Ez a topic azért indul hogy segitsük egymást tanácsokkal, ötletekkel! Remélem azért országosan több egytengelyes kistraktor van munkában mint a lakohelyem körzetében. Éljenek soká az egytengelyes kistrakik !
Szia! Én most szedtem szét egy terrát és szoknya nélküli robi 151 henger van rajta! Elvileg bontatlan a blokk de a dugattyúba 60.42 van beleütve! Szerinted már volt fúrva? Vagy mérethibás lett gyártáskor és így rakták össze?
Valaki be tudná azonosítani?, indul ,üzemóra kb 10-30p van benne- nem felújított-. el is adó ára passz, Beárazás ha lehet , száma passz, táblázat szegecs heje sincs rajta .
Valaki be tudná azonosítani?, indul ,üzemóra kb 10-30p van benne- nem felújított-. el is adó ára passz, Beárazás ha lehet , száma passz, táblázat szegecs heje sincs rajta .
Jó estét mindenkinek! Segítségre lenne szükségem vagy is egy Terrára! Nekem van egy, nagyon szuper és ezt észre vette a sógorom is! Rágja a fejemet h szerezzek neki is egyet! Ha valaki tud eladót kérem jelezze! Már megnéztünk egy párat Szabolcs megyében mert ugye itt lakunk de mosdatlan gazdátlan és horibilis összeget kérnek érte! Félreértés ne essék egy jóért nem sajnálná a kest! Segítségeteket előre is köszönöm!
Hosszú éve már a Robi 250T trakim rotációs kapáit használom csak. Ezért kihasználatlanság miatt eladósorba kerülnek a hozzá tartozó gyári Robi munkaeszközök ülön, de egyben is vihetők (karcagi helyszín). Kultivátor, eke, pótkocsi, szivattyú, lásd a fotókat:
Majd jön egy hondás, de tudtommal a hondánál a keréken belül(nem az agyban) van körmös kapcsoló amit külön külön lehet a kormányról kapcsolni(sarkonfordulás).
Egy példát irok egy szarvkormányos holderról. Igaz,füves volt a domboldal,a gép üresen képtelen volt felmenni,elpörgött a kereke. Ez a gép pedig jóval nehezeb,mint egy terra. Ja,a joutub videóban láttam.
Létezik részleges megoldás,a domb előtt meg kell fordulni,és tolatva feljárni. Ez megoldás lehet,mert az ékmintás gumi jobban fog,másrészt minden járműnek a hátrameneti sebessége a legerőseb.......harmadrészt nem fronthajtás,hanem hátsóhajtás alakul ki,ami stabilab.........
A terra kuplung viszont necces,mert ez jónagy,vagy inkák úgy irom,hogy közel max fordulaton hajt igazán. Ez nyomatékot illetően fűnyirásra,talajmarózásra jó,de jármű funkciót illetően manőverezgetni,tolatgatni szinte alkalmatlan,mert gyors...... Ez kerék kipörgéssel jár,mert ugye magasfordulaton van nyomaték,ez még közúthasználatkor elmegy,de egyéb esetekben nagy - nagy hátrány..........!
Annyi 58,5 mm a helyes átmérő. Súly van a keréken jelenleg is. Ma elhozom a hengert, a héten meglátjuk lesz e változás. De még be is járatódni, tehát majd idővel kiderül.
Gépműhelyben van az egyik hengerem. A szaki azt mondta, hogy max 38.5 mm átmérőre lehet megfúrni, mert ennyit bír el a henger szoknyája. Meglátjuk mekkora teljesítményt lehet elérni a maximális hengermérettel.
Bocsi,itt vagyok,tegnap is benéztem,csak vártam,hátha társak is hozzászólnának.......
Nem tudtam a kétféle hengerméretről,igy érthető a számomra,és erőseb is fog lenni a jelenleginél.
Sajnálatos tény,viszont az,hogy egy fronthajtás sokkal hátrányosab,mint egy hátsö hid hajtás,a terra esetén sajnos a röpsúlyos kuplung még egy plussz hátrány......
Esetedben a domborzat egy tény,és ezt csakis erőseb motorú,és összkerékmeghajtású eszközzel tudnád áthidalni,megvalósitani. Ami elérhető , egy tz4- k,de ez már műszaki vizsga kötekes,és igencsak borsos az ára,főként az évi kevés munkaigény miatt.....
A szarvkormányost megoldották,és nekem tetszik is......
Egy terra is sokrétű kütyü,de szállitás nem az erőssége. Idős papi,meg a mami felül rá,kicsattognak a szőlőbe,kiviszik a kapát,meg a hátipermetezőt. Ennyi. Erre való. Lehet vele füvet nyirni,de az alapgép súlya nem 70évesnek való. Lehet vele talajmarózni,de egy hetvenéves,mire kocsiról átszerel forgókapára,a falu harangja a delet veri......lehetne ezt még folytatni,nem teszem,mert mindenki ismeri a terra múltszázadi gépsor funkcióit.
Nekem kettő is van,jólműködnek,eladni képtelenség,esetleg bagóért.......
A fenti linket csak a funkciója miatt másoltam,tehát létezik szarvkormányos eszköz,ami a dombok,hegyek ura úttalan úton is.......Kivitelezni,legyártani.......nos,sok sok ft- ért biztos meglehet...........ez alól kivétel,ha az ember önmaga végzi...........
Megválaszolom magamnak. Mint kiderült 2 fajta hengertípus létezik. Az MJ5 56 mm alapmérettel, ami 4 lépcsőben bővíthető talán max 58,5mm átmérőig. A másik a Gutbrod motor hengere ami 60mm alapméretről indulva szintén 4 lépcsőben fúrható.
Kereskedelmi forgalomban kapható Terra Vari végekhez 61,5 mm átmérőjű dugattyú is. Az itt fellelhető leírások szerint, a 7 lóerősre átalakított motorok karburátorába elég cserélni a főfúvókát 92-esre. A több erőre azért lenne szükségem,mivel a kertem elég meredek így utánfutót megpakolva a végére már elfogy a szussz.
Ha ebből a gépből nem tudok többet kihozni, akkor egyébként tervben van egy nagyobb, erősebb gép vásárlása, de előtte megpróbálom a legtöbbet ezt feljavítani amennyire lehetséges.
Ellenkezőleg......! Ha netán helyreállna a nagyob dugattyúval a jelenlegi rezonancia........nos te még a gyártón is túltennél,mert lesz egy erőseb motorod sima járással......! Ha ennek ellenkezője jön létre,akár főtengely törésed is lehet.... Ezért tettem fel a kérdést,hogy vajon hogy ,és milyen számitások kellhetnek a lengőtömeg kiszámitásához......?
Itt számitottam volna a társak tudására is,gondoltam motorszerelők,vagy technikusok is itt lehetnek.......
A magánvéleményem,a jelenlegi motorodat illetően. Ha ez egészséges,elég erő van benne......!
A karbulátor tengelye,ha lóg,hiba. Ha van gyújtás,de alapjáraton megáll,ez gyengécske. Én 100- as benzint használok......Én dupla keréksúlyt használok,mégis könnyűnek tűnik,mert kipörög a járókerék. Szóval,nem biztos,hogy esetedben a felfúrás lehet a megoldás......Hogy növelsz plussz benzint,hogy fogod összehangolni a nem felfúrt szivótorokkal......!? Ha mégis felfúrnád,ezeket kell mérlegelni........
Ezért javasoltam 10ló körüli , korszerűb négyüteműt,mert minden tekintetben ez oldaná meg a gondot.
Bár......én a hajtóművet is soványkának tekintem,egyenes fogazás,pici kerekek.......siró hang.......stb.
Bevallom kissé összezavartál a motor rezonanciája és a lendülő tömeg összefüggésével. Arra utalsz, hogy az alap motor változatlanul hagyása mellett kár növelni a lökettérfogatot, mert káros rezonanciák keletkeznek a motor működése közben?
Eredeti állapotában is nagy a motor rezonanciája. Ennek oka van. Vélhetően a dugö és a főtengely lengő tömegei nincsenek összhangban. Sajnos több cseh gyártmánynál ugyanez tapasztalható. Ha netán nehezeb dugót tennél bele,lehet,hogy neked sikerülhet VÉLETLENSÉGBŐL az,amit a gyártó nem tudott........!? Lehet,lessz egy rezonancia nélküli motorod.........!
Én kipróbáltam a 11lovas briggs fűnyirótraktor motorját........ Erős lett,de az összsúly hiánya miatt mégis gyenge,mert elpörgött a járókerék........
Egy kérdés még a fentiekhez...... Vajon hogy számolják ki a lengőtömeget......? Hogy lehet,hogy léteznek simán , rezonancia nélkül működő más gyártmányok........?
Jelenleg 56,5 mm átmérőjű henger furattal rendelkezik. Mennyi a legnagyobb túlméret amit a henger elbír? Itt olvastam, hogy a 61mm hengerátmérőjű gép megközelítőleg 7lóerő teljesítmény tud leadni. Én méregettem a hengerem, ha 60mm-re lenne felfúrva a henger, a felömlőknél csak kb. 1mm falvastagság marad. Ezt kevésnek érzem. Esetleg van más henger aminek nagyobb az induló mérete?