Szerintem a ház kopott ki, mintsem a görgő. Érdemes megvizsgálni.
Ha a ház kopott, hiába veszel nagyobb átmérőjű görgőt (ha kapsz), még jobban kikoptatja a házat.
Én inkább perselyeztetném+ új görgők.
Az tuti lenne!
Nagyon sz@rul lett tervezve a berántó. Nem véletlen, hogy már alig lehet kapni berántós robit, rexet, illetve használható állapotú berántót. Hamar szétment .
Persze h. nem emlékszel mivel csak egy sima alátétnek-esetleg hézagolónak látszik főleg ha kopott, szerintem nem sok szerepe van az esetleges "hézagoláson"kívül. Az én hajtóművemben is csak megfelelő alátét van, s a bemenő tengelyre a harang fűnyírókés tányér alátéttel van rögzítve.Az eredeti rögzítés többször fellazult.
Sziasztok! Kérném, ha valaki szétszedi a sebességváltót, a gépkönyvi alkatrészjegyzékben 52 sz. alatti szórótárcsa méretét, alakját, esetleg fényképét megosztaná velem.
Sziasztok! Régen írtam ide, gondoltam megosztom, hogy ismét egy 151-es bütykölök. Épp a karbijával küszködöm. Csak félszívatóval hajlandó rendesen dolgozni... Megpróbálom belőni, este írom a fejleményeket! :)
Esetleg használt váltót nem találhatok valahol és azt felújítani? Vagy ilyeneket nem adnak el csak magában? Sajnos már komplett váltós gépet nem is találni ami még valamennyire működőképes még a piacon.
Nehéz lesz és sokba kerül, egy megoldás van szerintem, veszel egy váltós gépet aminek a motorja annyira működik hogy a váltót minden fokozatban ki tud próbálni. Sajnos a váltóhoz az alkatrészek fogaskerekek tengelyek iszonyú árúak ráadásul mivel a cég felszámolás alatti gyártás nincs.
Nemrégen vettem egy robi 151-es kapálógépet ami sima röpsúlyos. Érdeklődni szeretnék, hogy utólag meg lehet-e csinálni sebességváltósra és ez mekkora költségekkel jár? A gépet a közeljövőben szeretném szántásra is használni illetve kocsi húzásra meredekebb utakon. Emiatt szeretném átalakítani. Tanácsokat előre is köszönöm!
Valamikor 2-3 éve "javítottam" a váltót, léptetés-hézagolás, nekem a kuplung kosár a csapágybelsőn támaszkodik és rögzítés nem eredeti hanem tányéralátét (fűnyíró kés rögzítő) és úgy a csavar.
Igen, az alkatrészt én is beazonosítottam, de abból nem derül ki az alakja, mérete. Biztosan hajtóműolaj, szagról is fel lehet ismerni. Ha a főtengely szimeringnél folyna, az elég nagy baj lenne. Úgy gondolom használni se bírnám.