Keresés

Részletes keresés

Tastam Creative Commons License 2 napja 0 0 2789

 ...amit még a poroltóval is el lehet fújni...

Annál azért több volt, a mozdonyvezető három poroltót is elhasznált. Persze ez még így is messze van a kiégéstől.

Előzmény: alkotasu (2788)
alkotasu Creative Commons License 2 napja 0 0 2788

A cikk címe:

"Kiégett egy Búvár Ceglédbercel-Cserőn"

 

A szöveg:

"Az AWT tehervonatot húzó Búvár-párosának egyik tagja, a 753 704-es pályaszámú mozdony egyik vontatómotorja kapott lángra Ceglédbercel-Cserőn. A tüzet a mozdonyvezető a tűzoltók kiérkezése előtt poroltóval eloltotta."

 

Nem tudom, ki, hogy van vele, de nekem az, hogy kiég egy mozdony, az nem azt jelenti, hogy a vontatómotor kicsit füstöl, lángol, amit még a poroltóval is el lehet fújni...

alkotasu Creative Commons License 2017.04.15 0 0 2787

Na végre egy olyan írás, amihez hasonlókból kellene állnia a portálnak a sok idióta politikai indíttatású baromság helyett:

 

http://iho.hu/hir/nem-tudhatom-170412

 

Ezúton köszönöm Istvánfi Péternek a cikket! Külön köszönet, hogy a verset is beidézte, mert ez nekem is a kedvenc költeményem, jó volt ismét elolvasni!

alkotasu Creative Commons License 2017.04.11 0 0 2786

Én már nem csinálok egy ilyen politikai portálnak reklámot azzal, hogy a linket idetegyem. Minél kevesebbet kattingtassanak ott. Csak beidézem a szöveget, oszt' elég az is. Esetleg csinálok egy printscreent az ominózus részről.

Előzmény: BahnScorper (2785)
BahnScorper Creative Commons License 2017.04.11 0 0 2785

http://iho.hu/hir/nyert-a-37-es-170408

 

A cikk önmagában tetszik, de...

 

A 37-es sűrű teherforgalma egyértelműen a marcali IKR Agrár üzemének köszönhető, ahova heti rendszerességgel érkezik műtrágyás szerelvény Szlovákiából (Szob–Ferencváros–Dombóvár–Somogyszob útirányon át). A gabonás vagonokba rakódott ömlesztett árut a szlovákiai PetrolSped cég hazai képviselője, a MÁV ZRt. szállítja Marcaliba.

 

Egyen a tisztelt szerző olyan kenyeret, vagy igyon olyan sört, aminek a gabonáját olyan teherkocsiban szállították, amiben műtrágyát is!

 

A kétféle árut valóban azonos műszaki kialakítású (felül tölthető, alul üríthető) járművekben szállítják, de a kettőt nem keverik - ahogy a melaszos tartálykocsiban sem szállítanak gázolajat vagy nátronlúgot, hiába tartály-tartály...

hkv Creative Commons License 2017.04.03 0 0 2784

hmsoft Creative Commons License 2017.04.03 0 0 2783

A fából gyalult árboc csak a legkevesebb...

Szerintem megfelelő szárítási-préselési-ragasztási technológiával, gyalult tökből lehet árbocot csinálni. A tök növény, a fa szintén növény. Ennek megfelelően, a fából gyalult árboc elérhető, közkedvelt termékké tehető - hatékony marketing kérdése pusztán...

hm

Előzmény: smith (2782)
smith Creative Commons License 2017.04.01 0 0 2782

Z.P.-nek sikerült a váci pontonos irományban nevéhez méltó mennyiségű ződséget összehányni. A fából gyalult árboc csak a legkevesebb...

1047 005-2 Creative Commons License 2017.03.30 0 0 2780

"MÁV-Start 470 004-es Taurusa"

 

 

Lassan 15 éve itt vannakaz ES-ek!!

 

 

"fölmatricázta"

 

 

Kis elefántéknál.!

 

 

 

 

"A MÁV 1047 004-7 pályaszámon vette állagba"

 

 

Valójában: 95 55 1047 004-5 pályaszámon!

alkotasu Creative Commons License 2017.03.30 0 0 2779

Kicsit részletesebben?

Előzmény: 1047 005-2 (2778)
1047 005-2 Creative Commons License 2017.03.30 0 0 2778

"De arra azért kíváncsi lennék, hogy kb. 10 éve, amikor nemhogy vasútfejlesztés nem volt,"

 

 

Ez így messze van valóságtól!

Előzmény: alkotasu (2777)
alkotasu Creative Commons License 2017.03.29 0 0 2777

Úgy látszik, hogy GSZL politikai indíttatású förmedvényei cikkei már nagyon gázosak voltak az IHO-nak (amit persze meg is értek), mert hál'Istennek újabban nem sok ilyet látok.

 

Most van egy újabb üdvöske, aki már többé-kevésbé rendszeresen ostorozza a különböző fejlesztéseket. Kétségtelen, hogy időnként van igazsága is, amikor egy frissen felújított létesítményen megjelenő hibákat észrevételezi, mert sajnos a kivitelezési kultúra hagy maga után kívánnivalót, de a mostani okoskodása a fejlesztésekről kissé sántára sikeredett.

Osztja az eszet, hogy mi miért nem jó. Persze könnyű a pálya széléről bekiabálni, mert kritizálni mindig könnyű. De arra azért kíváncsi lennék, hogy kb. 10 éve, amikor nemhogy vasútfejlesztés nem volt, hanem vasút megszüntetések voltak terítéken, akkor vajon miért nem verte a tamtamot, hogy kedves kormányzat, a pusztítás helyett nem kéne inkább fejleszteni a vasutakat? És akkor is lehetett volna mindenféle javaslatokkal előállni. Például a Nyugati-Kelenföld összekötéssel. Amivel persze ő is csak dobálózik, mivel neki sincs fogalma, hogy mennyibe kerülne, és honnan lenne rá pénz. Ugyanis ez az elképzelés ha megvalósulna, elvinne olyan összegeket, amik  más projektekhez kellenek. (És azért gondoljunk csak bele, hogy egy ilyen összekötés mennyibe kerülne a mindenféle biztonsági infrastruktúrával együtt. Nem véletlen, hogy az eddigi információk szerint Ferihegy alatt sem akarnak több km-es vasúti alagutat építeni, ami pedig a mai biztonsági helyzet miatt valószínűleg indokolt lenne.)

 

Ugyanakkor a helyi úthálózatok alakítását, hiányzó szakaszok pótlását hiányolja - mondván a nagy fejlesztések elszívják a pénzt ezektől. Na, akkor a vasútnál probléma a gigaberuházás hiánya (a Nyugati és Kelenföld között), a közútnál viszont az ellenkezője a baj. Értjük, ha van rajta sapka, akkor azért, ha nincs, akkor meg azért...

 

Azt hiszem, nem csak a Nyugati rendezése körül van koncepciótlanság, hanem a cikkíró ötletbörzéje körül is.

1047 005-2 Creative Commons License 2017.03.17 0 0 2776

Károly Szabolcs · Újságíró, szerkesztő at Indóház Online - Hivatalos oldal

 

 

Nem ártana ha utána nézne a 135-ös vonal villamosításának,meg a Desirok értelemszerű állomásításának a szerző.!

alkotasu Creative Commons License 2017.03.15 0 1 2775

Azért szánalomra méltóak egyes IHO-sok.

 

Ha valami történik, sírnak, mint a fürdős... hogy miért olyan. (Kaposvár állomásépület felújítása.)

Ha meg nem történik, akkor meg azért sírnak (Metrós kalitkás írás).

 

Szomorú lehet az élete az ilyen savanyújóskáknak, mindig megtalálják az okot a nyavalygásra... Nem irígylem őket. Szegények...

Rollende Landstrasse Creative Commons License 2017.03.14 0 0 2774

Az utángyártásnak szerintem nincs nagy valószínűsége, mert van alap elegendő.

 

Az utángyártás ellen szól az is, hogy az alvázon olyan dolgok is vannak, melyek  nem jutnának a szobrász eszébe. Fékhenger üresen, a fékszerelvények felfüggesztése, ráadásul erősen használt állapotban.

Előzmény: alkotasu (2772)
alkotasu Creative Commons License 2017.03.13 0 0 2773

Még egy közlekedési témájú honlapotól is el lehetne várni, hogy marhaságot azért már ne írjanak:

 

Képaláírás: "Nem tudjuk, hogy csak véletlen-e, hogy épp ennél az alpári vízzsáknál (pár éves a pálya...) kezdődik a szórás"

 

A képen pedig Budafok megálló 40-es vonali (Bp. - Pusztaszabolcs - Pécs) vágánya látszik. Az a "pár éves" pálya közel 30 esztendeje épült át.

Ilyenkor nem tudom eldönteni, hogy ennyire tájékozatlan a szöveg írója, vagy a hangulatkeltés a cél?

alkotasu Creative Commons License 2017.03.12 0 0 2772

Biztos összebeszéltetek... :-)))

 

Egyébként már én is kíváncsi lennék az eredetre, különösen amiatt, hogy a "szakértő" szerint kétséges az eredet. Ha megnézem a ferde merevítőket, valamint a szellőző rácsokat, akkor én pont egy régi, kb. 100 éves magyar kocsit látok meg benne, pl. egy XVB típusú kocsit. A raktérajtókat nyilván begyógyították - gondolom statikai, illetve egyszerűsítési okokból. A csapágyvillák valóban eltérnek a hazai típustól.

Ugyanakkor a kort és az akkori körülményeket ismerve szinte bármilyen eredetű G kocsiban vihették a szerencsétleneket.

Az utángyártásnak szerintem nincs nagy valószínűsége, mert van alap elegendő.

Előzmény: Tastam (2771)
Tastam Creative Commons License 2017.03.12 0 0 2771

 Talán a fogalmazásod miatt, de ketten is azt éreztük ki a soraidból, aminek hangot is adtunk.

Előzmény: alkotasu (2770)
alkotasu Creative Commons License 2017.03.11 0 0 2770

Pontosan így van.

 

Tastam, Bárdos Imre: hol írtam, hogy baj, ha másokat is érdekel a műalkotásnál felhasznált kocsik eredete? Pusztán feltettem 2 kérdést, illetve írtam egy véleményt.

Előzmény: kopaszsop (2769)
kopaszsop Creative Commons License 2017.03.11 0 1 2769

sztem olvtársnak az a problémája, hogy szerinte ez megint nem cikk, hanem egy összedobált betűhalmaz. és amit nem értett meg belőle egyértelműen, azt megkérdezte.

Előzmény: Bárdos Imre (2768)
Bárdos Imre Creative Commons License 2017.03.11 0 0 2768

Vannak szerintem, amkiket ennek ellenére érdekel a kocsik eredete. Azt nem értem csak, hogy ez miért olyan nagy baj?

Előzmény: alkotasu (2766)
Tastam Creative Commons License 2017.03.11 0 0 2767

 Ez a Te véleményed, de mért baj az, ha másokat érdekel, miből készült a műalkotás?

Előzmény: alkotasu (2766)
alkotasu Creative Commons License 2017.03.10 0 1 2766

Ismét sikerült egy hangulatkeltő ostoba cikket kreálni a közlekedési pletykaoldalnak:

 

"Az emlékműbe épített kocsik eredete kérdéses. Ránézésre olyan szabvány G kocsik, amelyekből több ezer közlekedett nemcsak a magyar, hanem a többi európai vasúthálózaton is. A művet készítő szobrász üzleti okokra hivatkozva nem kívánt portálunknak nyilatkozni a kocsik eredetéről, de szakértőnk szerint nem eredeti, történeti értékkel bíró, hanem – talán nem is Magyarországon – utángyártott torzókról lehet szó."

 

  1. Fogalmam sincs ki lehet a "szakértő", de kíváncsian várom az érveit, mire alapozza a külföldi eredetet.
  2. A holokausztot bemutató kocsi sem világháborús (korszakhű), de a kutyát sem érdekelte ez. Akkor most mi a baj?
  3. Ez egy szobor, ha úgy tetszik műalkotás. Azon lehet vitatkozni, hogy valakinek tetszik-e vagy nem, (bár ennek semmi értelme nem lenne, mert ízlések és pofonok különbözőek), de annak viszont semmi jelentősége nincs, hogy az alkotó milyen eredetű kocsit használ föl erre a célra. Akár bármilyen vasdarabokból is összehegeszthet egy ilyen formát, ha neki úgy tetszik.
kopaszsop Creative Commons License 2017.03.04 0 0 2765

valamint a legfőbb kérdésre nem ad választ:

Előzmény: 1047 005-2 (2764)
1047 005-2 Creative Commons License 2017.03.03 0 0 2764

A MÁV-nak nincsenek TRAXX-ai,a Startnak nincsenek Taurusai.Meg igénytelen is az írás.

alkotasu Creative Commons License 2017.02.24 0 0 2763

Én is gyakran megbánom, hogy benézek a portálra, mert vagy politikáról szól a cikkek egy része, vagy sületlenségeket írnak le. Az egyik cikkből idézek:

 

"Tételezzük fel, hogy ugrálnunk mindenképpen kell vagy így, vagy úgy, vonattal, gépkocsival, kerékpárral, gyalog, így tipikus nagyvárosba történő ugrálásnak tekinthető egy Vác-Budapest vonatút, város szívéből város szívébe, 34 kilométeres távolsággal. Csodálatosan zavarbaejtő helyzet, hogy ezt a távot mindenféle gyorsvonati felár megfizetése nélkül lehet megtenni a gyakorlatilag gyorsvonatként közlekedő zónázóval (wifivel, utastájékoztatással, klímával), ugyanígy a Berlinből, vagy Prágából érkező EC-kkel is, a díjtáblázatben szereplő 650 forintért, mely a kerekített 35 km-es jegy ára. A kísérleti nyúl aktív korban van, nincsen budapesti BKK-bérlete, teljesárú jegyet vásárol, a komfortra különösebben nem érzékeny, megelégszik a másodosztállyal és e távon kilométerenként 18,5 forintot, azaz 5,9 eurocentet fizet, állomástól állomásig 25 percet utazva. Ugyanezt a távot megteheti Volánbusz-járattal (a külvárosivá avanzsált budapesti érkezési helytől most tekintsünk el) 560 forintért, tehát mintegy tíz százalékkal olcsóbban, cserébe fél órával hosszabb menetidővel, alacsonyabb komfortfokozaton (csúcsidőben az ülőhely kérdéses, menetrendszerűség erősen függ a forgalmi viszonyoktól), vagy személygépkocsival, ahol átlagos hatliteres benzinfogyasztással számolva 2,1 liter benzinnel kell adóznunk a környezetvédelem oltárán, ahol az istenek 735 forintot fognak a kontónkra írni."

 

Nem tudom, hogy hol él a cikk szerzője, vagy ő ajándékba kapta az autóját, és a szervíz és egyéb költségeket is az amerikai nagynéni fizeti...?

Istenem! Bárcsak olyan munkáltatója lennék a cikkírónak, ahol neki sokat kéne kiküldetésbe mennie, és nekem csak a benzin költséget kellene a részére fizetnem. Ő meg vehetné saját pénzen az autóját, és fizethetné a javítási, biztosítási, mosási, és egyéb kültségeket...

 

[Csak zárójelben: ha 40 Ft/km-re becsülöm a személygépkocsi összes költségét, akkor nagyon olcsón számoltam, ez egy régi, jó alkatrészekkel rendszeresen karbantartott autóra igaz, aminek alacsony az amortizációja. (Ennél olcsóbban is ki lehet jönni, de akkor hagyjuk a járgányt lerohadni, és azzal számolhatunk, hogy az út szélén maradunk...)

De ha egy új autóval számolunk, akkor simán kijöhet 60-80 Ft/ km-re (természetesen az amortizációt is rászámolva, mert ugye az is van, csak sokan nem gondolnak rá). És ez nem irreális, mert egy lízingelés, autóbérlés 100-120 Ft/km nagyságrendű költséget jelent, ahol a bérbeadó a saját hasznát is ráteszi természetesen.]

Giesl-ejektor Creative Commons License 2017.02.23 0 0 2762

Üdv a klubban!

Előzmény: nazareth (2760)
alkotasu Creative Commons License 2017.02.23 0 0 2761

Megértelek...

Előzmény: nazareth (2760)
nazareth Creative Commons License 2017.02.23 0 0 2760

Nekem pont ma lett elegem a színvonalból. A szakmaiatlanságon túl igazából az aktuálpolitizálásuk verte ki a biztosítékot, így aztán töröltem a könyvjelzők közül az oldalt; sok év után az Indóházat sem veszem meg többet.

 

Ja, és ez a topik is kikerül a kedvencek közül...

Előzmény: smith (2759)
smith Creative Commons License 2017.02.22 0 0 2759

Én balga. Mindig azt hiszem, hogy innen már tényleg nincs lejjebb. A szaklap pedig újra és újra bebizonyítja, hogy de, igenis van.

http://iho.hu/hir/a-tiszacsegei-komp-ujra-biztonsagban-170217

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!