Keresés

Részletes keresés

ms1964 Creative Commons License 2012.02.26 0 0 16

Üdv! Tegnaptól tulaja vagyok egy Aprilia Scarabeo 50 4T-nek. Van pár dolog, amit nem értek - eddig 2 ütemű motorokhoz volt szerencsém.

1. Hol van az olajszűrő? Esküszöm, hogy nem látom sehol.Egyáltalán hogty néz ki, olyan autószűsrő formájú?

2. A váltóban annyi olaj volt, hogy a pálca nem ért bele. Öntöttem bele amíg a pálca olajos lett, olyan 2 dl-t. Később böngésztem a neten, hogy ebbe a blokkba 100cm3 kell mindössze. Mi az igazság?

3. Tudja-e valaki, hogy ez a DTECH blokk?

4. Hány literes a benzintank? Beleöntöttem 10 litert, de előtte még volt is benne.

5. Mennyit fogyaszt egy ilyen gép?

6. Mit várjak végsebességre?

7. Van-e megbízható szervize, esetleg olcsó alkatrészbolt?

Válaszokat előre is köszönöm!

.

Facsi Creative Commons License 2012.02.24 0 0 15
~12 éves 50-es Scarabeomhoz keresek szerelőt/szervizt Pesten aki nem drága és becsülettel fel is készítené a motort a szezonra.
a_kis_donatellácska Creative Commons License 2012.02.23 0 0 14

a megoldás rohadt egyszerű volt az esetemben.

 

-gyertya ki, mert kormos lett a sok indítózástól (folyton hideg a motor, a tökéletlen égéstől meg rákozmál az égéstermék)

-alapjárat ellenőrzése (ha túl alacsony nem fog indulni hidegben)

-befecskendező izé is van a karbón, tehát pár kázfröcsi hidegben, kb 5-6 , aztán indítózás.

  röfög párat a motor maj leáll. utána kb 3 fröcsi és indul.

 

 

a legnagyobb zimankóban is el tudtam indítani (persze minusz 20 fokban nem akartam, mert szinte meg lehet dermedve az olaj, biztos nem haszál a motornak)

azóta pár száz kilométert tettem bele decemberben és januárban.

 

sok sikert mindenkinek. 

berobi1 Creative Commons License 2011.12.11 0 0 13

hali!

 

nekem egy öregecske 50 2T m van , hidegen nekem sem indul a moci (kéziszivatós)  de rúgásra pöcc. olyat olvastam , hogy nem árt ha ilyenkor a 98 oktános özemanyagot jobb használni. vagy a 100 t rátankolni  a 95 re.

Szere28 Creative Commons License 2011.12.05 0 0 12

A leobam mikuni karbi van a scarában meg kehin karbi van.A leon nincsen gyorsitó szivatyű a scarában meg van.Ja igen és nem egyformák a fuvoka méretek a két motorban.

Üdv!

Előzmény: a_kis_donatellácska (11)
a_kis_donatellácska Creative Commons License 2011.11.25 0 0 11

holap lepróbálom azt is.

 

Azt nem mondta a pasas, hogy milyen leonardo volt. lehet hogy 125, de lehet hogy 250.

 

Van különbség scarabeo és a leonardo fúvókaméretek között?

Előzmény: pesta8 (10)
pesta8 Creative Commons License 2011.11.25 0 0 10

Fogd be a legszurot, probald ugy inditani. Bar lehet nem konnyu hozzaferni. Nem biztos, hogy a gepeddel van baj, egyszeruen hideg van es arra nem gondoltak, hogy lesz olyan, aki ilyen idoben is hasznalja a motort. Bar ez csak az en gondolatom. A robogokkal en is sokat szivtam a hideg miatt.

Előzmény: a_kis_donatellácska (9)
a_kis_donatellácska Creative Commons License 2011.11.25 0 0 9

Üdv Mindenkinek.

Volna egy kis bajom a scarbeommal, hátha tud valaki tanácsot adni.

Itt a történet:

Kb. kettő-három hete vettem egy 150-es scarabeot.

Az eladó azt mondta, hogy hidegindítási gondjai vannak a gépnek, de ha meg szeretném venni akkor kicseréli rajta amit kell és úgy adja el nekem.

Aztán.

Mikor megvettem a gépet megtapogattam alulról, nem volt meleg, azonnal indult egymás után többször is, alapjárat egyenletes volt, jól húzott. Hazavittem, másnap már nem akart beindulni. El is keseredtem aztán elkeztdem gondolkodni, hogy mi is lehet a baj.

Hogy biztosra menjek felhívtam a fickót akitől vettem a masinát, ő azt mondta, hogy ő nem cserélt ki semmit de a haverja az a komlett karburátort kicserélte egy leonardo karbóra Megnéztem, keihin CVK van rajta. Ez a scarabeo gyári karburátora, azthiszem a leo-é is ilyen.

Odáig jutottam, hogy egy éjszaka alatt biztos nem romlik el rajta semmi, levegő az előző nap is volt, meg szikra is, akkor csak az üzemanyagellátás marad. Mivel reggel hideg volt gondoltam a szívató lesz a hunyó. El is kezdtem melegíteni hajszárítóval a hengert meg a karburátort. Kb fél órát fújta a hajszárító a meleget, amikor megpróbáltam beindítani és egyből beindult. Ezt még utána is el tudtam játszani, de mostmár, hogy fagyok vannak ez sem segít.

közben beszereztem egy rahedli autómata szívatót (már 3 van)de hiába szerelem be bármelyiketr az önindító csak forog de egy pöffenés se hallható.

 

Ilyenkor mit lehet tenni?

 

Azon kívül hogy felpofozom az eladót. Meg persze magamat is h ilyen jó boltot csináltam.

Lord Vader Creative Commons License 2011.11.09 0 0 8

Sziasztok,

Van egy 200-asom, ami bontódik.

Szürke, 2002-es, zárható túradoboza is megvan.

Hajtókaros lett a motorja, a hajtókart és a főtengelyt leszámítva mindene használható.

Ha érdekel valakit valami, írjon nyugodtan, nem ebből élek, szóval nem adom drágán a cuccokat. :)

berobi1 Creative Commons License 2011.10.07 0 0 7

ilyen szutyok időben még motorozni sem lehet, viszont  egy pár elmaradt karbantartást meglehet ejteni. nekem pl az a kínom a mocival, hogy elég erősen nyikorog a hásó fékem . ha intenzíven fékezek az elsőt is használva akkor nem visít csak ha langyosan alig alig lassítok. elég lehet a jó erős csiszolás, vagy kell a pofa csere? a másik gondom, hogy az önindítós inditózást csak az első fék behúzásakor megy , ez azt jelenti, hogy a hátsó fékkarnál lévő  kapcsoló megadta magát ? ja és ha csak a hátsót húzom nincs féklámpám sem. milyel egy ilyen kapcs csere , mibe fáj, és valamennyi műszaki érzékkel én kitudom-e cserélni?

berobi1 Creative Commons License 2011.10.05 0 0 6

hurrá!

 

nagyon örülök ha felpörög egy kicsit ez a topic, mert maga a robogó megérdemli.  nekem egy 50- sem van , kicsit öregecske, de jól teszi a dolgát.

de mivel öregecske szertnék egy kicsit többet megtudni róla , mivel nem régen került a tulajdonomba. volt gond a km. spirálmeghajtójával de azt megoldottam egy bontott meghajtó beszerelésével. nézegettem a régit de én úgy láttam, hogy nem javítható mert nem lehet szétszedni.

példáúl az érdekelne , hogy jó bontót és magyarnyelvű használati útmutatót és javitási leírást hol találok?

Hugeson Creative Commons License 2011.10.03 0 0 5

Sziasztok!

Miért fulladtunk volna be?

Szerintem (remélem) csak nem volt ok, hogy valaki hozzászóljon. Nekem egy 150-es Rotaxos Scarám van, abban már van valamennyi  tapasztalatom. Az 50-esről nem tudok semmit. Sajna:(. De gondolom, vannak itt akik igen. 

Üdv.

Előzmény: berobi1 (4)
berobi1 Creative Commons License 2011.10.01 0 0 4

kész , befulladtunk , kár! jó kis ketyerék én most jutottam egy használt 50 hez, jó lett volna egy pár tanács.

atinform Creative Commons License 2010.09.06 0 0 3
Ha ugyanaz a helyzet, mint a 150-es esetében, akkor a kesztyűtartó melletti fedelet kell eltávolítani és amögött lesz a kiegyenlítő tartály. Sok sikert!
Előzmény: piszke75 (2)
piszke75 Creative Commons License 2010.09.06 0 0 2
sziasztok scarások,van 1 500-as scara lightem az idén vettem,csak nemtudom hogy a hútto folyadékot hol kell leelenorizni,mivel hogy jon a tél és nemszeretném szétfagyasztani a vasat.
atinform Creative Commons License 2010.08.21 0 0 1
Ígérem, ettől csak jobb képek lesznek róla: megérkezett Győrbe a 150 ccm-es fekete sereg! :)



ati
sneci Creative Commons License 2010.08.21 0 0 0
A 0 decis robogó az igazi!
Előzmény: atinform (-)
atinform Creative Commons License 2010.08.21 0 0 topiknyitó
Történhetnek itt ma még nagy dolgok!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!