Ide azokat a fórumtársakat várom akik szívesen megosztják gyűjteményeiket és újabb szerzeményeiket. Akik eladni vagy vásárolni szeretnének azoknak szívesen ajánlom a kifejezetten erre való /matchbox-ok, modellek - adok-veszek/ és a /Makett és Modell BOLHAPIAC/ topikokat.
Na ez nagyon megtetszett mikor láttam hogy várható majd. Pedig megmondom őszintén: nem szeretem a BMW-t. Na magával az autóval semmi bajom, inkább azokkal, akik rontják a róluk kialakult sztereotípiát. De mint tudjuk sztereotípiák vannak szinte mindenféléről és minden gyártmánnyal kapcsolatban. Ott vannak a mostanság kialakulóban lévő elektromos autósok, akik szintén a nagy Mercikkel odalépnek, vagy épp a kis kölcsönzős és hasonló példányokkal épp hogy cammognak 100-al az autópályán, vagy a belső sávos Suzukisok és még lehetne sorolni :D Valahogy nyugodtabb vagyok ha inkább előttem, mint mögöttem van egy bajor márka.
De hozzátenném hogy ez persze csak az én személyes magánvéleményem, gondolatmenetem, nem kell velem egyetérteni és megsértődni sem ezen. Ez csak egy vélemény.
Én ugyanúgy óvatosan és élvezettel vezettem a korábbi Suzukimat, ahogy a mostani Golfomat is, és nyilván másnak is van véleménye, vagy gondolata, mikor esetleg kicsit lassabban indulok el a lámpánál, pedig "ez dízel, te k.rva.." izé na benzines az enyém, csak elkanyarodtam egy kissé obszcén matricás jelző felé :D Viszont úgy vettem észre hogyha valakinek egy erősebb autó van a s.gge alatt - ami nem kell feltétlen BMW legyen - az hajlamosabb kicsit máshogy is vezetni. És főleg ha valaki a sportos vezetési stílust kedveli inkább - amivel megint csak nincs baj, inkább azzal hogy éppen hol - akkor csak idő kérdése. Szerintem nem kell keresni a helyzetet, örülni kell ha egy ilyen kocsiban ülhet az ember, főleg ha még ez volt az áhított vágyott modellje is, vigyázni kell (Rá) :D Annak idején volt hogy Fateromat is leteremtettem, mikor a családi Volvo kombival odalépett neki, amit nyilván nem tett az öreg Ford "Escort féle" Orionnal. Nem is vagyok rá büszke, de hogy miért? Mert mindig arra tanítottak, hogy legyek óvatos, körültekintő, vigyázzak és becsüljem meg a cuccaimat. És mikor Fater odalépett neki, vagy pont belement egy olyan előzési helyzetbe, mikor már szinte elfogyott a sáv amiben volt, akkor pont nem ezt éreztem. Ugyanis elég egy váratlan esemény, egy kiugró állat, váratlan akadály, úthiba, műszaki probléma stb...és elég ha pont ott és pont akkor... Úgyhogy nagyon megörültem mikor láttam hogy a Solido ezt ki fogja hozni. Persze gondolkoztam rajta, mert kékben és ilyen pirosban láttam, de mégis erre esett inkább a választásom. Ez persze még nem jelenti azt hogy a kék nem érkezik valamikor :D Korábban a HUNI.hu oldalon is láttam, sőt a boltban is, mivel voltam ott fuvarban is, szállítottam oda árut, de akkor nem hoztam el. Később meg mikor egyik alkalommal hazafelé úgy jöttem betértem, de akkor meg nem tudtam beszerezni, mert épp nem volt. Így szokott ez lenni :D
A Solido az utóbbi időben nagyon nagyot ugrott a szememben, és örülök hogy így lett. Korábban ugyanis valahol a Burago-Maisto kategóriák közé soroltam be, mivel ott is volt belsőből az ablakon át kitüremkedő tükrös kialakítás, műanyag kerék, sima piros hátsó lámpa meg hasonlók. Viszont az utóbbi időben ez változott, és nagyon szép, igényes, szépen kialakított modelleket hoznak ki, ráadásul ilyen sportos változatokban. Mutattam is már párat korábban, ami kb 2021 körül kezdődött. Akkor az ezüst Citroen BX volt az első új kiadású Solido modellem, mely még csak nem is volt sportos, hanem csak egy szimplán újra kiadott BX változat volt. Majd jött a sportosabb változata, az Alfa Giuila, az M5 BMW (már itt imádkoztam hogy jöjjenek más változatok is :D), az 560 SEC AMG Merci (melyet feketében szereztem be, lévén annak pont nem áll jól az ezüst ahogy korábban említettem a 307 SW Peugeotnál ugyebár) most pedig jött a kicsike M3 E36. Na persze még így is vannak más típusok a Solido kiadásában melyen gondolkozok, de majd meglátjuk.
Elől szép lámpákat kapott, alatta látszik a dupla égőhelyes kialakítás is. Szép a kis króm BMW logós hűtőmaszk és az emblémát is szépen megkapta a mocitetőre. A lámpa körül azok nem kopások, csupán fénytörések, mert egy kis lámpa is megvilágította a modellt és persze a fényképező vakuja is. A lökösben kapott köt ködlámpás kialakítást és szép a fekete díszcsík vonalvezetés is. A kerekek is jól néznek ki, bennük szintén a BMW logóval. Rendszámként kapott egy BMW M3 feliratot, ami még mindig jobb, mint ha nincs ott semmi. A szélvédő előtt a szellőzők és az ablakspricc is meg lettek csinálva. Ami különösen tetszik az az ajtók alatti csavart hullámküszöbös kialakítás, nagyon jó.
Hátul szép lámpákat kapott, három részre osztva, felső rész meghagyással és az autó piros színe ellenére is jók és szépen kivehetők. Ehhez nyilván hozzájárul a lámpa alatti ezüst kiemeléses rész is. Szintén megkapta szépen a helyére a BMW logót és az M3 feliratot, természetesen a megfelelő betűtípussal és kis jelzéssel. A dupla kipufogó is nagyon király.
Ha kicsit idősebb lennék talán nekem is etalon lenne egy "bajor bitang" mivel anno Apumnak is az volt. Az más kérdés hogy persze Ladái voltak, meg később egy Ford Orion és stb, de az embernek mindig van olyan autó az életében, mely a vágyott példány, ami megtestesít valamit számára, vagy úgy érzi az fejezi ki leginkább a sofőr jellemét, tulajdonságát. Természetesen ahogy cikkem elején írtam, nyugodtabb vagyok ha inkább előttem mint mögöttem és természetesen nem ítélek el senkit akinek az van, bármelyik típusról is legyen szó.
Itt be is fejezhetném a modellről szóló írásom, de még nem értünk a végére. Bent szép a kormány, rajta a BMW logóval és óraegységeket is kapott.
Megkapta az oldalirányjelzős kialakítást is, valamint a fekete díszcsíkra az M3 jelzőt. És itt megint csak láthatjuk a király megcsavart küszöböt és a felnik közepén a BMW logót, sőt a felnik mögött még a féktárcsás részek is láthatók.
A tükrök nekem kicsit furcsák formára, de biztos ilyenek voltak, mindenesetre rohadt jól néznek ki. Az ablaktörlőkről nem tudok nyilatkozni, legalábbis az anyós felöli oldalról, hogy valóban ilyen ívesen kanyarodott volna ott középen. De megint csak láthatjuk a korábban említett ablakspricc és szellőzős kialakításokat.
Külön jópofa még, hogy az első lámpákon az irányjelzős rész rovátkázott, noha érdekes hogy miért csinálták meg így, hisz mint tudjuk egy BMW-nél ez nem nagyon van használatban és az azt beszerelő gyári munkás melója is értelmetlen :D
A hátsó lámpákat már kiveséztük, nagyon jól néznek ki és tetszik hogy a kis BMW logó is pont ott van bent a helyén, ahol kell.
"És persze akkor gondoltam előkapom az egyik korábbi fehér változatot a cseh kiadásból, igaz az más hűtőmaszkos verzió."
1987-1991 között a hűtőrácson a Skoda jelvény a menetirány szerinti jobb oldalon volt. Mikor a VW megvette a Skodát 1991-ben, középre tették a jelvényt (több száz másik módosítás mellett).
Érdekes hogy jelen esetben ez miért kapott más típusnevet, mivel nekem akkor is Favorit kombi. Persze már mutattam korábban mert zöld színben beszereztem, viszont abban nem tetszik annyira. Múltkor is nézegettem a HUNI-nál, szemeztem vele, de mondom még meglátjuk. Ugyanis mikor először láttam - talán egy piros még Abrex megnevezéssel? - annál nem tetszettek annyira a hátsó lámpák, valamint a kerekek is mintha kisebbre sikerültek volna. Most viszont elhoztam, egy másik, egy ideje szemezgetett példánnyal együtt.
Kár hogy gyártó azonos és azonos modellje között is akadnak különbségek és nem egységesek a kialakítások, erre majd mindjárt rá is térek.
Elől jó kis lámpákat kapott, rovátkázott üveggel, alatta kis irányjelzős kialakítás is lett. Szép a Skoda logó, két ködlámpa a lökösben, az anyós felöli alatt látható a kis vonószem is. Oldalt megkapta a kilincs festéseket és az irányjelzős kialakítást, a kerekek is jók. Az ablaktörlők ahogy az lenni szokott némely Ixo példánynál, fotómaratott kis fém kialakításúak. Külön jópofák a kerekek mögötti sárvédős kis kialakítások.
Hátul jó kis lámpákat kapott, reálisan ahogy kell, de megmondom őszintén meglepődtem hogy ez fekete keretezésű lett. Nem tudom ennek mi az oka, ugyanis nem találtam ilyen képet a Favoritról, ahol a lámpa üveg elválasztó csíkjai feketék lettek volna, gondolom ez csak a modellen van így, hogy esetleg kicsit erőteljesebbnek hasson. Erre céloztam előzőleg, ugyanis a Favoritokat illetően nincs panasz, legyen akár a világosbarna a hazai kiadásból, vagy a cseh sorozatban megjelent fehér, fekete, esetleg a pickup változatok, de nem értettem hogy ennél miért lett ez a fekete keretezés. Mondjuk tény hogy feldobja kicsit, de nekem akkor is furcsa.
És persze akkor gondoltam előkapom az egyik korábbi fehér változatot a cseh kiadásból, igaz az más hűtőmaszkos verzió.
Érdekes hogy annál is meg lett csinálva az iráynjelzős rész, de egy kicsit jobban feldobja mint a mostaninál. A kombit valahogy egy picit mintha vékonyabbnak is érezném magát a modellt illetően, de ez biztos inkább csak csalóka.
Ahogy előzőleg említettem a hátsó lámpás kialakításokra nincs panasz a Favoritokat illetően, legyen az bármelyik kiadás is. Bár a hazai világosbarna változatnál talán nem ütött el ennyire a sárga a piros résztől, az picit gyengébb lett, de a törekvés a realitásra tetszik mindegyiknél. A Black Line változatnál meg ugye csak simán meghagyták a felső részt. Ezért is mondtam hogy ezért jók a különféle változatok, mert ha modellnél is odafigyelnek rá, akkor el lehet adni ugyanazt egy másmilyen lökhárítóval, más lámpás kialakítással, más kerekekkel újra. Itt ennél a fehérnél a mélyedések-rovátkák noha ugyanúgy megvannak, de nincs bennük fekete kiemelés. Úgyhogy ezt azért nem is értem, mert a zöldnél nem volt kiemelve az a rész - mondjuk az is tény hogy az sorozatos, nem Ixo saját kiadása, de akkor is - valamint persze úgy is találni neten róla képet, hogy maga a búra szürke és csak az égő benne sárga, de ilyen fekete keretes változatot nem találtam. Szóval erre utaltam korábban hogy egy gyártónál, miért vannak ilyesfajta különbségek és miért nem sikerül egységesen megcsinálni kialakítást illetően, mikor ugyanaz a gyártó, ugyanazon típus modellje?
Már nagyon vártam egy újabb KMO börzét, ugyanis ismét voltak nehéz napok - inkább mentálisan, mint fizikailag - ráadásul bekaptam egy gyorshajtás bírságot is, viszont pénteken meg megsz.ptam két címmel, mivel nem tudtam leadni. Sebaj - gondoltam - ott legalább nem pakolok, ide-oda elosztva a termékeket, meg felvinni az emeletre, hanem így hamarabb megvolt a dolog :D A szombat pikk-pakk eltelt, én pedig vártam a másnap reggelt. Emberemmel le is egyeztettem az időpontot hogy majd mikor veszem fel, hogy lehetőleg még a tömeg előtt menjünk és körülnézzünk. A KMO oldalán láttam is egy felhívást, hogy ellenőrzésekre lehet majd számítani a parkolást illetően - gondolom korábban pár f.szkalapnak köszönhetően - kiket korábban is láttam néha milyen ügyesen beálltak a járdára, esetleg az utca előtt, megnehezítve ezáltal a kilátást a Teleki utcából ha jön a forgalom a Köki felől. Gondoltam most a sarki Burger Kingben reggelizem, de kicsit lustább étterem mivel 8-kor nyit, én pedig mondom addig simán kiérek a konkurenciához. Józsi bácsi most nem volt jelen - kit nagyon csípek, kedves kisöreg és lelkiismeretesen végzi a munkáját, mindig van egy-két kedves szava mindenkihez - de most nem volt bent. Múltkor el is kaptam egy közös kép erejéig, melyet már terveztem egyszer-kétszer, de nem jött össze. Így miután ott megvoltam a beburkolt kajával, indultam Emberemért. Felvettem majd mentünk is célirányunk felé. Természetesen az ellenőrzés engem nem ért meglepetésként, de amúgy sem érdekelt, mármint olyan szempontból, hogy mindig próbálok szabályosan parkolni (furgonnal is, bár utóbbival ez nem mindig kivitelezhető). Így megpróbáltam magam betenni két kocsi közé, de ott kicsi volt a hely, majd átmentem a szembe lévő utcába ahol sikerült kiszúrni egy helyet.
Jó a KMO és sikeres volt, noha persze hazafelé menetben ahogy láttam, ezt nem mindenki mondhatta el a szélvédőjén lévő Mikulás csomag miatt. Börze után hazafelé menet Emberem említette hogy beugrik még a Müllerbe, én meg gondoltam akkor beparkolok az OMW-hez tankolni, majd utána átmentünk és beugrottunk a mekibe, ezúttal Emberemmel kajálni, így mondhatni kétszer reggeliztem aznap :D
De lássuk is miket szereztem:
Norev Peugeot 307 SW:
Gondolkoztam milyen sorrendben mutassam be őket, mivel érdekes darabokat sikerült most összehozni. Végül is gondoltam kezdjünk ezzel.
A börzére egy-két modellem volt lebeszélve, és nem is akartam nagyon nézelődni-sokat költeni, mivel tervben volt még egy nagy pakk beszerzése is (nem börzéről) melyet a sajnos gyorshajtási bírság kicsit megkurtított és úgy voltam vele még így is lehet el kell halasszam még egy hónappal, mivel nem kis kiadás. De megláttam ezt a szépséget Paul Veres kínálatában. Eleinte azt hittem hogy egy ezüst Vw sorozatos Touran, de mondom végignézegetem a képeket és akkor láttam alaposabban. Gyorsan írtam is messenger üzenetet, valamint hozzászólásban is jeleztem, hogy ezt biza kérném. Úgy voltam vele ha összejön oké, ha nem akkor ez van. Sajnos választ rögtön nem kaptam, de érthető volt, mivel mindenki éli az életét, épp meló, vagy buli, vagy egyszerűen csak egy más teendő, esetleg egy focimeccs a tévében, senki sem lóg folyton a neten, Én meg úgy voltam vele, majd meglátjuk hogy alakul. Szerencsére sikerült :D
Korábban is láttam egy másik változatban, igaz nem Paultól, hanem talán eBayen néztem ki, de abban nem is tetszett annyira. Viszont ez az ezüst nagyon szép és az ára is elfogadható volt számomra. Említettem is Emberemnek, hogy azért vagyok mondhatni "ezüstb.zi" - ahogy Ő is megjegyezte - mert szerintem a legtöbb kocsinak jól áll és a formák, arányok, áramvonalak szerintem ennél a színváltozatnál köszönnek vissza legjobban. A fehérben-feketében elvesznek, élénk színek nem minden példánynak állnak jól, de az ezüstben jól kiemelkedik minden. Ez persze nem jelenti azt hogy minden modellem ezüst és van is aminek nem is áll jól ez a szín.
Elől jó kis lámpákat kapott, égőhelyes kialakítással, szép a Peugeot emblémás berakás és a kiemelt hűtőmaszk is. Rendszámként egy 307SW feliratot kapott. Jók a tükrök is, fent anapfénytetős panoráma ablak és tetősínek, valamint antenna.
Hátul is jól megcsinálták. Szép lámpákat kapott, melyek alatt az égőelhelyezés szintén kivehető. Megkapta a Peugeot logót, bal oldalira feliratként, jobb oldalon pedig a típusnevet szintén persze a rendszámra is. Jópofa hogy még a csomagtér részben is van még egy ülés, melynek a háttámláján a pohártartós(?) kialakítás is látható.
Jópofa hogy ebből a típusból csináltak így egy családi egyterűt is. Mivel ugye a 307 is egy olyan típus melyből volt 3- illetve 5 ajtós változat, családi egyterű, valamint coupe és cabrio változat is. Ezt szerintem így kell. Persze a 206-osból kicsit bénábbra sikerült az SW egyterű változat, legalábbis a hátsó lámpás kialakítást, az nem is tetszik annyira. Így mindenki megtalálhatja nem csak egy gyártón, hanem egy típuson belül is azt, ami leginkább hozzá illik, vagy ideális számára. Ugyanis én is mikor autó váltásban voltam, ajánlottak nekem kombit és egyterűt, de előbbi van a családban, utóbbi meg nem lenne kihasználva. Így remélem idővel változik ez a mostani "mármindenkicsakSUVotgyárt" hozzáállás és visszajönnek a cabrio-k, kombik, szedánok, mert én is úgy voltam vele mikor néztem, hogy francia autót lehetőleg ne. Kis olaszt is néztem, de oda Muter hogy száll be? Vagy ha be is száll, másnak már nem lesz kényelmes hátrébb. Kombi van a családban, egyterű meg nem kell. Így nekem csak szedán, vagy hatchback jöhetett szóba.
S gondoltam ha már úgy is említettem az előbbi változatok közt a 3 ajtóst, akkor hát...
Mint ahogy az mindig lenni szokott, mindennap nézem a Mastereket hogy milyen újabb olyan példányok bukkannak fel, melyek esetleg még jöhetnek a gyűjteménybe. Persze mikor olyan bukkan fel, mely mondjuk megvan már az adott színben, de csak egy pici valamilyen céges logó van rajta, azt nem feltétlen szerzem be amiatt, de amikor egy teljesen céges festésű változatot találok, annál már nagyobb a beszerzésre az esély. Így volt ez a DHollandia változat is. Korábban néztem, talán licitáltunk is rá, viszont nem sikerült megszerezni, ám egyik nap - mint ahogy mindig - felnéztem és kidobta. Igaz sajnos licites volt, de nem bántam. Írtam is Emberemnek miszerint licitáljunk rá, megtettem a max ajánlatot, majd említette hogy már megvette valaki. Mondom: - Azt hogy? Hisz licites, nem volt "Buy It Now" - azaz "Vegye meg most" - lehetőség kitéve és még volt 2 nap hátra az aukció végéig. Na mondom, akkor mégsem jön össze. Erre Emberem írta hogy nyugodjak meg, Ő vette meg. Tett egy ajánlatot és elfogadta az eladó. Persze viccesen meg is jegyeztem neki, hogy ne játsszon a vérnyomásommal :D, de ami fő, így sikerült megszerezni. El is határoztam hogy Emberemnek majd adok egy kis grátiszt a gyors közreműködésért :D
Egyik nap küldte is a képet hogy megérkezett a kicsike, viszont nem tudtam arra járni. Sebaj - gondoltam - mivel hétvégén úgy is mentem el egy nagyobb modell pakkért melyet szereztem és noha úgy volt hogy egy-két darabot talán megtartok belőle, java részét eladásra terveztem. Ugyanis az eladó marketplace-re tette fel és olyan jó árban, hogy nem lehetett kihagyni. Így aztán még a héten leegyeztettem az eladóval hogy akkor szombaton megyek érte, majd Emberemnek is írtam még pénteken, hogy majd dél körül megyek Csepelre és vagy előtte, vagy utána be tudok ugrani a kicsikéért. Persze úgy kezdtem napomat, hogy itt nálunk a sarkon lévő Burger Kingben megreggeliztem - legalábbis úgy terveztem - de mivel volt itt is beülős kupon ajánlat, végül két Whopper Junior szendvics mellett döntöttem, krumplival, kólával és még egy 6-os King Nuggetset mellé édes-savanyú szósszal. Miután azzal megvoltam írtam Emberemnek, hogy 45'-re ott leszek nála. Befutottam átvettem a kicsikét, majd mentem tovább. Miután átvettem a nagy modell pakkot beugrottam az ottani madaras Teszkóba venni pár dolgot, persze már előtte is figyelve hogy lehetőleg árnyékba álljak, mert bár nem volt hideg de még az az igazi tavaszias idő sem volt, de mégis úgy voltam vele, lehetőleg ne nagyon süsse a nap a kocsit, hogy ne melegedjen fel, mivel a modellek... :D Miután ott is végeztem hazaindultam. Hazaérve kivettem a modell pakkot és a Mastert majd beraktam a garázsba, mert még gondoltam elmegyek a kocsit lemosatni meg kiporszívózni, lévén hogy jobb idő lett végre. A nagy modell pakkot fényképeztem, leegyeztettem a dolgokat akivel kellett, majd jött a Master :D
Azt már Emberemnél való átvételkor is láttam hogy lesz vele pici meló, de egy picit több volt mint kellett. A jobb oldali tükör ugyanis kicsit be volt hajtva, így hoztam is a pillanatragasztómat. Igen de itt a képen látható hogy már az antenna sincs rajta, azt hittem letörtem, de mint néztem, csak kimozdult a helyéről, tehát azt is javítani kellett.A jobb hátsó kerékről nem is szólva, melyben szép kis ugrálás effektus volt, amennyire tudtuk helyrehoztuk. Persze nem tökéletes, de a lényeg hogy nem szúr szemet és gurul is rendesen. Szóval azt hittem egy meló lesz vele, de három javítás is szükséges volt. De végre megvan, ez a fő :D
Elől szép égőhely mélyedéses lámpákat kapott, alul sárga irányjelzős kialakításokkal. Jó a kis külön króm Renault embléma és persze a tükröt és antennát is már javítottuk. Utóbbinál aggódtam is kicsit, mondom nehogy véletlenül az üveghez érjek, akár a kezemmel, a fogpiszkáló végére csöppentett kis ragasztóval vagy valami, mert akkor harakiri-t követek el :D Érdekes hogy rendszámot nem kapott, noha a hely fehérrel ki lett emelve. Jó a ködlámpás kialakítás is. Ahogy lenni szokott, oldalt fut a fekete díszcsík, kilincs és tolósín kiemelések és persze a céges feliratok-logók. A kerekek is szépek, benne a szürke Renault emblémás kialakításokkal.
Hátul is szép. Szép reális lámpák a tolatós-irányjelzős rész meghagyásával középen, az ütközőbakok és a zsanéros részek is megvannak csinálva, ahogy a külön középső féklámpa is és persze megint csak a céges feliratok. Megkapta balra a Renault, jobb oldalon pedig a Master feliratokat, természetesen a megfelelő betűtípusokkal.
Még épp csak beszereztem az előzőleg bemutatott példányt, erre utána nem sokkal telefonon görgetve láttam egy hirdetést, melyben az eladó teherautókat árult.
Na mondanom sem kell hogy az egyik megtetszett.
Korábban mástól is láttam már egy másik verziót, és noha az olcsóbb volt, de ott nem tetszett a szín kombó és a hátsó részén sem voltak hátsó lámpák, melyekre érzékeny vagyok és természetesen egy modellre ugyanúgy kell, ahogy az igazin is vannak.
Szóval ha esetleg még le is kapta volna valami más modellről és rárakja még az is jobb, vagy matrica, vagy valami ilyesmi, de semmi nem volt rajta.
Így azt elengedtem.
De mikor ezt megláttam, máris pötyögtem az eladónak - kivel már korábban is beszéltem visszanézett messenger üzeneteim között - akkor ugyanis András Szabó "Apó" kollegámnak kellett egy szintén eme gyártó, Dakaros változata.
De mi lehet ami most jött?
Hát azt látjuk hogy betonkeverő, mely volt a Lengyel teherautós sorozatban is és a nálunk futott hazaiban is, de ez valahogy más.
DeAgostini Kamaz betonkeverő:
Rohadjak meg akkor is szereztem egyet :D
Ha a DeA nem csinál/nem hozza ki, majd szerzek magamnak egyet :D
Még épp csak elment az üzenet Emberemnek a fontos példány miatt, nem sokra rá megláttam egy illetőtől egy betonkeverős Kamazt.
Azóta vágyok egy ilyenre, mióta láttam hogy Csernobilban ilyeneket - is - használtak a szarkofág építésekor
és ugye a HBO sorozatban is láthattuk.
Azt mondanom sem kell hogy ugye nem tudtam hogy volt ilyen is, mivel mi maximum a billencs változatát ismerjük, meg nagy ritkán, régi képeken lehetett látni esetleg ponyvást.
DeAgostiniek is felvetettem, hogy lehetne betonkeverős változat, mivel csak a fülke részt kell kicserélni és az eladó is azt mondta hogy nem valószínű hogy a hazai teherautós sorozatban benne lesz, de mondtam neki hogy pl a darusat se tudtuk hogy volt ilyen is és nyilván voltak akik azt is megvették, többek közt Én is :D
Korábban is láttam már egy-két átalakított betonkeverős változatot másoktól, de nem nagyon tetszettek, mert vagy a bordó fülke volt sárga betonkeverős résszel kombinálva, vagy más változat, és persze hátsó lámpák sem voltak a modellen, melyet nagyon csak hiányoltam róla, mert mondom akkor rakjon rá valami más modellről, de ez a sárga így nagyon bejött.
Kértem is róla természetesen pár képet hogy jobban megnézzem és miután megállapítottam hogy minden oké vele, úgy voltam: jöhet.
Persze előtte még azért gyorsan lecsekkoltam az anyagi részemet :D mivel nem szeretek én sem vásárolni úgy, hogy nincs "keret".
Említettem is az eladónak hogy akkor másnap meló után elmegyek befizetem az összeget az ATMben a számlámra és átutalom, de meg tudtam oldani máshogy.
Muterom tudott nekem utalni, Én pedig odaadtam neki kp-ban az összeget.
Így nem sokra rá el is intéztem.
Az eladó küldött képet a csomagolás folyamatáról, ahogy már bliszterben a masina, utána meg mikor már bent van a dobozban és küldésre kész, én pedig küldtem az utalásról a képet és vissza is jelzett hogy rendben megkapta.
Péntekre be is futott a járgány és mikor megjött a masina, először nem is vettem ki a dobozból, mondhatni még ki se bontottam, mivel pénteken, noha nem volt fárasztó napom, inkább mentálisan volt kicsit kimerítőbb, így délután szépen be is aludtam.
Mikor kibontottam láttam hogy a bliszteren belül, a betonkeverős rész előtti tartály külön van - nyilván a mozgástól, vagy a dobástól, mert tudjuk hogy repülnek a csomagok - de ez persze nem gond és az eladónak se vetettem fel szemrehányásként.
Sőt, még gondolkoztam is, hogy esetleg visszarakjam-e, mert ha nincs ott, nekem úgy is tetszik.
Mindenesetre csak visszaraktam a kis bütyök helyére, de nem ragasztottam.
Jól összepasszol és az eladó figyelt arra is - mondjuk nem volt nehéz - hogy nyilván a sárga darus változatra operálta rá a cement mixeres részt.
Ez pedig nekem így tökéletes.
Összhangban is jól néz ki, és a hátsó lámpás aggodalmam is megvan.
Igaz persze a hátsó lámpák kicsit bentebb vannak, mivel nem a sárvédő részen helyezkednek el ahogy általában, de mivel ugye a darus az alváz, így mondhatni mégis jó így.
Mondjuk én lehet levágtam volna és külön oda biggyesztettem volna a sárvédős részre, de így is tökéletes.
Köszönöm Kornél Ivanyi, végre van egy király betonkeverős Kamazom :D
Hopp lett nálam egy kis C4....de remélem nem jön a TEK :D Na ez egy különleges szerzet. Korábban is láttam már egyszer-kétszer felbukkanni neten, de akkor még nem voltam benne biztos hogy fém modell-e, vagy műanyag-műgyanta. Meg kell mondjam hogy a C4-es nekem se a csapott seggű változatban, se az egyenesebb áramvonalas változatban nem tetszik. Az eleje még úgy ahogy bejön, mert mégis csak a Citroenes stílusvonalak köszönnek vissza, viszont a B oszloptól hátrafelé, vagy mondhatni a seggével sosem voltam kibékülve. Aztán egyszer itt nálunk láttam pont egy ilyen szedánt, és nem akartam elhinni.
Tény hogy nem egy szépség így sem, viszont érdekes hogy csináltak belőle szedánt. Gondolom ennek szintén az ázsiai irányvonal az oka, mint ahogy pl Peugeot 206, Vw Polo, Opel Corsa példányokból is létezik szedán. Sőt néztem, hogy mikor bejött az új Swift, elvileg abból is volt szedán változat, mivel más országokban videókon láttam, csak Európába nem jutottak el az ilyen szerzetek. Ugyanakkor nekem is a kedvenc változatom, mert általában minden autó - vagyis a legtöbb - szedánként kezdi a tervezőasztalon, aztán lesz belőle hatchback, vagy más kiadás, esetleg később a családi kombi. Persze vannak kivételek, mert ugye a Skoda Favoritból pont hogy a szedán volt az, ami kimaradt és megmaradt koncepciónak.
Természetesen a talapzatról levéve megnyugodott állásponttal nyugtáztam magam számára, hogy szerencsére fém modell :D
Elől jó kis lámpákat kapott formára kialakítva, kis irányjelzős beütéssel. Szép a króm futtatott hűtőmaszkos Citroen logó is. Alul kapott két ködlámpás berakást és persze legalább egy típus rendszámot.
Tény hogy nem egy szépség, nekem mégis tetszik. Szeretem az ilyen "nem szokványos" típusokat :D
Hátul szép lámpákat kapott, reálisan megcsinálva ahogy kell, sőt alatta még az égőhelyek is látszanak. A csomagtartóajtón megkapta kis króm csík berakásként a CITROEN felirattal ellátott elemet is, valamint persze bal oldalon az ázsiai felirat és középen a Citroen embléma, valamint jobb szélen a C-Triomphe felirattal. Egyébként érdekesség hogy a kis Citroen logón volt egy kis fólia ragasztás, ami alapján krómnak tűnt az embléma, de mivel annak látható volt a körvonala így azt leszedtem és meglepődtem hogy alatta ott maradt az ugyanúgy fehér embléma. De jobb is így. A lökösbe kapott két piros prizmás kialakítást, valamint itt már egy ázsiai betűkkel írt rendszám plakettet. Oldalt az ablakok alján is króm csík fut és a kerekekbe is megkapta a Citroen logót. Jó a kis kipufogó is.
Belül is igényes. Szép a kormány, rajta az emblémával, ráadásul a műszerfal rész más mint a belső bézs. A középkonzolos rész is szép, a rádiós rész is tetszik és az ajtókon oldalt a kapaszkodók feletti részek is ki vannak emelve.
Itthon is találkoztam már párszor vele. Először pont itt a lakótelepen láttam egyet, majd volt mikor melóban egy cég telephelyén,
Volt két járgány, melyet nézegettem neten. Két külön eladótól volt, így mondhatni sajnos most ez is és a másik szerzemény is egyedül érkezett, de mindkettő fontos volt számomra. Egyrészt azért, mert egyikük egy régóta tervezett-vágyott darab volt - ez a Merci - a másik viszont egy különleges szerzet és kár lett volna kihagyni ezt a kettőt. Így hát elmentettem a linkeket és kértem egy árkalkulációt Emberemtől, majd még reméltem hogy mindkettő meglesz. Szerencsére megvoltak és sikerült őket megszerezni.
Ez a kedvenc Mercim. Minden féle változatban tetszik, legyen az szedán, vagy kombi, cabrio, vagy coupe, mentő vagy halottaskocsi. Viszont ez idáig valahogy kimaradt.
Elől jó kis lámpákat kapott, de sokszor ezért mondom hogy fehér autóknál is kell alatta ezüst alákenés, vagy krómos berakás, mert jelen esetben most az autó fehér színe miatt nem látszanak szinte az anyós felöli lámpák :D Erre nyilván rátett a vaku, de ha ki lenne kenve az üveg belső része, vagy a modellen, akkor nem lenne ez az opció így. Szép a króm hűtőrács és szerencsére a kis kiálló embléma is a helyén. Alul kapott köt ködlámpás berakást, igaz azt krómból. A fényhíd jópofa, bár kicsit hiányolom róla a Polizei feliaratot. Oldalt is szép a festés és a kilincsek is ki vannak emelve.
Hátul szép lápákat kapott formára kialakítva és kis tolatós rész megcsinálásával. A rendszámvilágítás takaró rész ezüst lett és persze megkapta a Merci logót és az E 200 feliratot is.
Belül is szép a belső tér. A kormányon látható a kialakított Merci logó, a középkonzol részen meg szép fa mintázatú kialakítás.
Nem gyűjtöm kimondottan a rendőrségi járgányokat, de a német és a francia ez alól kivétel. Úgyhogy egy újabb keresett darab pipa :D
Már nagyon vártam a közeledő KMO börzét, mivel a héten megint kemény napok voltak melóban, volt mikor fizikálisan is, és mentálisan is. Így jó volt hogy végre elérkezett a péntek, bár még ama napon is picit késve végeztem, mert törekedtem arra hogy minden ki legyen szállítva, ellenben a csodálatos "új rendszernek" hála, nem tudok egyszerre két külön irányba menni. De sikerült megoldani. Ráadásul mondanom sem kell hogy aznap este korán kidőltem, egyrészt a kimerülés miatt, másrészt furcsán is éreztem magam, mert valószínűleg elkaptam az influenzát - ugyanis járvány volt - és mondom majd meglátom milyen állapotban leszek hogy kimenjek-e rá. Noha egy modell le volt oda beszélve Péter Ivkovic cimborával és úgy voltam vele, dögleni-feküdni se lehet egész nap, muszáj kimozdulni a friss levegőre. Pityusszal is leegyeztettem még szombat este a dolgokat, hogy jön-e velem másnap reggel. El is érkezett a vasárnap reggel. Miután átverekedtem magam a használt zsepik tömkelegén, melyek úgy hevertek itt-ott mint a Normandiai Partraszálláskor elhullot katonák, lementem, beszálltam a kocsiba, aztán go. De előtte még odafaroltam a garázshoz, ugyanis Nikolett Zombori számára vinnem kellett 5 csomagot, melyet korábban megkért hogy szerezzek be számára. Miután ezzel megvoltam szokásos módon folytattam a napi programot, vagyis a közeli mekiben McReggeliztem. Gondolkoztam is hogy bacönös toast-ot egyek, vagy inkább egy McChicken, esetleg Big Mac menüt, végül is, a csirkés szenyára esett a választásom. De mivel folyt az orrom és nem voltam épp a legjobban, most valahogy még a finom reggeli se esett olyan jól. Kiérve aztán találkoztam pár cimborával. Pál Gáborral, ki megmutatta újabb Christine szerzeményeit, melyet Ő kreált - néztem is a minap hogy a Greenlight kihozza a kocka alakúra összenyomott autóroncsot? :D - de kiderült hogy az Gábor saját kreálmánya. Ákos Cseresnyéssel is váltottunk pár szót - ki mint mindig, sajnos nem maradt sokáig, már megszoktam :D - és szóba került az áhított Majorette Porsche mely majd most érkezik a friss kiadásba. Meglátjuk milyen lesz.
Meg is céloztam a szerbeket, kiknél ha nem is mindig, de legtöbbször találok magamnak valami érdekes dolgot, és most sem volt másképp. Eleinte egy BMW cabriot néztem, melynek gyönyörű bordó színe volt, Solido márka, valamint egy piros Gama coupe-t is megvizslattam. Aztán kiszúrtam ezt a kis szépséget, körbenéztem, rákérdeztem mennyi és már hoztam is el. Nem a legszebb autó és én se gondoltam hogy szerzek belőle még egyet, noha ezüstben jobban tetszik, de anno fehérben sikerült megszerezni. Most viszont így lett belőle egy újabb.
Ezek még minőségi Hongwellek voltak - már akinek persze - mivel remekül megvoltak csinálva mind külsőre, és belsőre is. Elől szép lámpákat kapott kis irányjelzős kialakításokkal, szép a Dodge embléma is, a fekete szellőzős rész és a ködlámpás rész is jó. Az autót feldobja a nyitható ajtó opció, valamint a minimálisan forduló első kerék. Ezt van aki persze nem szereti, Én szeretem, mert ettől élvezetesebb kicsit a modell.
A tükrök talán egy picit nagyok, nem tudom pontosan mekkorának kéne lennie, vagy hogy az igazi autón is ilyen nagyok voltak-e, de annyira nem vészes.
Hátul szép piros lámpa berakást kapott, mely végigfut a csomagtartó ajtón is, valamint a felületére megkapta az irányjelzős és tolatós kialakítást is.
Eredetileg ez a hátsó teljesen végigfutó lámpasor volt az, amikor kiszúrtam a modellt felülnézetből, de akkor még nem tudtam.
A kipufogók sajnos nem a legjobbak és most nem is értem hogy mindkét oldalon dupla akar-e lenni, de elmegy.
Mindenesetre ha nem is egy Minichamps minőség, remek árban volt, így ennyiért vétek lett volna otthagyjam :D
Na ezt egy tök véletlennek köszönhetem. Ugyanis a Master példányokat napi szinten nézegetem találok-e újabb darabot a gyűjteménybe és itt most nem így találtam rá. Beírtam hogy "eligor renault" és találtam egy tök jó ajánlatot. Egy teherautó volt benne alig cirka 20 körüli értékben és eredetileg nem is érdekelt volna, de mondom ennyiért egy nagy teherautó egyáltalán nem rossz ár, de inkább megnézzük az eladó többi termékét. És akkor szúrtam ki ezt a Mascott példányt szintén remek árban. Elsőre még mielőtt rákattintottam volna, néztem a kis képet, mondom "oké, jó az ára, de ez megvan nekem", aztán látom, hogy hoppá, ez a másik orros változat :-O Na mondom ez kell. Már van noha ilyen faceliftes orrú Mascott példányom, mert a narancs közútfenntartós változatom már olyan volt, most viszont meglett normál áruszállító változatban is.
Elől jó kis lámpákat kapott, alatta krómos berakással, szép az íves hűtőmaszk és rajta a Renault logó. Szépek a tükrök, fent a bütykök, az oldalsó vonalvezetés is jó, a fellépő lépcső is szép és antennát is kapott. Természetesen a tetejére, egy szintén színnel megegyező légellenállást csökkentő - azaz spoilert - kapott. A felni is jó, felette a kerékjárati íven az a kis bütyök helyzet- vagy irányjelző akar lenni. Persze egy rendszámot vagy legalább típusfeliratos kiírást kaphatott volna.
Hátul szép a felépítmény, jók a zsanér és kilincs kiemelések, szép a fellépő és a két fekete ütközőbak is jó. Szép formára kialakított lámpák és természetesen ahogyan kell, a jobb oldalinál meghagyott tolatós rész. A bal lámpa mellett megkapta a Renault feliratot is.
Gondolkoztam rajta hogy ezt akarjam-e, lévén nem hoz lázba. Ugyanakkor azt se tudom hogy csak koncepció volt, vagy esetleg kis számban gyártott típus, de mivel jó áron volt, így nem hagytam ki. Végül is aztán nem sokra rá pont láttam egy másik eladónál is, még olcsóbban, de mivel nem hoz különösebben lázba, nem kezdtem el ott is körülnézni. Viszont gondoltam ennyiért nem hagyom ott és ha magamnak lesz jó áron jó, ha pedig esetleg úgy döntök, el tudom passzolni is.
Érdekes hogy kihozta ezt a Norev, mert itt gyanítom még csak koncepció autó volt - nem is szokásom gyűjteni az ilyeneket, most viszont megvan az oka - később pedig ebből lett az EOS típus. Persze néztem hogy tetőt nem látok hozzá, de ahogy Emberem említette, biztos a talapzat alján van.
A Vw számomra mindig a minőséget testesíti meg - most persze lehet erről vitázni, nyilván van aki másnak tartja - de Én nem így vagyok vele. És nem csak azért mert azóta én is "fauvé" tulaj lettem, hanem mindig is ekként tekintettem a márkára.
Elől jó kis lámpákat kapott formára kialakítva, szép a króm Vw emblémás hűtőmaszk is. Kapott egy Concept C rendszám kiírást, és két ködlámpa berakás is került lentre. A felnik is jók, bennük szintén a kis króm Vw embléma.
Hátul jó kis lámpákat kapott, érdekes kialakításban, piros csíkozással, közte meghagyott helyekkel. Féklámpa csík festés is került oda, valamint jó a kis embléma is. A két króm kipufogó is király.
Ahhoz képest hogy koncepció modell, jól kialakították a belső teret. Bézs belső, szürke műszerfalegység, benne az óra kijelzőkkel, középen a navigációs rész és a szellőzők az elakadásjelző piros háromszög jelével. De nézzük csak tovább. A szellőzős részek is jók, a kormány is szép, melyen szintén megkapta az emblémát. Külön tetszik hogy az ülések közti részen is megcsinálták a szellőzős kiemeléseket.
Sőt, a biztonsági övek csatlakozós része is meg lett csinálva, elől is.
Azt persze mondanom sem kell, hogy ahogy Emberem említette, a külön üvegtetős rész, a talapzat alján volt. Emiatt azért aggódtam kicsit, már láttam más változatoknál hogy a plexin belülre helyezik láthatóan a modell mellé.
Két kis peckes rész van rajta elől, ami a napellenzős részbe ül be, hátul pedig a hátsó ülések támlája mellett ül be a kis kialakítás a helyére.
És ha már említettem, nem maradhatott ki a közös fotó, mert korábbról megvan nekem az EOS változata is.
Látható hogy sok mindenen nem változtattak. A hűtőmaszk a korábbi erőteljes helyett letisztultabb és elegánsabb lett.
A hátsó lámpákon is változtattak, ami afféle Passatos benyomást kapott, mivel hasonló hozzá. A kipufogó is inkább dupla lett, egy helyen kialakítva.
Igen, de az EOS-hoz is járt anno külön üvegtető, ahogy a mostani Concept C-hez is. Az EOS-hoz ráadásul két kis külön műanyag elem is járt, ami a hátsó üléssor mögötti perem berakás akar lenni.
A kisebb akkor kell, ha a tetőt is rá akarjuk helyezni, lévén az ugyanúgy a napellenzős részbe ül be elől, hátul pedig itt nincs az üléssor mellett kis mélyedés, hanem a peremet követően van az üvegen a kialakítás ahogy beleül.
Ha viszont nem rakjuk rá a tetőt, akkor egy vastagabb perem résszel "toldhatjuk" ki az ottani hézagot és ezáltal a cabrio-s életérzéses változatot megadva neki.
Most Jetta vagy Vento? A fene tudja :D Hát ez is, az is. Ugyanis vannak típusok melyek pl teljesen más néven futnak Európában, mint esetleg Dél-Amerikában, vagy pl Brazília, Argentina stb... De Európai viszonylatban is lehet ilyen finomságokat tapasztalni. Pl a Daewoo Nexia modellje Romániában Cielo, ahogy a Renault Clio szedán változata is itthon Thalia, míg ott Symbol. De ugyanilyen volt pl mikor felvetettük György Képes barátommal, hogy az Argentin sorozatban a Fiat Regat(t)a, miért van 2 t-vel írva. Noha az előbb említetteknél konkrétan teljesen más a típusnév, addig a Regat(t)a-nál az csak egy plusz karakter. Mint kiderült azért, mert az Argentin-Braziloknál a Regata (1 t-vel) valamilyen káromkodás, így ott azért írták 2-t vel a Regatta típusnevet. De pl a Golf IV-esem is láttam Jetta megnevezéssel, ami elég meglepő volt :D
Ez a példány korábban a mexikói-brazil Vw kiadásban is szerepelt és noha a sorozat vége felé nálunk is belekerült, de érdekes hogy csak az előfizetők kapták meg, mivel újságosnál nem lehetett beszerezni. Így lévén akkor már korábban mutattam volna. Már akkor is terveztem, de számomra akkor is furcsa volt hogy Jetta, pedig nem csak a Vento volt Jetta néven, hanem a későbbiek közül a Bora is pl Jetta néven futott ama országokban.
Egy illetőtől láttam meg egy hirdetésben. Mivel még nem üzleteltünk, gondoltam biztos ami biztos, mivel már nem egy bejegyzést láttam ilyen-olyan csoportokban - legyen az autó-alkatrészes, rajongói, modell tematikás stb - hogy átvertek embereket, lementettem a beszélgetésről a képeket, mivel eleinte nem tudtam neki messenger üzenetet küldeni. Vagyis tudtam, de nem kapta meg. Így hozzászólásban is jeleztem felé vételi szándékomat. Szerencsére jött is a válasz, gyorsan leegyeztettük a dolgokat, elutaltam az árát, Ő pedig nem sokkal később küldte a képet a becsomagolt modellről. "Ez aztán korrekt és gyors" futott végig az agyamon és remélem hogy Ő is hasonlóképpen érezte.
Pár napra rá be is futott a kicsike, akartam is fotózni, de kicsit el voltam vele csúszva, egyrészt, mert összekaptam gyorsan két modellemet melyet vittem volna át Vilihez festetni + találkozni Pityusszal hogy adjak neki némi kp-t egy újabb fontos szerzemény ebayes árát intézve, de ekkor csekkoltam hogy basszus bent maradt a céges furgonban a pénztárcám. Így abból nem lett semmi és a fotózás-cikk írás is halasztódott. De csak 1 nappal :D
Másnap laza napom volt szerencsére és elérkezett a fotózás is, egy frissítő Watt alma-körte legurítása után :D
Elől szép lámpákat kapott, szerencsére alatta ezüst alákenéssel/berakással, szép a Vw embléma is. Jó a lökösben kialakított, osztott, irányjelzős kialakítás is. Az oldalán lévő sárga pingálás, gyanítom helyzetjelző akar lenni. A dísztárcsákra ugyanúgy megkapta a logót. Szép szürke belső tér, fekete műszerfallal.
Hátul szép lámpa kialakítást kapott, alul piros, felül sárga és bentebb kis tolatós meghagyással. A jobb oldalinál pici zárpöttyöt is kapott oda. Rendszámként egy egyszerű Vw Collection plakettet kapott, ami még mindig jobb mint a semmi. Szintén szép a logó, a Jetta és a GLS feliratokat is megkapta.
És akkor persze előkerestem már a piros változatát is. Rémlett hogy alattam, az ágyneműtartóban van, kis keresgélés után meg is lett.
Az első leginkább feltűnő különbség, a más felni. Ugyanis a pirosnál "alap felnis" garnitúrát kapott, míg a mostani feketénél némileg más. Látható hogy a pirosnál nincsenek oldalt helyzetjelző sárga festések a lökösön oldalt. Ugyanakkor tekintve hogy a Jetta fekete, nem nagyon kellett kiemelni a lökösökön vagy oldalt díszítőcsíkot, vagy kilincseket :D Az embléma mindkettőnél szép, de a piros talán egy fokkal picit jobb megjelenésben, mivel a díszcsík-kilincsek és a lökösben a szellőzők, valamint a hűtőmaszkos kiemelések sokkal jobban kitűnnek.
Belsőt illetően érdekes hogy a piros egyszerűbb, "egybefekete" az egész, míg a fekete Jetta változatnál azért játszottak vele kicsit, ami szürke üléseket és fekete műszerfalat hordoz magában.
Hátul ugyanúgy a szép lámpás kialakítás, ami annyiból más - ez egyébként csak most tűnt fel miközben írtam és néztem a képet - hogy ugyanúgy szép az osztott piros-sárga rész a tolatós meghagyással, de itt nincs középen fekete csíkkal elválasztva mint a pirosnál, valamint a rendszám berakás hely is máshogy van, mivel a pirosnál szélesebb a plakett. Az embléma festés mindkettőnél szép és jó, és természetesen mindkettő megkapta a megfelelő betűtípussal írt nevet, a Jetta a bal oldalra (jobbra a GLS - de nem a futár :D), a Vento pedig a jobb oldalra. A Ventonál szép a kissé lefelé konyuló ezüst kipufogó is, de a Jettánál ez nincs.
Az egyik asztalnál szúrtam ki a kis járgányt és különösebben nem érdekelt volna - valamint van pici hibája is - de jó volt az ára és gondoltam ennyiért belefér. MG modellek is lehetnének kicsit többen, ugyanis nem nagyon akadnak. Persze korábban mutattam már a kínai pakkom részeseként egyet, de az egy fiatalabb és kínai piacos példány volt. Kis Matchboxban is megvolt pirosban, anno még a hátsó lámpáit ki is festettem és mai napig is van egy bontatlan Matchbox változatom belőle, melyet magam vettem, de valamilyen rejtélyes okból kifolyólag nem bontottam ki. Pedig ilyet nem szoktam csinálni. Így most mikor megláttam ezt és rákérdeztem az árára - igaz nem beszélt magyarul a kis fiatal csaj aki ott volt - de ki volt írva a modell ára egy darabra és három darabra lebontva, így gondoltam elhozom.
Persze mint említettem kis hibája azért akad, mert a festése egy-két helyen picit hólyagos, de nem zavar annyira.
A cabrio egy életérzés - szokták mondani - még ha most ennek van is teteje :D Elől szép kis lámpákat kapott, rajta az égőhelyes kialakítással, két kis fekete szellőzős kiemelés, az MG embléma is szép. Két külön sárga irányjelző berakást is kapott és rendszám is került rá. A felniket is látható az MG embléma.
Jó a fekete ponyvatetős rész, belül feldobják a piros ülések és persze mondanom sem kell hogy a kormányt rossz oldalra rakták :D :D :D Kapott egy külön antennát és bal oldalon még a tanksapka is egy külön kis króm berakás. Hátul két sima piros lámpát kapott, ez picit a gyengéje, mivel lehetne szebb, mert ugye ez egy nagyon picit játékos benyomást ad neki, de annyira nem zavaró. Szintén megkapta az MG emblémát és a - immár sárga alapon lévő - rendszámot. Külön jópofa a hátsó lökösben lévő üreges rész, ahova beül a két króm kipufogós berakás, ez nagyon tetszik.
Ezen a járgányon - ismét - erősen, nagyon erősen gondolkoztam hogy beszerezzem-e. Egyrészt azért, mert korábban is tervben volt, de akkor még nem voltam biztos benne hogy akarom, nekem ugyanis az izomautók nem jönnek be, másrészt pedig a sorozat totál hidegen hagy, pont mint ahogy a filmek is, de ahogy láttam azért még lesz olyan a modellautós sorozatban, ami lehet érkezni fog. Ugyanakkor pedig pont történt velem egy szörnyű esemény mikor elérkezett volna a napja, konkrétan imádott Suzukim balesete pont aznap volt és azért gondolkoztam rajta hogy beszerezzem-e, mert amiatt aggódtam, hogy akkor mindig arra emlékeztet majd ez a masina. Korábban is láttam már egy-két embertől, de vagy sokat kért érte, vagy jó volt az ára de tekintve hogy vidék, akkor még megdobta volna a szállítás. Most végülis megláttam valakitől facen, KMO-s átvétellel, reális árban és mivel tetszik, beadtam a derekam, mivel az ilyen autók tetszenek, melyek erősek, a festésük egy egyszerű változat és nincs tele aggatva sem különféle f.szom csicsákkal, spoilerekkel. Noha ennek a farán van egy, de az csak egy normáls spoiler. Ráadásul egyszer-kétszer már a valóságban itthon is találkoztam vele. Noha tőlem távol szokott állni az izomautós irányvonal, a Halálos Iramban széria meg még inkább, mivel én a klasszikusokat szeretem. Azok ugyanis egyaránt voltak erősek és elegánsak, de a maiakra az utóbbi jelző már egyáltalán nem használható vagy csak nyomokban tartalmaznak eleganciát. Persze megvan nekem kékben is, mivel az American Cars sorozatban is megjelent a kicsike, és ugye ugyanaz a gyártó, de nem sikerült előkaparnom a közös képhez.
Elől jó kis lámpákat kapott formára alakítva, és jók a szellőzős részek is középen, lent, széleken. A festés természetesen sportautós, két dupla szürke csíkkal, sárga szegélyes kialakításban. Úgyhogy masszív és morcos egy dög. Mint említettem, valóságban is volt már szerencsém egyszer-kétszer itthon találkozni vele. A felnik is királyak, az első kerekek mögött oldalt valamilyen embléma-jelzés is látható.
Hátul király piros szegélyes teljes hátsó lámpa berakást kapott, rajta a "D O D G E" felirattal, és a fehér rész meghagyásával. Felette egy vagány spoiler került rá és a két ezüst kipufogó is király. Mondjuk nekem a spoiler nélkül jobban tetszene, de elmegy.
Úgyhogy végre meglett ez a sz.ros. Persze próbálom nem ahhoz az eseményhez kötni, de mivel pont aznap jelent-vettem volna meg, így egy kicsit mégis kapcsolódik hozzá, de ez sajnos akár eme modell nélkül is ugyanúgy eszembe jut nap mint nap ha arra járok és tulajdonképpen most is, akárhányszor ránézek erre a példányra. De ez van.
Na ez nem tervezett példány volt. Ez most egyben egy beszerzés és egy kis..........feljavítás :D Halász Pistinél is mindig körbenézek, mert legtöbbször mindig van valamilyen érdekes példánya. Ezt a Mercit most azért szereztem be, mert noha bár megvan Hongwellben, de akartam végre egy elegáns, szép ML 320-ast. Így hát elhoztam ezt a kicsikét. Persze láttam hogy van egy kis gond vele, de úgy voltam vele nem nagyon érdekel, tudok rajta javítani.
Meg kell mondjam ahhoz képest hogy Altaya, van súlya, ennek pedig oka az - gyanítom - hogy az alváza maga is fém, így első gondolatom az volt hogy "de rohadt nehéz vagy" :D
Elől szép lámpákat kapott, alatta kis krómos alátéttel és irányjelzős kialakítással. Szép a barázdás Merci logós hűtőmaszk és rendszámként kapott egy szimpla típusfeliratos változatot.
A belső is szép és újságos sorozatos példányhoz képest igényes. Bézs belső, de ez hagyján, a tetejére kapott tetősíneket és meglepődtem, mert a kilincsek is nem festett-kiemeltek, hanem külön berakások.
A hátsó lámpák szépek mind kialakításban és megjelenésben is - legalábbis azok lennének, de ez a hiba látható is, mivel ezeknél a Merci sorozatos példányoknál - ahogy az Opel sorozatos daraboknál is - néha megfigyelhető hogy a lámpák egyszerűen kifakulnak, vagy elveszítik kialakításukat - így ezért vettem meg, mert ezáltal jó áron is volt, lett végre egy szép ML 320-asom és némi kis kihívást is tartogatott. A Merci logót és az ML 320 feliratot is megkapta.
Na így azért már jobb. A modellből a lámpákat nem akartam kikapni így először csak óvatosan a felületén csináltam meg, persze vigyázva hogy ahova nem szabad, ne érjek, de mivel azzal nem voltam megelégedve nem sokra rá, mégis inkább kikaptam a modellből a lámpákat, egy kis csipesszel közrefogtam, miközben a másikkal óvatosan emeltem ki rarjta a részeket. Így azért jelentősen jobb.
A belső mint - említettem - igényes, ahhoz képest hogy egy újságos sorozatos kiadványról van szó. Megkapta az óraegységeket, a kormányon kiemelték a Merci logót és a középkonzol rész is szép, a fekete sebváltós részt már nem is említem :D
A börzére beérve első utam Gábor Balogh-hoz vezetett, mivel mentem egy modell átvételért, mely nem lesz bemutatva, lévén eladásos példány, aztán találkoztam Ervin Mihálycsik kollegával, majd a középső terem mellett Zoli Szuricar is köszöntött, utána fel az emeletre Péter Ivkovic cimborával, Németh József (Kingsman Ügynök) úrral, Pál Gábor hangját is már messziről megismertem, majd "lekezelő" voltam vele :D, Mr Gyulát is látni véltem hogy jelen volt és Gábor Csaba Németh is beköszönt az egyik saroknál, igaz sietett valahova és úgy volt hogy majd később dumálunk, de mivel már kezdtünk nagyon sokan lenni, egyre elviselhetetlenebb volt már a tömeg és nem terveztem nagyon időzni. Lássuk is miket szereztem:
Norev TATA Indica Vista:
Hopp megint itt van TATA?! Megint itt :D De ezúttal nem a nyugdíjas klubból szökött meg, mivel ez most egy másik. Múltkori börzén a szerb eladóknál szintén kiszúrtam egy TATA modellt, de mivel akkor még úgy voltam a korábbi farmerkékkel hogy eladom, meg hogy nem is tetszik annyira így műanyag kerekes változatban, nem különösebben érdekelt, de aztán megkértem Emberemet, hogyha megvan neki a szerb eladók kontaktja, akkor írjon már rájuk megvan-e még és hogy milyen árban adnák. Így a börzére le is beszéltem, hogy akkor ezt kérném :D
Persze ennél is úgy döntöttem eleinte hogy eladásos lesz, de igazából ennek beszerzésénél alakult máshogy a másik iránti döntésem is, miszerint "a fenébe is, megtartom ezeket a TATA modelleket" :D Egyedül a kerekükkel nem vagyok kibékülve hogy miért műanyag, mivel újságos kiadványok is gumis kerekeket kapnak, akkor egy - elvileg - minőségibb Norevnek ez miért nem sikerül? Főleg mikor már ez nem egyedi dolog kezd lenni némely új kiadású modelljénél. Lévén volt 1-2 így is, amiktől csupán emiatt az opciójuk miatt váltam meg inkább.
Elől jó kis lámpákat kapott ez is, alatta égőhelyes kialakítással, valamint irányjelzős résszel. Szintén jó a kis króm emblémás TATA logós hűtőmaszk, mely már persze kinézetben kicsit más a másikéhoz képest. Nem tudom megérteni hogy miért nem tudott gumis kerekeket kapni, mikor külön tükrös és igényes belsős kialakításos a modell.
Hátul formához igazodó, a tetőig futó hátsó lámpákat kapott, benne meghagyva a tolató-irányjelzős rész kialakítással, valamint szép a TATA logó és felirat, valamint az Indica Vista feliratokat is megkapta. Fent ugyanúgy kapott egy féklámpa csíkos kialakítást mint a másiknál.
És persze akkor közösen, a korábban bemutatott szedán változattal:
Miután átvettem a FordKA-t, utána mentem le, és elnéztem a Szerbekhez, kiknél mindig akad valami érdekesség. Most is így volt. Bár elsőre nem hoztam el, inkább csak nézegettem. Végül is mikor harmadjára is odavetődtem, néztem, de már nem láttam, de csak egy pillanatra, mert nyilván más is nézte és pár kocsival odébb rakta vissza, nem pont ugyanoda. Kérdeztem is egy árat, majd hoztam is el.
Norev Nissan Micra C+C:
A Norevnek van kapcsolata az Universal Hobbies gyártóval és gyanítom hogy a J Collection-al is, mivel volt belőle egy ugyanilyen színű kis normál változat is, de az J Collection volt. Többek között már Én is mutattam korábban, csak az egy ezüst változat volt. Ez a buborék járgány a való életben totál nem tetszik, de modellben nem rossz. Főleg ha egy ilyen példányról van szó. A cabrio ugyanis egy életérzés és noha volt róla szó előző példányunknál is, mely egy UFO szemes kis női autó a Ford KA képében, és abból is készült cabrio, nem gondoltam volna hogy ebből is lesz ilyen változat. Néha merészek a gyártók és megjátsszák, ami vagy bejön, vagy nem. Persze kérdés hogy mennyire volt sikeres és megérte-e.
Elől jó kis lámpákat kapott, megkapta a külön hűtőmaszkos berakásokat széleken az irányjelzős kialakításokkal, ködlámpák is kerültek bele, egy Micra C+C plakett rendszám, a kis fotómaratott Nissan logó is jó a nózin. Oldalt megkapta az irányjelzős kialakításokat.
Hátul szép lámpákat kapott ahogyan kell, meghagyva bennük az irányjelző és tolató-ködlámpás kialakításokat, mivel csak az egyik oldalon volt tolató lámpája. Szintén jó a kis logó és a MICRA feliratot is megkapta a féklámpa csík alá.
A különlegessége ennek a példánynak az, hogy tetős változattá varázsolható, ilyesmit a Minichamps Opel Tigra példányánál láthattunk még. Ettől lesz élvezetes a játék, hogy noha ez már nem "játék", de mégis a felnőtt is élvezettel hajtja fel a hátulját, veszi elő belőle a behajtogatott ablakos tetőt és varázsolja a cabrio-t, fedett, esőtől védett karosszériás példánnyá :D ...vagy épp vissza cabrio változattá.
A belső se rossz, a kormány mögött megkapta a műszerfal óra egységeket, valamint a középkonzolon az ezüsttel kiemelt részt is. Egyébként az üléseknél is megkapta a biztonsági öves kialakításokat nem csak az övet, hanem a csatok kialakítását is. De nézzük a folyamatát.
Alapból ugye ilyen a modell.
A hátsó csomagtartó részt hátrafelé fel lehet hajtani, és ott pihen a behajtogatott tető, amit a hátsó üléssor mögötti kis pecek tart lent.
Ha onnan kiakasztjuk a tetőablakos részt, akkor felugrik.
Ezek után behajtjuk a megfelelő helyre.
Elnyeri végső formáját, de még nincs teljesen kész.
A szélvédőkeret tetejében van két kis süllyesztés a hajtogatott tetőnek, melynek a végén két kis pecek van, ezeket oda kell beleültetni.
Végül lecsukjuk a csomagtartós részt és kész is.
Egyedül azt nem értem az ilyeneknél, hogy oda a tető elrejtődik oké, de hova a f.szba pakoljuk a csomagokat? :D
"Az a "baj" hogy szerintem valószínűleg érezte hogy nem lenne sikeres."
A "baj" az volt, hogy a haszonjárműveken összegszerűen nagyobb volt az árrés mint a személyautókon, viszont a járulékos költségek közel megyeztek, tehát jövedelmezőbb volt haszonjárművet árulni.
Elérkezett hát egy újabb börze amit már nagyon vártam, lévén a héten voltak kis feszült napok is a melóban, így már készültem rá. Nem terveztem semmit venni, csak két lebeszélt modell volt tervben, az egyik egy régi példány - nem 1:43-as - egy SIKU járgány, a másik pedig egy 1:43-as furgon, mely már megvan, de akartam még egyet hogy majd átalakítsam. Persze korábban is tervben volt, de akkor még magas volt kicsit az ára, most viszont már barátibb volt, amennyiért nem is hagytam ki :D
Reggelemet szokásos módon indítottam volna, de mondom most nem kajálok itt a közeli Mekiben, majd inkább ott Kőbányán közel a KMO-hoz. Be is fordultam, egy autó ha állt a parkolóban, de néztem hogy az étterem részben sokan voltak. Akkor még nem gondoltam semmire. Bejött egy Scirocco, elhaladt előttem, majd megfordult - gondoltam majd biztos farral áll be és azért - de már ment is. Oké, bizonyára meggondolta magát. Aztán láttam hogy a drive részbe oda van tolva a kuka és ráírva hogy az étterem aznap 9:30-ig zárva tart. Gondoltam oké, akkor ez biztos a drive-ot érinti mert bent vannak emberek, de aztán láttam hogy az ajtóra is ki van téve, mivel valami meetingjük volt vagy mi. Na mondom egyszer akarnék itt kajálni, erre ilyen f.szom meetinget kell tartani... Úgyhogy kicsit ingerültebben bepattantam újra a kocsimba és szokásos helyemre leparkoltam, majd mivel ott amúgy is van egy Spar, gondoltam akkor betérek egy szendvicsre, italra és valami nasi triójára. Szendvicset nem nagyon találtam, így a péksütis résznél zsákoltam fel két csirkemájas boureak-ast, valamint a hűtőből egy fél literes vaníliás Coca Colát és két barackos Kinder Tejszelet is beparkolt még. Nem baj - gondoltam - köszi "Meki" mivel így még olcsóbbra is jött ki :D Találkoztam Ákos Cseresnyéssel, kivel "Majorette Porsche-s jó reggelt" szöveggel köszöntöttük egymást, majd elbeszélgettünk pár percet, de nem sokáig, mivel Én is nézelődni akartam tovább és Ő se időzött sokáig, mivel később mennie kellett dolgozni. Odabent aztán megtettem első köreimet felmérvén a terepet, majd felmentem Péter Ivkovic cimborához - kinél még szerencsére nem voltak sokan - hogy átvegyem az átalakításos masinát. Átfordultam a másik oldalra ahol Paul Veres kollegánál megláttam egy járgányt - pici hibával - és megkérdeztem az árát. Miután megkaptam már hoztam is el. Paul-tól egy gyűjtő kollega - nem tudom mivel nem kezeztünk megismerkedvén - vett pár Mini modellt és Paul is említette hogy lent van egy úr akinél még vannak Mini modellek, én pedig felajánlottam az érdeklődőnek hogy szívesen megyek és megmutatom, bár úgy is meg fogja találni. Gondoltam segítsük egymást, a gyűjteményt, a szenvedélyünket illetően :D De lássuk mi is volt az amit elhoztam Paul-tól.
Minichamps Ford KA:
Nem tudom a Ford mire gondolt mikor ezt a példányt megkreálta, megalkotta. Tény hogy egy márkának mindenféle kategóriában jelen kell lennie, legyen az szedán, családi kombi, terepjáró, vagy kisautó. De ez? Mire gondolt a költő? Gondolom tipikus női autónak szánták :D Érdekes egyébként hogy még cabrio változat is készült belőle, ami még ocsmányabbra sikerült mint a kis 3 ajtós példány. Bár hogy ebben elfér 5 ember.....az szerintem max addig, míg a piacra kimennek vele :D Mindenesetre gondoltam nem hagyom ki, mivel jó áron volt és a pici anyós felőli behajtott tükör dolog is könnyen orvosolható probléma.
Elől jó kis lámpákat kapott, figyelve az irányjelző íves kialakítására, ami követi a hűtőmaszk íves vonalát. Szép a kis Ford logó is, valamint figyeltek rá hogy a mattszürkés rész a kerékjárati íveknél is folytatódjon. Sajnos persze rendszámot nem kapott ami miatt kissé szegényes a modell, de oldalt az irányjelző, valamint a kilincs és zárpötty részek is meg vannak csinálva.
Hátul szép UFO szem lámpákat kapott ahogyan kell, benne pici sárgás irányjelzővel, jobb oldalon pedig belül egy tolatós rész meghagyással. Szintén jó a csomagtartózár fogantyú rajta a Ford logóval és a megfelelő betűtípussal kiírt KA felirat is odakerült.
Gondoltam elő is kapom a vitrinből a Hongwell féle változatot, mivel abban is megvan ez a kis ocsmányság és abban se túl gyakori.
Persze egy Minichamps, mégis csak egy Minichamps, de a Hongwellnek jobban áll szerintem a sárga-mattszürke páros, valamint persze az legalább kapott valami rendszám feliratot is.
Egy illetőtől láttam meg, kivel már korábban üzleteltem egyszer. Rá is írtam gyorsan, s mihelyst válaszolt egyeztettük a talit. Úgy voltam vele - mivel pont egy ledolgozós szombati nap volt, de a sofőröknek szerencsére az szabi volt - hogy aznap elmegyek érte. Reggel az Ősökkel kiugrottunk a Family Diszkont Pesterzsébetbe, ahol szintén sikerült vásároljak pár dolgot, pl 2 zsugor vaníliás kóla, 6 Nissin Soba Teriyaki-s tészta (kedvencem), valamint 2 dobozos Waltz kókuszos ostyarúd kíséretében, ami mellé még beparkolt 2 Pringles Texas BBQ chips is. Na miután hazaértünk, nem sokra rá bevágtam magam kis Golfimba és elindultam oda. Találtam is helyet, megírtam a srácnak hogy megérkeztem. Le is jött, találkoztunk, beszéltünk pár percet. Közben egy idős úr épp elindult volna kombi G Astra példányával, de még előtte kopogtattam az ablakán hogy a bal első kereke elég lapos, nem ártana fújni bele és így ne induljon el vele. Persze megköszönte de mégis elindult vele, reméltem hogy esetleg csak a közeli benzinkútig. Időközben megtörtént a modell-kp csere, még 1-2 perc duma és indultam is haza. Kivételesen nem fotóztam aznap, másnapra hagytam, mert mondom másnap reggel úgy is lesz a KMO ahonnan érkezem 1-2 példánnyal. Igaz az egyik csak átalakításos változat lesz, a másik egy kisebb méretarány képviselője, de sose lehet tudni mit szerez még az ember :D
El is érkezett hát a másnap és nekiálltam fotózni. Majdnem szívrohamot kaptam. Bár sose vagyok nyugodt ha egy BMW van mögöttem - inkább előttem legyen - és nem is szeretem, de most kivételesen nem ettől kaptam majdnem szívinfarktust, hanem attól, hogy amikor elkezdtem fotózni a járgányt - még a dobozos plexis képen - akkor vettem észre hogy itt tőlem alig pár centire parkol a radiátor mellett egy rohadt nagy pók :-O :D XD Mint köztudott "úúúúúútálom őket", a hideg rohan végig ilyenkor a hátamon, így a lábamról az egyik papucs hirtelen máris máshova került. Nem érdekel ilyenkor hogy "szerencsétlenség", meg hogy "nem bánt", lesz.rom. Ha a régi számítógép asztalom mögött lapul a sarokban és nem látom akkor nem bántom. Jobb a boldog tudatlanság hogy nem tudom hogy ott van, mint ha közvetlen ott látom alig pár centire tőlem.
Na de lássuk is hát a járgányt:
Elől szép kis lámpákat kapott, dupla égős kialakítással, szélen sárga irányjelzős kivitelben, bár mint tudjuk, BMW-kre az irányjelző teljesen felesleges :D A kis króm keretes BMW logós hűtőmaszk is szép, alul is ki lettek emelve a szellőzők a mattszürke lökösös részben, ahol két ködlámpa is helyet kapott, bár az anyós felőli lehetne picit jobb kialakítású. Egy rendszámot azért elbírt volna, ezt nem szeretem egyedül a Mini-Maxichamps modellekben, hogy még egy olcsó újságos kivitelre is tudnak valamit oda biggyeszteni, vagy tampon nyomni. Szép a kis BMW logó is. Oldalt is szép a díszcsík, és a kilincs kiemelések, és természetesen a küszöb is megfelelő sportos hullámos. A kerekekben is megkapta a BMW logót.
Hátul szép reális lámpákat kapott ahogy kell, nem csak külsőre, égő elosztásos kialakításra is. Az alsó két rész piros, a felső sárga, pici tolatós meghagyással. Ha megnézzük a csomagtartóajtó külső vonalát is kialakították rajta. Szintén szép a BMW logó. A kipufogó kissé gyenge, egy minőségi modellhez képest, de elmegy.
Az a "baj" hogy szerintem valószínűleg érezte hogy nem lenne sikeres. Ugyanis az emberek a kínai, indiai modellekkel kapcsolatban elfogultak, nincs meg irántuk a minőségi érzetük. Kínai modelleknél is most kezd lassacskán eltűnni ez a rossz berögződés, ahogy korábban a Dacia vagy Skoda modellekkel kapcsolatban is voltak ilyesmik, de aztán rájöttek az emberek hogy nem rosszak. Nehéz beindítani és főleg megváltoztatni az emberek megítélését a gyártók iránt, származási helyüket tekintve.
De ha egyszer sikerül...
Én pl anno kérdeztem valakitől hogy olyanok mint az Opel Corsa sedan, Peugeot 206 sedan és hasonlók miért nem voltak itthon. "Hát mert nem lett volna rá kereslet" volt a válasz. Pedig de :)
2007-2008-ban a Bács-Indicar Kft-nél dolgoztam Kecskeméten, az a cég volt akkor a Tata mo-i importőre. Bár inkább a haszonjárművekre mentek rá, Telcoline, Xenon, meg a terepjáró egyterűre, a Safarira, ezért eladásra került pár Indica, Indigo és Indigo Marina (kombi) is. Egész jó minőségűek és jól felszereltek voltak. Valamint az indiai viszonyokra méretezett futómű remekül bevált itthon is.
Én nyomtam volna hogy több szgk. legyen eladva, de a cégtulajdonos nem akarta.
Miután megvolt a remek példányos Merci limo beszerzés a börzén, indulni készültem, de ráírtam Emberemre, hogyha még ott van a szerbeknél, akkor nézze már meg hogy ott van-e még egy korábban szemezett modell és kérdezzen rá milyen árban van. Szerencsére még megvolt és említettem neki, hogy kérdezze meg az eladótól hogy picit olcsóbban tudja-e adni. Szerencsére sikerült. Így jó áron sikerült megszerezni, de még annál is jobban. Persze gondolkoztam rajta hogy akarom-e Én-e ezt a példányt, lévén egy kis ocsmányság. De attól még modellben tetszik. Korábbi kínai pakkomban is voltak érdekes darabok.
Ahhoz képest hogy nem egy szépség, jól megcsinálták. Bár eleinte úgy voltam vele hogy eladásos példány lesz, egyrészt mert nem tetszik annyira, másrészt - és ez a főbb oka - amiatt, hogy sajnos nem gumikerekes, hanem műanyag. Ezt nem értem miért lett volna nagy meló gumikerekesre megcsinálni, lévén sokszor silányabb, újságos sorozatos példányokra is tudnak gumis kerekeket rakni, akkor pont egy márka - Norev - modellre nem sikerül?
Elől mindenesetre szép lámpákat kapott, alatta égőhelyes kialakítással és irányjelzős résszel. Szép a króm rovátkás TATA logós hűtőmaszk is. A szélvédőn lévő kis csík nem karc, csak valami ecsetszál - vagy ilyesmi - volt. Az ablakspricc pöttyöket is megcsinálták és oldalt is megkapta a kilincs és díszítőcsík festéseket.
Hátul a formához igazodó hátsó lámpák, melyek nagyon tetszenek, ugyanis nem könnyű megcsinálni. Itt ugyanis három oldal találkozik. Fent a csomagtartótetős rész, aztán ívesen az oldalsó és végül a hátrafelé lefelé haladó rész. Ennek ellenére, meghagyták benne a tolató-irányjelzős részeket, fent is kapott egy féklámpacsík kialakítást a hátsó szélvédőnél. A Tata logó és felirat persze lévén hogy festett és ezüst, kissé nehezen vehető ki ezen a farmerkék festésen, de ott van.
Hát igen, vannak ilyen modelljeim is, melyek nem egy szépségek és valósan nyilván kéne a francnak, de mégis modellben valahogy tetszik :D
És akkor jöjjön a legjobb: (Igen jönnek az érdekes darabok...)
4/4 - Vitesse Mercedes S600 Pullmann Limousine:
Az aznapi börze legjobb vétele. Pont mikor a nagy középső teremből mentem ki az oldalsó bejárat felé, akkor szúrtam ki a kicsikét - persze még kirakott 2-3 példánnyal együtt - és így indult el a beszerzés az idős úrtól. Különösebben nem akartam volna megvenni, mivel megvan nekem már korábbról, mely mai napig a vitrinemben van, de igaz hogy annak hiányoznak a tükrei, a kis emblémája, az egyik hátsó antennája, szóval szegény viseltes. Így nem gondoltam hogy most ebbe belefutok és ráadásul rákérdezve olyan árat hallok, amennyiért nem kérdés hogy rögtön hozom is el. Vigyáznom is kellett - mikor mondta az eladó az árát - hogy ne legyen egy "Pff hehe" reakció rá hirtelen :D
Tény hogy a Vitesse az egyik kedvenc modellgyártóm, leginkább a Renault példányok a kedvenceim és tetszik hogy más változatokat is kihozott, hogy pl a Renault Safrane-t is kihozta kétféle variánsban. Meg persze tőle vannak meg leginkább a Mégane-ok is :D De nem minden modellje sikerül jól. Sajnos a Renault Master - mely az egyik kedvenc kishaszon járművem - nem sikerült nekik jól megcsinálni és már csak azért is sajnálom, mert hogy ők pont a korábbi Mastert hozták ki, mint amikből jó pár változatom akad (de azok már a faceliftes verziók). Fáj is kicsit a szívem érte. De ez a Merci se tökéletes, mindjárt rátérünk miért.
Elől szép lámpákat kapott, alatta pici irányjelzős beütéssel, rajtuk törlőlapátos kialakítással. Nem csaki kiemelve, hanem kialakítást illetően is. Ilyet láthattunk a Minichamps változatnál és noha ez egy más gyártó, azért piros pont hogy Ő is törekedett erre, hogy ne csak látványt, hanem formát illetően is legyen olyan. Szép a hűtőmaszk a kis kiálló embléma mely picit ferde - próbáltam megigazítani, de ami nem megy, azt nem erőltessük - kapott rendszámot is. Jók az ablakok is, első ajtóknál és a hátsó ajtóknál lehúzott ablakos kialakítás.
Hátul szép lámpás berakás kialakítva ahogyan kell. A rendszám is szép, Merci logót is kapott és a két kis gumis antenna. A dupla kipufogó is jó.
És itt a probléma hogy ez a Merci is miért nem tökéletes. Mert sajnos ahogy a Vanguards példányai közül némelyik túl szögletes - pl BMW cabrio - addig ez a Merci pont hogy nem elég szögletes, mely leginkább a lámpás kialakításon látható. Íves kicsit az a része, amit sokkal szögletetsebbre kellett volna kialakítani, úgyhogy a Vitesse sajnos erre nem igen figyelt. Ettől függetlenül remek darab és végre megvan dobozos, hibátlan állapotban.
A belső is remek, elől szép kormány faberakás imitálással, rajta Merci jellel. A középkonzolon is szépek a kialakítások, ahol hátul is ahol a társadalmi elit helyet foglal.
Na ezt tényleg nem hagyhattam ott. Mint már említettem, az idős úrtól, 4 modellt hoztam el. A fehér Peugeot-t már mutattam, másik volt a korábbi Herpa Merci, melyet szintén ezzel együtt szúrtam ki, így máris érdeklődtem rájuk egy árat. Csak picivel volt drágább a Herpa változathoz képest, de ha azt az árat nézem mégis bagó. Így pedig miután gyorsan csekkoltam, máris fizettem ki a két modell árát a manusnak. Eredetileg itt már harmadjára zavartam, mert első volt az eredetileg kiszúrt masina - ami majd ezután jön - aztán láttam meg a Merci kettőst és végül a 106-os Peugeot-t. Így mondhatni tényleg fél percenként zavartam a manust miután kifizettem az első kiszemeltet, majd meglátván a Merci párost, hogy ez még mennyi lenne? Viszem. Aztán pedig a 106-ost, hogy az mennyi lenne? Viszem :D Őszintén szólva nem is akartam elhinni, hogy ezt a példány annyiért odaadta :D
Köztudott rólam, hogy nekem a Mercik általában ezüstben jönnek be, mert a fehérben-feketében (más autónál is) - számomra - elvesznek a részletek, a formák, de az ezüstnél minden ív jól kiemelkedik. Persze ezzel nem azt mondom hogy mindegyiknek jól is áll, mert a korábban már bemutatott Solido AMG változatomat mégis feketében szereztem be, egyrészt mert abban jött ki először, másrészt pedig később megjelent ezüstben, de abban valahogy mégsem volt az igazi, nem állt olyan jól neki.
Szép lámpákat kapott rovátkázva, alatta nyilván krómos berakással, széleken szép sárga irányjelzős kialakítással. Szép a króm Mercedes emblémás keretezett hűtőmaszt is. Kapott rendszámot is, a lámpáknál a kis törlőlapátok is kialakítottak - nem kiemeltek mint a Herpa változatnál, hanem rendesen kialakítottak (és kiemeltek) :D - valamint alattuk is kapott egy króm csík berakást, mely ugyanúgy megy oldalt is. A lökös más színű lett, ami természetesen oldalt is ugyanúgy fut, valamint két ködlámpa berakás is bekerült a helyére. Kilicseket is kiemelték az ajtókon, mely szerintem kissé vastag, de ezt majd Ervin Mihálycsik megmondja. Nekem legalábbis vastagnak tűnik, de mivel egy Minichampsről van szó, mely márka, nincs nagyon okunk gyanakodni, biztos ilyen volt.
A belső kék, mely számomra kicsit furcsa, de oldalt az ajtóknál látható a faberakásos mintázat.
Hátul csodálatosan szép "Mercedes barázdás" hátsó lámpákat kapott ahogyan kell, a reális felosztás-kinézet szerint. Igaz a bal oldalinál még van pici hely az öntvény és az üveg között, így ez pici hiba, de ilyenre sikerült. Végül is nem gond. Megkapta ugyanúgy a rendszámot, kis fotómaratott króm Mercedes logó és 560 SEC felirat került fel a megfelelő helyekre, szintén itt is más a lökös színe és fut rajta szintén a króm csík, sőt, az embléma alatt egy ezüst vonalvezetéses kiemelést is kapott ahogy a rendszámvilágítás-csomagtartónyitó kombó is ki lett alakítva, hogy a kis dupla kipufogót már ne is említsem :D
Belül is igényes minden. Szép kormány, faberakásos imitálású középkonzol a sebváltónál, a kormány mögött óraegységes kialakítás. Mondjuk a kormányra még azért egy Merci embléma elfért volna.
Ezt utolsónak láttam meg az emberkétől, viszont gondoltam erre is rákérdezek. Remek árban volt, így nem is hagytam ott. Viszont most mégis második példányként érkezik :D
4/2 - Herpa Mercedes E320 Coupé:
Még épp csak elraktam a Peugeot-t - vagyis párdon, ahogy említettem fordított sorrendben mutatom be őket ahogy szereztem - szóval elraktam az első fontos kiszúrt járgányt, majd megláttam ezt, egy másik példánnyal együtt és máris ismét zavartam az idős urat, hogy rákérdeztem az árukra. A másik példány picit magasabb árban volt, de még mindig "túl jó árban" ahhoz hogy csak úgy otthagyjam, ráadásul nekem is bejött, így elhoztam eme példánnyal együtt.
Tény hogy Herpa változatban és Minichamps verzióban is akad már Mercim, de úgy voltam vele, jó árban volt, magamnak jó lesz, vagy ha mást nem, Uram bocsá' valamikor majd eladásra :D
A dobozán látszott kicsit hogy viseltes, valamint - ha még megnézzük a papírdobozos-plexis képet - ott látható hogy az embléma a nózin kissé be volt hajolva. Aggódtam kicsit, de óvatosan finom mozdulattal sikerült visszaállítani. Nem tudom hol és hogy lehetett tárolva ez a modell, mert a többihez képest, csak ez volt külsőleg ilyen állapotban, de a plexinél ilyen mohás-penészes foltokat láttam, a papírdobozában belül meg mintha az Arachnofóbia című film vagy mint hogyha a korábban játszott Cold Fear nevű pc-s külső nézetes játékból valamilyen idegen életforma megtelepedett maradványa elevenedett volna meg, melyet majdnem rögtön a kukába vágtam, de aztán láttam hogy ez is valamiféle moha-penész lehet, így megnyugodtam hogy mégsem bébipókok szülőhelye volt. Természetesen a papírdoboz ezáltal valóban ment is a kukába, ami pont az úgy is a plexin belüli dolog :D
A talapzatról is kissé nehéz volt levenni a modellt, mert persze a Herpáknál egy ilyen elforgatható fém tekerős mechanika tartja ott a modellt, de az is mintha kicsit oxidálódott volna, így nem könnyen akarta engedni, de sikerült.
Szerencsére a modellnek nincs komolyabb baja. Ahogy már említettem a kis kiálló emblémát sikerült visszaállítani, a lámpák is jók, külön tetszik hogyha nem is kialakítva, de megcsinálták rajta az üvegtörlő lapátos mintázatot. A hűtőmaszk is szép. Persze rendszámot kaphatott volna, mert enélkül kissé szegényes a modell. Ez Minichamps példányoknál mai napig megfigyelhető, de a Herpa már legalább rak rá típusfelirat vagy normál rendszámot. De mivel ez egy korábbi példány, így erre még nyilván nem került. A gumik is jó állapotban vannak ahhoz képest hogy biztos van már 10 vagy még több éves ez a modell.
Hátul szép lámpákat kapott melyek kialakításán kívül formára is szép "Mercedes barázdásak" ahogyan kell. A lökös résznél egy nagyon picit elüt a szín, ez azért van, mert a korábbi Herpa példányoknál - mint ennél is - úgy van a modell hogy kb el van felezve. Van a karosszéria, az alváz pedig úgy van hogy a lökös, az oldalsó díszléc alatti rész és az első lökös, tehát az úgy van kialakítva. Úgy lehet kettészedni a modellt. Egyik része a karosszéria rész, másik a teljes alváz.
"A jobb első keréknél van egy ilyen bizbasz az oldalán, ez nem tudom pontosan mi akar lenni, gyanítom az ELECTRIC-hez van köze, de hogy valójában mi is akar lenni, arról fogalmam sincs. Eleinte egy visszapillantónak hittem, amit véletlenül ráragasztottak vagy ilyesmi :D"