Keresés

Részletes keresés

hkv Creative Commons License 4 napja 0 0 2805

170 esztendővel ezelőtt a Magyar Középponti Vasúttársaság építette gróf Zichy Ferenc vezetésével 800 000 forint ráfordításával a Pest - Szolnok vasútvonalunkat, melyen 1847. szeptember 1. indult meg a forgalom. E jeles évforduló kapcsán emlék kiállítás nyílik június 23. 17 órás kezdettel a Zuglói Civil Házban. Ha kíváncsi vagy a vonal történelmére várunk szeretettel különleges megnyitónkon.

 

PanzerMk5 Creative Commons License 5 napja 0 0 2804

Mozdonyvezetői reagálás a http://iho.hu/hir/150-es-vonal-hogyan-lehetne-jol-csinalni-2-resz-170620 cikkre.

 

Igen valóban szeretünk Rákoson (is) váltani, főleg mint én is aki azon ritka fajba tartozik, hogy Pesten lakik. Nyilván Fényeslitke nem alternatíva számomra!

A menetvonalat a tulajdonos rendeli meg, nem a mv! Régebben én is próbálkoztam a 77-es vonallal, de este hazamennek a bakterok, így maradt a körvasút!

A vonal terhelési szakasza sem tehervonatbarát (10), ha ez mond valamit a bennfentes okostojásnak ! Az engedélyezett vonathossz sem 800 méter!

Nekem az lenne a fontos, hogy a Dunántúlról érkező konténervonatok körbejárás nélkül eljussanak a Terminálra!

ui.: Kelenföld is jó váltóhely!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

smith Creative Commons License 2017.06.18 0 0 2803

Tervezze újra a Dunát Ön! Nem árt, ha ért hozzá!

 

Írjon szakcikket Ön! Nem árt, ha ért hozzá!

 

(bocs, de nem linkelek, nem ér ez annyit...)

hkv Creative Commons License 2017.06.13 0 0 2802

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2017.06.05 0 0 2801

"Úgyhogy kérlek, hogy próbáld meg értelmezni azt, amit írtam."

Nézd már meg a nick pályafutását, aztán rájössz, hogy tőle értelmezést kérni elég sci-fi kategória :)

Előzmény: alkotasu (2800)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.04 0 0 2800

Akkor nagyon félreértelmeztél valamit. Ugyanis sehol nem írtam, hogy az EU zárta (záratta) be a cukorgyárakat. Azt írtam, hogy "De pl. a cukoriparunk lényegében megszűnt." Ez a csatlakozás következménye volt, függetlenül attól, hogy nem közvetlen előírás következtében.

Úgyhogy kérlek, hogy próbáld meg értelmezni azt, amit írtam.

Előzmény: kristoof (2799)
kristoof Creative Commons License 2017.06.04 -2 0 2799

Ott kezdődik a híradó, hogy a cukorgyárakat nem az EU zárta be, hanem mi.

Előzmény: alkotasu (2798)
alkotasu Creative Commons License 2017.06.04 0 0 2798

Konkrétabban: mi nem igaz abból amit írtam? Milyen szerződésnek mondtam ellent?

Előzmény: kristoof (2797)
kristoof Creative Commons License 2017.06.04 -6 1 2797

Attól függetlenül, hogy igazad van, azért te is tudsz nagy baromságokat írni mondjuk ez úgy ahogy van az:

 

És akkor még egy szót sem szóltam Zöldi Péter ostoba sorozatáról, ahol arról elmélkedik, hogy mi lett volna a hazai közlekedéssel Brüsszel nélkül. Ennyire egyoldalúan csak politikai célból lehet szemlélni valamit. Mert azt tudomásul kellene neki is vennie, hogy a tőlünk nyugatabbra levő országok nem emberi szeretetből, hanem kőkemény gazdasági és politikai érdekek mentén hozták létre az EU-t, amihez való csatlakozásunk (folyamata) nekik is piacot, olcsó munkaerőt, hulladéklerakót jelentett, sokkal jobb pénzért értékesíthették a levetett dolgaikat, stb. Nekik a kelet-európai országok csatlakozása igencsak megtérülő befektetés volt. Nekünk jutott a jóból is, rosszból is. Valóban, kaptunk közlekedésfejlesztésre x milliárdot, aminek persze ők is vastagon húzzák  hasznát, mert a Kelet-európán át húzódó korridorokon jutnak el az áruik Görögországba, Törökországba, Közel-keletre. De pl. a cukoriparunk lényegében megszűnt. Nem sorolom tovább, mert azt hiszem érthető. És amiket írtam, nem jelenti azt, hogy nincs jó oldala a csatlakozásnak. Csupán a cikk szerzőjének politikai indíttatású egyoldalúságára kívántam rávilágítani.

 

Nagyon nem ártana, ha olvasgatnál még az EU-ról, mert nem sok fogalmad van az egészről. Az összes EU szerződés fent van egyébként az EU honlapján érdemes olvasgatni.

Előzmény: alkotasu (2796)
alkotasu Creative Commons License 2017.05.31 -1 3 2796

A Mariana árok legmélyebb pontja is torony magasan van az IHO színvonalához képest. Már eddig is sikerült elérni, hogy alig olvasom el pár írásukat, de most a HÉV szerelvényekkel kapcsolatos cikkük kiverte a biztosítékot.

Az utolsó mondatnál olyannal fejezik be, hogy a motorkocsik cseréjét a "megállított brüsszeli" pénzekből fogják megoldani. Mi a francnak kell már ilyen cikkekbe is politikai agymosást beletenni?

 

És akkor még egy szót sem szóltam Zöldi Péter ostoba sorozatáról, ahol arról elmélkedik, hogy mi lett volna a hazai közlekedéssel Brüsszel nélkül. Ennyire egyoldalúan csak politikai célból lehet szemlélni valamit. Mert azt tudomásul kellene neki is vennie, hogy a tőlünk nyugatabbra levő országok nem emberi szeretetből, hanem kőkemény gazdasági és politikai érdekek mentén hozták létre az EU-t, amihez való csatlakozásunk (folyamata) nekik is piacot, olcsó munkaerőt, hulladéklerakót jelentett, sokkal jobb pénzért értékesíthették a levetett dolgaikat, stb. Nekik a kelet-európai országok csatlakozása igencsak megtérülő befektetés volt. Nekünk jutott a jóból is, rosszból is. Valóban, kaptunk közlekedésfejlesztésre x milliárdot, aminek persze ők is vastagon húzzák  hasznát, mert a Kelet-európán át húzódó korridorokon jutnak el az áruik Görögországba, Törökországba, Közel-keletre. De pl. a cukoriparunk lényegében megszűnt. Nem sorolom tovább, mert azt hiszem érthető. És amiket írtam, nem jelenti azt, hogy nincs jó oldala a csatlakozásnak. Csupán a cikk szerzőjének politikai indíttatású egyoldalúságára kívántam rávilágítani.

 

Sikerült eljuttatniuk az Indóház kiadó dolgaival is oda, amit egy banknak is sikerült. Az ominózus bankba a lábamat be nem teszem a legócskább és legbürokratikusabb feltételeik miatt, de a kiadó dolgaiból sem fogok venni még régi újságot sem. Pedig az újság messze jobb, mint ez a pletykaoldal.

BahnScorper Creative Commons License 2017.05.29 0 0 2795

http://iho.hu/hir/megszuntetik-az-ertelmetlen-kerekparos-tiltasokat-170529

 

Ez miért került a vasút rovatba?!

 

 

 

a másik:

 

http://iho.hu/hir/vegre-elengedi-a-start-a-bezek-kezet-170526

 

Az eszébe sem jut a cikkírónak, hogy mire a bűzmotok kifutnak, már nem feltétlenül a Start lesz a szolgáltató azokon a vonalakon, ahol jártak?!...

kristoof Creative Commons License 2017.04.27 -5 0 2794

Így már értem és egyet is értek veled. Egy közlekedési szakmai lap, legalábbis amennyire, lehet ne foglaljon állást politikai kérdésekben. Ettől függetlenül azt gondolom, hogy egy közlekedési lapban igenis helye van a közlekedéspolitikának, ugyanis ez, sajnos, hozzátartozik a szakmához, ha tetszik, ha nem. Igenis írni kell erről, persze csak is objektíven. Ezért továbbra is nehezményezem, hogy senki sehol nem említette meg, sajnos az IHO sem, hogy a Lázár János által felügyelt miniszterelnökségi hivatal ellenőrizte ezt a beruházást, hiszen ez a dolga, és áldást adott rá.

Előzmény: alkotasu (2793)
alkotasu Creative Commons License 2017.04.26 0 0 2793

Úgy látszik, nem sikerült megértened, miről írtam. Akkor megfogalmazom röviden és tömören:

egy közlekedési témájú pletykalaptól is politikai semlegességet várok el. Minden párttól függetlent.

A poltika tele van csirkefogókkal - nem csak itthon (lásd pl. most Franciaországot). Miért kell azt a tömény mocskot ráadásul nyíltan egyoldalúan  behozni egy ilyen portálra? Ha meg szeretik a dagonyát, legalább ne egyoldalúan tennék!

 

Nagyon egyetértek rm40 topiktárssal, hogy miért nem lehet az egész IHO-t olyan szinten tartani, mint a repülős rovatot?

Előzmény: kristoof (2792)
kristoof Creative Commons License 2017.04.26 -4 0 2792

Nagyon szépen levezetted, igaz, hogy az egész eszmefuttatásodnak nincs semmi értelme. Ugyanis te is és a cikkíró is elfelejti az egész sztori, apró, de nagyon lényeges momentumát! Ki is vezeti azt a miniszterelnökségi hivatalt, amelynek ellenőriznie és felügyelnie kellett volna ezt a beruházást? Na ugye.

Előzmény: alkotasu (2790)
rm40 Creative Commons License 2017.04.25 0 0 2791

Igen, a "cikkben" vagy öt-hat féle érvelési hibát sikerült elhelyezni. 

Az a szomorú, hogy a légiközlekedési cikkek megmutatják, hogy ezen az oldalon is lehet(ne) minőségi cikkeket írni.

Előzmény: alkotasu (2790)
alkotasu Creative Commons License 2017.04.25 -1 2 2790

Megjelent GSZL tollából egy újabb tematizált valami. (Cikknek nem nevezem, mert nem az, inkább egy választási kampányiromány.)

 

Sorra veszi a tram-train nyilatkozatokat (MÁV közlemény, Lázár nyilatkozat, Délmagyar közlemény, Stadler közlemény), csak egy cikk beemeléséről feledkezik meg, arról a hamis állításról, amit a délmagyar.hu közölt az elsők között, nevezetesen azt, hogy szerintük duplaannyiba kerülnek a járművek. Persze ez igazi hazugság volt, mert a Stadler a hírt hivatalosan cáfolta. Úgyis mondhatnám, hogy ez a kampányförmedvény olyan délmagyaros volt.

 

Aztán van egy újabb információ is:

http://www.origo.hu/itthon/20170425-nem-az-aremelkedes-dontheti-be-a-hodmezovasarhely-szeged-villamosvonalat.html

Persze ezt már nem teszik közzé az IHO-n.

Viszont, ha ez igaz, akkor talán nem járunk úgy, mint a 4-es metróval, amiből az akkori kormányzat, és fővárosi önkormányzat presztizskérdést csinált, és most derül ki, hogy a becsült adatok igencsak eltérnek a tényleges utasforgalmi adatoktól.

Azonban ez egyújabb kérdést felvet: milyen becsült adatokkal is pályázott a két város? Kik is vezetik azokat a városokat? Ugyan írja már le, kedves GSZL! És akkor már egyet is értünk, hogy csak az igazi bűnösök nem hibásak. Mindkét oldalon...

 

Hiányoltam viszont a közúti rovatból EZT a hírt. Ez is olyan délmagyaros megoldás volt.

 

Tastam Creative Commons License 2017.04.20 0 0 2789

 ...amit még a poroltóval is el lehet fújni...

Annál azért több volt, a mozdonyvezető három poroltót is elhasznált. Persze ez még így is messze van a kiégéstől.

Előzmény: alkotasu (2788)
alkotasu Creative Commons License 2017.04.20 0 0 2788

A cikk címe:

"Kiégett egy Búvár Ceglédbercel-Cserőn"

 

A szöveg:

"Az AWT tehervonatot húzó Búvár-párosának egyik tagja, a 753 704-es pályaszámú mozdony egyik vontatómotorja kapott lángra Ceglédbercel-Cserőn. A tüzet a mozdonyvezető a tűzoltók kiérkezése előtt poroltóval eloltotta."

 

Nem tudom, ki, hogy van vele, de nekem az, hogy kiég egy mozdony, az nem azt jelenti, hogy a vontatómotor kicsit füstöl, lángol, amit még a poroltóval is el lehet fújni...

alkotasu Creative Commons License 2017.04.15 0 0 2787

Na végre egy olyan írás, amihez hasonlókból kellene állnia a portálnak a sok idióta politikai indíttatású baromság helyett:

 

http://iho.hu/hir/nem-tudhatom-170412

 

Ezúton köszönöm Istvánfi Péternek a cikket! Külön köszönet, hogy a verset is beidézte, mert ez nekem is a kedvenc költeményem, jó volt ismét elolvasni!

alkotasu Creative Commons License 2017.04.11 0 0 2786

Én már nem csinálok egy ilyen politikai portálnak reklámot azzal, hogy a linket idetegyem. Minél kevesebbet kattingtassanak ott. Csak beidézem a szöveget, oszt' elég az is. Esetleg csinálok egy printscreent az ominózus részről.

Előzmény: BahnScorper (2785)
BahnScorper Creative Commons License 2017.04.11 0 0 2785

http://iho.hu/hir/nyert-a-37-es-170408

 

A cikk önmagában tetszik, de...

 

A 37-es sűrű teherforgalma egyértelműen a marcali IKR Agrár üzemének köszönhető, ahova heti rendszerességgel érkezik műtrágyás szerelvény Szlovákiából (Szob–Ferencváros–Dombóvár–Somogyszob útirányon át). A gabonás vagonokba rakódott ömlesztett árut a szlovákiai PetrolSped cég hazai képviselője, a MÁV ZRt. szállítja Marcaliba.

 

Egyen a tisztelt szerző olyan kenyeret, vagy igyon olyan sört, aminek a gabonáját olyan teherkocsiban szállították, amiben műtrágyát is!

 

A kétféle árut valóban azonos műszaki kialakítású (felül tölthető, alul üríthető) járművekben szállítják, de a kettőt nem keverik - ahogy a melaszos tartálykocsiban sem szállítanak gázolajat vagy nátronlúgot, hiába tartály-tartály...

hkv Creative Commons License 2017.04.03 0 0 2784

hmsoft Creative Commons License 2017.04.03 0 0 2783

A fából gyalult árboc csak a legkevesebb...

Szerintem megfelelő szárítási-préselési-ragasztási technológiával, gyalult tökből lehet árbocot csinálni. A tök növény, a fa szintén növény. Ennek megfelelően, a fából gyalult árboc elérhető, közkedvelt termékké tehető - hatékony marketing kérdése pusztán...

hm

Előzmény: smith (2782)
smith Creative Commons License 2017.04.01 0 0 2782

Z.P.-nek sikerült a váci pontonos irományban nevéhez méltó mennyiségű ződséget összehányni. A fából gyalult árboc csak a legkevesebb...

1047 005-2 Creative Commons License 2017.03.30 0 0 2780

"MÁV-Start 470 004-es Taurusa"

 

 

Lassan 15 éve itt vannakaz ES-ek!!

 

 

"fölmatricázta"

 

 

Kis elefántéknál.!

 

 

 

 

"A MÁV 1047 004-7 pályaszámon vette állagba"

 

 

Valójában: 95 55 1047 004-5 pályaszámon!

alkotasu Creative Commons License 2017.03.30 0 0 2779

Kicsit részletesebben?

Előzmény: 1047 005-2 (2778)
1047 005-2 Creative Commons License 2017.03.30 0 0 2778

"De arra azért kíváncsi lennék, hogy kb. 10 éve, amikor nemhogy vasútfejlesztés nem volt,"

 

 

Ez így messze van valóságtól!

Előzmény: alkotasu (2777)
alkotasu Creative Commons License 2017.03.29 0 0 2777

Úgy látszik, hogy GSZL politikai indíttatású förmedvényei cikkei már nagyon gázosak voltak az IHO-nak (amit persze meg is értek), mert hál'Istennek újabban nem sok ilyet látok.

 

Most van egy újabb üdvöske, aki már többé-kevésbé rendszeresen ostorozza a különböző fejlesztéseket. Kétségtelen, hogy időnként van igazsága is, amikor egy frissen felújított létesítményen megjelenő hibákat észrevételezi, mert sajnos a kivitelezési kultúra hagy maga után kívánnivalót, de a mostani okoskodása a fejlesztésekről kissé sántára sikeredett.

Osztja az eszet, hogy mi miért nem jó. Persze könnyű a pálya széléről bekiabálni, mert kritizálni mindig könnyű. De arra azért kíváncsi lennék, hogy kb. 10 éve, amikor nemhogy vasútfejlesztés nem volt, hanem vasút megszüntetések voltak terítéken, akkor vajon miért nem verte a tamtamot, hogy kedves kormányzat, a pusztítás helyett nem kéne inkább fejleszteni a vasutakat? És akkor is lehetett volna mindenféle javaslatokkal előállni. Például a Nyugati-Kelenföld összekötéssel. Amivel persze ő is csak dobálózik, mivel neki sincs fogalma, hogy mennyibe kerülne, és honnan lenne rá pénz. Ugyanis ez az elképzelés ha megvalósulna, elvinne olyan összegeket, amik  más projektekhez kellenek. (És azért gondoljunk csak bele, hogy egy ilyen összekötés mennyibe kerülne a mindenféle biztonsági infrastruktúrával együtt. Nem véletlen, hogy az eddigi információk szerint Ferihegy alatt sem akarnak több km-es vasúti alagutat építeni, ami pedig a mai biztonsági helyzet miatt valószínűleg indokolt lenne.)

 

Ugyanakkor a helyi úthálózatok alakítását, hiányzó szakaszok pótlását hiányolja - mondván a nagy fejlesztések elszívják a pénzt ezektől. Na, akkor a vasútnál probléma a gigaberuházás hiánya (a Nyugati és Kelenföld között), a közútnál viszont az ellenkezője a baj. Értjük, ha van rajta sapka, akkor azért, ha nincs, akkor meg azért...

 

Azt hiszem, nem csak a Nyugati rendezése körül van koncepciótlanság, hanem a cikkíró ötletbörzéje körül is.

1047 005-2 Creative Commons License 2017.03.17 0 0 2776

Károly Szabolcs · Újságíró, szerkesztő at Indóház Online - Hivatalos oldal

 

 

Nem ártana ha utána nézne a 135-ös vonal villamosításának,meg a Desirok értelemszerű állomásításának a szerző.!

alkotasu Creative Commons License 2017.03.15 0 1 2775

Azért szánalomra méltóak egyes IHO-sok.

 

Ha valami történik, sírnak, mint a fürdős... hogy miért olyan. (Kaposvár állomásépület felújítása.)

Ha meg nem történik, akkor meg azért sírnak (Metrós kalitkás írás).

 

Szomorú lehet az élete az ilyen savanyújóskáknak, mindig megtalálják az okot a nyavalygásra... Nem irígylem őket. Szegények...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!