Keresés

Részletes keresés

Palási Creative Commons License 2025.06.06 -1 0 1231

Legközelebb acélszerkezetű terasz fedés csináljál!

 

A lakatosok olcsóbbak.

 

Nekem 3 teraszom is van.

  4.2x 2,4, 2.4 x 2.4 és egy kb  55 x 1,4 m,.Igaz ez az  utóbbi inkább elő tető.

A projektek készítésének a költségét és az árát nem a betanított munkás  órabéréből extrapoláljuk!

Előzmény: 0lvas0 (1229)
refse2 Creative Commons License 2025.06.05 0 0 1230

Az utóbbi fél évben fizettem villanyszerelőt (napi 100 ezer),  klímást (napi 200 ezer)  gipszkartonost (3 óra 2 főnek 150 ezer).

Szerintem csapjál le az ácsra mielőtt meggondolja magát, vagy csináld magad.

Előzmény: 0lvas0 (1229)
0lvas0 Creative Commons License 2025.06.05 0 0 1229

Sziasztok, 

dobtam egy hátast és hát gondoltam futok egy kört, hátha akad önzetlen hozzáértő aki véleményezné... Adott egy terasz, aminek az oszlopait annó rosszul csinálták meg - belesüllyesztették a tövig a betonba a lábat, így természetesen fel tudta szívni a vizet :( Közelebbről megnézve, 5-6 centitől felfele már jó, de biztos ami biztos, 10-12 centit vágnék ki az aljából, a régi besűlyesztett tartók oldalát levágnám flexxel, a bebetonozostt talpat átfurva pedig új, állítható magasságú talpat tennék. 5 ilyen 15x15 ös oszlopon kellene megcsináljam. Természetesen az oszlopok mindkét kétoldalán alátámasztom a szelement. Ismerősöm, rámküldött egy ácsot, hogy mégis nézze már meg szakember is, hátha meg tudunk egyezni, hogy ő csinálja, én legfeljebb besegítek. A szakember szerint teljesen működőképes a történet amit felvázoltam, 5-6 órás munka és 60.000.-forintért vállalná számla nélkül.... Egyrészt mennyire állja meg a helyét az elgondolásom? Másrészt tényleg ilyen jól keresnek az ácsok, 10.000.- forintos órabér számla nélkül? Számlával 80.000.- ami 20 munkanappal 1.600.000 huf -  segéderő nélkül, a segédmunkás én lennék. (Ez csak a munkadíj! Az utolsó csavarig minden megvan, sőt a támasztó lábat is én adom)

Versity Creative Commons License 2025.02.06 0 0 1228

Mondjuk egy osb borítás az még +50ezer lenne ,ha jól néztem,annyi még beleférne plusszba..🤔! Hát ja....lehet ennyin nem fukarkodok. A faanyagot úgy is csak a következő hónapban rendelem majd...max vállalok addig több maszekot😁!

Előzmény: refse2 (1226)
Versity Creative Commons License 2025.02.06 0 0 1227

Jó ötlet,csak a keret szűkös sajnos,úgyhogy akkor asszem  marad a filces trapézlemez szimplán,és nem gondolom túl. Sajna a pénz az nagy úr,nem szeretek tovább nyújtózkodni,mint ameddig ér a takaró🙂! A dőlésszögön még lehetne növelni valamennyit igazából,de olyan nagyon sokkal többet nem szeretnék. A jelenlegi kocsibeállóm,aminek nyitotta mind a 4 oldala az is kb.olyan 8 fok lejtéssel van. Ott is filces lemez van,de semmi lecsöpögés nincs,gondolom rendesen kiszellőzik. Ez a mostani épület oldalai előbb-utóbb beépülnek majd,de fűtés nem lesz,meg gondolom szellőzni is fog majd🙂,úgyhogy valószínüleg a filces lemez itt is teszi majd a dolgát. Akkor így a plafon későbbi szigetelését is elengedem. Ez van. A szabad ég alattnál így is jobb lesz. 

 

 

Előzmény: refse2 (1226)
refse2 Creative Commons License 2025.02.06 0 0 1226

Ilyen hajlásszönél a tetőfólia alá kellene deszkázat vagy osb borítás hogy tartsa a fóliát.

Ha nem raksz akkor csak belóg, elszakad, nem vízzáró.

A fóliát össze kell ragasztani a toldásoknál, csak akkor lesz vízzáró.

Utána jön a leszorító léc, majd a tetőléc, végül a cserepes lemez.

Ha nem rendelted meg a cserepeslemezt, talán gondolkodhatnál szendvicspanelben is.

Drágább ugyan, de mindjárt lenne szigetelésed is, megoldódna a páralecsapódás is, kispórolhatnád a fóliát és az ellenlécet is.

Előzmény: Versity (1225)
Versity Creative Commons License 2025.02.06 0 0 1225

A későbbiekbe tervbe lenne,hogy valami álmennyezet szerűséget tennék a "plafonra",hogy esetleg a sarokköszörű felfelé szóródó szikrája  ne tegyen kárt a tetőfóliába,vagy a lemez szivacsába. Ezért is gondoltam,hogy filces lemez ide vagy oda,tetőfóliát raknék így is úgyis. Ha jól gondolom,akkor a szarufára kifeszíteni  a páraáteresztő??? fóliát,úgy rá a lécet futóra,azzal rögzíteni,majd keresztbe a tetőléc,és úgy a lemez. Aztán majd alúról egyszer valahogy a gerendaközökbe rögzíteni a szigetelést,párazáró fólia,és az álmennyezet. Valahogy így? Vagy nem?

Előzmény: refse2 (1224)
refse2 Creative Commons License 2025.02.06 0 0 1224

A kérdés az, hogy akarod-e hőszigetelni később a tetőt? (Pl. a nyári meleg miatt)

 

Előzmény: Versity (1223)
Versity Creative Commons License 2025.02.06 0 0 1223

Közben kértem árajánlatot fára,és lemezre. A fatelepen az ajánlatba kiírtak egy masterplast rx 7000es tetőfóliát. A lemezkernél azt mondta a hölgy,ha van fólia akkor nem kell a filcréteg. Utánaolvastam később ennek a masterplast fóliának. Jó-jó,mert erősen hőálló,meg minden,de ilyen alacsony hajlásszögű tetőre nem ajálják🙂,legalábbis a termékismertető szerint. Mondjuk a fatelepen nem kérdezték a tető milyenségét,az igaz. Kb.10fokos tető lesz,arra is lenne fólia,ahogy néztem,de aranyáron. Úgyhogy marad inkább a filces trapézlemez úgy rendelem majd meg. Aztán attól függetlenül lehet,hogy megkapja azt a fóliát is,bár nem tudom,hogy így eggyáltalán van-e akkor annak értelme🤔?!

Előzmény: refse2 (1221)
Versity Creative Commons License 2025.02.04 0 0 1222

Igen,azt ismerem. Van egy hosszú kocsibeállóm,aminek ilyen filc borítású az alsó fele. Teljesen jó. A régi házunknál,ahol trapézlemez fedésű garázsom volt,ott csak simán volt a lemez,és tényle csepegett. Ez a filces megoldás,ez jól működik. Viszont innen egy másik kérdés.Ezt a mostani épületet,amit majd készítek (aminek előbb-utóbb beépítem majd az oszlop közeit is🙂),na ennek majd a tetejét,mármint a tetejének az alját..szóval be akarom csinálni valami álmennyezet szerűséggel. Akkor már illene tetőfóliát is rakni,nemde? Olyan esetben is érdemes filces borítássú lemezt tenni? Vagy akkor a tetőfólia kivezeti a keletkező nedvességet?

Előzmény: refse2 (1221)
refse2 Creative Commons License 2025.02.04 0 0 1221

Nem látok benne kifogásolni valót.

Még egy ötlet: Ha trapézlemezt vásároltok kérjétek antikondenzációs filccel.

Így kevésbé fog lecsapódni rajta a pára.

Előzmény: Versity (1220)
Versity Creative Commons License 2025.02.04 0 0 1220

Marad a trapézlemez fedésű ferde tető,mert menetközben eladtam a cserepem. Így nekem jobb is,számomra így egyszerűbb lesz.  Sikerült beszélnem egy áccsal is. Mostmár nagyjából végleges a gondolat. A középső gerenda,ami az 5 métert hidalja át,az úgy fog alakulni,15x20x6méteres lesz,élére állítva. 30x30as pillérzsaluból lesz az oszlop,amire rákerül. Így mindeggyi oldalon felfekszik 30-30cm-t,és még 20-20 centit ki is lóg. Erre jönnek majd keresztbe lejtés irányba a 7,5x15-6méteres szarufák,kb 70centinként. Azt mondta az ács,hogy ez a 15x20-as gerenda ilyen opcióba bőven kibír mindent is,még a havazást is. Remélem,hogy igazat mondott🙂...már nyugdíjas,meg régen nem dolgozik/dolgozott ács szakmában,de annó ügyes volt. 

Előzmény: refse2 (1218)
Versity Creative Commons License 2025.01.23 0 0 1219

Még elmélkedek az ötletek sokaságában,közben meg bontom a melléképületet,ami helyére szeretném ezt az új épületet. Nem vetettem még el a sátortetős megoldást sem,mert cserepem az meg lenne,az maradt a házfelújításból. Igazából a féltetőt meg tudnám csinálni magam,a sátortetőt meg passz😀! Viszont arra rá tudnám tenni a cserepem...szimpatikusabb lenne úgy.  Nem tudom hogy a fa mennyiségre,forintosítva melyik hogy jönne ki eggyiknél-másiknál.   Köszi eddig is az építő jellegű tanácsokat..🙂biztos jövök majd még érdeklődni

Előzmény: refse2 (1218)
refse2 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 1218

Jól értetted.

Én úgy fogalmaznám meg a lényeget, hogy a szarufák a középső szelemen nélkül is tudják vinni a tető terheit, és a középső szelemen csak biztonsági tartalékot jelentene extrém terheléseknél (hó,szél terhek).

Persze van másik út is. A középső szelemen méretét megnövelve.

Ha 15×15 gerendában gondolkodsz, tegyél kettőt egymásra.

Jó sűrűn összecsavarozva.

Ebben az esetben, a középső szelemen alatt lévő pillérek magasságát annyival lejebb kell venni (-15cm).

Előzmény: Versity (1217)
Versity Creative Commons License 2025.01.21 0 0 1217

Szia! Igen is,meg nem is🙂! Akkor jó lehet az 5 méteres fesztávra a 15x15-ös gerenga,ami a beton oszlopokon nyugszik,viszont a hosszába,a lejtés irányába futó 6 méteres szarufák legyenek 10x15-ösek,50 centinként rakva,úgy,hogy a középső szelemennél ne legyen vágva. Én mint nem építőipari szakember 🙂,azt gondolnám,hogy a középpen az 5 métert áthidaló gerenda lenne a gyenge láncszem az elgondolásomban,és a szalufák már lehetnek kissebb keresztmetsztű fából,mert ott már csak durván 2,7 méter az "áthidalandó" táv. Én ezt úgy gondolnám,hogy a 3 talpszelemen gerenda tartaná az összes többit. Legfőképp a középső számítana. Rosszul látom,vagy mégsem értem,hogy mit írtál🙃??! 

Előzmény: refse2 (1216)
refse2 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 1216

Még annyit tennék hozzá, ebben az esetben a középső szelemennél ne vágjál ki a szarufából, csak tedd rá és ékeld ki.

Ha középső szelemen helyét kivágod a szarufából, lehet hogy pont annyival gyöngíted mint amenyivel a szelemen alátámasztja.

Remélem érthető voltam.

Előzmény: refse2 (1215)
refse2 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 1215

Ahhoz statikai számítást kellene végezni.

Próbáld meg a statika fórumba.(hátha valaki pont ilyet számol éppen)

Így hasraütésre azt mondanám, elég lehet, ha 10×15 szarufákat használsz

és 50 cm távolságnál nem rakod messzebre egymástól őket.

Előzmény: Versity (1214)
Versity Creative Commons License 2025.01.21 0 0 1214

Sziasztok! Egy másik topikban már érdeklődtem ezzel kapcsolatban,ahol egy részére a kérdésemnek kaptam is választ,amit értelmezni tudtam. A többi része talán idevalóbb,azt hiszem. Szóval amire szeretnék választ kapni..Egy ilyen épület "szerűséget" akarok csinálni. A rajz alapján talán értelmezhető lesz,hogy mi a kérdés. Ehez az 5 méter szélességű távhoz középre,ahol csak a 2 szélső betonoszlop tart,oda elég a 15x15-ös méretű fagerenda ilyen opcióba??? Trapézlemez fedés fog rákerülni,bár elég kicsi hajlásszöggel. A hosszába futó 6 méteres szarufák  meg gondolom lehetnek 7,5x15-ösek? Esetleg ezt az 5 méteres kereszt szélességet mekkora távra lehetne még bővíteni? Mekkora,milyen gerenda bírja el 5,5-maximum 6 méteres fesztávot? Az épület végén telibe fal,az elején 3 beton oszlop lenne,azoknál van alátámasztás. Tehát a közepe a kérdéses. 

Sard Creative Commons License 2024.08.09 0 0 1213

Köszönöm a gyors választ!

Sajnálom, mert a feltöltött képek alapján jó szakember, aki szereti a munkáját.

Bár úgy gondolom, hogy nem is fejtettem ki annyira a dolgot, hogy érdekesnek tűnhessen.

 

Nem ismerem ezt a fórumot. A fészkes horgolás miatt keveredtem ide. Az egyik gyártó szakembere járt nálam felmérni a tetőt, és amióta lebontottuk a gipszkarton borítást és a hőszigetelést, látszanak az ilyen részletmegoldások is. Nálunk se alkalmaztak fészkes horgolást annak idején, a tető 1996 környékén készülhetett. Nincs igazán rossz állapotban a szerkezet.

A felújítással kapcsolatban lehet itt képeket megosztani? Kérdéseket feltenni?

Vagy arra megfelelőbb valamelyik másik fórum?

Előzmény: refse2 (1212)
refse2 Creative Commons License 2024.08.03 0 0 1212

Nem tudok vállalni, sajnálom.

Előzmény: Sard (1211)
Sard Creative Commons License 2024.08.02 0 0 1211

Kedves refse2!

 

Amennyiben van rá lehetőség szeretném felvenni önnel a kapcsolatot. (tetőfelújítás, Veszprém)

 

üdvözlettel,

Előzmény: refse2 (1209)
zöldeskékek Creative Commons License 2021.03.01 0 0 1210

  Üdv !  

  Hátha valaki tudja, hogy mikortól alkalmaztak  furnérlemezt bevonatra ?

 

 Van egy min. 90 - 100 éves  éves bútorunk  és most hogy darabjaira vertük   bizonyos felületeken furnér bevonatot találtunk.

 

 Sajnos  szét kellett verni mivel  10 év  árulás után sem kellett senkinek.

 

 

  A régiség kereskedők is csak tűzifa áráért vitték volna, annyiért pedig nem adtuk.

Akkor inkább mi vettettük a tűzre.

refse2 Creative Commons License 2021.02.27 0 0 1209

Az a lényeg hogy működik!

Előzmény: Dunit2 (1208)
Dunit2 Creative Commons License 2021.02.27 0 0 1208

  Hát már régen volt, pontosan 43 éve. Ügyes ácsom volt a Jani ' bá,   megoldott mindent.

 Amúgy  duplán raktam a csupasz lemezt pont a beszakadás miatt.

 Ami kevés víz  ha  bejutna,    az  hamar elpárolog.  A tető egyébként rendkívül meredek  45 fokos , gyorsan leszalad a víz.

 

   De csak az egyik oldalt készítette az ácsom  így a másikat  simán léccel alátét lemez nélkül.  Aztán oda utólag kellett a   kátrány papírt /ami  valóságban  bitumenes papír / beaplíkálni. Elég nehéz volt, de megoldottuk Volt egy csomó selejtes  lambéria léc azzal fogadtuk a tetőlécekhez alulról. Még egy enyhe belógás is volt..

 

 

Ha lett volna az a szálerősítéses un. másodlagos csapadék víz elleni fólia azzal könnyebb lett volna.

 

 Tehát a tetőléc  könnyen kiszárad,   a vastag hőszigetelés kevésbé. Jobb helyeken úgy  20 - 25 cm..   Van tehát a másodlagos   cs. víz védelem és van a páralecsapódásból eredő nedvesedés . Ez meg a fólia - nálam a csupasz lemez annak  belső felűletén csapódik ki.. De a szellőztetés miatt kiszárad.

 

 

 A Jani  'bá. Ügyes ács volt, de elkészítette a palázást is .

 

 

 

 

 

 

Előzmény: refse2 (1206)
Mariusi Creative Commons License 2021.02.27 0 0 1207

  Nagyon érdekes gondolat :

 

  "Ugye a Ptk. szerint (is) kötelességem ezt javítani, különben egy esetleges vita esetén a tervezővel együtt kérhetnek számon. Kicsit röhejes, de ez van." 

 

 Ha a kivitelező valamivel nem ért egyet , jelzi a tervezőnek, az ellenőrnek,  a megbízónak, akár mindnek egyszerre, hogy gond van.

 

 Megvárja a visszajelzést  és csak azután  megy tovább.

 Természetesen a terv is lehet hiányos, de saját szakállra akkor sem dolgozunk !

 

 A visszajelzés   : lehet terv modósítás, lehet csak egyszerű magyarázat,  mert van aki nem érti a tervet !!

Előzmény: Dockworker (1196)
refse2 Creative Commons License 2021.02.27 0 0 1206

"Anno én ezt korábban amikor még nem volt ez a szálerősítésű fólia a következő képen oldottam meg.

 Szarufa rá csupaszlemez rá léc, rá a pala,"

 

 A csupasz lemezt (kátránypapír) ráhúztad a szarufák tetejére?

Az alátámasztás nélkül könnyen átszakad. Ezért szokták deszkára tenni.

 

A csupasz lemezre raktad a lécet, leszorító ellenléc nélkül?

A bejutó csapadék neki szalad a tetőlécnek és el fog rohadni.

Így a palafedés alatt nem keletkezik átszellőztetett légrés (ott is kell!)

Előzmény: Dunit2 (1204)
Dockworker Creative Commons License 2021.02.27 0 0 1205

Refse Mester!

 

Igazad van. Nagy ömlesztett zanza, semmi értelme. Egy órája olvastam, azóta agyalok, hogy reagáljak-e... 

 

 

Meg a peffetta... Miről beszél ez a jó ember, hihetetlen. Ilyen dolgok miatt nem írtam ide sokáig.

 

A másik tetős topicban egy arc az új cserepelemez tetőjén akarja átszilózni a csavarfejeket, mert szerinte csak úgy lesz tartós. 

 

Hiába mondtam neki, hogy engedje el, elkezdte minden válogatott marhasággal alátámasztani. Ha arra téved egy laikus, szerinted a hülyeség átragad majd rá is?

 

Hát... Kolléga, örülök, hogy újra olvashattalak picit és minden jót kívánok neked a jövőt tekintve, de ehhez túl kevés a szabadidőm :(

 

Pacsi

 

 

Előzmény: refse2 (1202)
Dunit2 Creative Commons License 2021.02.27 0 0 1204

 

 

 Ja hogy itt :

 Ezzel kezdtem :

  
" Anno én ezt korábban amikor még nem volt ez a szálerősítésű fólia a következő képen oldottam meg."

 

 

 

 

 "Szarufa rá csupaszlemez rá léc, rá a pala "  ezzel mi a gond ?

 

 Mi a gond a légréssel ?   5 cm kiszellőztetve

 

 

 "a légrés alatt a  12 cm -es   hőszigetelés, mindenféle  táblás gyapot"  és ezzel azonkívül hogy karcsú.

 A többit már nem írom !

 

  

Előzmény: Dunit2 (1200)
Dunit2 Creative Commons License 2021.02.27 0 0 1203

 

 

 Melyik rétegrendet ?  Csak a  T2 és  T3 -at elemeztem.

 

 

  A fémlemeztetőt és a másikat talán cserép. Mi a bibi vele ?

Előzmény: refse2 (1202)
refse2 Creative Commons License 2021.02.27 0 0 1202

Amit itt leírtál rétegrendeket, egyik sem jó tetőtér beépítéshez.

Előzmény: Dunit2 (1200)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!