Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2017.01.22 0 1 2758

A JÉGTÖRŐ VI: vígan gangol völgynek Dálya alatt, szóval nettó rémhírterjesztés volt az előzményben tárgyalt.

Köszönjük, iho!

Előzmény: smith (2757)
smith Creative Commons License 2017.01.21 0 0 2757

Sajnos igen, ez egy egygépes hajó, ha azzal történt valami, akkor előfordulhat, épp ezért szeretném megtudni, honnan az infó.

 

Előzmény: Tastam (2756)
Tastam Creative Commons License 2017.01.21 0 0 2756

 De egyébként megeshet ilyesmi? Nem igazán értek a témához, azért kérdem.

Előzmény: smith (2755)
smith Creative Commons License 2017.01.21 0 0 2755

A fotó 17-én készült, a XI. fedélzetéről lőtte a képaláírásban látható fotós, így egy 20-i hírhez max illusztráció.

 

Előzmény: Tastam (2754)
Tastam Creative Commons License 2017.01.21 0 0 2754

 És a fotó? [Bár az sem egyértelmű bizonyíték]

Előzmény: smith (2753)
smith Creative Commons License 2017.01.21 0 0 2753

Szintén forrás nélkül, továbbá erről az oldalról köztudott, hogy hozott anyagból dolgozik.

Előzmény: Tastam (2752)
Tastam Creative Commons License 2017.01.21 0 0 2752

 Nem tudom, melyik melyiknek a forrása, vagy van-e összefüggés közöttük, de itt is az olvasható:

http://hajozas.hu/magazin/idojaras/szerbiaban-a-dunaba-fagyott-a-jegtoro-vi-jegtorohajo/

Előzmény: smith (2750)
smith Creative Commons License 2017.01.21 0 0 2751

a VI.-ról aznapi híradóban szó se esett.

 

Kár, hogy még mindig nem szerkeszthetők a forum hozzászólások...

Előzmény: smith (2750)
smith Creative Commons License 2017.01.21 0 0 2750

Mármint a SZÉCHENYI és a VII. indulását, a VI.-ról aznapi híradóban szó se esett.

Csak a cikk nem erről szól, már persze a címe alapján...

20-án reggel hatkor elhangzik, hogy elment a fenti két hajó, és közben a másik kettő tör (ami amúgy ebben a formában nem igaz, ld. lent), sőt, a XI már előző nap Vukovárig jutott.

Délben elhangzik, hogy a VI: áll a jégben, de ez nem új információ, napok óta ott van.

19:30-kor ismét szó van arról, hogy a VI. nem bír a feladatával, kép is van róla.

Egyről nincs sehol szó: "január 20-ára virradóra azonban a Jégtörő VI. mozgásképtelenné vált."Mondjuk erre jó okuk is van...

Előzmény: Giesl-ejektor (2749)
Giesl-ejektor Creative Commons License 2017.01.21 0 0 2749

"...– közölte az M1 Híradója."

Előzmény: smith (2748)
smith Creative Commons License 2017.01.21 0 0 2748
alkotasu Creative Commons License 2017.01.19 0 0 2747
alkotasu Creative Commons License 2017.01.19 0 0 2746

Pontosan erről beszélek. Most füstölt egy Tátra a kb. 340-ból. X év után, de még csak le sem égett, sőt ki sem gyulladt. Tehát semmi különösebb nem történt, a metróval való összekötésnek pedig semmi alapja, értelme nincs.

 

Tudod, azt érdekesnek találom, hogy egy ilyen kis történet rögtön fölfújásra kerül, de a 4-es metrós korrupciós történetről meg marha nagy hallgatás van. Pedig az is igencsak közlekedési téma. És pusztán csak a tényeket kéne ott is közölni, politikai felhangok nélkül.

 

És gondolom, hogy ezek nem Tőled függenek, hanem máshol dőlnek el a dolgok. Mert a fejétől szokott a hal bűzleni. És bűzlik is. Úgyhogy ne Te vedd magadra szerintem.

Előzmény: Zolcsi67 (2745)
Zolcsi67 Creative Commons License 2017.01.18 0 0 2745

„Csak elő kéne venni egy listát az UV-kről, hogy hány égett el közülük.” – a háromszázötvenből tíznél is kevesebb, a bő ötven év alatt.

Előzmény: alkotasu (2744)
alkotasu Creative Commons License 2017.01.17 0 0 2744

"Füstölt egy Tatra szerelvény a Krisztina körúton

Már nemcsak a metróból kapunk ilyen híreket."

 

Azért kíváncsi lennék, hol élt a cikk írója az elmúlt pár évtizedben... Mert korábban is voltak a BKV-nál villamos tüzek. Csak elő kéne venni egy listát az UV-kről, hogy hány égett el közülük.

 

 

 

 

Másik cikk:

 

"A húsz kocsi elkészülte után 2018-ban száz, belföldi IC-kocsi gyártása várható, ezt a kormány harmincmillió forinttal támogatja – írja a magyaridok.hu."

 

Nem azt írja. Legalább a CTRL C  -  CTRL V billentyűket kéne megtanulni használni, ha már a számok nagyságrendjével nincsenek tisztában...

 

Azért az nagyon gáz egy ilyen portál esetében, hogy ekkora hülyeséget írnak.

 

 

alkotasu Creative Commons License 2017.01.09 0 1 2743

Megjelent végre egy olyan cikk, ahol a szerző vállalta is a nevét. Igaz, ő fotós írásainál is vállalta magát, és ezt dícséretesnek tartom.

 

De azt már kevésbé, hogy egy hírértékű szövegben, ahol hivatkozik is egy meghirdetett pályázatra, mi szükség van ilyen mondatra:

"Azaz a 150-es vonalat valahol a Határ út környékén elkanyarintanák Ferencváros rendező-pályaudvar felé, a maradék, Soroksári úttal párhuzamos szakaszát pedig feladnák, sóval behintenék."

Hol szerepelt a pályázati feltételek között a régi pálya nyomvonalának sóval történő behintése?

 

Aztán ezt sem értem:

"a Keleti–Ferencváros–Kelenföld vasút háromvágányúsítási terveihez (ez nekünk is új, de tényleg így fogalmaznak – éljen a V0...)"

Annyira nem új, mert már korábban is volt szó az adott állomásközben egy újabb vágány (és híd) építéséről. Mi köze viszont ennek a V0-hoz? Ahhoz a V0-hoz, amit a korábbi IHO cikkek sem tartottak jó ötletnek.

 

Szóval nem értem, miért kell a fejlesztésekkel foglalkozó cikkekbe beletenni mindig valami hangulatkeltést (némi sületlenséggel, ostobasággal esetleg megfűszerezve). Vagy ez már elvárás lenne, és esetleg valaki csak ezzel a feltétellel finanszírozná a portált? Nem tudom, de ezzel magukat járatják le azok, akik ebben a játszmában részt vesznek. Szüksége van erre egy fiatal, tehetséges fotósnak?

hmsoft Creative Commons License 2017.01.06 -1 1 2742

Nem vagyok erős az ilyen élőlényes dolgokban, szóval nekem a sztrizs is fecske, meg a lasztocska is, de kicsit utánanézve az van, hogy sztrizs = sarlósfecske, lasztocska = molnárfecske. Lasztocskának egyébként nem a Flirtet, hanem a Desiro RUS-t (Desiro ML alapú, ötrészes, 160 km/h legnagyobb üzemi sebességű villamos motorvonat, kétfeszültségű és 3 kV= kivitelben) nevezik. A járműveket nem az FPK (Szövetségi Személyszállítási Társaság) vagy valamelyik elővárosi társaság üzemelteti, hanem az RZsD szervezeti egysége, a Nagysebességű Közlekedési Igazgatóság (DOSzSz). Az ő feladatuk minden nagy- és emelt sebességű, oroszországi üzemeltetési feladat. Ezt a Sztrizs (Talgo), Szapszan, azaz vándorsólyom (Velaro RUS), Lasztocska (Desiro RUS) esetében közvetlenül fejtik ki, az Allegro (Pendolino) esetében pedig a finn féllel létrehozott közös vállalatban.

hm

Előzmény: BahnScorper (2739)
1047 005-2 Creative Commons License 2017.01.06 0 0 2741

"Ceglédi baleset: hetet-havat"

 

 

összehordott a firkász.Sikerült alulmúlnia az IHO-s színvonalat.

BahnScorper Creative Commons License 2016.12.27 0 0 2740

Ja és...

 

http://iho.hu/hir/az-uzemi-villamos-fenylik-pragaban-161224

 

Ez a kocsi mindig is T3-as volt...

BahnScorper Creative Commons License 2016.12.27 0 0 2739

http://iho.hu/hir/utazna-jelenaval-mi-is-161222

 

Guglopirivodcsik, ócseny hárásó... :-PPP

 

A "swift" melléknévként valóban azt jelenti az angolban, hogy "fürge", de a "sztrizs" a szó főnévi alakját jelenti oroszul... vagyis azt, hogy "fecske"!!! (Azt már nem tudom, hogy melyik pontosan, mert a "lasztocska" - ami egyébként a flirtek névadója az RZD-nél - szintén ezt a madarat jelenti)

 

 

A főként első- és másodosztályú ülőkocsikból és hálókocsikból kiadott vonatokon étkező- és bisztrókocsi is közlekedik, sőt a deluxe hálókocsik saját fürdőszobával is rendelkeznek.

 

Ez csak a Nyizsnij Novgorodba közlekedő járatokra igaz, a berlini vonat olyan, mint azok, amiket a spanyolok használnak nemzetközi forgalomban (ma már csak Portugáliába): van benne sleeperette, négy- és kétágyas fülkés hálókocsik meg utóbbi DeLuxe változata.

SZ.Tamas.. Creative Commons License 2016.12.21 0 0 2738

"2015 augusztusában egy többfordulós tendert követően a Metrowagonmas és a BKV Zrt. szerződést írt alá, amelynek keretében a Metrovagonmas 2016 és 2018 között kétszázhuszonkét metrókocsi, köztük száznyolcvanöt 81-717/714, tíz 81-717/714- 2M és huszonhét Ev3 típusú kocsi teljes magyar közlekedési hatóságok tesztelik. Előreláthatólag tavasszal találkozhat..."

 

ej de értelmes ez igy

1047 005-2 Creative Commons License 2016.12.14 0 0 2737
  • 2012 júniusa: a cég neve DB Cargo Hungária Kft-re változik.
  • 2016. január 1.: a Deutsche Bahn (DB) vasúti szállítási üzletága immáron DB Cargo néven működik. Ennek következményeként a DB Schenker Rail Hungária Kft. az év tavaszától a DB Cargo Hungária Kft. nevet veszi fel.

 

Aha,4 évvel hamarabb,mint az anyacégé,majd mégegyszer.

BahnScorper Creative Commons License 2016.12.07 0 0 2736

http://iho.hu/hir/niiincs-kocsiii-161207

 

"A magatartás nem szokatlan, és nem is hungarikum, Szlovákiában Pozsony környékén lehet találkozni belföldön használt fekvőhelyes kocsikkal."

 

Igen - csinálták pár éve még a csehek és egy-két évadon át az osztrákok is (utóbbiak azonban csak éjszakai vonatban ülőként) - de egyfelől a szlovákoknak mindig is volt belföldi éjszakai vonatjuk, másrészt azokat a fekvőket már évek óta csak nappal használják...

BahnScorper Creative Commons License 2016.11.25 0 0 2735

http://iho.hu/hir/tovabb-folytatodik-a-gyermekvasut-rekonstrukcioja-161125

 

...majd 2015 kora őszén, telén a téli, zárt utasterű kocsik következtek, amelyek a Keleti fűtőházban kaptak teljes körű felújítást.

 

Igen, a nyolc kocsiból kettő. Most is csak annyit vittek el...

nazareth Creative Commons License 2016.11.22 0 0 2734

az egyébként közlekedési hírről az IHO mélyen halllgatott

 

Szerintem meg fogja ezt is írni G. Sz. L. kartárs, csak előbb befejezi a "négyes"-cikkéhez a frissítést, miszerint elképzelhető, hogy mégis van annak matematikai valószínűsége, hogy a kormány nem azért változtat a titkosítási törvényen, hogy újabb 1500km kisvasutat építsen... :)

Előzmény: alkotasu (2733)
alkotasu Creative Commons License 2016.11.21 -1 2 2733

"Alvó vezető okozta a londoni villamosbalesetet

 

IHO

 

2016.11.21 11:33

 A hét halálos áldozatot követelő baleset oka egyértelműen emberi hiba volt.

 

A megengedett pályasebességnél gyorsabb haladás okozta a november 9-ei siklást – ez már az előzetes vizsgálatokból kiderült. A Blikk azonban hozzájutott egy videóhoz, amelyen egy, ugyanazon a vonalon munka közben alvó járművezetőt láthatunk. A riport alapján a szerelvény épp 64 kilométer per órás sebességgel haladt. A vezető kilétére nem derült fény, a hírek szerint azonban elbocsátották. A felvétel nem messze a baleset helyszínétől készült."

 

 

 

 

A fenti szöveg a hír.

Tehát - ha jól értem: kijelenthető, hogy alvó vezető okozta a balesetet, mert ugyanazon a vonalon láttak egy másik villamosvezetőt, aki elaludt. Értem.

 

Akkor ezek szerint mondjuk Szegeden is ki lehet jelenteni, hogy a helyi képviselő ittasan okozta a balesetet, mert ugyanazon a villamosvonalon egy másik alkalommal egy alkoholos befolyásoltság alatt vezető autós nekiment egy villamosnak?http://www.origo.hu/itthon/20161121-eltussoltak-a-szegedi-mszp-s-alpolgarmester-balesetet.html

(És akkor most tekintsünk el attól, hogy az egyébként közlekedési hírről az IHO mélyen halllgatott [vajon miért is?], valamint attól is, hogy a körülmények elég érdekesek.)

1047 005-2 Creative Commons License 2016.11.20 0 0 2732

"az ÖBB"

 

 

Nem az ÖBB,hanem az új tulajdonos.

 

 

"szétvágatja tizenhat 1014-es sorozatú mozdonyát "

 

 

Ez fikció,illene is jelezni,más szándéka van egyelőre a vevőnek.

 

 

 

alkotasu Creative Commons License 2016.11.19 0 0 2731

"Kelenföld kocsiszín kiágazó váltójánál lépett a sínek mellé egy Ganz csuklós."

 

Ez a lead így nagyon gáz.

A gond az, hogy amit írtak, az így nem igaz. Még egy közlekedési témájú pletykalapnak is meg kéne tudni különböztetnie a visszafogó váltóit a kocsiszín kiágazó váltójával... Ugyanis a két forgalmi vágányt összekötő váltónál történt a siklás...

BahnScorper Creative Commons License 2016.11.16 0 0 2730

http://iho.hu/hir/maganvasuti-gabonavonat-jart-tamasiban-161115

 

"A CRS jelenleg két Kocúrral dolgozik, nemrég pedig az Angliából importált Class 47-es Falconnal is sikeres próbafutást végeztek az 1-es vonalon. Ezt a gépet különvonatok élén láthatjuk majd a jövőben, míg a Kocúroknak a kisebb-nagyobb tehervonatok továbbítása jut."

 

Túlzásba nem fogják vinni azt a különvonatozást az angol géppel, mert nem tudja energiaellátni a kocsikat...

1047 005-2 Creative Commons License 2016.11.10 0 0 2729

"Sajnos nem teljesen. A helyrehozataluk és a fenntartásuk bele kerülne min. 30 Sziliébe... Kis sorozat,"

 

 

1014 kontra V43-3xxx 1:1

 

 

"közel 10 éve állnak, talán tíz üzemképes gépet össze lehetne kalapálni belőlük - a megvásárláson felül százmilliókért... "

 

 

Az összekalapáláshoz nem kell annyi.

 

 

 

"Nem beszélve arról, hogy a típusismeret is soktízmillió,"

 

 

Pont ugyanannyiba kerül,mint bármely más sorozaté.

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!