Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

Schmidt-féle túlhevítő 4 napja Creative Commons License 2393

Értjük, hogy véditek az iho-t, de van az a pont ahol fel kellene ismerni, hogy az inkriminált cikk - függetlenül a hajónevek megszokott írásmódjától - tényleg egy fércmű volt. Ha lenne igénye az iho-nak arra, hogy aktualitásokat jelentessen meg, akkor egyrészt sokkal több külsőssel dolgoz(hat)na, ha akarna, másrészt nem próbálna mindent (Lásd: "online közlekedési, környezetvédelmi és utazási hírportál") "lefedni" a tevékenységével.

Előzmény: Tastam (2392)
Tastam 5 napja Creative Commons License 2392

 ...tegnap ilyen képekkel is tudósíthattak volna...

Bizonyára meg is tették volna, ha beküldöd a Tieidet és esetleg írsz hozzá néhány sornyi tudósítást.  De még most sem késő!

Előzmény: smith (2391)
smith 5 napja Creative Commons License 2391

tt arról volt szó eredetileg, hogy te elvárod, hogy az IHO a hajóneveket csupa nagybetűvel írja

 

Nem. Az csak egy p.s. volt egy kamuképek köré tákolt cikk kritikája mellé...

 

tehát egy vasutas honlaptól se várjuk el

 

Attól nem is várnám, csakhogy az  iho "online közlekedési, környezetvédelmi és utazási hírportál" gyanánt aposztrofálja magát.

Ha valóban az lenne, akkor persze tegnap ilyen képekkel is tudósíthattak volna éppen a cikkbéli GYÖRÖK távozásáról...

Előzmény: RhB (2390)
RhB 5 napja Creative Commons License 2390

Itt arról volt szó eredetileg, hogy te elvárod, hogy az IHO a hajóneveket csupa nagybetűvel írja. Amiket belinkeltem, azt illusztrálják, hogy ez a hivatalos (hadi)tengerészeti honlapokon sem általános írásmód, tehát egy vasutas honlaptól se várjuk el. Ha valaki úgy írja, akkor esetleg dicsérd meg, de ha nem, akkor ne tedd szóvá...

Előzmény: smith (2389)
smith 6 napja Creative Commons License 2389

Idézet tőled:

Na jó, a hajókra 99,999999%-ban tényleg csupa nagybetűvel van felírva...

 

PS: Szerintem ne rugózzunk tovább a témán...

 

Előzmény: RhB (2388)
RhB 6 napja Creative Commons License 2388

Na, megtaláltam. :-)

 

http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=117600649&t=9209291

 

Ebben van két link, az egyikben pont te is érintett vagy :-), a másikban egy hosszabb okfejtésem a témában. (A Shipbuildingből találomra kiválasztott link már nem működik, de nyugodtan válaszd ki fő linkről bármelyiket.) Az utolsó a kisbetűs hajónév...

 

Ja, és én nem akarom folytatni... :-)

Előzmény: smith (2386)
RhB 6 napja Creative Commons License 2387

Én már egyszer mutattam. :-) Egy korábbi vita kapcsán tettem be olyan képet, csak hát meg kéne találni a hozzászólásomat. :-)

Előzmény: smith (2386)
smith 6 napja Creative Commons License 2386

Attól, hogy nem helyesírási szabály (még szép...) attól még így szokás.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=114743377&t=9011160

Mellesleg ott van a linken a lehetséges kibúvó, ha valakinek szúrja az ujját a capslock...

Aztán ha mutatsz egy olyan hajót, amelyikre nem CSUPANAGYBETŰVEL van írva a neve, onnan folytathatjuk...

 

Előzmény: RhB (2385)
RhB 6 napja Creative Commons License 2385

"És a hajók neveit még mindig CSUPANAGYBETŰVEL ítjuk..."

 

Azért ez nem az igazi megerősítés. :-) Ahogy gumidani - szerintem tökéletesen - fogalmazott:

 

"A hajónevek ordibálva írása nem helyesírási szabály. Egyszerűen a "regiszterológusok" által alkalmazott írásmód."

 

A szakirodalomban - a legtudományosabbakban - sem tartják ezt, mivel nincs ilyen szabály! Csak bizonyos körökben kialakult szokás... Rendszeresen előhozzák mint kedvenc vitatéma... :-)

 

 

Előzmény: smith (2384)
smith 6 napja Creative Commons License 2384

Köszönöm a megerősítést. :-)

Előzmény: Tastam (2383)
Tastam aug. 24. Creative Commons License 2383
Előzmény: smith (2382)
smith aug. 24. Creative Commons License 2382

http://iho.hu/hir/amikor-nincs-strandido-a-balatonon-140823

Nem szép dolog ubiszezonban lejárt szavatosságú képekkel előjönni...

A kéeken utasokkal tömött GYÖRÖK konkrétan egy éve nem szállít utasokat, ellenben jelenleg a vízügyi sólyánál vár a tóról való végleges elszállításra, tehát ez ebben a formában hullagyalázás..

És a hajók neveit még mindig CSUPANAGYBETŰVEL ítjuk...

Tastam júl. 25. Creative Commons License 2381

 Valamikor régen, amikor szinte kizárólag NDK-s cuccokat lehetett beszerezni a terepasztalhoz, magam is vettem különböző termékeket, pl. villanyoszlopokat. Némelyiken közvilágítási lámpa is volt, de akkoriban még nem volt olyan kicsi fényforrás, ami méretarányosan elhelyezhető lett volna rajta, ezért csak egy fehérre festett bütyök jelképezte a lámpást. Ez a kellék csak dísznek volt, nem világított, vagyis nem működött. Vélhetően a cikk szerzője így értette.

Előzmény: BahnScorper (2379)
Es 42 55 554 0006-7 MÁV júl. 25. Creative Commons License 2380

Sziasztok!

 

Én csak annyit szeretnék leírni, hogy már a tv-ben is nagyon irritált ördög nóra (szándékosan írtam kis betűvel a nevét), és a többi valóságsóhős féreg.
Kifejezetten szomorú vagyok, mert ha belépek az iho.hu-ra akkor kénytelen vagyok a birka képét bámulni, sokszor csak nagy nehézségek árán lehet kilépni az egész képernyős reklámfelületekből, ez igen elkeserítő, főleg ha az ember rendszeresen olvassa az ott lévő cikkeket.

BahnScorper júl. 24. Creative Commons License 2379

jaaaaaaj...

 

http://iho.hu/hir/bovitette-telephelyet-a-batonyterenyei-viessmann-modellgyarto-kft-140718

 

A modellvasutaknak olyan kellékei készülnek Bátonyterenyén, mint lámpák, szignálok, felsővezetékek, elektronikák, de ma már működő - mozgással és világítással ellátott - termékeket is gyártanak.

 

Szignál?! De a legjobb ez, hogy "ma már működő termékeket is gyártanak". Miért, előtte semmi sem működött, ami ott készült?!

 

Üvölt az egész cikkről a német tükörfordítás, meg hogy megint kiment úgy, hogy sem vasúthoz értő, sem pedig magyarul tudó ember nem nézte át...

kristoof júl. 18. Creative Commons License 2378

Majdnem egyetértek. A gond inkább ott van, hogy ugye a normális külföldi és hazai hírportálok, amikor erre a videóra klikkelsz megkérdezik, hogy elmúltál-e már 18 éves és többször is figyelmeztetnek, hogy csak erős idegzetű olvasóknak ajánlják az oldal megnézést! Szerintem inkább ez a probléma! (Nem csodálkoznék egy NMHH-s büntetésen!)

 

Mindettől függetlenül az elmúlt időszakban, továbbra is a repülés rovat a legszínvonalasabb része az oldalnak!

Előzmény: V63-021+328.054 (2377)
V63-021+328.054 júl. 18. Creative Commons License 2377

http://iho.hu/hir/lelott-777-es-bizonyitekok-es-ellenbizonyitekok-140718#

 

Bár nem vasúttal kapcsolatos, de egyszerűen klikk hajhász tróger munkának tartok, egy olyan videó beillesztését ahol látszódnak az emberi maradványok... 24 órával ezelőtt még ugyan olyan ember(ek) voltak azok a csontok is mint ennek a szánalmas cikknek az írója. 

 

Akkor még üzenném, hogy van olyan videó is ahol 13 éves holland lány útlevelét mutatják a katonák, illesszétek be azt is... az iho repülős része még tűrhető volt annak ellenére is, hogy Ördög Nóra mindig befekszik a pofámba, hogy ne lássam a cikket, de szerintem ez az iromány túlment egy kicsit a határon...

kristoof jún. 26. Creative Commons License 2376

Arra gondoltam, hogy két hete nincs rajta semmilyen új hír! :-(

Előzmény: Lovrin (2375)
Lovrin jún. 26. Creative Commons License 2375
Előzmény: kristoof (2374)
kristoof jún. 26. Creative Commons License 2374

A gumikerekes rovat megszűnt? :-(

alkotasu jún. 24. Creative Commons License 2373
Giesl-ejektor jún. 24. Creative Commons License 2372

Hagyd a fenébe! Látod, hogy fogalmuk sincs a vonatszámok és a közlekedési irányok kapcsolatáról, jelentéséről...

Előzmény: V63-057 (2370)
kihúzóvágány jún. 23. Creative Commons License 2371

A tisztelt szerkesztőségköszöni ugyan az észrevételeket, de legalább 6 óra hossza óta nem korrigálja a cikkben leírt ellentmondásokat.

Előzmény: P.stephenson (2369)
V63-057 jún. 23. Creative Commons License 2370

Szvsz egy szakmai oldalt az kéne, hogy megkülönböztessen a blikktől, hogy nem csak leír valami baromságot, amit félfüllel hall, hanem ha már ír valamiről, akkor pontos információval szolgál annak a közönségnek, akit tényleg érdekelhet, hogy 29, vagy 30. Mert akinek mindegy, az nem itt keresi az információt. Nem lett volna nehéz utánajárni a dolognak. Mint ahogy annak sem, hogy miért nem vihette 431-es a múltkori különvonatot, amit szóvá mertem még tenni. De ahhoz sem kéne nagy energia, hogy ne jobbra-balra dőlő alulszerkesztett képek jelenjenek meg az oldalon, és még egy pár ilyen nyalánkság. 

Bocsánat, ha ezzel valakinek a lelkébe taposok, de annak reményében, hogy cinikus megjegyzésemmel jobb irányba terelhetem az oldalt el is várom a kivégzést!

Ne kezeld személyes sértésként, mert nem az a cél!

De most olvasd már el légyszi a javított eredményt...

 

A gyalogos az elméletileg 6 óra 18 perckor 2929-es Lajosmizsére tartó szerelvény elé lépett – a szerelvény eleve tíz perc késéssel indult a Nyugati pályaudvarról és a balaeset miatt háromegyed órás késében van, valamikor kilenc óra után érhet csak Lajosmizsére.

 

A szám már jó, már csak az irány nem stímmel...

De kérlek szólj, ha ez így jó, és tényleg csak én vagyok az akadékoskodó f...

P.stephenson jún. 23. Creative Commons License 2369

Köszönjük az észrevételt, az óriási, vállalhatatlan hiba elkövetőjének kivégzéséről gondoskodunk.

Előzmény: V63-057 (2368)
V63-057 jún. 23. Creative Commons License 2368

A gyalogos az elméletileg 6 óra 18 perckor 2930-as Lajosmizsére tartó szerelvény elé lépett

 

A 2929 gázolt.

Szégyen ez az oldal...

V63-057 jún. 4. Creative Commons License 2367

"Szerelvényüket Egertől (Galgamácsán át!) Vácrátótig a 189-es Szili húzta, Vácrátóttól pedig egy kisebb tengelyterhelésű mozdony, a 053-as Szöcske."

 

Hát igen, a szöcske tengelyterhelése sokkal kisebb...

 

Zolcsi67 jún. 2. Creative Commons License 2366

Jogos :-)

Előzmény: M62-238 (2365)
M62-238 jún. 2. Creative Commons License 2365

http://iho.hu/hir/ablakos-angyalfoldon-140601

 

"két schlieren kocsiból"

 

Én 3-at számoltam.

Zolcsi67 máj. 28. Creative Commons License 2364

Ezzel szemben egyvágányú pálya volt például a zuglói 64-es, a pestimrei 51-es és 40-es, az újpesti 8-as, és még lehet folytatni a sort.

Előzmény: Zolcsi67 (2363)