A topic a legendás Déli Vasútnak állít emléket!Képek,tárgyi emlékek,járművek,épületek,egykori,és mai utódvonalak,Magyarországon és külföldön.Egyszóval minden.ami Déli Vasút!
Az 1870-es években - a Vasmegyei Lapok c. megyei újság mellett - Vasmegyei Figyelő (VF) néven is megjelent egy hetilap, melynek 1873-as és 1875-ös számai fennmaradtak. Ez helyenként részletesebb cikkeket közöl községünk vonatkozásában, mint a Vasmegyei Lapok. Lássuk![...] Bővebben!Tovább »
A GYSEV jóvoltából az egykori Déli Vasút vonalán megújult a püspökmolnári (korábban rábamolnári, 1907 előtt pedig molnári) állomásépület. A falon az épületben született Prinz Gyula földrajztudós emléktáblája látható (az apja állomásfőnök volt).
Eredetileg Károlyváros állomás is a Déli Vasúté volt,amikor megépült a Zágráb-Károlyváros közötti vonala,1865-ben.Ez a vonalat 1880-ban eladták a MÁV-nak. Az állomás felvételi épületének egy részlete autóbuszból fényképezve,2015.06.28.-án.
Az piszkálta a fantáziámat, hogy a Lilliput elkezdte gyártani a sorozatot különféle verziókban, megfelelő dokumentációval esetleg bele lehetett volna vágni egy "mávosításba/DSA-sításba" de homályos elképzelést nem szívesen építenék, ahhoz az alapmodell túlságosan drága...
az oldal egyébként nagyon hasznos, sok következtetésben segített amikor a 109-es modellemet átépítettem Ep II-be, de képi információt, illetve a technikai leírásokat nem helyettesíti.
Sajnos az a gyanúm, a számokon felül nem sok hazai archív dokumentum maradhatott erről a sorozatról mivel idegen eredetű, avítt tehervonati gépek voltak, amelyeket még a '30-as évek közepéig selejteztek. Mire a fotózás elérhető hobbi lett, ezeket kivonták a forgalomból...:-(
"Mivel Magyarországon nem őriztek meg mozdonyt az 1846-1869 közötti időszakból, az 1960-as évek végén felmerült, hogy cserével egy példányt megszereznek a Grác-Köflachi Vasútnál szolgáló egykori Déli Vasúti 29 sorozatú mozdonyaiból. Alfred Horn, az osztrák Eisenbahn folyóirat szerkesztője közreműködésével sikerült a cserét nyélbeütni. A Déli Vasút 29 sorozatú 674 pályaszámú gőzmozdonya átment a Közlekedési Múzeum tulajdonába, míg csereként a volt Déli Vasút 32c sorozatú 1665 pályaszámú, később MÁV 333,002 pályaszámú gőzmozdonyát kapta meg az osztrák Eisenbahnmuseum. A mozdonycserét ünnepélyes külsőségek között 1969. október 9-én tartották Sopronban...."
KM
Egy originál hazai DV gépet elcseréltek egy itthon sosem futott DV gépre...
pazar.
L
Az eredeti kérdésemmel kapcsolatban van valakinek dokumentációja esetleg?
Rémlik valami a múlt ködében (601 v. 651 csere?), szóval az a gép sohasem járt az MPV vonalán? De az a postakocsi, ami a Füstiben van, az ugye ténylegesen MPV -s volt?
""Odáig el sikerült jutnom, hogy a közlekedésiben lévő gép soha nem futott magyar földön, és csereként érkezett, MÁV 332-esként a Mohács-Pécs-Barcs vonalon szolgáltak""
Na most akkor melyik ország területén futkorázott az a szerencsétlen gép?
A mostani témától kicsit off, de nem tudtok véletlen valahol a DV29-es sorozat ungarische tagjairól képi- illetve a sorsukat rögzítő szóbeli dokumentációról?
Odáig el sikerült jutnom, hogy a közlekedésiben lévő gép soha nem futott magyar földön, és csereként érkezett, MÁV 332-esként a Mohács-Pécs-Barcs vonalon szolgáltak, valamint van még egy archív fotó az ezüst könyvben a modernizált kivitelű, hosszított füstszekrényes gépről, de azután kb ennyi.