Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

alkotasu okt. 22. Creative Commons License 2420

Csak érdekességként egymás mellé állítva két írás:

 

http://iho.hu/blogpost/nyugalmat-a-nyugdijasoknak-131111

 

"a főváros arra készül, hogy újabb durva diszkriminációval sújtsa a diákokat és a dolgozó réteget: a nyugdíjasbérlet árát óhajtja csökkenteni."

 

http://iho.hu/hir/bezzeg-szlovakiaban-ott-mar-a-vonatert-sem-kell-fizetni-141022

 

"Bezzeg Szlovákiában! Ott már a vonatért sem kell fizetni!"

 

Érdekes ember a magyar. Ha valami itthon történik, akkor az "micsoda diszkrimináció...!"Ha meg valami hasonló külföldön, akkor meg "bezzeg...!

alkotasu okt. 22. Creative Commons License 2419

A cikk ebben a formájában nem volt egy sikerült mű. De:

 

"És remélem, hogy a MÁV (Pályavasút, vagy mittudoménki) valamilyen úton-módon (megtévesztés, hitelrontás, vagyvalami...) komolyabb eljárást is kezdeményez az IHO ellen, mert a jelek szerint ez a drasztikus bulvárosodás csak kőkemény anyagi szankciókkal lassítható – legalábbis feltehetőleg."

 

Ezzel a mondatoddal nagyon nem értek egyet. Ugyanannyira nem, mint a cikkben sugallt pánikkeltéssel. Ugyanis mindenki hibázhat, és természetesen hibázik is. Ők is, Te is, én is. De ezért még nem kell a másik vérét kívánni. Gondold el, mivé válna a társadalom, ha mindenki azt lesné, hogy a másiknak a hibájából hogy húzhatna hasznot, vagy a másik hibája miatt hogy vághatná el annak torkát. (Abból csak a jogászok, ügyvédek gazdagodnának meg, még a mostaninál is jobban... Mi, a többiek meg annál szarabbul éreznénk magunkat. Szarabbul, mint az ilyen ostoba írások miatt.)

Előzmény: nazareth (2416)
Schmidt-féle túlhevítő okt. 22. Creative Commons License 2418

Azon kívül, hogy faszság?

Előzmény: Tastam (2417)
Tastam okt. 22. Creative Commons License 2417

 Mi a baj vele?

Előzmény: nazareth (2416)
nazareth okt. 22. Creative Commons License 2416

Na ez már vérlázító/bicskanyitogató/dilettáns/szarkeverés. Remélem mihamarabb lekerül. És remélem, hogy a MÁV (Pályavasút, vagy mittudoménki) valamilyen úton-módon (megtévesztés, hitelrontás, vagyvalami...) komolyabb eljárást is kezdeményez az IHO ellen, mert a jelek szerint ez a drasztikus bulvárosodás csak kőkemény anyagi szankciókkal lassítható – legalábbis feltehetőleg.

 

A hozzászólásokból pontosan látható, hogy a hozzánemértők hogy kezdenek el pánikolni és háborogni, és a hozzáértők milyen szélmalomharcot folytatnak a cikk által okozott rombolás helyreállítására.

smith okt. 21. Creative Commons License 2415

Visszafordult sétahajó.

Aha.

A Carnival Magic egészen biztosan nem sétahajó.

Sétahajón nincs elszállásolásra alkalmas kabin.

BahnScorper okt. 21. Creative Commons License 2414

Meg az "eredeti" kifejezés is anélkül, hogy "színű". Persze lehet, hogy csak cache-hiba...

Előzmény: paca664 (2412)
BahnScorper okt. 21. Creative Commons License 2413

Skopje végállomású kocsi csak a Puskinban volt, az is legfeljebb csak 1997 előtt. Ha később ment is arra valami, annak mindig Thesszaloniki volt a vége.

Előzmény: paca664 (2412)
paca664 okt. 21. Creative Commons License 2412

Szívesen, bár a szkopjei kocsi (ami talán 15 éve közelkedhetett utoljára, ha egyáltalán) még mindig ott figyel.

Előzmény: Zolcsi67 (2411)
Zolcsi67 okt. 20. Creative Commons License 2411

Foltoztam, köszönöm szépen!

 

Z67

Előzmény: BahnScorper (2410)
BahnScorper okt. 18. Creative Commons License 2410

Továbbá a cikkben látható zöld kocsinak csak a színe eredeti, amúgy az is egy főjavított példány.

Előzmény: paca664 (2408)
nazareth okt. 18. Creative Commons License 2409

Na ennél a cikknél szakadt el nálam is a cérna. Azt sem tartottam helyesnek, hogy egy "közlekedési portál" a főprofilnak tartott közlekedés mellett mellékvonalon egyre komolyabban becsempészte az aktuálpolitikát. De az, hogy politika került előtérbe, és a közlekedés ügyét kezdték hozzáidomítani a politikai nézetükhöz, végképp kiábrándított.

Előzmény: alkotasu (2407)
paca664 okt. 18. Creative Commons License 2408

http://iho.hu/hir/da-szvidanyja-tisza-141018

 

Ezek mind nyilvános és hiteles információk, érdemes volna ezeket terjeszteni a találgatások és a sokadkézből copy-paste-elt tévhitek helyett.

 

alkotasu okt. 9. Creative Commons License 2407

Itt valamit nem értek:

 

"míg Navracsics Tibornak be kell érnie a sem politikai, sem gazdasági szempontból nem túl fontos közlekedési ügyekkel."

 

Egy közlekedési portál a közlekedési ügyeket nem tartja fontosnak. (Legalábbis a reakciójuk hiányából arra következtetek, mivel e-mailen - korábbi kérésüknek megfelelően - tegnap megírtam, hogy ezt szerintem javítani kellene. Nem tették, tehát ezek szerint ez nem hiba, hanem szándékosan írták így.)

Akkor most ez hogy is van? Létezik egy jelentéktelen nem túl fontos ágazat (amit naponta csak Magyarországon milliónyian vesznek igénybe), és létezik egy ehhez kapcsolódó közlekedési portál. Vagyis ezek szerint ez a közlekedési portál is jelentéktelen nem túl fontos dolgokról számol be. Ha nem fontos, akkor meg mi a fenének csinálja? Hmmmm. Hogy is van ez a nem túl fontosság, mert tényleg nem értem. Persze biztos bennem van a hiba.

 

alkotasu okt. 2. Creative Commons License 2406

Van ismét egy cikk, (ami természetesen ismét a választási propaganda jegyében született):

 

http://iho.hu/hir/egyetlen-hiba-is-kritikus-helyzetet-teremthet-141002

 

Az, hogy a cikk politikai indíttatású, két dologból is látszik:

Egyrészt a hivatkozott honlap hovatartozása annyira triviális, mint a kuruc-infóé. (Szellemi színvonala is, csak más színű.)

Másrészt egy 2011-es (!!) anyagról van szó. Vajon miért most rágják ezt a gittet, hiszen azért problémákról már lehetett korábban is hallani...

 

Továbbá:

 

Tudvalevő, hogy a 3-as metróvonal lepusztulása nem 4 év alatt történt meg, hanem sok-sok év elhanyagolt karbantartása miatt, amibe minden korábbi kormány és önkormányzat benne van. Ha valamit sokáig nem megfelelően gondoznak, cserélik a szükséges alkatrészeket, az előbb- utóbb megbízhatatlanná, esetleg balesetveszélyessé válik. Megfelelő karbantartással ugyanakkor rendkívül hosszú ideig el lehet működtetni egy berendezést. Lásd a múltkori érdekes cikket az AHMV-ről, aminek főszereplőjét kb. 80 évig működtetek annak ellenére, hogy a románok sem híresek a jól karbantartott dolgaikról.

 

Annak, hogy mi az oka a 3-as metró fenntartási hiányosságainak, több dolgot is fel lehet sorolni, szerintem a legfontosabbak a következők:

  1. Mi, magyarok eleve nem fordítunk erre elég figyelmet, fényévnyire vagyunk pl. a németektől. (A kommunizmus évei alatt egy magyar Trabant állapotát nem lehetett hasonlítani egy keletnémet társához.)
  2. Az utólag beépített anyagoknál sem a minőség az elsődleges: vagy legyen "óccsó", vagy mutyi van sokszor mögötte. Legyünk őszinték: a magyarság egy mutyi-kedvelő nép. Kormányoktól függetlenül. Sajnos sokkal lentebbi szinteken is.
  3. A 4-es metró építése gyakorlatilag elvitte a teljes fővárosi tömegközlekedésre felhasználható összeget. (És akkor még a pénz kisíbolásokról nem is esett szó.) Nem véletlenül voltak avillamospályák is leharcolva, a buszpark is csak minimálisan frissült. És természetesen az új járművek is folyamatosan pusztulnak: valamelyik nap egy Demszky éra alatt vett Volvo kanyarodott előttem be, olyan füstöt okádva, hogy arra még a legöregebb Ikarus 280-as is irígykedve tekintett volna.

Tehát a cikk írója (és utánközlője is akár) akkor járna el korrektül, ha a szövegbe belekerülnének a fenti tények. Igaz, akkor a politikai megrendelő már görbén nézne a pártlap elektronikus honlapjára... (Viszont legalább az utánközlő tisztességesen járhatna el.)

 

 

Végül: egy szakvéleményben azt írnak le, amit a megrendelő kér - lásd egyik példaként a Rezesová-féle ügyben a vádlott által finanszírozott szakvéleményt. Másik példa: a '90-es évek második felében is volt egy olyan eset, amikor egy ingatlanügyben utazó társaság egy olajcégnek akart eladni egy telket (benzinkút céljára, mert így lényegesen több pénzt kaphatott volna). A kérdéses helyen állt egy régi, kb. 100 éves honvédségi épület, mely egy felújítás után éke lehetett volna a környéknek, de akkori állapotában is masszív volt, javíthatatlan romlás nem volt benne (rajta) tapasztalható. Mivel a szomszédban (volt?) tiszti lakótelep volt, az ottlakók szerették volna megtartani az épületet eredeti formájában, azt hiszem tiszti kaszinónak. Hogy ez ne következhessen be, (és még Ráday Mihály se ocsúdhasson föl,) ingatlanosunk gyorsan készíttetett egy olyan szakvéleményt egy prostituált szakértővel, hogy az épület életveszélyes, aminek birtokában bontási engedélyt kértek és kaptak, majd a munkát villámgyorsan elvégeztették. (A benzinkút más okból végül nem épült meg.)

 

Tehát a BKV-s szakvéleményben írtakat is némi fenntartással fogadom, mert az előző példák alapján nem tudom kizárni, hogy a végeredmény előre meg lett volna rendelve. (Persze azt sem lehet kizárni, hogy tényleg így van, ahogy írták.)

 

 

hkv szept. 23. Creative Commons License 2405

manhattani szept. 17. Creative Commons License 2404

Akkor bocs, a valamikori kèpzésem csak a Gigant tirisztoráig terjedt :-) Majd utánaolvasok.

Előzmény: nazareth (2403)
nazareth szept. 17. Creative Commons License 2403

Insulated Gate Bipolar Transistor, amennyire tudom. De még sosem ettem ilyet, csak szakácskönyvben láttam.

Előzmény: manhattani (2402)
manhattani szept. 17. Creative Commons License 2402

Nem tirisztor az a tranzisztor?

Előzmény: nazareth (2401)
nazareth szept. 15. Creative Commons License 2401

HIV-vírus, bacon-szalonna, CD-lemez, IGBT-tranzisztor.

Előzmény: 1047 005-2 (2400)
1047 005-2 szept. 15. Creative Commons License 2400

"IGBT-tranzisztoros"

 

 

Miért ami csak IGBT-s,az nem tranzisztoros?

alkotasu szept. 13. Creative Commons License 2399

"Szerencsére a közönség is kezd belefáradni."

 

Ezt nem tudom, de ha ez így van, akkor az nagyon szomorú. Mert igenis szükség van egy jó közlekedési témájú portálra, ami politikamentes. Többször kritizáltam itt, hogy miért vesznek át politikai indíttatású cikkeket. A személyes találkozókor is elmondtam. Nem hallgattak a véleményemre, pedig nem voltak vele ellenséges szándékaim. Tudomásul vettem, de tudok mást csinálni?

 

Őszintén szólva, fogalmam sincs, mi az oka, hogy beleszállnak a politikába az ilyen cikkeikkel. Kevés lenne a megfelelő téma? Ha ez lenne az ok, akkor miért nem lehet azt megcsinálni, hogy a politikai indíttatású cikk teljes átvétele helyett csak a tényt (hírt) közlik - politikamentessé átfogalmazva.

 

Itt van többek között két, szerintem nagyon jó cikk:

 

http://iho.hu/hir/bucsuznak-pragatol-a-szogletes-karosak-140912

http://iho.hu/hir/wiener-linien-muzeum-a-nagy-ujranyitas-140913

 

Egy ügyes újságíró egy óra alatt jó politikai hátterű cikket faragna a témából. Na, a BuBi-nál, meg a többinél pont az ellenkezőjét kéne csinálni szerintem.

 

 

Előzmény: nazareth (2398)
nazareth szept. 13. Creative Commons License 2398

Köszönöm, adatokkal is alátámasztottad, ami már egyre jobban zavar engem is.

 

Az egész IHO manapság leginkább egy olyan bulvárgyűjteményre kezd emlékeztetni, amiben a közös pont a közlekedésről egyre inkább a hőbörgés irányába tolódik. És egyre durvábban csinálják: még egy relatíve objektív cikket is meg tudnak fejelni egy hamis következtetést sugalmazó blőd címmel. Szerencsére a közönség is kezd belefáradni. Az ominózus BKK-kritizálós cikk már annyira átlátszó lett, hogy a hozzászólások alapján az olvasóknál is kiverte a biztosítékot. ..

Előzmény: alkotasu (2397)
alkotasu szept. 11. Creative Commons License 2397

Készült a BuBiról egy kis összesítő cikk. Ez ébresztett bennem pár gondolatot.

 

Az első:

A tavaszi indulásra való készülődés jegyében az MTI ellátogatott a Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. gyárába, és színes képriport tudatta a budapestiekkel: világszenzáció készül a magyar fővárosban.”

A hivatkozást megnéztem, de ott semmiféle olyat nem találtam, hogy világszenzáció készülne az MTI szerint. Csak képek voltak a készülő biciklikről. Én láttam jól, vagy tényleg volt ilyen állítás valahol?

 

A második:

nem is olyan olcsó a budapesti BuBi.

Nem voltam rest, csináltam egy táblázatot az ott felsorolt (bár elég hiányos) adatokból. Nem tudom, kinek mi az olcsó, vagy nem olcsó. Persze van egy érzésem, hogy ennek eldöntésébe a pártszimpátia is belejátszik. (Az árakat euróba számoltam át, mai árfolyamok alapján. A budapesti áraknál a későbbi, nem kedvezményest tűntettem fel.)

 

                      napijegy   hetijegy       30-60 p       60-90 p    90-120 p    éves előfiz    tömegk. bérlet

Brüsszel             1,6           7,5              0,5               1                2,0                                  499

Párizs                                                                                                             29                600

London               2,5         12,5                                                                      112,5

Amszterdam       3,0           30 („baráti ár”)

Róma                                                    0,0              2,0               4,0

Svájc                                                             0,74                                           47,16

Budapest            1,6            6,4          1,6              1,6               1,6              60,2            328

 

Az nem tudom, hogy az olvasóknak feltűnt-e, hogy az egyik hivatkozott korábbi írásban az amszterdami ár „baráti”-ként van aposztrofálva. Ha ez így van (márpedig miért ne lenne így, ha a szerző ezt írja), akkor a mostani szöveg téves, mert a budapesti ár kifejezetten olcsó.

 

A harmadik:

Hogy a kötbérrel mi lett, nem lehet tudni.

Ha írni akar a cikk szerzője erről, akkor derítse ki! Ha nem tudja kideríteni, akkor minek ez a megjegyzés? Hangulatkeltés? Vagy mi?

 

A negyedik:

Többek között az, hogy a tesztelőknek nem volt szabad kritizálniuk a BKK-t.

Na, ez egy érdekes kérdés. Egyrészt lehetett kritizálni – a BKK felé. A tiltás csak kifelé szólt. Nyilván el akarták kerülni a politikai célú hisztiket. Másrészt: télen, amikor volt egy közös beszélgetésünk az IHO több munkatársával (emlékeim szerint a szerző is ott volt), akkor többek között azt hányták meglehetős nyomatékkal a szememre, hogy a hibákat miért nem drótpostán írom meg, továbbá egyébként sem szereti az ember, ha a hibáit kiteregetik. Akkor most mi is a baj a BKK-val? Ők sem szeretik, ha a hibáikat kiteregetik. Vagy megfordítva: ha a BKK hibáit nyilvánosságra kell hozni, akkor mi baj volt a korábbi itteni véleményeimmel?

 

 

Összességében egy ilyen áttekintős cikk jó lehet, de jelen esetben úgy látom, a jelen írás inkább csak botránykeltési céllal íródott. Nem kívánom a BKK-t védeni, mert azért van ott probléma ezek nélkül is, de az indokolatlan támadásokra semmi szükség nincs.

kopaszsop szept. 3. Creative Commons License 2396
kopaszsop szept. 3. Creative Commons License 2395

én inkább azt mondanám, hogy az RCA (tehát az anyavállalat) elhajtotta a matricájával Kovácsot és az emlegetett együttműködés lényegében a kizsarolás szinonimája.

vagy a valóság ezen megfogalmazása így túl erősre sikeredne, és ezért fogalmaztatok máshogy?

Előzmény: 1047 005-2 (2394)
1047 005-2 szept. 2. Creative Commons License 2394

"Felmerülhet a kérdés: vajon miért a Start egyik mozdonya viseli a dekorációt? A gép – másokkal együtt – többször fut a Cargo bérletében, tehervonatokkal,"

 

 

Ekkora mellébeszélést,valótlanságot!

Schmidt-féle túlhevítő aug. 28. Creative Commons License 2393

Értjük, hogy véditek az iho-t, de van az a pont ahol fel kellene ismerni, hogy az inkriminált cikk - függetlenül a hajónevek megszokott írásmódjától - tényleg egy fércmű volt. Ha lenne igénye az iho-nak arra, hogy aktualitásokat jelentessen meg, akkor egyrészt sokkal több külsőssel dolgoz(hat)na, ha akarna, másrészt nem próbálna mindent (Lásd: "online közlekedési, környezetvédelmi és utazási hírportál") "lefedni" a tevékenységével.

Előzmény: Tastam (2392)
Tastam aug. 27. Creative Commons License 2392

 ...tegnap ilyen képekkel is tudósíthattak volna...

Bizonyára meg is tették volna, ha beküldöd a Tieidet és esetleg írsz hozzá néhány sornyi tudósítást.  De még most sem késő!

Előzmény: smith (2391)
smith aug. 27. Creative Commons License 2391

tt arról volt szó eredetileg, hogy te elvárod, hogy az IHO a hajóneveket csupa nagybetűvel írja

 

Nem. Az csak egy p.s. volt egy kamuképek köré tákolt cikk kritikája mellé...

 

tehát egy vasutas honlaptól se várjuk el

 

Attól nem is várnám, csakhogy az  iho "online közlekedési, környezetvédelmi és utazási hírportál" gyanánt aposztrofálja magát.

Ha valóban az lenne, akkor persze tegnap ilyen képekkel is tudósíthattak volna éppen a cikkbéli GYÖRÖK távozásáról...

Előzmény: RhB (2390)