Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

jofi47 Creative Commons License 24 órája 0 0 10430

Ez a motor nem megy szépen. Ha már beindult bárki tud neki magasabb fordulatot adni, de az alapjáratot kell tudni beállítani.

Ha szép kicsi az alapjárat (amikor épphogy megy, de nem áll le) akkor a motor járása is meg fog változni.

A levegő csavart és az alapjáratot még hangold össze.

Előzmény: hambi85 (10429)
hambi85 Creative Commons License 1 napja 0 0 10429

Előzmény: hambi85 (10427)
kf04 Creative Commons License 1 napja 0 0 10428

Sziasztok! Régen írtam ide, gondoltam megosztom, hogy ismét egy 151-es bütykölök. Épp a karbijával küszködöm. Csak félszívatóval hajlandó rendesen dolgozni... Megpróbálom belőni, este írom a fejleményeket! :)

hambi85 Creative Commons License 1 napja 0 0 10427

Utána van és csak azért használtam mert az új tömítéskészlet vékonyabb anyagból készült

mint a gyári.

 

Előzmény: jofi47 (10426)
jofi47 Creative Commons License 1 napja 0 0 10426

A henger alján az a piros valami a levétel előtt vagy után van?  Mert azt a szép tömítéseket kár elcsúfítani különböző pasztákkal.

Előzmény: hambi85 (10423)
hambi85 Creative Commons License 1 napja 0 0 10425

 Alakul szépen lassan. ;)

Előzmény: hambi85 (10424)
hambi85 Creative Commons License 1 napja 0 0 10424

 

Előzmény: hambi85 (10423)
hambi85 Creative Commons License 1 napja 0 0 10423

 

hambi85 Creative Commons License 4 napja 0 0 10422

Beszereztem egy-két alkatrészt:

Kötél-tárcsa : 2500 ft

Tömítés készlet : 1000 ft

Gumi-cső a karbi és a légszűrő közé : 1100 ft

A benzincsaphoz szűrő + gumi : 550 ft

      

még kell szimering a hajtóműbe + olaj valamint megveszem a 2 db viton szimeringet a főtengelyhez.

Alakul csak lassan.

hambi85 Creative Commons License 4 napja 0 0 10421

Üdv.

Nem tudom én is csodálkoztam rajta, vajon mitől lehet ez egy alig használt gépen.

Az előző tulaj (első tulajos gép) szerint pár üzemórás a gép.

A berántó-rugót kivéve minden eredeti a gépen én bontottam meg először.

Takarítás céljából.

Nem szorul sehol a főtengely könnyen jár.

A gumi alkatrészek szorulnak cserére mert elöregedtek, kb. 15 éve állt.

Pénteken rakom össze.

De a kipufogót javítani kell van rajta egy kisebb lyuk.

 

Előzmény: jenco01 (10420)
jenco01 Creative Commons License 4 napja 0 0 10420

Udv! a fotengelyed igen beteg színu, kékes tulhevult, ez gyakran elofordul ezeknel a gépeknél?

Előzmény: hambi85 (10402)
TITHAU Creative Commons License 5 napja 0 0 10419

Matu 18  nak és minden érdekeltnek!

 

 

Robi alkatrészeket tudsz vásárolni a Vaszkó és Társa  Kft- nél. Gyomaendrőd. Ez egy web Áruház. AgroOroszi  kerti gép

 

alkatrész web áruház.    Rotáció kft Tata.(Rotaciotata.hu ).       kertészgépek-hu.webnod.hu ,      webmotors.hu oldalakon.

 

 

Postán küldik a megrendelt alkatrészeket. korrekt mindegyik.

 

 

olx , vatera ,jófogás, csere bere , ha nem kell új alkatrész !

robi151nograd Creative Commons License 5 napja 0 0 10418

Esetleg használt váltót nem találhatok valahol és azt felújítani?  Vagy ilyeneket nem adnak el csak magában? Sajnos már komplett váltós gépet nem is találni ami még valamennyire működőképes még a piacon. 

studiod1 Creative Commons License 6 napja 0 0 10417

 Nehéz lesz és sokba kerül, egy megoldás van szerintem, veszel egy váltós gépet aminek a motorja annyira működik hogy a váltót minden fokozatban ki tud próbálni. Sajnos a váltóhoz az alkatrészek fogaskerekek tengelyek iszonyú árúak ráadásul mivel a cég felszámolás alatti gyártás nincs.

Előzmény: robi151nograd (10416)
robi151nograd Creative Commons License 6 napja 0 0 10416

Szép napot mindenkinek!

 

Nemrégen vettem egy robi 151-es kapálógépet ami sima röpsúlyos. Érdeklődni szeretnék, hogy utólag meg lehet-e csinálni sebességváltósra  és ez mekkora költségekkel jár?  A gépet a közeljövőben szeretném szántásra is használni illetve kocsi húzásra meredekebb utakon. Emiatt szeretném átalakítani.  Tanácsokat előre is köszönöm!

 

Gábor

studiod1 Creative Commons License 6 napja 0 0 10415

Valamikor 2-3 éve "javítottam" a váltót, léptetés-hézagolás, nekem a kuplung kosár a csapágybelsőn támaszkodik és rögzítés nem eredeti hanem tányéralátét (fűnyíró kés rögzítő) és úgy a csavar.

Előzmény: PésJános (10414)
PésJános Creative Commons License 6 napja 0 0 10414

Igen, az alkatrészt én is beazonosítottam, de abból nem derül ki az alakja, mérete. Biztosan hajtóműolaj, szagról is fel lehet ismerni. Ha a főtengely szimeringnél folyna, az elég nagy baj lenne. Úgy gondolom használni se bírnám.

Előzmény: studiod1 (10413)
studiod1 Creative Commons License 6 napja 0 0 10413

Az 52 sz alkatrész a hiányzó http://users.atw.hu/robikgepkonyv/PDF/RobiRekord250T.pdf  ez akár házilag is elkészíthető megfelelő alátét és kisflex segítségével,a másik a váltóból a kuplungharangba nem kerülhet olaj,a harangba a motorból szokott a főtengely szimeringen keresztül olaj vagy keverék(4t 2t) kerülni.

Előzmény: PésJános (10412)
PésJános Creative Commons License 6 napja 0 0 10412

Köszi a segítséget! A szórótárcsa biztosan hiányzik, most már csak az a kérdés hol tudom egyáltalán beszerezni.

Előzmény: studiod1 (10407)
PésJános Creative Commons License 6 napja 0 0 10411

Nehéz ügy. Én például legutóbb kuplung alkatrészeket (mert ez használódik el leghamarabb) Soltvadkerten a Husqvarna boltban vettem.

Előzmény: Matu18 (10409)
PésJános Creative Commons License 6 napja 0 0 10410

Szia! A rotálás valóban nem egyszerű feladat. Én például nem használok tárcsákat mert nincs is. Laza és és kötött talajon is ugyan azt a kapákat használom 2*4 taggal, ha vetemény alá rotálok akkor majdnem teljes gázon. Kötött talajon több soron, homokon általában elég 2 soron, de úgy, hogy a második soron (visszafele) az előző fél szélességet újra művelem. Így a nyomok is eltűnnek, teljesen egybefüggő felületet kapsz. Ezzel a módszerrel a kapa teljes átmérőjének a mélységéig meg bírom dolgozni a talajt, még a kötött talajt is. Ha nem vetemény alá dolgozok és laza a talaj akkor megforgatom a kapákat. Jobb megy balra, bal jobbra. Az én tapasztalatom szerint, hogy ne ássa el magát egyrészt nagy fordulat kell, másrészt a kormány és a csoroszlya megfelelő beállítását kell megtalálni. A gép inkább magad fele lejtsen. Az én gépem sebváltós ezért könnyeben megfordulok, viszont ha nem vigyázok, hátramenetben könnyen elássa magát, jobbra-balra kell billegtetni. További hasznos munkát.

Előzmény: szoke09 (10384)
Matu18 Creative Commons License 6 napja 0 0 10409

Sziasztok! 
Teljesen új vagyok ezen a fórumon, lehet már lerágott csont nálatok, de én nem találtam, hol lehet Robi-151-hez alaktrészeket kapni? Több szervízben jártam már de ismerik a típúst és azzal ki is ért a dolog, semmit nem tudnak hozzá adni, esetleg Ti hol szoktatok vásárolni hozzá dolgokat?

jofi47 Creative Commons License 6 napja 0 0 10408
Előzmény: sínbohóc (10406)
studiod1 Creative Commons License 2015.04.26 0 0 10407

Nyugodtan nézheted az r250t váltóját ugyan ott, egyezik a váltó tudtommal, a csapágynál van egy alátét sugár irányú hornyokkal "olajszóró" alátét ennek a feladata a felesleges olaj szétszórása, sajnos ha nem veszik észre időben a harang lazulást először a harang közepe később a tengely is kopik ekkor már szinte nem lehet normálisan rögzíteni. Marad a tengely kuplung csere vagy ha szerencsés helyen dolgozol felújítás.

Előzmény: PésJános (10405)
sínbohóc Creative Commons License 2015.04.26 0 0 10406

de az enyém az sebességváltós.

 

Van ott olyan is: http://users.atw.hu/robikgepkonyv/PDF/Robi151TRekord.pdf :-)

 

 

Esetleg Te is vasutas vagy?

 

Kattints a nickemre :-))

Előzmény: PésJános (10405)
PésJános Creative Commons License 2015.04.26 0 0 10405

Köszi szépen, de az enyém az sebességváltós. Igaz ezt nem írtam le. De azért kössz. Esetleg Te is vasutas vagy?

Előzmény: sínbohóc (10404)
sínbohóc Creative Commons License 2015.04.26 0 0 10404

Esetleg valakinek gépkönyv?

 

Tessék:http://users.atw.hu/robikgepkonyv/PDF/Robi151.pdf

Előzmény: PésJános (10403)
PésJános Creative Commons License 2015.04.26 0 0 10403

Tiszteletem az itt fórumozóknak!

Nekem is van egy ilyen őskövületem, elég rendesen bejártam a teknikát, roppant hasznos kis gép a számomra. Viszont van egy nagy problémám, amit nem tudok rajta megoldani. Nevezetesen a hajtómű olajat felnyomja a kuplungházba. Gyárilag semmiféle tömítés nem volt benne? Tui. használtan vettem, elég ramaty állapotban, a fellazult kuplungharang kiverte a csapágyházat. Most 2 rs csapágy van a tengelyen, de ez nem fogja meg az olajat. Esetleg valakinek gépkönyv? A topikban találtam egy linket, de onnan nem lehet letölteni.

hambi85 Creative Commons License 2015.04.26 0 0 10402

Tiszteletem az uraknak!

Mai ténykedésem képekben:

  

 

A hengert lehúztam külső takarítás céljából (a ráöregedett olajos port pucoltam le).

Holnap megyek beszerezni a hiányzó alkatrészeket: tömítéskészlet-gégecső a légszűrőhöz valamint berántókötél tárcsa.

A karburátor takarítása közben gondolkodtam el azon hogy a következő képen látható alkatrészt ami az úszóházban van ki lehet-e venni hogy kifúvassam kompresszorral?

biji Creative Commons License 2015.04.24 0 0 10401

Szia!

 

Mi a jó beállítás ? - Sebesség váltásnál ne recsegjen a váltó ill. ne tördelje a rúgókat.

Előzmény: timon2 (10400)