** *: csak délelőtt tesztelt **: a Haas csak délután tesztelt
AZ IDÉNY ELŐTTI MÁSODIK TESZT, BAHREIN, A MÁSODIK NAP VÉGEREDMÉNYE 1. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari)* 1:33.207, C4, 60 kör 2. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:33.532, C4, 60 kör 3. Max Verstappen (holland, Red Bull-Honda) 1:34.011, C4, 86 kör 4. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin-Mercedes) 1:34.064, C4, 70 kör 5. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:34.141, C5, 47 kör 6. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1:34.276, C4, 111 kör 7. Charles Leclerc (monacói, Ferrari)** 1:34.366, C3, 54 kör 8. Lando Norris (brit, McLaren-Mercedes) 1:34.609, C3, 60 kör 9. Sebastian Vettel (német, Aston Martin-Mercedes)** 1:36.020, C3, 46 kör 10. Cunoda Juki (japán, AlphaTauri-Honda) 1:36.802, C3, 120 kör 11. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo-Ferrari)** 1:36.987, C2, 25 kör 12. Mick Schumacher (német, Haas-Ferrari)** 1:37.846, C2, 23 kör 13. George Russell (brit, Mercedes)** 1:38.585, C2 prototípus, 67 kör 14. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes)** 1:39.845, C2 prototípus, 12 kör 15. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo-Ferrari) 1:41.805, C2, 48 kör
* a Haas egy órával többet tesztelhetett ** csak délelőtt tesztelt
AZ IDÉNY ELŐTTI MÁSODIK TESZT, BAHREIN, A HARMADIK NAP VÉGEREDMÉNYE 1. Max Verstappen (holland, Red Bull-Honda) 1:31.720, C5, 53 kör 2. Mick Schumacher (német, Haas-Ferrari)* 1:32.241, C3, 81 kör 3. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:32.415, C4, 51 kör 4. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1:32.698, C4, 122 kör 5. George Russell (brit, Mercedes) 1:32.759, C5, 71 kör 6. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo-Ferrari) 1:32.985, C3, 68 kör 7. Cunoda Juki (japán, AlphaTauri-Honda) 1:33.002, C5, 57 kör 8. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull-Honda)** 1:33.105, C4, 43 kör 9. Lando Norris (brit, McLaren-Mercedes) 1:33.191, C2, 90 kör 10. Sebastian Vettel (német, Aston Martin) 1:33.821, C4, 81 kör 11. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo-Ferrari)** 1:33.959, C4, 82 kör 12. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri-Honda)** 1:34.865, C4, 91 kör 13. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari)** 1:34.905, C5, 68 kör 14. Alexander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes) 1:35.171, C3, 18 kör 15. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes) 1:35.634, C3, 94 kör 16. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin-Mercedes)** 1:36.029, C3, 53 kör 17. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)** 1:36.217, C5, 78 kör 18. Kevin Magnussen (dán, Haas-Ferrari)** 1:38.616, C2, 38 kör
* a tesztnap végén plusz két óráig, összesen plusz három óráig tesztelhetett a Haas ** csak délelőtt tesztelt
Mercédesz Arany
Red Bull Kék
Ferrari Piros
McLaren Lila
Amit én látok 2022es évre szerintem eséyesek a VB cimre. Majd meg látjuk hogy mi lesz belőle:)
Huha de régen csináltam a teszt eredményeket itten 4.éve.
Na most be potolom 2022es eredményel.
Barcelona hét:
ELSŐ IDÉNY ELŐTTI TESZT, 1. NAP VÉGEREDMÉNYE 1. Lando Norris (brit, McLaren-Mercedes) 1:19.568, C4, 103 kör 2. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:20.165, C3, 80 kör* 3. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:20.416, C2, 73 kör 4. George Russell (brit, Mercedes) 1:20.784, C3, 77 kör* 5. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:20.929, C3, 50 kör 6. Sebastian Vettel (német, Aston Martin-Mercedes) 1:21.276, C3, 52 kör* 7. Cunoda Juki (japán, AlphaTauri-Honda) 1:21.638, C3, 121 kör 8. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1:21.746, C2, 127 kör 9. Max Verstappen (holland, Red Bull-Honda) 1:22.246, C2, 147 kör 10. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo-Ferrari) 1:22.572, C3, 23 kör 11. Alxander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes) 1:22.760, C3, 66 kör 12. Mick Schumacher (német, Haas-Ferrari) 1:22.962, C3, 23 kör 13. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin-Mercedes) 1:23.327, C2, 67 kör 14. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes) 1:23.379, C3, 66 kör* 15. Nyikita Mazepin (orosz, Haas-Ferrari) 1:24.505, C2, 20 kör* 16. Robert Kubica (lengyel, Alfa Romeo-Ferrari) 1:25.909, C3, 9 kör* *: csak délelőtt tesztelt
IDÉNY ELŐTTI ELSŐ TESZT, A MÁSODIK NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:19.689, C3, 79 kör 2. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri-Honda) 1:19.918, C4, 147 kör 3. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren-Mercedes) 1:20.288, C4, 126 kör 4. George Russell (brit, Mercedes) 1:20.537, C3, 66 kör 5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari)* 1:20.546, C3, 71 kör 6. Sebastian Vettel (német, Aston Martin-Mercedes) 1:20.784, C3, 74 kör 7. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull-Honda) 1:21.430, C3, 78 kör 8. Nyikita Mazepin (orosz, Haas-Ferrari) 1:21.512, C3, 42 kör 9. Alexander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes)* 1:21.531, C3, 47 kör 10. Csou Kuan-jü (kínai, Alpine) 1:21.885, C3, 71 kör 11. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes) 1:21.894, C3, 61 kör 12. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin-Mercedes)* 1:21.920, C3, 55 kör 13. Mick Schumacher (német, Haas-Ferrari)* 1:21.949, C3, 66 kör 14. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1:22.164, C3, 125 kör 15. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo-Ferrari)* 1:22.288, C3, 21 kör 16. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)* 1:22.562, C2, 40 kör
* csak délelőtt tesztelt
AZ IDÉNY ELŐTTI ELSŐ KOLLEKTÍV TESZT, A 3. NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.138, C5, 94 kör 2. George Russell (brit, Mercedes)* 1:19.233, C5, 66 kör 3. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull-Honda) 1:19.556, C4, 74 kör 4. Max Verstappen (holland, Red Bull-Honda)* 1:19.765, C3, 59 kör 5. Sebastian Vettel (német, Aston Martin-Mercedes)* 1:19.824, C5, 48 kör 6. Charles Leclerc (monacói, Ferrari)* 1:19.831, C3, 44 kör 7. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:20.072, C3, 92 kör 8. Alexander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes) 1:20.318, C4, 94 kör 9. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes) 1:20.699, C4, 13 kör 10. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren-Mercedes) 1:20.750, C3, 86 kör 11. Lando Norris (brit, McLaren-Mercedes)* 1:20.827, C3, 52 kör 12. Fernando Alonso (spanyol, Alpine)* 1:21.242, C3, 12 kör 13. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo-Ferrari)* 1:21.939, C3, 41 kör 14. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri-Honda)* 1:22.469, C4, 40 kör 15. Nyikita Mazepin (orosz, Haas-Ferrari)* 1:26.229, C3, 9 kör 16. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) 1:30.433, C3, 10 kör
* csak délelőtt tesztelt
Mercédesz Arany
Red Bull Kék
Ferrari Piros
McLaren Lila
Amit én látok 2022es évre szerintem eséyesek a VB cimre. Majd meg látjuk hogy mi lesz belőle:)
Huha de régen csináltam a teszt eredményeket itten 4.éve.
Na most be potolom 2022es eredményel.
ELSŐ IDÉNY ELŐTTI TESZT, 1. NAP VÉGEREDMÉNYE 1. Lando Norris (brit, McLaren-Mercedes) 1:19.568, C4, 103 kör 2. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:20.165, C3, 80 kör* 3. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:20.416, C2, 73 kör 4. George Russell (brit, Mercedes) 1:20.784, C3, 77 kör* 5. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:20.929, C3, 50 kör 6. Sebastian Vettel (német, Aston Martin-Mercedes) 1:21.276, C3, 52 kör* 7. Cunoda Juki (japán, AlphaTauri-Honda) 1:21.638, C3, 121 kör 8. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1:21.746, C2, 127 kör 9. Max Verstappen (holland, Red Bull-Honda) 1:22.246, C2, 147 kör 10. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo-Ferrari) 1:22.572, C3, 23 kör 11. Alxander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes) 1:22.760, C3, 66 kör 12. Mick Schumacher (német, Haas-Ferrari) 1:22.962, C3, 23 kör 13. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin-Mercedes) 1:23.327, C2, 67 kör 14. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes) 1:23.379, C3, 66 kör* 15. Nyikita Mazepin (orosz, Haas-Ferrari) 1:24.505, C2, 20 kör* 16. Robert Kubica (lengyel, Alfa Romeo-Ferrari) 1:25.909, C3, 9 kör* *: csak délelőtt tesztelt
IDÉNY ELŐTTI ELSŐ TESZT, A MÁSODIK NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:19.689, C3, 79 kör 2. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri-Honda) 1:19.918, C4, 147 kör 3. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren-Mercedes) 1:20.288, C4, 126 kör 4. George Russell (brit, Mercedes) 1:20.537, C3, 66 kör 5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari)* 1:20.546, C3, 71 kör 6. Sebastian Vettel (német, Aston Martin-Mercedes) 1:20.784, C3, 74 kör 7. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull-Honda) 1:21.430, C3, 78 kör 8. Nyikita Mazepin (orosz, Haas-Ferrari) 1:21.512, C3, 42 kör 9. Alexander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes)* 1:21.531, C3, 47 kör 10. Csou Kuan-jü (kínai, Alpine) 1:21.885, C3, 71 kör 11. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes) 1:21.894, C3, 61 kör 12. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin-Mercedes)* 1:21.920, C3, 55 kör 13. Mick Schumacher (német, Haas-Ferrari)* 1:21.949, C3, 66 kör 14. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1:22.164, C3, 125 kör 15. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo-Ferrari)* 1:22.288, C3, 21 kör 16. Lewis Hamilton (brit, Mercedes)* 1:22.562, C2, 40 kör
* csak délelőtt tesztelt
AZ IDÉNY ELŐTTI ELSŐ KOLLEKTÍV TESZT, A 3. NAP VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.138, C5, 94 kör 2. George Russell (brit, Mercedes)* 1:19.233, C5, 66 kör 3. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull-Honda) 1:19.556, C4, 74 kör 4. Max Verstappen (holland, Red Bull-Honda)* 1:19.765, C3, 59 kör 5. Sebastian Vettel (német, Aston Martin-Mercedes)* 1:19.824, C5, 48 kör 6. Charles Leclerc (monacói, Ferrari)* 1:19.831, C3, 44 kör 7. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:20.072, C3, 92 kör 8. Alexander Albon (thaiföldi, Williams-Mercedes) 1:20.318, C4, 94 kör 9. Nicholas Latifi (kanadai, Williams-Mercedes) 1:20.699, C4, 13 kör 10. Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren-Mercedes) 1:20.750, C3, 86 kör 11. Lando Norris (brit, McLaren-Mercedes)* 1:20.827, C3, 52 kör 12. Fernando Alonso (spanyol, Alpine)* 1:21.242, C3, 12 kör 13. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo-Ferrari)* 1:21.939, C3, 41 kör 14. Pierre Gasly (francia, AlphaTauri-Honda)* 1:22.469, C4, 40 kör 15. Nyikita Mazepin (orosz, Haas-Ferrari)* 1:26.229, C3, 9 kör 16. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) 1:30.433, C3, 10 kör
Az F1 2022-es versenynaptára március 20.: Bahreini Nagydíj, Szahír március 27.: Szaúdi Nagydíj, Dzsidda április 10.: Ausztrál Nagydíj, Melbourne április 24.: Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola május 8.: Miami Nagydíj, Miami május 22.: Spanyol Nagydíj, Barcelona május 29.: Monacói Nagydíj, Monte-Carlo június 12.: Azeri Nagydíj, Baki június 19.: Kanadai Nagydíj, Montreal július 3.: Brit Nagydíj, Silverstone július 10.: Osztrák Nagydíj, Spielberg július 24.: Francia Nagydíj, Le Castellet JÚLIUS 31.: MAGYAR NAGYDÍJ, MOGYORÓD augusztus 28.: Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps szeptember 4.: Holland Nagydíj, Zandvoort szeptember 11.: Olasz Nagydíj, Monza szeptember 25.: Orosz Nagydíj, Szocsi október 2.: Szingapúri Nagydíj, Szingapúr október 9.: Japán Nagydíj, Szuzuka október 23.: az Egyesül Államok Nagydíja, Austin október 30.: Mexikói Nagydíj, Mexikóváros november 13.: Brazil Nagydíj, Sao Paulo november 20.: Abu-dzabi Nagydíj, Jasz Marina
„Inkább nem is mondom el, mi történt” – szólt a Red Bull pilótája a csapatnak. A rádióból csak annyi válasz érkezett, hogy „Mi történt?”
„Mondom, hogy nem mondom el! Itt mindenki vak?!” – folytatta a holland pilóta.
9. Cunoda Juki (Emilia-Romagna)
„Srácok… Ez itt egy ki****tt dugó… Egy forgalmi dugó… Mi ez?” – kérdezte nem éppen visszafogott kifejezésekkel a japánok újonca.
8. Lando Norris (Ausztria)
„Oké, Lando, mi sérült?” – kérdezte az angol versenyzőt a csapata.
„A tehetségem” – válaszolta Norris.
7. Max Verstappen (Franciaország)
„Sajnáljuk, Max, a rádió még mindig nem működik… Próbáld meg esetleg elmozdítani a mikrofont, amikor van rá lehetőséged” – szóltak a boxból Verstappen fülére Franciaországban. A holland válaszát pedig olvasóink fantáziájára bíznánk, mert érteni nem igazán lehetett…
6. Esteban Ocon (Magyarország)
Talán a beszélgetés első részén nincs is mit magyarázni, hiszen Esteban Ocon és csapata, az Alpine is első futamgyőzelmét szerezte meg a Hungaroringen. A francia versenyző örömkiáltásai után csapattársáról érdeklődött, akinek rendkívül sokat köszönhet a győzelem kivívásában, hiszen Fernando Alonso hosszú ideig jó hátvédnek bizonyult Lewis Hamiltonnal csatázva.
„Fernando harmadik lett?” – kérdezte Ocon a csapattól, mire jött is a felelet.
„Fernando az ötödik helyen végzett, talán ő lehet az oka, hogy nyertél, Hamiltont nagyon sokáig feltartotta” – tájékoztatták a franciát.
„Igazi legenda, legenda” – érkezett a válasz a futamgyőztestől.
5. Kimi Räikkönen (Emilia-Romagna)
„Rengeteg törmelék van a pályán, ebből biztonsági autó lesz.” „Rendben, Kimi, biztonsági autó jön, kapcsolj, kérlek, az SC beállításra, és légy óvatos, rengeteg a törmelék előtted.” Erre a válasz mondhatni „Kimisen” érkezett: „Na ne… Igen tudom, mivel itt történt ötven **** méterre tőlem.”
4. Toto Wolff (Silverstone)
A Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff az FIA versenyigazgatójának, Michael Masinak üzent Hamilton és Verstappen megosztó ütközése után.
„Michael küldtem neked egy e-mailt egy diagrammal, megkaptad?” – érdeklődött Wolff
„Toto, nem nézem az e-mailjeimet a futam alatt, inkább a versenyre koncentrálok” – kapta a határozott elutasítást Wollf,
„Rendben, ez fontos lenne, mert a szabályokkal kapcsolatban áll benne valami, de akkor inkább felmegyek.”
3. Sebastian Vettel (Azerbajdzsán)
Hasonlóan Esteban Ocon esetéhez, éppen ezen a futamon szerezte meg a német világbajnok új csapatának az első dobogós helyezését. Óriási teljesítményével kiérdemelte a nap embere címet az aznapi futamra, amit az F1-es versenysorozat egy kommunikációs munkatársa közölt vele rádión:
„Gratulálunk Sebastian, Te vagy a mai nap legjobb pilótája!” – hangzott a bejelentés.
„Köszönöm szépen. Bár ez egy kicsit fura… Ki adta meg neked a számom?”
Majd a beszélgetés végén hozzátette: „Felicades vagy Feliz Navidad vagy mit is mondasz ilyenkor Checónak… Mindegy is örülök a futamgyőzelmének!”
2. Nyikita Mazepin (Monaco)
A Haas orosz versenyzőjének figyelmét még Monacóban hívták fel arra a bokszutcából, hogy érdemes lenne változtatni az autó beállításain.
„Kapcsolj alapbeállításokra, kapcsolj alapbeállításokra, amikor tudsz” – érkezett a kérés a bokszfalról.
„Nem tudok, ez Monaco!” – jött a válasz, aztán az eset Azerbajdzsánban is megismétlődött. Vagy legalábbis elkezdődött megismétlődni…
„Kész, most már nem Monacóban vagyunk” – engedelmeskedett Mazepin.
1. Kimi Räikkönen (Bahrein)
A „győztes” Kimi Räikkönen rádiózása lett, ami, meg kell hagyni, elég kaotikusra sikeredett. A történet lényege, hogy a finn és a csapat között finoman szólva sem volt tökéletes az összhang a bahreini verseny alkalmával.
„Hallotok srácok?” – kérdezte Räikkönen
„Igen, kérlek jelezz te is, hogy ha hallasz. Oké Kimi, gyere a bokszba, ha hallasz minket” – üzent a csapat.
„Hallotok már?” – érdeklődött Räikkönen
„Nem, negatív, negatív. Nem hallak” – érkezett a csapattól a válasz.
Majd a finn pilóta kicsit elbizonytalanodva kérdezte:
„De én hallak titeket, nem?”
„Igen, gyere a bokszba, ha hallasz minket” – felelt a bokszutca.
„Még mindig nem hallotok engem, srácok?” – érdeklődött a finn.
„Nem, nem hallunk” – jött az újabb válasz.
„De válaszoltok nekem… Akkor most hallotok?”
Hosszas megbeszélés után végül a csapat és a pilóta jól hallhatóan arra jutott, hogy hallják egymást.
13. Augusztus 29. Belga -- Nagydij Spa-Francorchamps
14. SZeptember 5. Holland -- Nagydij Zandvoort
15. SZeptember 12. Olasz -- Nagydij Monza
16. SZeptember 26. Orosz -- Nagydij Sochi
17. Oktober 3. SZingapur -- Nagydij Singapur
18. Október 10 Japán --Nagydij Suzuka
19. Oktober 24. Amerikai -- Nagydij Austin
20. Oktober 31. Mexikoi -- Nagydij Mexiko City
21. November 14. Brazil -- Nagydij Sao Paulo *
22. November 28. Szaúd-Arábiai -- Nagydíj Dzsidda
23. December 5. Abu-Dhabi --Nagydij Abu-Dhabi
*: megerősítésre vár
Források szerint a kieső Vietnámi Grand Prix helyét egy idei beugró veheti át, így nem kizárt, hogy Olaszországban újra több futamot tartanak, vagy Portugália, esetleg Törökország látja vendégül a mezőnyt.
F1: hivatalos, 2019-ben augusztus 4-én lesz a Magyar Nagydíj
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) motorsport-világtanácsa jóváhagyta a Formula–1-es autós gyorsasági világbajnokság jövő évi versenynaptárát, amely 21 futamból áll, s a Magyar Nagydíj augusztus 4-i dátummal szerepel benne.
A szentpétervári ülés után véglegesség vált, hogy 11 futamot Európában, ötöt Ázsiában, négyet az amerikai kontinensen, egyet pedig Ausztráliában rendeznek majd.
A szezon március 17-én, a melbourne-i Ausztrál Nagydíjjal kezdődik és december 1-jén, Abu-Dzabiban ér véget. A FIA azt is közölte, hogy a versenyautók súlyát a maximális 740 kilogrammról 743-ra emelték.
Azt mondták tavaly a merci hogy az autójuk egy díva szerintem jobb lett volna ha ezt Hemire értik ő tényleg egy díva mindenért hisztizik és rinyál még büntetni sem merik mert akkor hazamenne˘˘ már annyira nyilván való mindenki szinte a mercit helyezi előtérbe. Szunyog Zoltan is köztük van le lehet szűrni csak oda kel egy picit figyelni ettől már hánynom kel, a pályán meg csak akkor lenne elég hely a mercisek számára ha senki más nem lenne csak ők hitét veszti sajnos lassan az egész f1 persze voltak régen is érdekes dolgok csak nem ilyen durván csinálták. Nézze az akinek van gyomra ezt látni. Majd ha változik valami akkor visszatérek én is a nézők táborába, Jó szurkolást mindenkinek. Üdvözletem mindenkinek