Keresés

Részletes keresés

BahnScorper Creative Commons License 2 napja 0 0 2736

http://iho.hu/hir/niiincs-kocsiii-161207

 

"A magatartás nem szokatlan, és nem is hungarikum, Szlovákiában Pozsony környékén lehet találkozni belföldön használt fekvőhelyes kocsikkal."

 

Igen - csinálták pár éve még a csehek és egy-két évadon át az osztrákok is (utóbbiak azonban csak éjszakai vonatban ülőként) - de egyfelől a szlovákoknak mindig is volt belföldi éjszakai vonatjuk, másrészt azokat a fekvőket már évek óta csak nappal használják...

BahnScorper Creative Commons License 2016.11.25 0 0 2735

http://iho.hu/hir/tovabb-folytatodik-a-gyermekvasut-rekonstrukcioja-161125

 

...majd 2015 kora őszén, telén a téli, zárt utasterű kocsik következtek, amelyek a Keleti fűtőházban kaptak teljes körű felújítást.

 

Igen, a nyolc kocsiból kettő. Most is csak annyit vittek el...

nazareth Creative Commons License 2016.11.22 0 0 2734

az egyébként közlekedési hírről az IHO mélyen halllgatott

 

Szerintem meg fogja ezt is írni G. Sz. L. kartárs, csak előbb befejezi a "négyes"-cikkéhez a frissítést, miszerint elképzelhető, hogy mégis van annak matematikai valószínűsége, hogy a kormány nem azért változtat a titkosítási törvényen, hogy újabb 1500km kisvasutat építsen... :)

Előzmény: alkotasu (2733)
alkotasu Creative Commons License 2016.11.21 -1 2 2733

"Alvó vezető okozta a londoni villamosbalesetet

 

IHO

 

2016.11.21 11:33

 A hét halálos áldozatot követelő baleset oka egyértelműen emberi hiba volt.

 

A megengedett pályasebességnél gyorsabb haladás okozta a november 9-ei siklást – ez már az előzetes vizsgálatokból kiderült. A Blikk azonban hozzájutott egy videóhoz, amelyen egy, ugyanazon a vonalon munka közben alvó járművezetőt láthatunk. A riport alapján a szerelvény épp 64 kilométer per órás sebességgel haladt. A vezető kilétére nem derült fény, a hírek szerint azonban elbocsátották. A felvétel nem messze a baleset helyszínétől készült."

 

 

 

 

A fenti szöveg a hír.

Tehát - ha jól értem: kijelenthető, hogy alvó vezető okozta a balesetet, mert ugyanazon a vonalon láttak egy másik villamosvezetőt, aki elaludt. Értem.

 

Akkor ezek szerint mondjuk Szegeden is ki lehet jelenteni, hogy a helyi képviselő ittasan okozta a balesetet, mert ugyanazon a villamosvonalon egy másik alkalommal egy alkoholos befolyásoltság alatt vezető autós nekiment egy villamosnak?http://www.origo.hu/itthon/20161121-eltussoltak-a-szegedi-mszp-s-alpolgarmester-balesetet.html

(És akkor most tekintsünk el attól, hogy az egyébként közlekedési hírről az IHO mélyen halllgatott [vajon miért is?], valamint attól is, hogy a körülmények elég érdekesek.)

1047 005-2 Creative Commons License 2016.11.20 0 0 2732

"az ÖBB"

 

 

Nem az ÖBB,hanem az új tulajdonos.

 

 

"szétvágatja tizenhat 1014-es sorozatú mozdonyát "

 

 

Ez fikció,illene is jelezni,más szándéka van egyelőre a vevőnek.

 

 

 

alkotasu Creative Commons License 2016.11.19 0 0 2731

"Kelenföld kocsiszín kiágazó váltójánál lépett a sínek mellé egy Ganz csuklós."

 

Ez a lead így nagyon gáz.

A gond az, hogy amit írtak, az így nem igaz. Még egy közlekedési témájú pletykalapnak is meg kéne tudni különböztetnie a visszafogó váltóit a kocsiszín kiágazó váltójával... Ugyanis a két forgalmi vágányt összekötő váltónál történt a siklás...

BahnScorper Creative Commons License 2016.11.16 0 0 2730

http://iho.hu/hir/maganvasuti-gabonavonat-jart-tamasiban-161115

 

"A CRS jelenleg két Kocúrral dolgozik, nemrég pedig az Angliából importált Class 47-es Falconnal is sikeres próbafutást végeztek az 1-es vonalon. Ezt a gépet különvonatok élén láthatjuk majd a jövőben, míg a Kocúroknak a kisebb-nagyobb tehervonatok továbbítása jut."

 

Túlzásba nem fogják vinni azt a különvonatozást az angol géppel, mert nem tudja energiaellátni a kocsikat...

1047 005-2 Creative Commons License 2016.11.10 0 0 2729

"Sajnos nem teljesen. A helyrehozataluk és a fenntartásuk bele kerülne min. 30 Sziliébe... Kis sorozat,"

 

 

1014 kontra V43-3xxx 1:1

 

 

"közel 10 éve állnak, talán tíz üzemképes gépet össze lehetne kalapálni belőlük - a megvásárláson felül százmilliókért... "

 

 

Az összekalapáláshoz nem kell annyi.

 

 

 

"Nem beszélve arról, hogy a típusismeret is soktízmillió,"

 

 

Pont ugyanannyiba kerül,mint bármely más sorozaté.

 

 

 

1047 005-2 Creative Commons License 2016.11.10 0 1 2728

A lényeg az (nagyon finoma fogalmazva),hogy múlt időben,tényként próbált közölni valamit az író,ami még meg sem történt.

Előzmény: Zolcsi67 (2727)
Zolcsi67 Creative Commons License 2016.11.09 0 0 2727

UTÁN, és ez a lényeg.

Előzmény: 1047 005-2 (2726)
1047 005-2 Creative Commons License 2016.11.09 0 1 2726

A Királyné halála 2016.11.8 11:15

 

"Hosszú vonat robogott keresztül az országon Hegyeshalomtól Lőkösházáig,"

 

 

Annyira robogott,Lőkösházáig,hogy ezen írás megjelenése után több,mint 6 órával is Cegléden vártak az indulásra.

alkotasu Creative Commons License 2016.11.06 0 2 2725

"„a HÉV, a metrók, a MÁV, a GYSEV és a kisvasutak helyzetéről sokkal nehezebb lesz adatokat szerezni. Nem biztos például, hogy ezentúl tudni fogjuk, hogy a felújítási, karbantartási munkák mennyibe kerülnek, mert nem biztos, hogy tudni fogjuk, hogy pontosan mit kellett megépíteni.”"

 

Arra azért kíváncsi lennék, hogy a törvény mely részére alapozza ezt a szöveg szerzője. Mert én elolvastam a vasútra vonatkozó rész is, az indoklást is, de semmiféle olyan szakaszt nem találtam, ami ezt a vélekedést alátámasztaná.

Ja, csak a 444 politikai hisztijét sikerült átvenni... Értem...

 

 

 

Arra azért jó lenne, ha választ adna a cikkíró: tényleg fontos minden adatot tudni mindenkinek, pl. a tervezett Liszt Ferenc Repülőtér vasúti kapcsolatáról? Tényleg nem rejt biztonsági kockázatot az, ha minden adat nyilvános? Nem volt elég repülőtéri merénylet eddig? Kell még egy olyan is, ahol mindkét közlekedési ág is érintett? Amikor az USA 2001. szeptember 11 után biztonsági intézkedéseket vezetett be, azok is fölöslegesek voltak? Ja, biztos, mert "nem koszosak, nem szemetelnek, és egyébként sincs velük semmi baj".

Föl kéne már ébredni, hogy a mai világ nem azonos a 20-25-30 évvel ezelőttivel. Nem lett jobb, ez tény. De a változásnak következményei is vannak. Sajnos.

Előzmény: alkotasu (2724)
alkotasu Creative Commons License 2016.11.06 -1 2 2724

"De ha visszatértünk a földre, akkor mondjuk ki nyugodtan: újabb „nagy törvénnyel módosítanak korábbi „kicsi” törvényeket, nem elsősorban az átláthatóság érdekében."

 

Kedves Garai-Szakács László!

 

Teljesen egyetértünk abban, hogy a salátatörvények a törvényhozás szégyenei. Bármelyik többségű országgyűlés is követi el. Egy baj van csupán... Ezzel a  megjegyzéssel legalább 10 évvel el tetszett maradni. Ugyanis ez a törvényalkotási módszer a korábbi éra alatt is divat volt. Ugye akkor sem elsősorban az átláthatóság érdekében tette ezt az akkori parlament? Vagy az más volt? Vajon akkoriban a Délmagyarnál is írt volna ilyen hangvételű cikket?

 

 

"csak a demokrácia szépségeire világítottunk rá a fönti megjegyzéssel"

 

Ja, meg a demokrácia szépségeit emlegetni... Hahaha! Nem kéne abbahagyni a politikai felhangokat, és csupán a tényeknél maradni? Mert az egyik kutya, a másik eb. És az egyik oldal nyilvánvaló támogatásával egy pletyka közlekedési célú  portálon nem lesz jobb az ország helyzete.

alkotasu Creative Commons License 2016.11.05 0 0 2723

KI

 

"Az egy másik kérdés, hogy szerintem sem bezárni kellene egy rakás mellékvonalat, hanem a síneket felszedni, az állomások építési anyagait elbontani, felhasználni máshol és a töltéseket eldózerólni. Sok termőföld kerülhetne jó helyre. Tipikus ilyen vonal a 113-as Mátészalka-Zajta között."

 

Ha ezeknek a költségeit összeadod (környezeti kármentesítéssel együtt), levonod belőle a használható anyagok, eladható terműföld értékét, akkor azt fogod tapasztalni, hogy sokkal több lenne a kiadás, mint a bevétel. Ezért van az, hogy csak megszüntetik a forgalmat, de bontási engedélyt nem kérnek, mert akkor mindezeket el kéne végezni. (Megjegyzem a bontás során sok használhatatlan anyag is keletkezik, amit el kell szállítani.)

 

BE

Előzmény: kristoof (2722)
kristoof Creative Commons License 2016.11.05 -3 0 2722

"Mondjuk en azota nem vettem mikor meg anno helyeselte a magazin a vonalbezarasokat."

 

Mondjuk az volt az utolsó egészséges vitára alkalmas cikk az Indóházban, aztán sajnos visszakoztak. Én azóta nem veszem az újságot.

 

Az egy másik kérdés, hogy szerintem sem bezárni kellene egy rakás mellékvonalat, hanem a síneket felszedni, az állomások építési anyagait elbontani, felhasználni máshol és a töltéseket eldózerólni. Sok termőföld kerülhetne jó helyre. Tipikus ilyen vonal a 113-as Mátészalka-Zajta között.

Előzmény: Csa80 (2720)
alkotasu Creative Commons License 2016.11.03 0 0 2721

Arra azért kíváncsi lennék, hogy ezen írás szerzője azonos-e azzal, aki korábban mozdonyralépési engedélyt kapott pár cikk megírásához. Mert ha igen, akkor szerintem a MÁV-tól nem fog kapni többet ilyen bumácskát...

 

"Legfeljebb elnézést kérünk..."

Ááááá... Ilyet nem követnek el. Véletlenül sem.

 

Abban igazad van, hogy egy jó cikket is lehetett volna csinálni a két érvrendszer összehasonlításáról, de ilyet a vasúti fül alatt nem igen fogunk látni. Ehhez szakértő is kellene. Olyan pedig az IHO-nál nincs.

[Érdekes módon (néha, ha benézek) a repülősben egész jó elemzések szoktak megjelenni, pl. légibalesetek kapcsán. Gondlom oda még ír 1-2 szakember.]

Előzmény: nazareth (2718)
Csa80 Creative Commons License 2016.11.02 0 1 2720

Azert az valahol "pikans" ha egy vezetonek vallo kozlekedesi portal valotlansagokkal bukik meg a MAVal kapcsolatban. Azt gondolnam, hogy ha valakinek akkor nekik kene pont jo kapcsolatot apolni a ceggel. Raadasul ugye azert csak az Indohazbol nottek ki. Mondjuk en azota nem vettem mikor meg anno helyeselte a magazin a vonalbezarasokat.

Előzmény: alkotasu (2717)
kopaszsop Creative Commons License 2016.11.02 0 0 2719

És a korábbi cikk is szerző nélküli...

 

azóta is? nem mondod... :O ;)

Előzmény: alkotasu (2717)
nazareth Creative Commons License 2016.11.02 0 0 2718

mire is alapozta a hírt a portál korábban?

 

Jelenleg az IHO-nak elég egyszerű receptje van. Hallanak ezt-azt, akár pro, vagy kontra. Felmérik, hogy melyik hírnek nagyobb a hőzöngés-faktora. Megírják, lehetőleg minél vitriolosabban, egy-két cinikus ("mi megmondtuk") hangnemben, lehetőleg némi aktuálpolitikát is sugallva. Erre harap a sok FB-lovag, és önjáróvá teszi a vaklármát.

 

Jelen esetben a mindenféle mendemondákra alapozva a "hülye MÁV direkt nem cseréli le a Bz-ket korszerűbbre, mer' az jó lenne az utasoknak" cikk helyett szemrebbenés nélkül írtak volna egy "hülye MÁV a vacak Bz-ket elavult Jenbacherekre cseréli, majd az adófizetők pénzéből üzemeltetnek egy újabb kissorozatot"-cikket, ha úgy ítélik meg, hogy azzal nagyobb hőzöngést tudtak volna kiváltani.

 

Pro és kontra van mindkét döntés mellett bőven (mennyivel magasabb a Jenbacher komfortfokozata; mennyivel fogyaszt többet; mennyire sürgető az elmaradt főjavításuk; hogyan kellene állomásítani, merre lehetne használni egy újabb kissorozatot), akár egy korrekt cikket is össze lehetett volna dobni a témából, ami objektíven elemzi a helyzetet - annál is inkább, mert még döntés sincs az ügyben.

 

Azonban ennél sokkal egyszerűbb valakit megint lehülyézni. Legfeljebb elnézést kérünk... (amit a MÁV végre ki is kért magának.)

Előzmény: alkotasu (2717)
alkotasu Creative Commons License 2016.11.02 0 0 2717

"Korábban Eladás előtt a GYSEV-flotta egy része: lecsap-e a készletre a nagy testvér? címmel arról írtunk, hogy a MÁV-Start elutasító választ adott a GYSEV ajánlatára, miután utóbbi felajánlotta megvételre eszközeit. A helyzet ezzel szemben az, hogy az ügy nincs lezárva."

 

Akkor tessék mondani: mire is alapozta a hírt a portál korábban? Arra, hogy Jancsi bácsi azt mondta? Magyarul: az oldal nem közlekedési témájú portál, hanem közlekedési témájú pletykahonlap.

 

De sehol egy elnézést kérés, hogy "pardon, hülyeséget írtunk"... És a korábbi cikk is szerző nélküli...

BahnScorper Creative Commons License 2016.10.26 0 0 2716

http://iho.hu/hir/motorkocsikat-vasarol-a-wlb-161025

 

Látom tovább ápolják a nagy nyelvújító, Leiter Jakab szellemét... könnyűvasúti vonat meg pláne szerelvény... hogy lenne szerelvény egy csuklós HÉV-motorkocsi, amit még motorvonatnak sem lehet tekinteni, mert egy pályaszám alatt fut...

kopaszsop Creative Commons License 2016.10.20 0 2 2715

a V43-as gépek egy része kétáramneművé lett átalakítva

 

alkotasu Creative Commons License 2016.10.12 -1 1 2714

Újabb bullshit az IHÓ-tól:

 

"A Bartók Béla úti infrastruktúra felújítását – különös tekintettel a megállók korszerűsítésére – augusztus végi határidővel ígérte a BKK, a villamosok el is indultak rendben, ám a megállókban még csatatér várta az utasokat.  ...    Kérdés csak az, hogy az eredetileg augusztus 28-ára kitűzött határidőhöz képest mikor lesz végre kész minden?"

 

Kapitális baromság amit írtak. Augusztus 28-ra csak a villamosforgalom megindulását ígérték, ami teljesült is. Mind a Bartók B. út, mind a Fehérvári út érintett szakasza jelenleg is munkaterületnek minősül jogilag. A "csatatér" is orbitális hülyeség. A villamosközlekedés beindításához szükséges készültség megvolt, ezt szakemberek (nem IHÓ_s firkászok!!!) megállapították, a peronoknak pedig a szerződésas határidőre kell elkészülniük.

 

Hogy mi a szerződéses határidő? Na, kedves IHO, tessenek megkeresni, ha ennyire okosak, mert nyilvános adat! És nem a hangulatot kell gerjeszteni alaptalanul!

 

Komolyan mondom, az ilyen cikkek szégyent hoznak a portálra, és azokra az újságírókra, cikkszerzőkre, akik egyébként távol tartanák magukat a politikától, az alaptalan és ostoba hangulatkeltéstől.

Mert a hal a fejétől szokott büdösödni, mint tudjuk...

1047 005-2 Creative Commons License 2016.10.12 0 0 2713

"Az elektronikus jegyvásárlás tesztüzemét 2016 decemberére, a teljes üzembe helyezést 2016 januárjára ígérik."

 

 

Ilyet nem olvasni a cégcsoport hírében!Biztos az MTI a ludas.

siófoki35 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 2712

Elküldtem, lehet hogy kétszer is elment! Köszi!

Előzmény: Zolcsi67 (2710)
BahnScorper Creative Commons License 2016.10.07 0 0 2711

"- Csoki, ne beszélj spanyolul!

- Miért?!

- Mert nem tudsz!"

 

De úgy látom, angolul sem, és a valósághoz sincs köze egyeseknek...

 

http://iho.hu/hir/bemutatta-kozos-ejszakai-jarat-strukturajat-az-obb-es-a-db-161007

 

Eleve közös struktúra nem nagyon van, a DB kivonul - és még néhány vonalra berak ICE-ket meg IC-ket, de ezt már korábban is csinálta - az ÖBB pedig a helyére áll.

 

 

Nem tudom, mennyire nevezhető éjszakai vonatnak egy két órás menettartamú München-Ulm vagy egy négy órás Frankfurt-Amszterdam. Utóbbi talán még lehet ráhordó járat a düsselforfi éjszakaira, az előbbi viszont valószínűleg olyan lesz, mint a Prága-Lipcse, hogy egy most még meglévő CNL-t pótolnak vele a késő esti/hajnali időfekvésben.

 

A nappali vonatok kényelmes üléseivel meg utazzon éjszaka az, aki megint szolgai módon lefordít egy cikket, ahelyett hogy saját kútfőből írna a témáról...

 

 

De a vége a legszebb:

 

"Az Osztrák Szövetségi Vasútnak decembertől így már Németországba, Ausztriába, Svájcba és Olaszországba is lesznek közvetlen éjszakai járatai."

 

Eddig is ebben a négy országban jártak az ÖBB éjszakai vonatai, ahogy az angol eredetiben is van:

 

"ÖBB now has night connections between Germany, Austria, Switzerland, Italy, and Germany."

Előzmény: BahnScorper (2708)
Zolcsi67 Creative Commons License 2016.10.05 0 0 2710

iho kukac indohaz pont hu címre légyszi, és kitesszük!

 

Köszönöm

Előzmény: siófoki35 (2709)
siófoki35 Creative Commons License 2016.10.04 0 0 2709

Vasúttörténeti kiállításról ha küldök anyagot (plakát, meghívó) kiteszitek? Hova küldjem?

Köszönöm!

BahnScorper Creative Commons License 2016.10.04 0 0 2708

http://iho.hu/hir/isten-veled-citynightline-160930

 

"a Deutsche Bahn nem közlekedteti tovább az éjszakai járatokon a háló- és fekvőhelyes kocsikat"

 

Eleve nem is lesznek valódi éjszakai járataik, az éjszaka közlekedő IC és ICE más állat...

 

 

"Egyedüli hálós EuroNight már csak a Metropol marad majd"

 

Hol?! Ha Németországban, akkor ez nem igaz, egyrészt ott lesznek az ÖBB vonatjai, másrészt a Moszkva-Párizs járat. Ha Csehországban, akkor szintén nem, mert oda is járnak orosz vonatok, meg a Bohemia és a Slovakia is már EuroNight.

 

 

Megszűnik tehát a valamikori koppenhágai, amsterdami, kölni, sőt a zürichi közvetlen viszonylat is

 

Ha "valamikori", akkor már megszűnt... Amszterdam és Koppenhága már 2014-ben.

 

 

Hozzá kell tenni, Ausztriában állami támogatásban részesül az éjszakai vonatközlekedés is.

 

Kacsa, a legtöbb távolsági vonatot nem támogatják, az autószállításból élnek jól.

 

 

A tervek szerint négy százalékkal nő majd a hálókocsis járatok száma, ami a belföldi járatokon kívül a nemzetközi járatokat is érinti majd.

 

Négy százalék... mintha valami kormánypropagandát hallanék. :-P Ausztriában a belföldi kínálat nem változik, a nemzetközi pedig csak átalakul, erről majd lejjebb...

 

 

Az eddig kiszivárgott információk szerint az ÖBB átvenné a DB Autozug által faképnél hagyott járatok egy részét, mégpedig a (...) Hamburg/Berlin–Basel  viszonylatot is

 

Ez mégpedig úgy lesz, hogy a Hamburg-Basel-Zürich, megy a kukába, és a Berlin-Basel-Zürich járatot hosszabbítják meg Hamburgba.

 

 

semmit nem tudni a dél felé tartó éjjeli járatok sorsáról sem – a München–Velence–Róma/Milánó viszonylatokról

 

Pedig arról is szivárgott ki, hogy azokat is viszi az ÖBB. Jelenleg ilyen viszonylat nincs, Róma és Milano a Brenneren át érhető el Münchenből, jövőre fognak azok is Velencén án menni, de ez csak egy hajnali megállás lesz Mestre-ben.

alkotasu Creative Commons License 2016.10.01 0 0 2707

Két, a 3-as metró pótlásáról szóló cikkben két, egymásnak ellentmondó állítás van.

 

2016. IX. 22. :

"A műszaki feltételek nem túl szigorúak, a közbeszerzés megjelenésétől visszafelé számított három éven belül mindösszesen legalább tíz eladott és/vagy lízingben értékesített járművet ír elő a gyártónak, de így is valószínűsíthető, hogy hazai gyártó nem nagyon rúg majd labdába."

 

2016. IX. 26. :

"A Volánbusz – és vele a MABI – esélyei a portál szerint a közbeszerzési vizsgálat után javulhatnak."

 

Jó lenne, ha az IHO-nál legalább ennyire értenének az újságíráshoz...

Valamiért erről a történetről a hal jutott az eszembe... Vajon miért?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!