Keresés

Részletes keresés

nazareth Creative Commons License 6 napja 0 1 2700

Legalább a címet olvasná el a tisztelt szerző feltöltés előtt, ha már lektorálás nulla...

szanalmas.hu

alkotasu Creative Commons License 2016.08.13 0 1 2699

Hogy miért? Ezekért:

Mert nekik csak a klikkelések száma lényeges.

Mert nekik a politikai cikkek a fontosabbak, mint a szakmaiság.

Mert ennyire értenek a vasúthoz.

Mert ugyan (hozzáértés nélkül, indokolatlanul) fikázza GSZL a mérnököket (lásd a Budaörsi úti csomópont, meg a váci aluljáró csapadékelvezetés témáját!), de azt nem látja, hogy neki ezt a cikket nem lett volna szabad beengednie a portálra. Ennyit a vezető szerkesztő saját szaktudásáról...

 

Előzmény: BahnScorper (2698)
BahnScorper Creative Commons License 2016.08.13 0 1 2698

http://iho.hu/hir/a-mult-fogyo-oroksege-orient-expressz-160812

 

Miért kell minden hatásvadász cikkre ész nélkül ráharapni és azt változtatás nélkül átvenni?! Az dícséretes, hogy ez a Brian nevű úriember szép és érdekes fotókat szállít jobb sorsra érdemes járművekről is, de a képen szereplő motorvonatnak semmi köze az Orienthez és a CIWL-hez. Nem akarom most hosszan fejtegetni, hogy miért téves a feltételezés (pedig van elég ok), legyen elég annyi, hogy ez egy SNCB 620-as sorozatú gyorsmotorvonat.

1047 005-2 Creative Commons License 2016.08.11 0 0 2697

"A hódmezővásárhelyi elkerülő nem az első út a környéken, aminek az alapjába Délegyházáról hordják a sokezer tonna sódert. Az M43-as autópálya Szeged–Makó szakaszának építéséhez éveken át vitték a délegyházi kavicsot,"

 

 

Mert az M5-ösbe honnan vitték?

 

 

"a tehervonatok élén még az Eurocom gépei vitézkedtek."

 

 

Meg a MÁV Trakcióé,meg a MÁV-Starté,meg az RCHUN-é,meg a Kárpát Vasúté....,meg a BoBo-éké..... ,meg a....,meg a....

BahnScorper Creative Commons License 2016.08.05 0 0 2696

http://iho.hu/hir/es-igen-lehet-kozszolgaltato-maganvasut-is-160803

 

Ez legfeljebb csak Csehországban lehet újdonság, a németeknél gyakran előfordul, hogy más nyeri el a közszolgáltatást. Az meg hogy "gyorsvonatra"?! Egy Berlin környéki RegionalExpress távolság, menetidő és állomásritkaság alapján is bele tud férni a gyorsvonat kategóriába, és azok között is van, amelyik nem DB-s...

alkotasu Creative Commons License 2016.08.05 0 0 2695

Azért egyszerűen hihetetlen számomra, hogy ha kapnak egy elég egyértelmű jegyzőkönyvi választ arra, hogy mi volt a váci aluljáró elárasztásának az oka, akkor még tovább reszelgetik a témát, mintha még lenne valami más ok is. Vagy bűnbakot keresnek. Egyszerűen gyomorforgató az, amit művel az IHO. Tényleg kezdem már azt várni, hogy mikor szűnik meg ez a portál véglegesen - holott szükség lenne közlekedési hírportálra. Csak nem ilyenre.

És csupán annyit kívánok annak a firkásznak, aki ezeket gusztustalanságot elköveti, hogy kerüljön ő is olyan helyzetbe, amilyenbe ő szeretne keverni másokat!

1047 005-2 Creative Commons License 2016.08.03 0 0 2694

Biztos az MTI.

 

"A projekt összesen hátszázmillió forintot (pályaudvaronként háromszázötven-háromszázötvenet) emészt fel,"

alkotasu Creative Commons License 2016.07.29 0 0 2693

Ennél bonyolultabb a helyzet. Ugyanis az átemelőszivattyúk csak akkor tudják ellátni a feladatukat, ha van olyan befogadó csatorna, ami el tudja vezetni a vizet. Ha az a csatorna régen épült, kicsi az átmérője, kicsi az elvezetőképessége, akkor hiába jó a szivattyú... De lehet más oka is, pl. túl sok hordalék kerül az átemelő aknájába a környező utcákból. De én nem akarok találgatni, mert nem tudom. És hergelni sem akarom az embereket - ellentétben a cikk írójával.

 

Szóval sokminden oka lehet a dolognak. Ahogy a cikk megírásának is. De ez utóbbinak az okát könnyebb kitalálni, mint a váci aluljáró elöntéséét...

 

Apropó: a cikk írója a Budaörsi úti csomópont aluljárójának az elöntését vizionálta nemrég. Nem sikerült annak elöntődnie? Nahát! Hová lett a tudománya az újdonsült IHO-s "vízépítőmérnöknek"?

Előzmény: kihúzóvágány (2691)
siófoki35 Creative Commons License 2016.07.29 0 0 2692

Amúgy a konkrét váci aluljáróról pont a napokban olvastam egy 1894-es (!!!) jegyzőkönyvet. Ott már akkor attól félt a város, hogy a hegyről lezúduló víz rendszeresen el fogja árasztani az aluljárót, ezért kikötötte hogy a MÁV-nak megfelelő vízelvezetést kell kiépítenie. 

 

Ahogy látom, a feladat 122 éve vár megoldásra a Temető-úti (ma Naszály út) aluljárónál :D

Előzmény: kihúzóvágány (2691)
kihúzóvágány Creative Commons License 2016.07.29 0 0 2691

És a beépített szivattyúk?

Amikor 1940-ben megépítették a Ferihegyre vezető gyosforgalmi utat, minden(!) aluljáróhoz építettek szivattyúkat.

Megtekinthető a Felsőcsatári úti aluljárónál.

Hasonló van az Angyalföld állomás alatti, Béke úti aluljárónál is.

Úgy tünik, 1940-ben fontos volt, hogy "legfőbb érték az ember"! És ma?

Előzmény: siófoki35 (2690)
siófoki35 Creative Commons License 2016.07.29 0 0 2690

Az ilyen kimélyített aluljárókat rendszeresen elönti a víz a nagyobb esőzések után...

Előzmény: alkotasu (2689)
alkotasu Creative Commons License 2016.07.29 0 1 2689

És az újdonsült "vízépítőmérnök szakértő" természetesen folytatja ezt az idiotizmust.

A legaranyosabb az egészben, hogy fikázik a váci aluljáró ügyében, de ő maga (vezető) szerkesztőként tizedannyit sem ér, mint azok, akikre köpköd az írásaiban. (Szándékosan nem újságírót írtam, mert az nálam egy elismert szakmát jelent.)

 

Viszont az mindenképpen meggynyugtató, hogy legalább Szegeden minden tökéletesen működik, legalábbis az, amit az ottani polgármester felügyel.

Előzmény: nazareth (2687)
siófoki35 Creative Commons License 2016.07.29 0 0 2688

"Meg vannak nyílva a fölújított jegypénztárak"

 

Magyar nyelv, nyugodj békében... :(

nazareth Creative Commons License 2016.07.28 0 2 2687

Nyugalom, a hozzászólásokat olvasva jól látszik, hogy az IHO-nak ismét nem csak a mi kényes és kifinomult igényszintünket sikerült  mélyen (és némileg balról) előznie, hanem a közízlés alá is sikerült bekúsznia néhány méternyit.

 

Bár aki kiad a kezéből egy ilyen írást (amit egy ilyen "frissítéssel" tetéz), az aligha képes értelmezni a közönség egyértelmű visszajelzését. Az ilyen legfeljebb abból ért, ha beleverik a fejét az asztalba. Sokszor egymás után. És közben azt mondogatják neki, hogy "Rossz újságíró! Nem szabad! Hagyd abba!"...

Előzmény: alkotasu (2686)
alkotasu Creative Commons License 2016.07.27 0 0 2686

Az eltévedt vonattal foglalkozó írás végén pedig az a szavazósdi már rettenetesen szánalmas! Jó lenne már elfelejteni még a Közlekedési Blikkkben is ezt a Gyurcsányozást-nyolc évezést. Borzasztóan gyenge poén!

 

Kedves IHO! Ébresztő! Jó lenne már valami használható vezető szerkesztő után nézni, mert a színvonal igen mélyre süllyedt, már a politikusok szintjén van!

alkotasu Creative Commons License 2016.07.27 0 0 2685

A leépülő Kelefölddel foglalkozó írás vége:

 

"Hogy a kelenföldi négyes metró végállomás–vasúti pályaudvar összefonódás következetes leharcolása kinek a lelkén szárad, valójában édesmindegy – ám a fingszag, amit ez az egész, országos nemtörődömség áraszt, már egyáltalán nem az."

 

Most tekintsünk el attól, hogy egy általam üzemeltetett portálon én kulturáltabban fogalmaznék, viszont a nagy kérdés számomra az, hogy THF hol élt az elmúlt évizedekben? Még a kommunizmus idején: nem hasonlította össze egy román Dacia, egy magyar és egy német Trabant állapotát? A román csoda odaát már két évesen rosszabbul nézett ki, mint a 15 éves német Papírjaguár, de a hazai tulajdonú járgány is 5-6 évesen meglehetősen gyatra állapotúvá vált. És ez mindenre igaz volt, ugyanazon béketáboron belül. Az égadta világon semmi nem változott az elmúlt évtizedekben, bármennyire is szomorú. Vajon erre miért csak most jött rá a cikkíró?

(Vagy csak ennyire nincs már aki írjon ide? Mondjuk, ha ez az ok, akkor az nem véletlen, és nem is csodálkozom rajta.)

mestska Creative Commons License 2016.07.26 0 0 2684

A MTI hírek mellett millió más tájékozódási lehetőség van, lehet nyugodtan azt használni, pont azért, mert az MTI-ben nem gépészmérnökök, régészek, nyelvészek dolgoznak.

 

De egyébként felesleges az MTI-re fogni az ilyen, saját kútfőből született cikkek mellett (teljesen jogos komment (nem az enyém) bemásolva):

 

"Jesszusom, nincs egy moderátor a cikkíró felett?
"A CAF Urbos 3 rövidebb, ötmodulos változatából harmincötöt rendelt a BKV, azaz a most forgalomba álló (az első két kocsi már közlekedik) tíz példány még nem az opcionálisan lehívható mennyiséghez tartozik, azonban már idehaza, Dunakeszin szerelték össze őket. Az összesen hetvenhét opcionális kocsiból további tíz 34 méteres – a kellő megrendelés esetén – még forgalomba állhat a közeljövőben."
Helyesen:
"A CAF Urbos 3 rövidebb, ötmodulos változatából harmincötöt rendelt a BKK, azaz a most forgalomba álló (az első két kocsi már közlekedik) tíz példány már az opcionálisan lehívható mennyiséghez tartozik, azonban már részben idehaza, Dunakeszin szerelték össze őket."

A második mondat teljesen kamu"

Előzmény: fantal (2677)
nazareth Creative Commons License 2016.07.25 0 1 2683

Na-na-na. Márpedig prioritizálni kell! Ha a nevezett úriember például baltával a kezében Murabbae akbar! (a négyzet hatalmas!) felkiáltással egy MÁV-os Halbi kerekének esett volna neki, majd az így kockára vágott kerekű Halbi által keltett rezgések hatására az 1-es vonalon a komáromi ívben közvetlenül a sínek mellett fekvő családi ház konyhájában az asztalra letett, frissen főzött teával töltött bögrében kialakuló állóhullámok által az elfogyasztás után kiváltott biomágneses rezgések negatív élettani hatásáról a legkisebb gyanú is felmerülne, az IHO egyből felpattanna a szerre, a szükséges bizonyító erejű videókat a kérdéses kalapáló kerékről elkészítené, a MÁV-hoz a "Hogy-lehet-így-élni, mikor-tesznek-már-valamit???"-típusú levelet kiküldenék, majd a kapott válaszra egy "A-MÁV-szerint-jó-lesz-de-mi-tudjuk-hogy-a-fülük-botját-sem-fogják-mozdítani"-tematikájú cikket 8 órán belül összedobnának.

 

:)

Előzmény: alkotasu (2682)
alkotasu Creative Commons License 2016.07.23 -1 0 2682

Úgy látszik, hogy az IHO csak azokat a híreket jelenteti meg, amik

  1. vagy az általuk kedvelt politikai oldalnak szimpatikus / kedvez, stb.
  2. vagy az őket támogató politikai oldal engedélyez.

Nem láttam ezt a hírt megjelenni ai IHO-n, holott igencsak van vasúti vonatkozása:

 

http://www.origo.hu/nagyvilag/20160722-magyarorszag-wurzburg-baltas-keses-tamado.html

 

"A 17 éves menedékkérő hétfőn baltával és késsel rátámadt egy vonat utasaira a bajorországi Würzburg közelében. Az Allah akbar! (Allah hatalmas!) kiáltást hallatva rontott rá áldozataira, négy embert megsebesített, majd leszállt a többi utas által vészfékkel megállított vonatról, és megsebesített még egy embert. Rátámadt az előállítására érkezett különleges rendőri egységre, ezért a kommandósok lelőtték. A nyomozás eddigi adatai alapján az Iszlám Állam terrorszervezet propagandájának hatására, de egyedül, önállóan cselekedett."

 

Persze még egy éve sincs annak, amikor kijelentette Garai Szakács László, hogy:

 

"Koszosak, szemetelnek, csak a baj van velük? Nem!"

 

http://iho.hu/hir/koszosak-szemetelnek-csak-a-baj-van-veluk-nem-150731

 

Illetve igaza volt, mert nem ez a baj velük...

 

superjack Creative Commons License 2016.07.15 0 0 2681

"Készülnek az SBB EC250-es motorvonatai"

Mikori info? Az első szerelvényt már elvitték törökbe futni,közben készül a második is.

Ez egy tízéves megbízás.

 

Giesl-ejektor Creative Commons License 2016.07.14 0 0 2680

Megfogalmazom másképp. Ki vagy mi akadályozta, akadályozza a szerkesztőt abban, hogy egy hírnek, annak forrásának utána nézzen? "Az MTI hírszerkesztőségben meg nem gépészmérnökök, régészek, nyelvészek dolgoznak, azért van sok marhaság az ilyen témájú híreikben." Híreket átvenni más forrásból, mint az MTI? Na? :-)

Előzmény: fantal (2677)
alkotasu Creative Commons License 2016.07.13 0 0 2679

Nem ez az igazi ok. Az IHO nem szakportál, hanem közlekedési témájú pletykaoldal portál. Abba meg bármekkora marhaság is belefér - lásd Blikk, és hasonlók. Ameddig nem lesz szemlélet  és vezető szerkesztő váltás, addig marad a jelenlegi színvonal. Ami sajnos sokszor elég alacsonyra sikeredik. (Természetesen nem mindig, mert néha tényleg van érdekes írás is.)

Előzmény: fantal (2677)
nazareth Creative Commons License 2016.07.13 0 0 2678

Tejhát "nem nézhet utána".

Ehhez képest amit az MTI mond: "az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetbe beilleszthető módon dolgozza fel és adja közre" – mintha nem ugyanazt jelentené.

 

Bár ha azt tekintjük, hogy néha milyen vitriolos, gunyoros stílusban szokták az – ezek szerint más forrásból származó – cikkeket kommentálni IHO-ék, indokolt az MTI elővigyázatossága :)

Előzmény: fantal (2677)
fantal Creative Commons License 2016.07.13 -1 0 2677

Az iho szerkesztője, mint az MTI hír átvevője, az MTI által kiadott hírt kénytelen változtatás és kommentár nélkül átvenni, ez a feltétele annak, hogy az MTI híradatbázisa ingyenesen hozzáférhető. Benne van a felhasználási feltételekben. Tejhát "nem nézhet utána". Az MTI hírszerkesztőségben meg nem gépészmérnökök, régészek, nyelvészek dolgoznak, azért van sok marhaság az ilyen témájú híreikben.

Előzmény: Giesl-ejektor (2676)
Giesl-ejektor Creative Commons License 2016.07.13 0 0 2676

S ez máris magyarázza a hozzá nem értést és a slendriánságot, igaz? :-) Biztos csőre töltött pisztolyt tartottak a fejéhez a szerkesztőnek nehogy utánanézzen a forrásnak, s uram segíts, onnan idézzen. Aha, persze.

Előzmény: fantal (2675)
fantal Creative Commons License 2016.07.12 -1 0 2675

Az MTI híreit a másodközlő köteles változtatás és kommentár nélkül átvenni. Csak így használhatók az MTI hírei. Még ha veretes ostobaságok vannak is a szövegben.

Előzmény: smith (2674)
smith Creative Commons License 2016.07.12 0 0 2674

Jelenleg egy állandó járású SKL motor van benne, irányváltós meghajtással, kormányszerkezete hidraulikus.

 

Na most ha ez kopipészt az MTI-től, az se éppen dicsekedni való, de legközelebb legalább a (valódi) forrás Creativ Commons licencének illene megfelelni, ha már a forráskritika nem megy.

A hajóban két éve nem SKL gép van.

kihúzóvágány Creative Commons License 2016.07.06 0 0 2673

A közgazdaságtan úgy hirdeti, hogy a "szállítás is a termelő folyamat része".

Előzmény: BahnScorper (2668)
scsabi Creative Commons License 2016.07.06 0 0 2672

Csak nyugodtan, van közgazdász posztgrad végzettségem is. :))

Előzmény: BahnScorper (2670)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2016.07.06 0 0 2671

A "termel" kifejezés elég gyakori a vasutas közbeszédben. Fogadd el egy vasúti témával foglalkozó honlapon. Rakd ezt a szót a "műtárgy" mellé, ami nálunk ugyebár nem szobrot vagy festményt jelöl.

Előzmény: BahnScorper (2670)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!