Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Szakvéleményt ugyan nem tudok adni, de ez házi átalakítás lehet. Ami Tóth-féle átalakítást láttam, illetve amiből van a birtokomban is egy, azokon egyszerűbb szerkezetű, bakelitlemezre szegecselt, több darabból összeforrasztott alsó áramszedő van, továbbá a kerekek is maradtak az eredetiek. A fogaskerekek felől tudsz képet feltenni?
Az egyszerű memorizáláshoz: H0 - Halb Null, vagy ha jobban tetszik : half null , azaz fél nullás . Tehát fele méret, mint a nullás. Anno szabványosították a modellezés méretarányát egy nemzetközileg elfogadott szabványban. (angol rövidítésben NEM ) Például a G méret Garten, vagy Garden- magyarul kerti vasút.
Valóban, szinte minden le van írva az oldalan a Pévé-ről, nekem is az egyik kedvenc weboldalam. Viszont a mérete onnan is kimaradt.
Hasznos információ lenne a "Történet" fülön kitérni a méretarányára, illetve megadni a járművek hosszát, amikor egyesével bemutatásra kerülnek.
Ne vedd kritikának, már az is önmagában tiszteletreméltó, hogy létrehoztad az oldalt, csak ez rávilágított arra, hogy aki jártas a témában, annak ez egyértelmű, de annak, aki csak most kezd ismerkedni ezzel a világgal, ez fontos információ lenne.
Sziasztok. Nagyon megtetszettek ezek a pénzverdés mozdonyok/vagonok. Pár kérdésem lenne... Valaki tudna e nekem infózni. Ugye ezek h0 méretűek.. tehát ha egy pv1 mozdony ami h0 az egy h0 szergejhez képest méretében kisebb?
Illetve hogy mi kell ahhoz ezeknél a pv mozdonyoknál hogy a ma kapható h0 sinhálózaton tudjon közlekedni? Vagy ez eleve veszett fejsze nyele?
Rezonálva Gyurkára is, még két példa kitekintésként kettös/motorokkal kapcsolatban.
A Lionel klasszikus "diesel zászlóshajói", a Trainmaster és az F3-asok mind független kétmotoros gépek voltak. Nem hinném, hogy a Lionel valaha is párba válogatta volna a motorjaikat és soha nem hallottam semmiféle amcsi panaszkodást ezzel kapcsolatban. Az elsö képen látható Trainmaster szerintem a 0-ás tinplate világ talán legletisztultabb és legerösebb konstrukciója volt.
Amikor pedig egy gép kiszáradt, elkoszolódott, kikezdte itt-ott a rozsda, s "totál döglött" lett, meg minden amit Gyurka is említett, mint a második képen látható egymotoros Alco diesel, akkor csak a teljes szétszedés, tisztítás, ujrakenés segít. A fotó már az összeszerelés elötti állapotot mutatja. Azóta pedig újra olyan finoman fut mint kés a vajban.
Ajjaj, egyre nehezebb a helyzet a megfelelö tárolóhely kiválasztására! A térképek szerint már csak Dél Amerika legdélebbi részei jöhetnek számításba.
Megjegyzem még a mágnesekkel kapcsolatban, hogy nagy valószinüséggel költség és beszerezhetöségi okok miatt nem a legjobb minöségü mágnesekek kerültek a Helikon motorokba. Ez nem is PV specifikus jelenség, mert a háború utáni évek speciális, minöségi nyersanyag hiányát neves nyugati cégek nyártmányai is megszenvedték. Például a francia Hornby korai permamotoros modelljeinek motorjai szintén hajlamosak a legmágnesezödésre.
A motorok párosítása csak városi legenda. A gyártási szórás nagyságrendekkel kisebb, mint az amortizációból adódó mechanikai veszteségek változása. Azok a motorok nem a párosítás hiánya miatt melegszenek túl, hanem a túl sok használat, a túlterhelés, a dobálás, a kenés hiánya, a földről felkapott sok hajszál, és nyilvánvalóan a globális felmelegedés miatt.
Csak a tisztánlátás végett. Tamás műszerrel válogatta össze a motorokat egy- egy mozdonyba, ezért jól tud a két motor együttműködni. Annak idején a gyártáskor nem párosították össze a motorokat. Ezért szélsőséges esetben az is előfordult, hogy jelentős eltérés volt a két motor teljesítménye között. E miatt az erősebb motor vagy húzta, vagy tolta a gyengébbet. Ezért az erősebb egy idő után leégett. Mivel elég sok motor fordult meg a kezem között, ezért ezt személyesen is tapasztaltam. Alig volt olyan motor, aminek a tekercsein ne látszódott volna a túlmelegedés miatti füstölődés nyomai. A Helikon teljesen más. Az egy elfuserált konstrukció . A tekercselt állórész helyett állandó mágnes használata klasszikus megoldás, Viszont műanyag és fém fogaskerekek együttes használata már nem. Nagy odafigyeléssel be lehet állítani a megfelelő együttfutást, de szerintem ez nem volt annyira jellemző az összeszerelés során. A kerekek jobb tapadását segítő gumigyűrűk pedig már már elöregedtek, ahogy a műanyag fogaskerekek is. A föld mágnesessége miatt a motor állandó mágnesei is gyengültek. Összegezve: akinek jól működő Helikon mozdonya van, az nagyon vigyázzon rá
PV8 Helikon 100 felett van db ja pedig csak a felirat más a PV6 hoz képest meg a PV6 os kocsikban van plexi . Jobban jársz ha veszel PV6 os kocsikat és átfested :)