Keresés

Részletes keresés

Szere28 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 2295

Udv!

Most ugy keztem a nyari szezont h uj gumi elore hatra 25e szoval nem olyan veszes a te15e. Mikor en megvettem anno ezt a dogot tobbe volt nekem. Igaz meg most sem tipp topp de mar harom eve megvan es 60e km csavartam bele. Kopik rajta minden. Szinte mar mindent csereltem rajta.de mukodik elvisz abol bbe. Svedbe is kihozott es itt is fog vegso nyugalomba terni.

Udv!

Előzmény: conair2 (2294)
conair2 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 2294

Az, hogy megéri-e a pénzét neked kell tudni. A ráköltött pénzt sosem kapod vissza. Viszont ha veszel egy újat kezdheted elölről. Látod nekem csak 2 nap 15 ezer. 1 akksi és 2 garnitúra fékbetét. És még bele sem néztem. Csak annyit, hogy víz és olaj legyen benne. 

Előzmény: Alkapánó (2291)
conair2 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 2293

Ti mentek túrázni, pláne két személlyel egyértelmű a beverly 500. Nagy kerék, kell ccm. 

 

Előzmény: Alkapánó (2291)
Szere28 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 2292

Udv!

Csak 176ccm. Egyebkent a henger az ugyan az mind a 150-ese. Csak a fotengely mas. Hosszabb a loket es onnan jon a plusz ccm. Alkatresz az van az biztos bontott.

Udv!

Előzmény: conair2 (2290)
Alkapánó Creative Commons License 2014.04.18 0 0 2291

Én beszámítottam az előző motorom eladásokat a 200-as Scarát, 180e-ért.

Viszont a hengert fúrattam és kapott új (Meteor) dugószettet, hengertömítéseket, szelepszár szimeringeket és kipu.szelepeket is. Ez 70e volt mindenestül.

 

Megszerettem a masinát. Volt, hogy napi 450 km-t is mentünk vele két személlyel (Bükk, Érdély). Nagy gyári plexi és kézvédő is van rajta. Úgy tűnik a 90-es tempót tudja tartani. Igaz, ez óra szerint 104, mert ennyit csal, sajnos.

 

Néha agyalok, hogy jobb lenne nagyobb (300-400-500). Szeretünk túrázni is. Kérdés megérné-e a több lóvét, hogy tudja a 110-120-as utazót is.

Időnkét nézegetem a hirdetéseket: Atlantic 500 (a régi), Scara 500 (az újabb, keskenyebb), Beverly 500... némelyikből van 300 és 400 ccm is, vagy Honda SH300...

Előzmény: conair2 (2290)
conair2 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 2290

250-es nem kaptam volna ennyi pénz duplájáért sem. Ehhez viszont tonnaszám van használt alkatrész azért mertem megvenni. Elvileg nem eszi az olajat, de az majd a gyakorlatban kiderül. Eddig majdnem minden 1 hengeresem ette egy picit. (bár tudom ez tulajdonság is). Érdekes ez a scarabeo 200 és 180 ccm. 

Előzmény: Szere28 (2289)
Szere28 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 2289

Udv!

No igen ebben igazad van varosba nincsen jobb egy relativ konnyu es rugalmas robinal. 200-250ccm mar teposan haladni is lehet akar orszaguton is. Mert oda keves neha a 125-150-es gep. Meg igy mar ertheto a dolgok ahogy leirtad. Nekem is 250-es gepem van ami varosba boven eleg es meg nem nyom tonnakat konnyen lehet vele bujkalni.

Udv!

Előzmény: conair2 (2287)
conair2 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 2288

Köszönöm szépen! Ez egyértelmű. Be kell csavarni nincs mese. 

Előzmény: Alkapánó (2285)
conair2 Creative Commons License 2014.04.18 0 1 2287

A visszalépés nézőpont kérdése. Vehettem volna 650-es burgmant is, de annak a szervíze már engem is megijesztett.... váltó, műanyag fogaskerekek... szíj 200E cserélve... stb..  Mindenki másra használja a motorját. Soha nem fogok ennél nagyobb motort venni már. Nem szeretek gyorsan menni. Az utazó 90 elég mindig. 

 

 

Előzmény: Szere28 (2284)
conair2 Creative Commons License 2014.04.18 0 1 2286

Upp nem tudtam a zsíros görgőkről. Megnézem őket. A szelephézag megmarad a szerelőnek, bár lehet a variátor is. (nincs légkulcsom)

 

A 400-as burgi nagy és nehéz. Nem férek ki vele kiskapun, kicsi a kereke. Azért nem rossz motor. Utána vettem egy DRZ-t. (ami most is megvan) és vettem egy 50-es robogót. Mindig is ilyen motort szerettem volna, de mások véleménye eltántorított. (nem tetszik..) Most adódott egy tűrhető vétel a közelben és nem hallgattam senkire megvettem. Eddig nagyon tetszik. Lehet több pénzt kellett volna adnom egy másikért inkább ami szebb és jobb, de hátha nem szívom meg. (nagyon). Évi 1500-2000 fog belemenni nagyon papás használattal. Most 3 motor van otthon, de az 50-est eladom. 

 

sok motorom volt, nagyjából letisztult már mit akarok. Tudom, hogy 1 motor nem elég, és scara + drz kombó a siker kulcsa nekem. Ha még tovább kell soványodnom anyagilag akkor meg marad a scara. 

 

Az 500-as scara egy behemót állat. Nehéz, testes dög. Isten őrizz. Túrázni sose megyek, csak krúzolgatok a városban és nézelődöm, a 180-as teljesítménye csont elég. 

Előzmény: Szere28 (2284)
Alkapánó Creative Commons License 2014.04.18 0 0 2285

A gyártó ezt írja a rotaxos blokkokhoz:

 

Előzmény: conair2 (2283)
Szere28 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 2284

Udv!

Es h jottotal a 400burgi utan scarara mert igen csak visszalepes?! Mert ha 500-as scarara pattantal volna a burgi utan. Karbantartas meg ha rotax blokos a scarad akkor variator takaritas szirozas mert abban zsirban futnak a gorgok kulomben porra kopik. Szelephezag es lanc szigoru ellenorzese. Mert csunyan osszekuszalodhatnak a szelepek toluk.

Udv!

Előzmény: conair2 (2281)
conair2 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 2283

A betekert állapot biztos? A burgmannál kitekert és csak bele kellett nyomni. (tudom ez aprilia)

Előzmény: Alkapánó (2279)
conair2 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 2282

Veszek szűrőt és hétvégén olajcsere biztos ami biztos. Majd megnézem mit kell lebontani. Ránézek a szíjra és kuplungra... Bár a teljesítménnyel abszolút nincs gond. De ezek a fékbetétek... hát... szinte porlik és 1mm-en belül van szinte vas. Nem értem miért nem lett cserélve. Ránézek majd a levegőszűrőre is. Kérdeztem a tulajt azt monda szezononként nézte, egy szezon max 1500 km volt neki. Nehogy ott is anyázás legyen... 

Előzmény: Alkapánó (2280)
conair2 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 2281

Hátsó tárcsa hibátlan, az elsőnek van válla egy kicsi. Vaterán van 2500-ért használt jó. Tárcsák maradnak.  5 ezer előre hátra a fékbetét RMS. Régebben a 400-as burgmanomba is azt raktam jó volt. 

 

Mire gondolsz mikor írod, hogy mennyit fogok költeni? Igaz nem esik jól 2 nap 15 ezer, de ha a motorja nem KO akkor jó lesz. Indul, hidegen melegen. 

 

180-ért vettem rendszámosan. Mégha rátolok 30-at, akkor is jó vagyok és lesz benne új alkatrész. Nem beszélve arról, hogy a szomszédból hoztam. Így a szokásos 30 ezres nap kimaradt. (cimborával pest, autópálya, 450 Km, kaja stb... 1 teljes nap kiesés)

Előzmény: Szere28 (2278)
Alkapánó Creative Commons License 2014.04.18 0 0 2280

Én eddig 15w50-es Motult öntöttem bele.A hűvöset kevésbé szereti, de mindig precízen bemelegítem.

 

Van otthon 2 liter 10w40-es Repsol is, s következőleg azt próbálom ki.

 

Egyébként szgk. olaj is jó bele, mivel nem keni a váltóművet.

Előzmény: conair2 (2277)
Alkapánó Creative Commons License 2014.04.18 0 0 2279

Az olajszintet a kupak/pálca teljesen betekert állapotában kell mérni.

Előzmény: conair2 (2274)
Szere28 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 2278

Udv!

Amelyiket jobak latod azt teszed bele. Olajszurot is cserelj  15e mebt el ra. Hmmm az nem penz es meg mennyit fog kolteni azonkivul. Mivel karbantartas cserelni kell dolgokat. Mert amit hasznal az ember az kopik. A fek meg kopo eszkoz . Tarcsa fekbetet cserevel 30e min. 

Előzmény: conair2 (2277)
conair2 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 2277

Tervezek cserélni olajat. 5w-40w vagy 10w-40w menjen bele? 

 

Tegnap megnéztem kér első hátsó fékbetétet is... Eddig 3 napja van nálam 15 ezer ment el... Igaz nagyon olcsóért vettem, még belefér. 

conair2 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 2276

Hogy honnan lehet tudni hogy hány ccm-es a motor? Motorszámból. 2 perc net. keress rá VIN numberre. 

 

Pl 1 oldal. 

 

http://www.auto-vin-decoder.com/aprilia.html

Előzmény: mamuth75 (2272)
Szere28 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 2275

Udv!

Most ezzel mi a gobd igazabol?!. Ezek szerint rendszam nelkul hasznaltal egy rendszamkoteles motort. Ezzel semmi baj nincsen gyorsan intezkedtek. Aki megszegi tudatosan a szabalyt az buntessek meg. En amiert feltudok haborodni az a buntetes mertekek h kire h szabjak . Mert valakinek zsebpenz tobb szazerer is van akinek mar 30e is ervagas.

Udv!

Előzmény: mamuth75 (2272)
conair2 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 2274

Az scarabeo 200-on az olajszintet ti hogy szoktátok megnézni? Értem, hogy kicsavarod az olajbeöntőt, de van valami könnyű módja amit én nem tudok, vagy legyek nőgyógyász és tekerjem ki? 

conair2 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 2273

A főnököm fiának ugyanez a játék 40ezer+ B-s jogsi 3 hónapba fájt. Egy leonardo volt. 

 

Előzmény: mamuth75 (2272)
mamuth75 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 2272

Üdv emberek !

Mesélek egy sztorit.  Motoroztam és megállított a helyi rendőr. (Valaki jóakaró jóvoltából.) Kérte a motor papírjait. Biztosítás,jogsi odaad. Kezdődik a kötözködés,miért van rajta hátsó lábtámasz,miért van a km/h 160-ig kalibrálva ? Ez nem 50-es,mutassam az adásvételit. Haza kisér, mutatom. Közben telefonálgatnak és kiderítik,hogy 150-es a motor. FELJELENTENEK. Határozat kijön. 110000.- büntetés+ 3 HÓNAPRA BEVONJÁK AZ ÖSSZES JOGOSÍTVÁNYOMAT.

Meghallgatást kérek,kapok. "Sírás" a rendőrségen. Kijön a véglegesítés. 70000.- és "már" csak az "A" kategóriás jogosítványokat vonják be 3 hónapra. Utolsó kérdés a rendőrségen: Honnan tudták lekérdezni ha nincs regisztrálva Magyarországon ez a motor hogy mekkora ? Válasz: A rendőrnek megvolt a helyi Aprilia,Piaggio márkakereskedő telefonszáma és bediktálta és azonnal megmondták neki.

Ez magyarisztán!! A " jóakarat és segítőkészség " országa.

Szere28 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 2271

Udv!

Alkatresz az van csak milyen arron. Nez korul a italmondo.hu honlapjan es essen le az allad. 

Udv!

Előzmény: Pemainn (2270)
Pemainn Creative Commons License 2014.04.17 0 0 2270

A piaggio robogók ezek szerint műszakilag jobbak? A rotax blokkhoz lehet alkatrészt találni könnyen vagy a gyártás megszűnése miatt csökken az ellátottság?

Szere28 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 2269

Udv!

Az olajnyomas es az olajszint ket kulombozo dolog. Az olajszintett a nivopalcan tudod megnezni. Az ott van ahol az olajat toltodbe. 

Udv!

Előzmény: conair2 (2268)
conair2 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 2268

Sziasztok!

 

Most vettem egy 2002-es scaraeo 200-at. Lenne egy két kérdésem. Olaj szintet hogy tudok a legegyszerűbben nézni? Ha km visszajelzőn elalszik az olajnyomás akkor már jó igaz? Cserélni fogok olajat is ha eljön az ideje. (pár nap). Milyen fogyasztásra számolhatok? (nagyon papás stílus)

Szere28 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 2267

Udv!

En ezt mind tudom. Sot motoros szanba kvadba is gyart motorokat. De en most egy tiposrol beszelek az pedig az a blok ami scaraba leo es bmw szereltek ja meg peogeotba. Az egy 9 eves periodus volt es lealtak a blok gyartasaval. Eltunt mindha nem is kett volna. Nem reszektek tovabb mind a piaggo h 40 eve reszeli a 125, 150, 200-as blokjait. Szinte ugyan abban a formaban. A rotax par aprosagot kijavitott volna bombajo blok lett volna de igy egy kicsit avatos. be tesek felre ertebi nem rossz blok de sokkal sokkal jobb is lehetne lehetett volna. Tartosagi gondok vannak.

Udv!

Előzmény: Zoley69 (2266)
Zoley69 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 2266

1962-től építenek Rotax-motorokat motoros szánokba.

Ezt követően jelentek meg a Rotax négyütemű repülőgépmotorjai.

1989-ben kezdte meg a cég egyik legsikeresebb gyártmánya, a Rotax 912A repülőgépmotor gyártását, amely kedvelt motornak számít a könnyű és ultrakönnyű repülőgépeknél, valamint motoros sárkányrepülőknél.

De sok Formula 500-as autóban és gokartban is Rotax motor van.

Előzmény: Szere28 (2265)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!