Azért egyszerűen hihetetlen számomra, hogy ha kapnak egy elég egyértelmű jegyzőkönyvi választ arra, hogy mi volt a váci aluljáró elárasztásának az oka, akkor még tovább reszelgetik a témát, mintha még lenne valami más ok is. Vagy bűnbakot keresnek. Egyszerűen gyomorforgató az, amit művel az IHO. Tényleg kezdem már azt várni, hogy mikor szűnik meg ez a portál véglegesen - holott szükség lenne közlekedési hírportálra. Csak nem ilyenre.
És csupán annyit kívánok annak a firkásznak, aki ezeket gusztustalanságot elköveti, hogy kerüljön ő is olyan helyzetbe, amilyenbe ő szeretne keverni másokat!
Ennél bonyolultabb a helyzet. Ugyanis az átemelőszivattyúk csak akkor tudják ellátni a feladatukat, ha van olyan befogadó csatorna, ami el tudja vezetni a vizet. Ha az a csatorna régen épült, kicsi az átmérője, kicsi az elvezetőképessége, akkor hiába jó a szivattyú... De lehet más oka is, pl. túl sok hordalék kerül az átemelő aknájába a környező utcákból. De én nem akarok találgatni, mert nem tudom. És hergelni sem akarom az embereket - ellentétben a cikk írójával.
Szóval sokminden oka lehet a dolognak. Ahogy a cikk megírásának is. De ez utóbbinak az okát könnyebb kitalálni, mint a váci aluljáró elöntéséét...
Apropó: a cikk írója a Budaörsi úti csomópont aluljárójának az elöntését vizionálta nemrég. Nem sikerült annak elöntődnie? Nahát! Hová lett a tudománya az újdonsült IHO-s "vízépítőmérnöknek"?
Amúgy a konkrét váci aluljáróról pont a napokban olvastam egy 1894-es (!!!) jegyzőkönyvet. Ott már akkor attól félt a város, hogy a hegyről lezúduló víz rendszeresen el fogja árasztani az aluljárót, ezért kikötötte hogy a MÁV-nak megfelelő vízelvezetést kell kiépítenie.
Ahogy látom, a feladat 122 éve vár megoldásra a Temető-úti (ma Naszály út) aluljárónál :D
És az újdonsült "vízépítőmérnök szakértő" természetesen folytatja ezt az idiotizmust.
A legaranyosabb az egészben, hogy fikázik a váci aluljáró ügyében, de ő maga (vezető) szerkesztőként tizedannyit sem ér, mint azok, akikre köpköd az írásaiban. (Szándékosan nem újságírót írtam, mert az nálam egy elismert szakmát jelent.)
Viszont az mindenképpen meggynyugtató, hogy legalább Szegeden minden tökéletesen működik, legalábbis az, amit az ottani polgármester felügyel.
Nyugalom, a hozzászólásokat olvasva jól látszik, hogy az IHO-nak ismét nem csak a mi kényes és kifinomult igényszintünket sikerült mélyen (és némileg balról) előznie, hanem a közízlés alá is sikerült bekúsznia néhány méternyit.
Bár aki kiad a kezéből egy ilyen írást (amit egy ilyen "frissítéssel" tetéz), az aligha képes értelmezni a közönség egyértelmű visszajelzését. Az ilyen legfeljebb abból ért, ha beleverik a fejét az asztalba. Sokszor egymás után. És közben azt mondogatják neki, hogy "Rossz újságíró! Nem szabad! Hagyd abba!"...
Az eltévedt vonattal foglalkozó írás végén pedig az a szavazósdi már rettenetesen szánalmas! Jó lenne már elfelejteni még a Közlekedési Blikkkben is ezt a Gyurcsányozást-nyolc évezést. Borzasztóan gyenge poén!
Kedves IHO! Ébresztő! Jó lenne már valami használható vezető szerkesztő után nézni, mert a színvonal igen mélyre süllyedt, már a politikusok szintjén van!
"Hogy a kelenföldi négyes metró végállomás–vasúti pályaudvar összefonódás következetes leharcolása kinek a lelkén szárad, valójában édesmindegy – ám a fingszag, amit ez az egész, országos nemtörődömség áraszt, már egyáltalán nem az."
Most tekintsünk el attól, hogy egy általam üzemeltetett portálon én kulturáltabban fogalmaznék, viszont a nagy kérdés számomra az, hogy THF hol élt az elmúlt évizedekben? Még a kommunizmus idején: nem hasonlította össze egy román Dacia, egy magyar és egy német Trabant állapotát? A román csoda odaát már két évesen rosszabbul nézett ki, mint a 15 éves német Papírjaguár, de a hazai tulajdonú járgány is 5-6 évesen meglehetősen gyatra állapotúvá vált. És ez mindenre igaz volt, ugyanazon béketáboron belül. Az égadta világon semmi nem változott az elmúlt évtizedekben, bármennyire is szomorú. Vajon erre miért csak most jött rá a cikkíró?
(Vagy csak ennyire nincs már aki írjon ide? Mondjuk, ha ez az ok, akkor az nem véletlen, és nem is csodálkozom rajta.)
A MTI hírek mellett millió más tájékozódási lehetőség van, lehet nyugodtan azt használni, pont azért, mert az MTI-ben nem gépészmérnökök, régészek, nyelvészek dolgoznak.
De egyébként felesleges az MTI-re fogni az ilyen, saját kútfőből született cikkek mellett (teljesen jogos komment (nem az enyém) bemásolva):
"Jesszusom, nincs egy moderátor a cikkíró felett? "A CAF Urbos 3 rövidebb, ötmodulos változatából harmincötöt rendelt a BKV, azaz a most forgalomba álló (az első két kocsi már közlekedik) tíz példány még nem az opcionálisan lehívható mennyiséghez tartozik, azonban már idehaza, Dunakeszin szerelték össze őket. Az összesen hetvenhét opcionális kocsiból további tíz 34 méteres – a kellő megrendelés esetén – még forgalomba állhat a közeljövőben." Helyesen: "A CAF Urbos 3 rövidebb, ötmodulos változatából harmincötöt rendelt a BKK, azaz a most forgalomba álló (az első két kocsi már közlekedik) tíz példány már az opcionálisan lehívható mennyiséghez tartozik, azonban már részben idehaza, Dunakeszin szerelték össze őket."
Na-na-na. Márpedig prioritizálni kell! Ha a nevezett úriember például baltával a kezében Murabbae akbar! (a négyzet hatalmas!) felkiáltással egy MÁV-os Halbi kerekének esett volna neki, majd az így kockára vágott kerekű Halbi által keltett rezgések hatására az 1-es vonalon a komáromi ívben közvetlenül a sínek mellett fekvő családi ház konyhájában az asztalra letett, frissen főzött teával töltött bögrében kialakuló állóhullámok által az elfogyasztás után kiváltott biomágneses rezgések negatív élettani hatásáról a legkisebb gyanú is felmerülne, az IHO egyből felpattanna a szerre, a szükséges bizonyító erejű videókat a kérdéses kalapáló kerékről elkészítené, a MÁV-hoz a "Hogy-lehet-így-élni, mikor-tesznek-már-valamit???"-típusú levelet kiküldenék, majd a kapott válaszra egy "A-MÁV-szerint-jó-lesz-de-mi-tudjuk-hogy-a-fülük-botját-sem-fogják-mozdítani"-tematikájú cikket 8 órán belül összedobnának.
"A 17 éves menedékkérő hétfőn baltával és késsel rátámadt egy vonat utasaira a bajorországi Würzburg közelében. Az Allah akbar! (Allah hatalmas!) kiáltást hallatva rontott rá áldozataira, négy embert megsebesített, majd leszállt a többi utas által vészfékkel megállított vonatról, és megsebesített még egy embert. Rátámadt az előállítására érkezett különleges rendőri egységre, ezért a kommandósok lelőtték. A nyomozás eddigi adatai alapján az Iszlám Állam terrorszervezet propagandájának hatására, de egyedül, önállóan cselekedett."
Persze még egy éve sincs annak, amikor kijelentette Garai Szakács László, hogy:
"Koszosak, szemetelnek, csak a baj van velük? Nem!"
Megfogalmazom másképp. Ki vagy mi akadályozta, akadályozza a szerkesztőt abban, hogy egy hírnek, annak forrásának utána nézzen? "Az MTI hírszerkesztőségben meg nem gépészmérnökök, régészek, nyelvészek dolgoznak, azért van sok marhaság az ilyen témájú híreikben." Híreket átvenni más forrásból, mint az MTI? Na? :-)
Nem ez az igazi ok. Az IHO nem szakportál, hanem közlekedési témájú pletykaoldal portál. Abba meg bármekkora marhaság is belefér - lásd Blikk, és hasonlók. Ameddig nem lesz szemlélet és vezető szerkesztő váltás, addig marad a jelenlegi színvonal. Ami sajnos sokszor elég alacsonyra sikeredik. (Természetesen nem mindig, mert néha tényleg van érdekes írás is.)
Ehhez képest amit az MTI mond: "az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetbe beilleszthető módon dolgozza fel és adja közre" – mintha nem ugyanazt jelentené.
Bár ha azt tekintjük, hogy néha milyen vitriolos, gunyoros stílusban szokták az – ezek szerint más forrásból származó – cikkeket kommentálni IHO-ék, indokolt az MTI elővigyázatossága :)
Az iho szerkesztője, mint az MTI hír átvevője, az MTI által kiadott hírt kénytelen változtatás és kommentár nélkül átvenni, ez a feltétele annak, hogy az MTI híradatbázisa ingyenesen hozzáférhető. Benne van a felhasználási feltételekben. Tejhát "nem nézhet utána". Az MTI hírszerkesztőségben meg nem gépészmérnökök, régészek, nyelvészek dolgoznak, azért van sok marhaság az ilyen témájú híreikben.
S ez máris magyarázza a hozzá nem értést és a slendriánságot, igaz? :-) Biztos csőre töltött pisztolyt tartottak a fejéhez a szerkesztőnek nehogy utánanézzen a forrásnak, s uram segíts, onnan idézzen. Aha, persze.
Az MTI híreit a másodközlő köteles változtatás és kommentár nélkül átvenni. Csak így használhatók az MTI hírei. Még ha veretes ostobaságok vannak is a szövegben.
Jelenleg egy állandó járású SKL motor van benne, irányváltós meghajtással, kormányszerkezete hidraulikus.
Na most ha ez kopipészt az MTI-től, az se éppen dicsekedni való, de legközelebb legalább a (valódi) forrás Creativ Commons licencének illene megfelelni, ha már a forráskritika nem megy.
A "termel" kifejezés elég gyakori a vasutas közbeszédben. Fogadd el egy vasúti témával foglalkozó honlapon. Rakd ezt a szót a "műtárgy" mellé, ami nálunk ugyebár nem szobrot vagy festményt jelöl.
Ha nem tudnám, hogy mérnök vagy, közgazdásznak hinnélek... :-))) azok között vannak, akik a szolgáltatást is terméknek tekintik. A köztudatban viszont ha valami termel valamit, akkor az konkrét áru, nyersanyag, esetleg energia.