Keresés

Részletes keresés

7578 Creative Commons License 2015.04.15 0 0 380

Nézd csak... itt van egy kevés infó a hazai 29-esekről:

 

http://www.pospichal.net/lokstatistik/55063-mav332.htm

Előzmény: szegecsszámláló (377)
szegecsszámláló Creative Commons License 2015.04.15 0 0 379

Az utóbbi...

Bár az a helyzet, hogy fedettebb helyen van, mint néhány Füstiben ragadt társa. Hiába no, sógoréknál se kóbászból vagyon a kerítés a fűtőház körül...

 

most SB1665-nek hívják, időnként kitolják a fényre

 

http://www.fotocommunity.de/pc/pc/display/33691878

 

L

 

 

Előzmény: alkotasu (378)
alkotasu Creative Commons License 2015.04.15 0 0 378

Apropó! Mi van a 333,002-es mozdonnyal most? Az is múzeumban van kiállítva, vagy Srasshofban rohad valamelyik sarokban?

Előzmény: szegecsszámláló (377)
szegecsszámláló Creative Commons License 2015.04.15 0 0 377

"Mivel Magyarországon nem őriztek meg mozdonyt az 1846-1869 közötti időszakból, az 1960-as évek végén felmerült, hogy cserével egy példányt megszereznek a Grác-Köflachi Vasútnál szolgáló egykori Déli Vasúti 29 sorozatú mozdonyaiból. Alfred Horn, az osztrák Eisenbahn folyóirat szerkesztője közreműködésével sikerült a cserét nyélbeütni. A Déli Vasút 29 sorozatú 674 pályaszámú gőzmozdonya átment a Közlekedési Múzeum tulajdonába, míg csereként a volt Déli Vasút 32c sorozatú 1665 pályaszámú, később MÁV 333,002 pályaszámú gőzmozdonyát kapta meg az osztrák Eisenbahnmuseum. A mozdonycserét ünnepélyes külsőségek között 1969. október 9-én tartották Sopronban...."

KM

Egy originál hazai DV gépet elcseréltek egy itthon sosem futott DV gépre...

pazar.

L

Az eredeti kérdésemmel kapcsolatban van valakinek dokumentációja esetleg?

Előzmény: róbertke (375)
alkotasu Creative Commons License 2015.04.11 0 0 376

Egy 333-as mozdonyt adtak érte, ami még az 1966(?)-os MOROP kongresszuson is ki volt állítva (működőképesen).

Előzmény: róbertke (375)
róbertke Creative Commons License 2015.04.11 0 0 375

Rémlik valami a múlt ködében (601 v. 651 csere?), szóval az a gép sohasem járt az MPV vonalán? De az a postakocsi, ami a Füstiben van, az ugye ténylegesen MPV -s volt?

Előzmény: alkotasu (374)
alkotasu Creative Commons License 2015.04.11 0 0 374

Labancország területén.

A típus fordult elő Magyarországon tudomásom szerint, de ez a gép nem volt ide állomásítva.

Előzmény: róbertke (373)
róbertke Creative Commons License 2015.04.11 0 0 373

""Odáig el sikerült jutnom, hogy a közlekedésiben lévő gép soha nem futott magyar földön, és csereként érkezett, MÁV 332-esként a Mohács-Pécs-Barcs vonalon szolgáltak""

Na most akkor melyik ország területén futkorázott az a szerencsétlen gép?

Előzmény: szegecsszámláló (370)
supereight Creative Commons License 2015.04.08 0 0 372

Sziasztok!

 

Köszönöm, de közben megoldódott a tegnapi kérésem.

 

Üdv: Csizmadia János 

supereight Creative Commons License 2015.04.07 0 0 371

Sziasztok!

 

Meg tudná valaki írni, hogy hol lehet beszerezni

 

Barcza László:

 

150 éves a budai indóház és a Buda-Nagykanizsa vasútvonal 1861-2011

 

című 2011-ben kiadott emlék könyvét?

 

Előre is köszönöm a választ, bár nagy reményt nem fűzök hozzá, mert

már elég régóta keresem.

 

esetleges választ ide kérek:  csizi58@t-online.hu

 

Üdv: Csizmadia János

szegecsszámláló Creative Commons License 2014.11.14 0 0 370

A mostani témától kicsit off, de nem tudtok véletlen valahol a DV29-es sorozat ungarische tagjairól képi- illetve a sorsukat rögzítő szóbeli dokumentációról?

 

Odáig el sikerült jutnom, hogy a közlekedésiben lévő gép soha nem futott magyar földön, és csereként érkezett, MÁV 332-esként a Mohács-Pécs-Barcs vonalon szolgáltak, valamint van még egy archív fotó az ezüst könyvben a modernizált kivitelű, hosszított füstszekrényes gépről, de azután kb ennyi.

 

Előre is köszönöm:

 

L

szegecsszámláló Creative Commons License 2014.11.14 0 0 369

Ennyi Darwin-díjra esélyes ember, és mind egy vonalon...

 

:-))

 

De a gőzösökért már megérte megnézni.

 

 

Előzmény: /Dsa/ 1932 (367)
Bárdos Imre Creative Commons License 2014.11.14 0 0 368

Zöld, de sötétebb a mostaninál.

Előzmény: róbertke (363)
/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2014.11.14 0 0 367

A mozdony ebben a filmben is feltűnik egyszer a Déli pályaudvari jelenetnél:https://www.youtube.com/watch?v=mpmZ2CZst-8

Bár a film fekete-fehér,de valószínű,hogy itt a mozdony is fekete.

Előzmény: szegecsszámláló (366)
szegecsszámláló Creative Commons License 2014.11.14 0 0 366

Búvárkodtam kicsit a neten, íme egy színesnek mondható fotó a mozdony Gárdonyban töltött idejéből:

 

http://www.kisordog.eoldal.hu/fenykepek/magyar-gozmozdonyok/5.-a-302-es--beka-/beka-6.html

 

(így legyen ötösöm a Lottón...:-))

Előzmény: róbertke (363)
szegecsszámláló Creative Commons License 2014.11.13 0 0 365

Amúgy a 109-es mai állapota is csak igen-igen nagy jóindulattal nevezhető korhűnek:

 

A gőzdóm sosem volt zöldre mázolva, a 109-es sorozat tagjainak 1932-ig biztosan sárgaréz dómfedelük volt, de  még a MÁV állagba vétel (feketére festés, át-pályaszámozás) után is volt olyan gép, ahol festetlenül hagyták, mert jellegzetes és szép megjelenést kölcsönzött a gépnek. Igen nagy hibának tartom, hogy ha már egyszer ragaszkodtak a zöld-piros eredeti kivitelhez, ezt a hiányosságot nem pótolták. Egy szakmáját közepesen jól ismerő lakatos simán megcsinálná.

 

A 2004-es felújításkor lemaradt a füstszekrény elejéről a jellegzetes szegecssor, helyette egy igénytelen hegesztési varratot "csodálhatunk" meg a gép orrán.

(Mibe került volna legalább használt kapupánt csavarokból imitálni, ha már szegecselni elfelejtettek Istvántelken? Tudom-tudom: időbe, törődésbe, igényességbe, meg két órányi plusz munkába...nem éri meg, mert a hiánya csak egy ilyen kukacos szegecsszámlálónak probléma...)

 

A DV-nél a füstszekrényben "békaszájú" kéményfúvóka volt beépítve, ennek rudazata eléggé jellegzetes (volt) a kazán jobb oldalán, ezt a MÁV-nál fix keresztmetszetűre cserélték, a rudazatot pedig megszüntették.

(ezt is lehetett volna egy optikai tuninggal imitálni, de minek...)

 

A DV lámpái alakjukban és méretükben jelentősen eltértek a MÁV szabványtól, ezt is lehetett volna replikákkal pótolni, a gépen lévőket meg felaggathatnák a füstiben az egyik statikus mozdonyra az ordenáré traktorlámpák helyett.

 

Szintén lemaradt a felújításkor a kézifék jelzősodronyának teljes tartó- és vonószerkezete a szerkocsi széntere fölül, a sátor jobboldali ablaka mellől, valamint a tetőről és a kéményről.

 

A turbót el lehetne rejteni a trepni alatt is, mert szintén nem tartozéka az eredeti kivitelnek.

 

 

A felső lámpa miatt nem zúgolódom, a háromfényű homlokvilágítás biztonságtechnikai követelmény, akkor is ha előremenetben igen hülyén fest vele szerencsétlen mozdony-szabály az szabály.

 

Hasonlóképp az üzemszerű használat miatt vannak további eltérések az eredeti állapottól:

 

A méretes fekete légsűrítő a kazán bal oldalán szintén MÁV hozadék, az eredeti gépen ilyen nem volt, mivel a DV-nél légűrféket használtak, amihez nem tartozott ilyen látványosan nagy fémszerkezet. A Hardy-fék kéménye a sátor tetejének jobb oldalán került elhelyezésre, ma ennek nyoma se látszik, ahogy a légűrfék-vezetéknek se a mozdony és a szerkocsi mellgerendáin.

 

A MÁV légsűrítő miatt volt szükség a második kenőprés felszerelésére is, eredetileg a mozdonyon egyetlen DSA kenőprés volt, nem pedig két Friedmann...

 

A futóforgóváz eredetileg fékezett volt, a MÁV állagba vételkor ezeket a féksarukat és rudazataikat leszerelték.

 

dióhéjban talán ennyi...

 

L

 

 

szegecsszámláló Creative Commons License 2014.11.13 0 0 364

Amit itt most a képernyőre vetek, azok egy ötéves mozdonyfüst-csapott gyerek emlékei, akit az apja a kiállított gép mellgerendáján fényképezett, tehát ne vedd 100%-ra, amit leírok. (visszakerestem apu képeit, de sajna fekete-fehérek de 1983-asok, tehát az akkori állapotról tudok írni)

 

Úgy rémlik a kazán a sátor és a szerkocsi teste már akkor is valamilyen középzöld volt, mert megkérdeztem a forgalmistát, miért nem fekete, mint a többi normális gőzös, erre tisztán emlékszem.

 

A hajtott kerekek pirosak voltak, ez is rémlik, az ütközőket és a nyomkarimákat fehérre mázolták, ezutóbbi a fekete-fehér a fotókon is elég szembetűnő. Ami biztosan nem volt színhelyes, az a főkeretek színe, a fényelnyelésből egyértelmű, hogy azokat mind a gép, mind a szerkocsi alatt meghagyták feketének, de alighanem még a hengeröntvény burkolatát is.

 

A kanizsai színvilág mellé azért meghagyták a MÁV-os zománctáblát a gép orrán, a sárgaréz DV pályaszámok helyett is szabvány pályaszámtábla virított a gép sátrának oldalán, sajnos nem látszik, de valószínűleg szoci-címeres lehet.

 

summa summarum, elég érdekes látvány lehetett színesben....

 

L

Előzmény: róbertke (363)
róbertke Creative Commons License 2014.10.12 0 0 363

Milyen színe volt a 109.109 gépnek, amikor még 302.610 ként volt kiállítva Gárdonyban?

alkotasu Creative Commons License 2014.10.10 0 0 362

A régi tárnoki állomásépület ilyenekből épült. Úgyhogy volt bőven. De nem akartam meggazdagodni, így csak 2 db-ot tettem el emlékbe. De volt olyan, aki utánfutóval szállította.

De mi az "aranyár"? 1000 Ft db?

Előzmény: róbertke (361)
róbertke Creative Commons License 2014.10.10 0 0 361

Mennyi ilyen pecsétes téglát találtál??? 

Ennek darabja aranyáron fut.... :)

Előzmény: alkotasu (228)
szegecsszámláló Creative Commons License 2014.09.01 0 0 360

Üdvözletem a topicot olvasóknak!

Röstellem, de csak most találtam rá erre a fórumra. Megosztanék néhány linket, amibe a témában a neten tallózva belebotlottam, hátha valakinek érdekes lehet:

Élt egyszer egy Franz Honner nevű ember, aki azzal töltötte idejét, hogy le-műszakirajzolta az (akkor még nem egykori) Déli Vasút járműveit. A képeit 2012-ben a schienenweg.at fórumon közzétették:

http://www.schienenweg.at/index.php?page=Thread&threadID=24138&s=1686db83660edd7942ed8398d7703ed06868838e

íme egy kis képi ízelítő (a fent linkelt fórumból):

 

 

Létezik egy viszonylag részletes történeti leírása is az egykori vasúttársaságnak, igaz németül, de igényes archiv- és modell-fotókkal tűzdelve :

http://www.laenderbahn-forum.de/journal/die_k-k-priv-suedbahngesellschaft/die_k-k-priv-suedbahngesellschaft.html

 

6 egykori DV gőzöst őriznek Strasshof-ban, a vasúti múzeumban az osztrák határ túloldalán:

http://www.eisenbahnmuseum-heizhaus.com/index.php?id=4

 

Végül: Egyik kedvenc DV eredetű modellem:

 

 

Leírása itt:

http://vasutmodellepites.5mp.eu/web.php?a=vasutmodellepites&o=eCP5O0q_8O

 

Central 01 Creative Commons License 2014.05.18 0 0 359

90 %,hogy Kotor-Alsódomború(ma Horvátország)az emeletráépítés előtt.

 

 

Ennek az épületnek nincs névtáblája,ún vak(befalazott) körablak van rajta,egyéb részletek pld.a forgalmi irodánál lógó petróleum lámpa is egyforma és az épület mögötti fák is szinte ugyanolyanok a két képen.

 

http://vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=5459&f=1870

Előzmény: Balázs177 (358)
Balázs177 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 358

 

A fortepan.hu oldalon a található egy másod,vagy harmad osztályú Déli Vasúti felvételi épület kép.Sajnos névtábla nélkül.Esetleg valakinek van ötlete,hogy melyik állomás lehet?

 

A kép linkje:http://www.fortepan.hu/_photo/display/13559.jpg

Balázs177 Creative Commons License 2014.05.16 0 0 357

 

Sopron, Baross út, háttérben a Déli pályaudvari posta.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/47261.jpg

Balázs177 Creative Commons License 2014.05.16 0 0 356

 

A Déli pályaudvar az Avar utca felől nézve.Baloldalon a háborúban sérült Térfelügyelőség épülete látható.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/52059.jpg

Balázs177 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 355

 

Győző utca a Pálya utca torkolatánál a Márvány utcai hídról nézve, jobbra a Déli Vaspályatársaság egykori igazgatósági épülete.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/52035.jpg

Balázs177 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 354

 

A Déli Vaspályatársaság egykori igazgatósági épülete a Márvány utcai hídról nézve.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/52074.jpg

Balázs177 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 353

 

A Déli Vaspályatársaság egykori igazgatósági palotája, távolban a Márvány utca 7. sz. épület látszik.Forrás:http://www.fortepan.hu/_photo/display/52070.jpg

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2014.04.16 0 0 352

 

És a Balatonboglári állomás eredeti stílusából kiforgatott,de még így is tetszetős felvételi épülete.

/Dsa/ 1932 Creative Commons License 2014.04.16 0 0 351

 

Balatonboglár.Az első képeslapon az állomás DV I.osztályúra kibővített felvételi épülete,a másodikon egy DV.vonalőrházépület látható a vasútvonal mentén.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!