Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

hkv szept. 23. Creative Commons License 2405

manhattani szept. 17. Creative Commons License 2404

Akkor bocs, a valamikori kèpzésem csak a Gigant tirisztoráig terjedt :-) Majd utánaolvasok.

Előzmény: nazareth (2403)
nazareth szept. 17. Creative Commons License 2403

Insulated Gate Bipolar Transistor, amennyire tudom. De még sosem ettem ilyet, csak szakácskönyvben láttam.

Előzmény: manhattani (2402)
manhattani szept. 17. Creative Commons License 2402

Nem tirisztor az a tranzisztor?

Előzmény: nazareth (2401)
nazareth szept. 15. Creative Commons License 2401

HIV-vírus, bacon-szalonna, CD-lemez, IGBT-tranzisztor.

Előzmény: 1047 005-2 (2400)
1047 005-2 szept. 15. Creative Commons License 2400

"IGBT-tranzisztoros"

 

 

Miért ami csak IGBT-s,az nem tranzisztoros?

alkotasu szept. 13. Creative Commons License 2399

"Szerencsére a közönség is kezd belefáradni."

 

Ezt nem tudom, de ha ez így van, akkor az nagyon szomorú. Mert igenis szükség van egy jó közlekedési témájú portálra, ami politikamentes. Többször kritizáltam itt, hogy miért vesznek át politikai indíttatású cikkeket. A személyes találkozókor is elmondtam. Nem hallgattak a véleményemre, pedig nem voltak vele ellenséges szándékaim. Tudomásul vettem, de tudok mást csinálni?

 

Őszintén szólva, fogalmam sincs, mi az oka, hogy beleszállnak a politikába az ilyen cikkeikkel. Kevés lenne a megfelelő téma? Ha ez lenne az ok, akkor miért nem lehet azt megcsinálni, hogy a politikai indíttatású cikk teljes átvétele helyett csak a tényt (hírt) közlik - politikamentessé átfogalmazva.

 

Itt van többek között két, szerintem nagyon jó cikk:

 

http://iho.hu/hir/bucsuznak-pragatol-a-szogletes-karosak-140912

http://iho.hu/hir/wiener-linien-muzeum-a-nagy-ujranyitas-140913

 

Egy ügyes újságíró egy óra alatt jó politikai hátterű cikket faragna a témából. Na, a BuBi-nál, meg a többinél pont az ellenkezőjét kéne csinálni szerintem.

 

 

Előzmény: nazareth (2398)
nazareth szept. 13. Creative Commons License 2398

Köszönöm, adatokkal is alátámasztottad, ami már egyre jobban zavar engem is.

 

Az egész IHO manapság leginkább egy olyan bulvárgyűjteményre kezd emlékeztetni, amiben a közös pont a közlekedésről egyre inkább a hőbörgés irányába tolódik. És egyre durvábban csinálják: még egy relatíve objektív cikket is meg tudnak fejelni egy hamis következtetést sugalmazó blőd címmel. Szerencsére a közönség is kezd belefáradni. Az ominózus BKK-kritizálós cikk már annyira átlátszó lett, hogy a hozzászólások alapján az olvasóknál is kiverte a biztosítékot. ..

Előzmény: alkotasu (2397)
alkotasu szept. 11. Creative Commons License 2397

Készült a BuBiról egy kis összesítő cikk. Ez ébresztett bennem pár gondolatot.

 

Az első:

A tavaszi indulásra való készülődés jegyében az MTI ellátogatott a Csepel Kerékpárgyártó és Forgalmazó Zrt. gyárába, és színes képriport tudatta a budapestiekkel: világszenzáció készül a magyar fővárosban.”

A hivatkozást megnéztem, de ott semmiféle olyat nem találtam, hogy világszenzáció készülne az MTI szerint. Csak képek voltak a készülő biciklikről. Én láttam jól, vagy tényleg volt ilyen állítás valahol?

 

A második:

nem is olyan olcsó a budapesti BuBi.

Nem voltam rest, csináltam egy táblázatot az ott felsorolt (bár elég hiányos) adatokból. Nem tudom, kinek mi az olcsó, vagy nem olcsó. Persze van egy érzésem, hogy ennek eldöntésébe a pártszimpátia is belejátszik. (Az árakat euróba számoltam át, mai árfolyamok alapján. A budapesti áraknál a későbbi, nem kedvezményest tűntettem fel.)

 

                      napijegy   hetijegy       30-60 p       60-90 p    90-120 p    éves előfiz    tömegk. bérlet

Brüsszel             1,6           7,5              0,5               1                2,0                                  499

Párizs                                                                                                             29                600

London               2,5         12,5                                                                      112,5

Amszterdam       3,0           30 („baráti ár”)

Róma                                                    0,0              2,0               4,0

Svájc                                                             0,74                                           47,16

Budapest            1,6            6,4          1,6              1,6               1,6              60,2            328

 

Az nem tudom, hogy az olvasóknak feltűnt-e, hogy az egyik hivatkozott korábbi írásban az amszterdami ár „baráti”-ként van aposztrofálva. Ha ez így van (márpedig miért ne lenne így, ha a szerző ezt írja), akkor a mostani szöveg téves, mert a budapesti ár kifejezetten olcsó.

 

A harmadik:

Hogy a kötbérrel mi lett, nem lehet tudni.

Ha írni akar a cikk szerzője erről, akkor derítse ki! Ha nem tudja kideríteni, akkor minek ez a megjegyzés? Hangulatkeltés? Vagy mi?

 

A negyedik:

Többek között az, hogy a tesztelőknek nem volt szabad kritizálniuk a BKK-t.

Na, ez egy érdekes kérdés. Egyrészt lehetett kritizálni – a BKK felé. A tiltás csak kifelé szólt. Nyilván el akarták kerülni a politikai célú hisztiket. Másrészt: télen, amikor volt egy közös beszélgetésünk az IHO több munkatársával (emlékeim szerint a szerző is ott volt), akkor többek között azt hányták meglehetős nyomatékkal a szememre, hogy a hibákat miért nem drótpostán írom meg, továbbá egyébként sem szereti az ember, ha a hibáit kiteregetik. Akkor most mi is a baj a BKK-val? Ők sem szeretik, ha a hibáikat kiteregetik. Vagy megfordítva: ha a BKK hibáit nyilvánosságra kell hozni, akkor mi baj volt a korábbi itteni véleményeimmel?

 

 

Összességében egy ilyen áttekintős cikk jó lehet, de jelen esetben úgy látom, a jelen írás inkább csak botránykeltési céllal íródott. Nem kívánom a BKK-t védeni, mert azért van ott probléma ezek nélkül is, de az indokolatlan támadásokra semmi szükség nincs.

kopaszsop szept. 3. Creative Commons License 2396
kopaszsop szept. 3. Creative Commons License 2395

én inkább azt mondanám, hogy az RCA (tehát az anyavállalat) elhajtotta a matricájával Kovácsot és az emlegetett együttműködés lényegében a kizsarolás szinonimája.

vagy a valóság ezen megfogalmazása így túl erősre sikeredne, és ezért fogalmaztatok máshogy?

Előzmény: 1047 005-2 (2394)
1047 005-2 szept. 2. Creative Commons License 2394

"Felmerülhet a kérdés: vajon miért a Start egyik mozdonya viseli a dekorációt? A gép – másokkal együtt – többször fut a Cargo bérletében, tehervonatokkal,"

 

 

Ekkora mellébeszélést,valótlanságot!

Schmidt-féle túlhevítő aug. 28. Creative Commons License 2393

Értjük, hogy véditek az iho-t, de van az a pont ahol fel kellene ismerni, hogy az inkriminált cikk - függetlenül a hajónevek megszokott írásmódjától - tényleg egy fércmű volt. Ha lenne igénye az iho-nak arra, hogy aktualitásokat jelentessen meg, akkor egyrészt sokkal több külsőssel dolgoz(hat)na, ha akarna, másrészt nem próbálna mindent (Lásd: "online közlekedési, környezetvédelmi és utazási hírportál") "lefedni" a tevékenységével.

Előzmény: Tastam (2392)
Tastam aug. 27. Creative Commons License 2392

 ...tegnap ilyen képekkel is tudósíthattak volna...

Bizonyára meg is tették volna, ha beküldöd a Tieidet és esetleg írsz hozzá néhány sornyi tudósítást.  De még most sem késő!

Előzmény: smith (2391)
smith aug. 27. Creative Commons License 2391

tt arról volt szó eredetileg, hogy te elvárod, hogy az IHO a hajóneveket csupa nagybetűvel írja

 

Nem. Az csak egy p.s. volt egy kamuképek köré tákolt cikk kritikája mellé...

 

tehát egy vasutas honlaptól se várjuk el

 

Attól nem is várnám, csakhogy az  iho "online közlekedési, környezetvédelmi és utazási hírportál" gyanánt aposztrofálja magát.

Ha valóban az lenne, akkor persze tegnap ilyen képekkel is tudósíthattak volna éppen a cikkbéli GYÖRÖK távozásáról...

Előzmény: RhB (2390)
RhB aug. 27. Creative Commons License 2390

Itt arról volt szó eredetileg, hogy te elvárod, hogy az IHO a hajóneveket csupa nagybetűvel írja. Amiket belinkeltem, azt illusztrálják, hogy ez a hivatalos (hadi)tengerészeti honlapokon sem általános írásmód, tehát egy vasutas honlaptól se várjuk el. Ha valaki úgy írja, akkor esetleg dicsérd meg, de ha nem, akkor ne tedd szóvá...

Előzmény: smith (2389)
smith aug. 26. Creative Commons License 2389

Idézet tőled:

Na jó, a hajókra 99,999999%-ban tényleg csupa nagybetűvel van felírva...

 

PS: Szerintem ne rugózzunk tovább a témán...

 

Előzmény: RhB (2388)
RhB aug. 26. Creative Commons License 2388

Na, megtaláltam. :-)

 

http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=117600649&t=9209291

 

Ebben van két link, az egyikben pont te is érintett vagy :-), a másikban egy hosszabb okfejtésem a témában. (A Shipbuildingből találomra kiválasztott link már nem működik, de nyugodtan válaszd ki fő linkről bármelyiket.) Az utolsó a kisbetűs hajónév...

 

Ja, és én nem akarom folytatni... :-)

Előzmény: smith (2386)
RhB aug. 26. Creative Commons License 2387

Én már egyszer mutattam. :-) Egy korábbi vita kapcsán tettem be olyan képet, csak hát meg kéne találni a hozzászólásomat. :-)

Előzmény: smith (2386)
smith aug. 26. Creative Commons License 2386

Attól, hogy nem helyesírási szabály (még szép...) attól még így szokás.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=114743377&t=9011160

Mellesleg ott van a linken a lehetséges kibúvó, ha valakinek szúrja az ujját a capslock...

Aztán ha mutatsz egy olyan hajót, amelyikre nem CSUPANAGYBETŰVEL van írva a neve, onnan folytathatjuk...

 

Előzmény: RhB (2385)
RhB aug. 26. Creative Commons License 2385

"És a hajók neveit még mindig CSUPANAGYBETŰVEL ítjuk..."

 

Azért ez nem az igazi megerősítés. :-) Ahogy gumidani - szerintem tökéletesen - fogalmazott:

 

"A hajónevek ordibálva írása nem helyesírási szabály. Egyszerűen a "regiszterológusok" által alkalmazott írásmód."

 

A szakirodalomban - a legtudományosabbakban - sem tartják ezt, mivel nincs ilyen szabály! Csak bizonyos körökben kialakult szokás... Rendszeresen előhozzák mint kedvenc vitatéma... :-)

 

 

Előzmény: smith (2384)
smith aug. 26. Creative Commons License 2384

Köszönöm a megerősítést. :-)

Előzmény: Tastam (2383)
Tastam aug. 24. Creative Commons License 2383
Előzmény: smith (2382)
smith aug. 24. Creative Commons License 2382

http://iho.hu/hir/amikor-nincs-strandido-a-balatonon-140823

Nem szép dolog ubiszezonban lejárt szavatosságú képekkel előjönni...

A kéeken utasokkal tömött GYÖRÖK konkrétan egy éve nem szállít utasokat, ellenben jelenleg a vízügyi sólyánál vár a tóról való végleges elszállításra, tehát ez ebben a formában hullagyalázás..

És a hajók neveit még mindig CSUPANAGYBETŰVEL ítjuk...

Tastam júl. 25. Creative Commons License 2381

 Valamikor régen, amikor szinte kizárólag NDK-s cuccokat lehetett beszerezni a terepasztalhoz, magam is vettem különböző termékeket, pl. villanyoszlopokat. Némelyiken közvilágítási lámpa is volt, de akkoriban még nem volt olyan kicsi fényforrás, ami méretarányosan elhelyezhető lett volna rajta, ezért csak egy fehérre festett bütyök jelképezte a lámpást. Ez a kellék csak dísznek volt, nem világított, vagyis nem működött. Vélhetően a cikk szerzője így értette.

Előzmény: BahnScorper (2379)
Es 42 55 554 0006-7 MÁV júl. 25. Creative Commons License 2380

Sziasztok!

 

Én csak annyit szeretnék leírni, hogy már a tv-ben is nagyon irritált ördög nóra (szándékosan írtam kis betűvel a nevét), és a többi valóságsóhős féreg.
Kifejezetten szomorú vagyok, mert ha belépek az iho.hu-ra akkor kénytelen vagyok a birka képét bámulni, sokszor csak nagy nehézségek árán lehet kilépni az egész képernyős reklámfelületekből, ez igen elkeserítő, főleg ha az ember rendszeresen olvassa az ott lévő cikkeket.

BahnScorper júl. 24. Creative Commons License 2379

jaaaaaaj...

 

http://iho.hu/hir/bovitette-telephelyet-a-batonyterenyei-viessmann-modellgyarto-kft-140718

 

A modellvasutaknak olyan kellékei készülnek Bátonyterenyén, mint lámpák, szignálok, felsővezetékek, elektronikák, de ma már működő - mozgással és világítással ellátott - termékeket is gyártanak.

 

Szignál?! De a legjobb ez, hogy "ma már működő termékeket is gyártanak". Miért, előtte semmi sem működött, ami ott készült?!

 

Üvölt az egész cikkről a német tükörfordítás, meg hogy megint kiment úgy, hogy sem vasúthoz értő, sem pedig magyarul tudó ember nem nézte át...

kristoof júl. 18. Creative Commons License 2378

Majdnem egyetértek. A gond inkább ott van, hogy ugye a normális külföldi és hazai hírportálok, amikor erre a videóra klikkelsz megkérdezik, hogy elmúltál-e már 18 éves és többször is figyelmeztetnek, hogy csak erős idegzetű olvasóknak ajánlják az oldal megnézést! Szerintem inkább ez a probléma! (Nem csodálkoznék egy NMHH-s büntetésen!)

 

Mindettől függetlenül az elmúlt időszakban, továbbra is a repülés rovat a legszínvonalasabb része az oldalnak!

Előzmény: V63-021+328.054 (2377)
V63-021+328.054 júl. 18. Creative Commons License 2377

http://iho.hu/hir/lelott-777-es-bizonyitekok-es-ellenbizonyitekok-140718#

 

Bár nem vasúttal kapcsolatos, de egyszerűen klikk hajhász tróger munkának tartok, egy olyan videó beillesztését ahol látszódnak az emberi maradványok... 24 órával ezelőtt még ugyan olyan ember(ek) voltak azok a csontok is mint ennek a szánalmas cikknek az írója. 

 

Akkor még üzenném, hogy van olyan videó is ahol 13 éves holland lány útlevelét mutatják a katonák, illesszétek be azt is... az iho repülős része még tűrhető volt annak ellenére is, hogy Ördög Nóra mindig befekszik a pofámba, hogy ne lássam a cikket, de szerintem ez az iromány túlment egy kicsit a határon...

kristoof jún. 26. Creative Commons License 2376

Arra gondoltam, hogy két hete nincs rajta semmilyen új hír! :-(

Előzmény: Lovrin (2375)