Én csak annyit tudok a régi robi 52-esek nem ívelt kapákkal voltak hanem 90fokban hajlított azt nem szerettem. Nekem az igazi az nemcsak oldalra hanem hátrafelé is ívelt lenne,sajna a kf csak oldalra.
Várjál össze vannak itt a dolgok kavarodva pedig még csak egy sört ittam!
Az volt a kérdés hogy a 151 -es emen miért Kf kapák vannak!
Erre írtam én hogy mert valamikor ilyen hajtóműve kapával kezdtem (1988 ban valahanyas robi ,egy biztos briggs motoros ~198cm3 ráírva 3,5hp és Kf-04 kuplungos hajtómű talán 65eft volt)!
Ez ami a képemen van ez egy röpsúlyos 151-es Kf késekkel!
Meg van az eredeti kapasor is de nekem ez valahogyan jobban bejön!
Igen. A KF kapákkal könnyebb dolgozni. Nagyobb a mélysége is. Viszont a 151-es kapákkal meg porhanyósabbra lehet megművelni a talajt, de sokkal többet kell vele izzadni.
A motor talpcsavarjainak a furata lehet, hogy nem fog passzolni esetleg a kuplung se lesz jó. Meg lassabb lesz tőle. Szóval akkor nem igazán lesz alkalmas kapálásra. Sz biztos, hogy lassabb lesz, de a többi dologra lehet mondanak konkrétumot a többiek!
Nem jól tudod. A Robi 56- az egy Robi hajtómű Briggs motorral és röpsúlyos kuplunggal! Van olyan gép is, hogy Kf 04 és Briggs motor nem tudom régen mi volt a neve talán KF Sprint kapálógép. De a mostaniaknak asszem Kf quatnom a neve(az 5le-nek), amelyiken meg 4le B&S Sprint motor van az meg Kf Sprint.
Főleg a művelési mélység miatt van ez rajta ! Valamikor Robi 56 -tal kezdtem (Briggs+kf-04) és valahogy megszoktam ezt a kapát.Utána próbáltam a kisebbik féle kapásat is meg ugye a 151 gyári késeit is de valahogy nekem ez jön be! Tekeri a gazt hát tekeri -leszedem!
Gondoltam, csak mondom biztosra megyek :) És mi a tapasztalatod vele? Nekem a Kf mindig feltekeri a gazt, de a 151-esé ledobja magáról. Még soha nem kellett azt "gyomtalanítanom" :)
Őszintén megmondom nem tudom, hogy megvan-e minden hozzá.. :) mert a váltó kompletten egy vödörben van.. így kaptam a szomszéd bácsikától.. azt tudom, hogy egy fogaskerék el van repedve.. az helyett kell egy új.. de hogy a többi megvan-e.. :) majd a leírás alapján összeválogatom.. igazából ha nem nagyon bonyolult összerakni akkor megpróbálkozok vele.. feltéve ha jó is lesz.. ha nem akkor kihagynám a váltót.. ezért is írtam neked.. mert láttam a tiédben nincs..
Csak azt lenne jó tudni, hogy melyik az a hajtás ami fel megy a motor alá.. esetleg ha leveszem a váltót azt úgy fel lehet tenni alá?? vagy az egy teljesen másik hajtás amivel össze lehet párosítani?
Nekem gyárilag ilyen ,röpsúlyos meghajtásu.De szerintem megéri a váltóssal 'bajlódni' feltéve persze ha meg van minden hozzá!
Sokszor jól jönne ,viszont ha csak kapálni kell vele akkor egy ilyen hajtómű is megfelel!A váltósról engem ne kérdezzél mert még nem is láttam olyat,csak szeretnék :D Most egy kicsit le van itt ülve a fórum,biztos mindenki kapál, de előbb vagy utóbb valaki válaszol majd ,olyan aki ért is a váltóshoz!
Régóta olvasgatom a fórumot mivel van 2 Robi 151-es a tulajdonomban.
Kis segítséget szeretnék nyujtani amal karburátoros durrogás ellen.
A lényeg: Ki kell takarítani a pillangószelep alatt (szívótorokban) lévő két pici lyukat. Célszerszámnak megfelel egy bovdenból letekert vékony szál végén derékszögben meghajlítva. A pillangószelepnek a két furat közé kell zárnia alapjárati helyzetben. Nálam a takarítás után egyenletes szép alapjárat lett, durrogás nélkül!
Látom, hogy neked is úgy van a hajtás, hogy a váltó nincs rajta.. ez hogyan van?? csak le van véve a váltó vagy ez nem a gyári hajtás..
Mert nekem a váltóval van gondom.. jelenleg még darabokban van.. de ha azt a hajtást fel tudnám használni akkor lehet nem is bajlódnék a váltó összerakásával.
Ma kaptam egy 151-est, hát így ránézésre nem túl bizalomgerjesztő. Sokáig nem használták, a berántója meg sem mozdul. A váltóból a rükverc fogaskereke kivan véve.
Hát lesz vele gond bőven, mindenesetre az őszi szántáshoz szeretném használni, így van időm vele foglalkozni.
Minden alkatatrészt? a tirisztort is kimérted?ezt kétlem.Az ilyen impulzus üzemű alkatrészeknél szoktunk befürödni a nem megfelelő mérés miatt. Viszont gratula hogy a kritikus alkatrészt azonnal cserélted.
Egy oldallal ez előtt írtam itt a fórumon a hibámról. Robi 151 gépem van. Két idézet az írásból:
-Most nagyon nehezen indul el és kihagy a gyújtás, majd durran egyet és leáll, be sem tud melegedni a motor, ezután el sem lehet indítani egy jó darabig.
-Nagyon gyenge a szikra, pipán keresztül pedig néha nincs is.
A következő történt: Szétszedtem újra a tirisztoros gyújtás dobozát. Az elektronikában minden alkatrészt kimértem és jónak találtam. Az interneten találtam kapcsolási rajzot is hozzá, melyben „tic 106”-os tirisztor szerepel. A gyári elektronikában beazonosíthatatlan tirisztor van ( AEG) cég gyártotta, ennyi látszik rajt. Próbából vettem egy tic 106-os tirisztort elektronikai boltban kemény 220-forintért. Kicseréltem, és csodák-csodája kétszer akkora lett a szikra. Első rántásra indul, nem durrog és nem hagy ki a gyújtás.
Remélem tíz perc kapálás után is így marad majd, mert eddig még nem lett „élesben” használva.
Remélem segítettem ezzel az írással másoknak is a hibajavításban.
Ki próbáltam egy másik gyújtó tekercsel meg egy külső tirisztorral de még szikrám sincsen, vissza a első tekercset meg a tirisztort szikra van de csak alap járat van és nehezen pörög fel és néha egy durr a kipufogóból.Meg amikor a (amal) karbin a szívatót teljesen ki nyitom szinte le is áll! Csak a második fokozatba ketyeg a moci. No most mi a fenét kezdjek akkor ? Lassan a párom agyára megyek , mert ő meg mondta ne kezdjek ilyen sz...al! No most én is egy kicsit bele untam ! De lehet még is egy szerviben köt ki a masina ! Vagy esetleg valakinek van valami ötlete még is mit is kezdjek ? Merre keresgéljem a hibát?