Keresés

Részletes keresés

a_hollo Creative Commons License 2 napja 0 0 5202

Szia András,

 

Szerintem is inkább egy házi átalakításról van szó.

 

Üdv,

 

Ákos

fegan Creative Commons License 2 napja 0 0 5201

Előzmény: Szőcsényi Z. (5200)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 3 napja -1 1 5200

Szakvéleményt ugyan nem tudok adni, de ez házi átalakítás lehet. Ami Tóth-féle átalakítást láttam, illetve amiből van a birtokomban is egy, azokon egyszerűbb szerkezetű, bakelitlemezre szegecselt, több darabból összeforrasztott alsó áramszedő van, továbbá a kerekek is maradtak az eredetiek. A fogaskerekek felől tudsz képet feltenni?

Előzmény: fegan (5199)
fegan Creative Commons License 3 napja 0 0 5199

Sziasztok,

 

Az alábbi Előre mozdonyról szeretnék szakvéleményt kérni. Szerencsére gyönyörű állapotban van.

PV-ben még zöldfülű vagyok, de annyit meg tudok állapítani hogy 3 sines átalakítás, de pl érdekelne hogy házi vagy "Tóth-féle" átalakítás?

 

Köszi,

András

 

nekeresd Creative Commons License 2024.02.15 0 0 5198

Feltettem az index börze topic oldalra 157176 számú hozzászólásként 0-ás alkatrészeket, tartozékokat. Akit érdekel, keressen rá.

Cavill Creative Commons License 2024.02.12 0 0 5197

Amit a legfontosabb lenne memorizálni, hogy adatok, infók a posztolás elött mindig kellöen ellenörízve legyenek.

A "NEM" az nem angol, hanem német rövidítés:

https://de.wikipedia.org/wiki/Normen_Europ%C3%A4ischer_Modellbahnen

Előzmény: Zoli1949 (5196)
Zoli1949 Creative Commons License 2024.02.11 0 0 5196

Az egyszerű memorizáláshoz: H0 - Halb Null, vagy ha jobban tetszik : half null ,  azaz fél nullás . Tehát fele méret, mint a nullás.  Anno szabványosították a modellezés méretarányát egy nemzetközileg elfogadott szabványban.  (angol rövidítésben NEM ) Például a G méret Garten, vagy Garden  - magyarul kerti vasút. 

Előzmény: Maximilián Hollósi (5193)
jgyurka Creative Commons License 2024.02.07 0 1 5195

Szia!

 

Valóban, szinte minden le van írva az oldalan a Pévé-ről, nekem is az egyik kedvenc weboldalam. Viszont a mérete onnan is kimaradt.

 

Hasznos információ lenne a "Történet" fülön kitérni a méretarányára, illetve megadni a járművek hosszát, amikor egyesével bemutatásra kerülnek.

 

Ne vedd kritikának, már az is önmagában tiszteletreméltó, hogy létrehoztad az oldalt, csak ez rávilágított arra, hogy aki jártas a témában, annak ez egyértelmű, de annak, aki csak most kezd ismerkedni ezzel a világgal, ez fontos információ lenne.

 

Üdv, gyurka

Előzmény: pv-vonat (5194)
pv-vonat Creative Commons License 2024.02.07 0 1 5194

Szia!
Nem, ezek nem H0-ások mert az 1:87.

Ezek 2x nagyobbak 0-ás 1:45 méretűek.
Itt szinte mindent megtalálsz róluk.
www.pv-vonat.hu    

Előzmény: Maximilián Hollósi (5193)
Maximilián Hollósi Creative Commons License 2024.02.06 0 0 5193

Sziasztok. Nagyon megtetszettek ezek a pénzverdés mozdonyok/vagonok. Pár kérdésem lenne... Valaki tudna e nekem infózni. Ugye ezek h0 méretűek.. tehát ha egy pv1 mozdony ami h0 az egy h0 szergejhez képest méretében kisebb? 

Illetve hogy mi kell ahhoz ezeknél a pv mozdonyoknál hogy a ma kapható h0 sinhálózaton tudjon közlekedni?  Vagy ez eleve veszett fejsze nyele?

Cavill Creative Commons License 2024.01.10 0 1 5192

Rezonálva Gyurkára is, még két példa kitekintésként kettös/motorokkal kapcsolatban.

 

A Lionel klasszikus "diesel zászlóshajói", a Trainmaster és az F3-asok mind független kétmotoros gépek voltak. Nem hinném, hogy a Lionel valaha is párba válogatta volna a motorjaikat és soha nem hallottam semmiféle amcsi panaszkodást ezzel kapcsolatban. Az elsö képen látható Trainmaster szerintem a 0-ás tinplate világ talán legletisztultabb és legerösebb konstrukciója volt.

 

Amikor pedig egy gép kiszáradt, elkoszolódott, kikezdte itt-ott a rozsda, s "totál döglött" lett, meg minden amit Gyurka is említett, mint a második képen látható egymotoros Alco diesel, akkor csak a teljes szétszedés, tisztítás, ujrakenés segít. A fotó már az összeszerelés elötti állapotot mutatja. Azóta pedig újra olyan finoman fut mint kés a vajban.

 

 

Előzmény: jgyurka (5190)
Cavill Creative Commons License 2024.01.10 0 2 5191

Ajjaj, egyre nehezebb a helyzet a megfelelö tárolóhely kiválasztására! A térképek szerint már csak Dél Amerika legdélebbi részei jöhetnek számításba.

 

Megjegyzem még a mágnesekkel kapcsolatban, hogy nagy valószinüséggel költség és beszerezhetöségi okok miatt nem a legjobb minöségü mágnesekek kerültek a Helikon motorokba. Ez nem is PV specifikus jelenség, mert a háború utáni évek speciális, minöségi nyersanyag hiányát neves nyugati cégek nyártmányai is megszenvedték. Például a francia Hornby korai permamotoros modelljeinek motorjai szintén hajlamosak a legmágnesezödésre.

 

Előzmény: jgyurka (5190)
jgyurka Creative Commons License 2024.01.10 0 1 5190

A motorok párosítása csak városi legenda. A gyártási szórás nagyságrendekkel kisebb, mint az amortizációból adódó mechanikai veszteségek változása. Azok a motorok nem a párosítás hiánya miatt melegszenek túl, hanem a túl sok használat, a túlterhelés, a dobálás, a kenés hiánya, a földről felkapott sok hajszál, és nyilvánvalóan a globális felmelegedés miatt.

Előzmény: Zoli1949 (5188)
Cavill Creative Commons License 2024.01.09 0 2 5189

Akkor bizony nagyon kell igyekezni egy jó tárolási helyet keresni a Helikonoknak valahol Dél Amerikában, vagy Dél Afrikában...

 

Előzmény: Zoli1949 (5188)
Zoli1949 Creative Commons License 2024.01.09 0 0 5188

Csak a tisztánlátás végett. Tamás műszerrel válogatta össze a motorokat egy- egy mozdonyba, ezért jól tud  a két motor együttműködni. Annak idején a gyártáskor nem párosították össze a motorokat. Ezért szélsőséges esetben az is előfordult, hogy jelentős eltérés volt a két motor teljesítménye között. E miatt az erősebb motor vagy húzta, vagy tolta a gyengébbet. Ezért az erősebb egy idő után leégett. Mivel elég sok motor fordult meg a kezem között, ezért ezt személyesen is tapasztaltam.  Alig volt olyan motor, aminek a tekercsein  ne látszódott volna a túlmelegedés miatti füstölődés nyomai. A Helikon teljesen más. Az egy elfuserált konstrukció . A tekercselt állórész helyett állandó mágnes használata klasszikus megoldás, Viszont műanyag és fém fogaskerekek együttes használata már nem. Nagy odafigyeléssel be lehet állítani a megfelelő  együttfutást, de szerintem ez nem volt annyira jellemző az összeszerelés során. A kerekek jobb tapadását segítő gumigyűrűk pedig már már elöregedtek, ahogy a műanyag fogaskerekek is. A föld mágnesessége miatt a motor állandó mágnesei is gyengültek. Összegezve: akinek jól működő Helikon mozdonya van, az nagyon vigyázzon rá

Üdv: Zoli

Előzmény: Ep128 (5187)
Ep128 Creative Commons License 2024.01.09 -1 0 5187

... és hányan írták itt anno, hogy "... a Pannoniát csak a vitrinben szabad nézegetni, mert játékra alkalmatlan a Helikonnal együtt?" :-P :-) )

 

Előzmény: HA-TOM (5186)
HA-TOM Creative Commons License 2024.01.08 0 1 5186

Szervusztok!

 

Filmajánló:

 

https://drive.google.com/file/d/12H1avaWaN5L3ubsxA5UDTBPwXtY31FbX/view?usp=drive_link

 

7 perces, érdemes letölteni, és saját lejátszó programban megnézni. A linken lévő lejátszó nagy méretben gyengébb minőséget produkál.

 

 

 

DjohnB89 Creative Commons License 2024.01.04 0 0 5185

Amúgy ebből az exportra készült Skylineból látott valaki valaha valami valódit? Nagyon kíváncsi lennék 1-2 fotóra! :/ :)

Üdv!

Előzmény: Nagyadamka (5182)
Szőcsényi Z. Creative Commons License 2023.12.24 -1 3 5184

Igaz, hogy csak 1/3 PV, az is Tóth átalakítás, de az idei fakerülők ezek lesznek. A megérkezés utáni pillanatok:

Boldog, békés Karácsonyt Mindenkinek!

József Gábor Papp Creative Commons License 2023.12.22 0 0 5183

Szia Ádám! Köszönjük!Viszont áldott békés karácsonyt neked is! /Szuper az új géped!/                                                                                                    Üdv.Gábor   

Előzmény: Nagyadamka (5182)
Nagyadamka Creative Commons License 2023.12.17 0 1 5182

Kedves PV vasút barátok!

 

Kellemes Ünnepeket Kívanok!

SÁRGAFELICIA Creative Commons License 2023.12.03 0 0 5181

Üdvözlöm èrdekelne, a trafó, egy telefonszámot kèrnèk,

Előzmény: Zotyaapu (5180)
Zotyaapu Creative Commons License 2023.11.28 0 0 5180

Szia,

 

van trafóm, írjál rám.

Z.

Előzmény: SÁRGAFELICIA (5179)
SÁRGAFELICIA Creative Commons License 2023.11.27 0 0 5179

Üdvözlök mindenkit, pv előre kèszlethez keresek trafót, ha valakinek van eladó, megköszönöm.

HA-TOM Creative Commons License 2023.11.20 0 0 5178

Kedves Collectorr!

 

Köszönöm szépen, ezeket kaptam valakitől, nincs rá szükségem, keresek valakit, aki tudja használni.

 

Üdvözlettel: Tamás

Előzmény: collectorr (5177)
collectorr Creative Commons License 2023.11.20 0 0 5177

Kedves HA-TOM

 

ha szükséged van ilyen sinekre nekem van egy pár

Előzmény: HA-TOM (5170)
benidoki Creative Commons License 2023.11.20 0 0 5176

Köszönöm szépen, de eredeti Helikont keresek.

Előzmény: collectorr (5174)
collectorr Creative Commons License 2023.11.16 0 0 5175

Bocsánat Nem Deák hanem Tóth féle volt 3 sinesben . Meg Ahogy alább írták Moskabel .

Előzmény: collectorr (5173)
collectorr Creative Commons License 2023.11.16 -1 0 5174

PV8 Helikon 100 felett van db ja pedig csak a felirat más a PV6 hoz képest meg a PV6 os kocsikban van plexi . Jobban jársz ha veszel PV6 os kocsikat és átfested :)

 

Előzmény: benidoki (5169)
collectorr Creative Commons License 2023.11.16 0 0 5173

Deák  3 sines  ?

Előzmény: HA-TOM (5170)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!