Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

kristoof 5 napja Creative Commons License 2437
Szerintem mindketten tudjuk, hogy miért romlott le ennyire az egyébként sem magas színvonal. Tehát megértő vagyok, de mégis érthetetlen, hogy gyakorlatilag teljesen megszűnt tényező lenni az iho a hazai újságok között. (Korábban komoly lapok is hivatkoztak az ihóra...)

Lényeg a lényeg, azért fenntartani egy lapot, hogy sajtó- és MTI híreket osszon meg elég nagy luxus. :(
Előzmény: Lovrin (2436)
Lovrin 6 napja Creative Commons License 2436

Akármilyen normális portálon alapszabály lenne hogy a marketing anyagokat a cikkektől jól látható módon megkülönböztetik, például egy (x) jelöléssel.

Az ihónál láthatóan nincs igény erre. Meg úgy alapjában véve újságírásra sincs igény. Már rég letettek róla, hogy komoly portálnak próbáljanak látszani.

Előzmény: kristoof (2435)
kristoof 2014.11.20 Creative Commons License 2435

Nagy örömre szolgált, hogy hosszú idő után, hogy hirtelen megláttam egy frissnek tűnő buszos cikket az ihón! (Nagyon ritkán járok arra, hiszen a repülésen kívül semmilyen újdonság sincs az oldalon.) Az illusztrációnak szánt svéd Scania Citywide is sokat mondó volt. Aztán megnyitottam a cikket és mit látok? Egy majdnem két hónappal ezelőtti Scania sajtóhírt magyarul... szomorú, nagyon szomorú! :-(

kihúzóvágány 2014.11.17 Creative Commons License 2434

Milyen üzemhelyzet, amelyben ott a vonat, és a sorompó mégsem mutat tilosat?

Előzmény: Sir Gombóc (2433)
Sir Gombóc 2014.11.17 Creative Commons License 2433

Ott és akkor nagy eséllyel az a sorompó azt csinálta, amit kellett neki abban az üzemhelyzetben.

Előzmény: kihúzóvágány (2425)
Bárdos Imre 2014.11.17 Creative Commons License 2432

A KRESZ már évek óta nem azt írja.

Előzmény: kihúzóvágány (2428)
kihúzóvágány 2014.11.17 Creative Commons License 2431

Nem az én elméletem, a hívatalos megfogalmazás.

Továbbra is azt mondom, a vörös jelzésre hivatkozás azért sántít, mert a két egyértelmű, arra felhatalmazott személy közreműködésével megvalósuló esetet leírtam- ezek láthatóak; hogy megállás és bizonyos idő eltelte után megfelelő feltételek fennállása esetén, csak a szakembereknek rendelkezésére álló belső utasítás alapján tovább lehet menni, az nem látható kivülről, de nem is tartozik külső személyre.

Előzmény: 1047 005-2 (2430)
1047 005-2 2014.11.17 Creative Commons License 2430

"A vörös fényjelzőre hívatkozásod azért sántít, mert ott van vagy hívójelzés, vagy kézi jelzésadás."

 

 

Ez annyira stimmel,mint a fehér=/=működőképes elméleted.

Előzmény: kihúzóvágány (2428)
j.r.c. 2014.11.17 Creative Commons License 2429

A vörös fényjelzőre hívatkozásod azért sántít, mert ott van vagy hívójelzés, vagy kézi jelzésadás. 

 

Vagy nincs. 

Előzmény: kihúzóvágány (2428)
kihúzóvágány 2014.11.17 Creative Commons License 2428

Pontosan ezaz: A KRESZ azt írja, hogy a fehér fény a fénysorompó berendezés működőképességét jelenti.

Az ábrázolt esetben : ott a vonat, tehát tilosat kellene jelezzen, ha működőképes.

Ha sötét, nem működőképes.

Ez eddig egyértelmű.

Ha fehér fény van, amikor tilos kellene, akkor hamis: és ez kinek a felelőssége?

 

A vörös fényjelzőre hívatkozásod azért sántít, mert ott van vagy hívójelzés, vagy kézi jelzésadás.

Ha itt lenne jelzőőr- és az mutatna tilos jelzést, akkor aszerint kellene cselekedni.

Előzmény: 1047 005-2 (2427)
1047 005-2 2014.11.17 Creative Commons License 2427

Nem kellene ide is behozni a hülyeséget!

 

Ha a KRESZ feketén-fehéren leírja,hogy mit jelent és mi a járművezető kötelessége nincs mit recézni!

 

 

 

Van főjelző is ami működőképes mégsem szabad kezelni és vörös mellett közlekedhetnek a vonatok.

Előzmény: kihúzóvágány (2425)
manhattani 2014.11.17 Creative Commons License 2426

>ha a fehér fény azt jelenti , hogy működőképes, akkor lecsukva kellene lennie, ha ott a vonat!

 

Nem érted. A MÁV szerint a fehér villogás nem azt jelenti, hogy mint fénysorompó működőképes, hanem hogy a lámpa villogtatója működőképes.

Előzmény: kihúzóvágány (2425)
kihúzóvágány 2014.11.17 Creative Commons License 2425

Pont az a baj; ha a fehér fény azt jelenti , hogy működőképes, akkor lecsukva kellene lennie, ha ott a vonat!

Mivel nem igy van, tehát nem működőképes a látható ellentmondás szerint. Pont emiatt merül fel a működtetésért megbízottak feleőssége.

Előzmény: alkotasu (2424)
alkotasu 2014.11.17 Creative Commons License 2424

EZ a cikk szerintem arra jó, hogy egy kicsit tudatosítsa az olvasókban azt, hogy a fehér villogó fény nem szabad áthaladást jelent, hanem csak azt, hogy a berendezés működőképes. Persze ez is igazából csak akkor derül ki, ha az ember a kommenteket elolvassa.

 

"Kedves illetékesek! Nem kellene ezekben a dolgokban végre „rendet rakni?” Hiszen egy ország hiszi még mindig azt, ha a fénysorompó fehéren villog, akkor át lehet menni a vasúti átjárón."

 

De bizony rendet kéne rakni! A járművezetői fejekben. Mert ha valaki tévesen hisz valamit egy jogszabályról, az még nem bír joghatással. Az jog egyik alapelve: a jogszabály nem ismerete nem ment fel a betartási kötelezettségek és a következmények alól. Vagyis a cikk szövegezésében két nagybetűs, vastag mondat hiányzik szerintem: az egyik a jogszabály idézése (akár közérthető formában), a másik pedig a figyelem felhívása, hogy igenis erre minden járművezető figyeljen oda - a saját érdekében is. Nem csak jogok vannak az életben, hanem kötelességek is - bármennyire is csak a jogokat hangoztatják egyesek.

 

A kép készítőjét csókoltatom, mert azon kívül, hogy a jogszabályt (KRESZ-t) nem ismeri, a körülményeket sem  veszi figyelembe. Ha már ott van a vonat már az átjáróban a villogó fehérre váltáskor, és ezt látja is, akkor ez  fénysorompó jelzés csupán "esztétikai" hiba. (Pláne 10 perc után.) Aki azért megy ilyen esetben neki a vonat oldalának, mert csak a fehér fényt nézi - hát az bizony Darwin díjat érdemel.

1047 005-2 2014.11.14 Creative Commons License 2423

Láttam,hogy újra leírták a hülyeséget és csodálkoznak,hogy bezár a bolt.!

Előzmény: kopaszsop (2422)
kopaszsop 2014.11.14 Creative Commons License 2422

hagyd, nem őket kérdezi meg a forgalmista (mondjuk passauban), hogy milyen géppel jöttek.

Előzmény: 1047 005-2 (2421)
1047 005-2 2014.11.12 Creative Commons License 2421

"Az MRCE Dispolok"

 

Az MRCE

 

 

 

"ES64 U2 023 pályaszámú"

 

ES 64 U2 023 azonosítójú

 

 

"A 023-as Dispolok-mozdonynak"

 

A 023-as MRCE mozdonynak

 

 

 

"ezt a matricát"

 

ezt a fóliát

alkotasu 2014.10.22 Creative Commons License 2420

Csak érdekességként egymás mellé állítva két írás:

 

http://iho.hu/blogpost/nyugalmat-a-nyugdijasoknak-131111

 

"a főváros arra készül, hogy újabb durva diszkriminációval sújtsa a diákokat és a dolgozó réteget: a nyugdíjasbérlet árát óhajtja csökkenteni."

 

http://iho.hu/hir/bezzeg-szlovakiaban-ott-mar-a-vonatert-sem-kell-fizetni-141022

 

"Bezzeg Szlovákiában! Ott már a vonatért sem kell fizetni!"

 

Érdekes ember a magyar. Ha valami itthon történik, akkor az "micsoda diszkrimináció...!"Ha meg valami hasonló külföldön, akkor meg "bezzeg...!

alkotasu 2014.10.22 Creative Commons License 2419

A cikk ebben a formájában nem volt egy sikerült mű. De:

 

"És remélem, hogy a MÁV (Pályavasút, vagy mittudoménki) valamilyen úton-módon (megtévesztés, hitelrontás, vagyvalami...) komolyabb eljárást is kezdeményez az IHO ellen, mert a jelek szerint ez a drasztikus bulvárosodás csak kőkemény anyagi szankciókkal lassítható – legalábbis feltehetőleg."

 

Ezzel a mondatoddal nagyon nem értek egyet. Ugyanannyira nem, mint a cikkben sugallt pánikkeltéssel. Ugyanis mindenki hibázhat, és természetesen hibázik is. Ők is, Te is, én is. De ezért még nem kell a másik vérét kívánni. Gondold el, mivé válna a társadalom, ha mindenki azt lesné, hogy a másiknak a hibájából hogy húzhatna hasznot, vagy a másik hibája miatt hogy vághatná el annak torkát. (Abból csak a jogászok, ügyvédek gazdagodnának meg, még a mostaninál is jobban... Mi, a többiek meg annál szarabbul éreznénk magunkat. Szarabbul, mint az ilyen ostoba írások miatt.)

Előzmény: nazareth (2416)
Schmidt-féle túlhevítő 2014.10.22 Creative Commons License 2418

Azon kívül, hogy faszság?

Előzmény: Tastam (2417)
Tastam 2014.10.22 Creative Commons License 2417

 Mi a baj vele?

Előzmény: nazareth (2416)
nazareth 2014.10.22 Creative Commons License 2416

Na ez már vérlázító/bicskanyitogató/dilettáns/szarkeverés. Remélem mihamarabb lekerül. És remélem, hogy a MÁV (Pályavasút, vagy mittudoménki) valamilyen úton-módon (megtévesztés, hitelrontás, vagyvalami...) komolyabb eljárást is kezdeményez az IHO ellen, mert a jelek szerint ez a drasztikus bulvárosodás csak kőkemény anyagi szankciókkal lassítható – legalábbis feltehetőleg.

 

A hozzászólásokból pontosan látható, hogy a hozzánemértők hogy kezdenek el pánikolni és háborogni, és a hozzáértők milyen szélmalomharcot folytatnak a cikk által okozott rombolás helyreállítására.

smith 2014.10.21 Creative Commons License 2415

Visszafordult sétahajó.

Aha.

A Carnival Magic egészen biztosan nem sétahajó.

Sétahajón nincs elszállásolásra alkalmas kabin.

BahnScorper 2014.10.21 Creative Commons License 2414

Meg az "eredeti" kifejezés is anélkül, hogy "színű". Persze lehet, hogy csak cache-hiba...

Előzmény: paca664 (2412)
BahnScorper 2014.10.21 Creative Commons License 2413

Skopje végállomású kocsi csak a Puskinban volt, az is legfeljebb csak 1997 előtt. Ha később ment is arra valami, annak mindig Thesszaloniki volt a vége.

Előzmény: paca664 (2412)
paca664 2014.10.21 Creative Commons License 2412

Szívesen, bár a szkopjei kocsi (ami talán 15 éve közelkedhetett utoljára, ha egyáltalán) még mindig ott figyel.

Előzmény: Zolcsi67 (2411)
Zolcsi67 2014.10.20 Creative Commons License 2411

Foltoztam, köszönöm szépen!

 

Z67

Előzmény: BahnScorper (2410)
BahnScorper 2014.10.18 Creative Commons License 2410

Továbbá a cikkben látható zöld kocsinak csak a színe eredeti, amúgy az is egy főjavított példány.

Előzmény: paca664 (2408)
nazareth 2014.10.18 Creative Commons License 2409

Na ennél a cikknél szakadt el nálam is a cérna. Azt sem tartottam helyesnek, hogy egy "közlekedési portál" a főprofilnak tartott közlekedés mellett mellékvonalon egyre komolyabban becsempészte az aktuálpolitikát. De az, hogy politika került előtérbe, és a közlekedés ügyét kezdték hozzáidomítani a politikai nézetükhöz, végképp kiábrándított.

Előzmény: alkotasu (2407)
paca664 2014.10.18 Creative Commons License 2408

http://iho.hu/hir/da-szvidanyja-tisza-141018

 

Ezek mind nyilvános és hiteles információk, érdemes volna ezeket terjeszteni a találgatások és a sokadkézből copy-paste-elt tévhitek helyett.