Titokban készült
ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK
A Magyar Köztársaság
1. §
(1) Magyarország köztársaság.
(2) A Magyar Köztársaság független, demokratikus jogállam.
Nyílt levélben tiltakozik 42 értelmiségi, köztük több történész és filozófus a Fidesz-KDNP alkotmánytervezete ellen, mert szerintük a preambulum történeti utalásai vitatható tartalmúak, nem veszik figyelembe az elmúlt évtizedekben folytatott történészi kutatásokat - írja a Hírszerző. Úgy vélik, az alkotmány gátolni fogja a múlttal való szembenézést.
A kormányhoz és a Fideszhez címzett nyílt levelet többek között Ungváry Krisztián, Gerő András, Varga László, Eörsi László, Gyáni Gábor, Kenedi János történészek, illetve Heller Ágnes, Gábor György, Kis János filozófus és György Péter esztéta írta alá.
Nohát, ha van sapka mszp, ha nincs sapka, akkor is......
Megjegyzem, szerintem nem az a gond, hogy dolgoztak rajta.
Még azt is el lehet fogadni, hogy egy 50 fős team-et foglalkoztattak.
A gond az, hogy mindezt sumákba tették (nem meglepő), letagadták és ráadásul, pontosan azokat támadták, a "demokrácia védelme" érdekében, amit itthon és külföldön maguk is szorgalmaztak, sőt még erősebb formában terveztek.
Ez persze alátámasztja, hogy demokrácia itt kizárólag akkor van, ha éppen ők vannak kormányon, mert bármit tesznek azt a "demokrácia védelmében" teszik......
Na azért az ország szempontjából mégis jó az a fránya 2/3, mivel most az szdsz(2), LMP és az szdsz maradvány mszp(Gyurcsi) nem tudta megakadályozni az alkotmányozást.
Így igaza van a kormánypártoknak, hogy ez nem lehetőség, hanem kötelessége egy ilyen felhatalmazás alapján.
Az meg legyen az mszp-LMP ügye , hogy őntökön szurták magukat ebbe a folyamatban.
Így már érthető a liberális holdudvar visítása itthon és nemzetközi színtéren. Jól mondta Gulyás Gergely, hogy nem érti az mszp.-t mivel alkotmányozási szempontból bizonyos területeken több a közös elképzelés, amit a Salamon féle alkotmányozást előkészitő bizottságban ki is fejtettek. Ezeknek a gondolatoknak számos részát be fogják építeni az alaptörvénybe, mivel nekik azokat is képvíselni kell, akik nem rájuk szazavaztak.
Petrétei József, a Gyurcsány-kormány 2004 októbere és a 2007 júniusa között szolgáló igazságügy-minisztere irányításával egy ötventagú jogászteam új alkotmánytervezetet dolgozott ki 2005–2006-ban.
Úgy tűnik, a drága jó Bolgár úr sem tudott a szocialisták ládafiában porosodó alkotmány-tervezetéről, az abban meglapuló tekintélyelvű, a hatalmat bebetonozó szándékról, hiszen aligha tartotta volna meg az idulatokat kiváltó nagyívű "előadását".....
Bolgár egyébként előadásában hosszan sorolta, hogy szerinte a magyar kormány hogyan lehetetleníti el a demokratikus ellenzéket. Szerinte hatalmas változások mennek végbe Magyarországon, amelyek ahhoz vezetnek, vagy már vezettek is, hogy egy tekintélyelvű rezsim alakuljon ki, de volt bőven holokausztozás és jobbikozás is.
Török Zsolt erre reagálva hangsúlyozta: pártja nem vett részt az alkotmánytervezet elkészítésében. De hazugság az is, hogy a Petrétei József vezette igazságügyi tárca javaslata - mint azt Rétvári Bence állította - nem tette volna lehetővé, hogy a parlamenti képviselők a legfőbb ügyészt interpellálják - tette hozzá, megjegyezve: ezt a lehetőséget a tervezet továbbra is biztosította volna.
Kohn kilesi, hogy a Grün levarrta a feleségét. Másnap kérdőre vonja, hogy ezt nem várta volna tőle. Barátom, semmi ilyen nem történt válaszolta Grün. De hát láttam, ahogy lihegted a tarkóját akadékoskodott Kohn. Ja, hogy te jobban hiszel a saját szemednek...
(1) A Magyar Köztársaság nemzetközi szerződésben a béke, a biztonság, a kiegyensúlyozott és fenntartható fejlődés, valamint más államokkal való együttműködés érdekében, a nemzetközi szerződésből fakadó jogok gyakorlásához és kötelezettségek teljesítéséhez szükséges mértékig * az Alkotmányból eredő, egyes hatásköreinek gyakorlását – az Alkotmány megváltoztatása jogának kivételével – nemzetközi szervezetre átruházhatja.
(2) A Magyar Köztársaság nemzetközi szerződésben az Európai Unióban tagállamként való részvétele érdekében az Európai Uniót alapító szerződésekből fakadó jogok gyakorlásához és kötelezettségek teljesítéséhez szükséges mértékig az Alkotmányból eredő, egyes hatásköreinek gyakorlását – az Alkotmány megváltoztatása jogának kivételével – az Európai Unióra, illetve az Európai Közösségekre (a továbbiakban együtt: Európai Unió) átruházhatja, illetve az Alkotmányból eredő egyes hatásköreit a többi tagállammal együttesen gyakorolhatja.