Ellopták a műholdas helymeghatározó (GPS) készüléket egy mentőautóból vasárnapra virradó éjjel a VIII. kerületben, ahová egy szívroham miatt riasztották a mentőket - közölte az Országos Mentőszolgálat kommunikációs igazgatója.
Ezért bátorkodtam javasolni a felfüggesztést. Akkor nem kéne egyik se. Néhány nyilvános felfüggesztés, Maónika só által közvetítve, ebből értenének az egyfogúak.
A mi környékünkon szerencsére még van respectje a dokinak és az őt szállító autónak.
Még a rómaiak lakta falvakban is. Elvégre segíteni megyünk, így láthatóan tisztelnek is minket.
Igaz, a legnagyobb ellátandó település 4000fős, a többi a körzetben mind kisebb.
Az ügyeletes autót otthagyhatom akár lezáratlanul is, nem nyúlnának bele.
Ismerik a felmatricázott kis Cliót ( fényvisszaverős matrica, sötétben is feltűnő ), kereszteződésekben is simán kiengednek, még ha nincs is elsőbbségem, és nem is megy a kék lámpa. Tudják, hogy az az autó valakihez megy, aki segítségre szorul lehet, és lehet, hogy épp az ő egyik hozzátartozójához. Ez is másként működik itt egy kisebb településen, mint egy nagyvárosban.
Számoljunk egy kicsit. magyarországon van kb. 1000 db mentőautó. Egy GPS legyen 50,000 Ft.
50,000*1000 = 50,000,000 millió Ft.
Ahhoz képest, hogy hány ember javát szolgálja, nem olyan sok. Pláne ha összehasonlítjuk, hogy egyes politikusok autója ( Audi S8, 30-40 millió) és a fenntartása ( havi 800 ezer- 1 millió) mibe kerül. (ezzel a napi demagógiaigényemet ki is elégítettem.)
Egyébként javaslom a mentőszolgálatnak, hogy az új autókat már beépített GPS-zsel rendeljék. Azt nehezebb kiszedni.
Bankoknak van feketelistája, hogy kinek nem adnak zsét.
Pizzafutároknak van feketlistája, hova nem visznek ki tápot.
Mentőszolgálat is felállíthatna listát, hogy melyik környékre csak rendőri biztosítással megy ki. Amíg nincs ott a rendőr, addig nem szállnak ki a kocsiból. (Éjjel meg a rendőr nem fog rohanni, hogy a mentő mellett dekkoljon.)
Van több olyan falu, hogy pl bal oldalt elindul a számozás az 1-essel, majd mellette a 2,3 stb. Az utca végén a szembeoldalon folytatódik a számozás, és vissza a falu eleje felé tovább emelkedik.
Pölö Kisjakabfalva Villánytól nem messze. És csak a falu közepén keresztülfolyó patak mellett van térerő. :)
Egyik doki be is szokott ezért szólni a háziaknak, hogy tessék kitenni a házszámot, esetleg kint várni az autót.
Mert a tűzoltók odatalálnak házszám nélkül is ha ég a ház, ugyanis az már messziről is látszik, pláne éjjel.
De amíg mi elemlámával világítjuk a házfalakat 1-1 házszámot keresve, addig is fogy az értékes idő.
Szerencsére a navi nagy segítség, úgy nagyjából a cím közelébe visz, és "csak" ott kell keresgélni.
Logika sokszor nincs a számozásban. Az túl egyszerű lenne, ha egyik oldal páros, másik páratlan számú lenne.
Van több olyan falu, hogy pl bal oldalt elindul a számozás az 1-essel, majd mellette a 2,3 stb. Az utca végén a szembeoldalon folytatódik a számozás, és vissza a falu eleje felé tovább emelkedik. Így lehet az 1-essel szemben a 384-es.De van olyan is, hogy 1 utcának 4 neve van. Falutáblától a templomig más-más neve van az utca jobb és bal oldalának. A templomtól a falu túlsó végéig pedig megint másik 2.
Akik pár éve sofőrködnek azok már nagyjából ismerik a dörgést, de 22 települést nem könnyű észben tartani :)
Nappal nincs nagy gond, mert mindig valaki ácsorog az utcákon, és ha a címet nem is ismerik, de névről egyből tudják, hogy kit és hol keresünk. A gond mindig éjszaka van, amikor üresek az utcák.
Nem tudom, milyen típusú gps lehetett, de szerintem az LMP-s Kaufer "Éhséglázadás" Virág havi 70 ezer forintos fizetésnövekedéséből egy olcsóbbra biztos futotta volna.
Kíváncsi lennék, milyen reakciók érkeznének, ha a mentősök közölnék, hogy ameddig nem kapják vissza onnan a kis kütyüt, addig oda nem mennek ki. És utána nevesítenék az utcákat.
Az már így rasszizmus lenne... legalábbis az LMP szerint.
Kíváncsi lennék, milyen reakciók érkeznének, ha a mentősök közölnék, hogy ameddig nem kapják vissza onnan a kis kütyüt, addig oda nem mennek ki. És utána nevesítenék az utcákat.
nem! Bakács éhes is volt! éhezett! mint ahogy az is, aki elvitte azt a GPS-t abból az autóból! ha mást nem is, de leégette a kábelekről a műanyagot, és leadta a valamely fémkereskedőnél azt a pár deka rezet, annál, aki tudja, hogy milyen bajban van és megkönyörült rajta mert átvette! szóval, ma este már újra ehet pár szelet kenyeret - talán egy kis sóval - a kicsi gyermekével az, aki végső elkeseredésében az éhségtől hajtva bizony ellopta azt a GPS-t!!!!!!!
Orvosi ügyeletes autón is sofőrködöm, és mellette fuvarozok is.
Mert a kéklámpás-autós melóból megélni nem lehet.
Saját pénzen mentem el PÁV1 vizsgára, ( ez ugye feltétele a kéklámpás autó vezetésének ), és a saját szabaidőmben ültem végig a tanfolyamokat, amik ugye kellenek a helyszíni segítségnyújtáshoz. Az autóban a saját gps-em van, mert még annak is örülni kell, hogy idén télre kaptunk téligumit a kocsira. Havi 160-170 óra, bruttó 94000 huf ( gyerekkedvezménnyel nettó cca. 80 ).
A fuvarozáshoz szintén saját pénzből a már felsorolt tanfolyamok, plusz saját cég és saját autó.
A 2 melóban havonta kb 320-360 óra melóban. Mindkettő fárasztó, egyik sem leányálom.
És akkor jönnek ilyen patkányok, akik elviszik a navit abból az autóból, aki azért megy, hogy segítsen??
Rohadt kevés helyen vannak kint az utcanévtáblák és házszámok, éjjel nem egyszerű odatalálni 1-1 címre.
Mi általában udvari lámpát kapcsoltatunk a hívóval, vagy megmondjuk a telefonba, hogy álljon ki valaki az utcára egy elemlámpával, és jelezzen ha minket lát. Nem kicsi a körzet, és gyakran minden perc számít.
Remélem egy hiányzó navi miatti pár perces késés esetén egy ilyen egysejtű hozzátartozója döglik meg egyszer....