Sziasztok! Nekem egy 2013-as 1.6 benzines Flum van, tudja esetleg valaki biztosra, hogy egy 2014-es 1.5dci Flu hátsó lámpája és rendszámvilágítása jó-e hozzá? Gondolom a karosszéria ugyanaz..
Május elejéig vizgáztatni kell, így elkezdődött a felkészítés.
A szerelő átnézte már korábban: lengőkarok, első féktárcsák, betétek csereérettek, de más egyelőre rendben. A 185.000 km (főleg a jó magyar utakon) azért megtette a hatását...
Gyári alkatrészekkel, szereléssl így 165 kFt lett.
+ Majd a vizsgadíj.
Más.
Érdekes módon a gk adó nem volt "inflációkövető", pár 1.000 Ft-tal kevesebb lett a tavalyinál...
Közben kicsit utánanéztem és sok helyen írják, hogy az üzemanyag tartály szellőztetőrendszere vagy nem tudom, mi a neve, ha eldugul, okozhat ilyen problémát.
Szerintem is lehet ez kút, illetve töltőpisztolyfüggő is. Ahogy Black11 is írja.
Nálam is előfurdal néha, de érdekes módon a nagy átfolyást biztosító, nagyobb cső átmérőjű töltőpisztoly (teherautóknak, kamionoknak szánt kútfejnél) is van hogy simán megtelik a tank, kikapcsolás nélkül.
Egyik más márkás céges autónál van folyamatosan ezzel gond, ott nem tolom be tövig és kicsit elfordítva működik csak jól.
Sziasztok! Ma vettem egy 2013-as Fluence-t. Bár még sok tapasztalatom nincs róla, minden ok volt a hazaúton. Viszont volt egy kis kellemetlen meglepetésem, amit még egy autómnál sem tapasztaltam. Meg akartam tankolni és akármilyen állásba nyomtam be a tankoló pisztoly csövét, egyfolytában leoldott a pisztoly. A tank elvileg inkább az üres felé közelített., szóval nincs tele a kijeló szerint. Nyomkodást megunva félig megtöltöttem. Mi lehet az oka?
Ja, nekem sem csináltak még nagyon semmit ingyen a márkaszervízben....
Igaz van különbség közöttük, de errefelé(nk) általában nem ennyire gálánsak.
Mondjuk az egyik egy átnézéskor kérés nélkül feltöltötte az ablakmosót, persze rajta volt a számlán az összeg ('mer így szoktuk...), a másik viszont igyen csinálta ugyanezt (kivétel erősíti a szabályt?).
Ismét eljött a gumicsere ideje. Tavaly csak visszaraktuk a nyári gumikat, a rendszer azonnal érzékelte és ki is írta a nyomásértékeket, most viszont nem ismeri fel a kerékben levő jeladókat. "Pressure ref ongoing" hibaüzenet jelenik meg. A téli állás alatt lemerülhettek az elemek a jeladókban? DE mindegyikben? Vagy akkor is ez van, ha egy keréktől nem kap jelet?
Győrben van legalább 2 akkus cég. Én legutóbb odamentem egyikbe az autóval, hogy kérek egy akksit bele. Legalább 8 márka közül lehetett választani, ott be is szerelték és a régit elvették tőlem, ez benne van az akksi árában. Még szerelés közben ideiglenesen be is kötöttek egy pótakkut, hogy a rádió és egyéb beállítások ne szálljanak el. Ha jól emlékszem, 30.000 felett volt kicsivel, nem a legolcsóbbat választottam nyilván. Ez tartott kb. 10 percig, szerintem ez volt a legjobb választás.
Márkaszervizben. 5 évesnél idősebb autóra általában van 20% alkatrész és munkadíj kedvezmény. De érdemes szólni, mert gyakran "elfelejtik" érvényesíteni. Ha ott megveszed az akkut, általában ingyen be is szerelik. Max várnod kell 20-30 percet. Nem kell félni a márkaszervizektől.... Nem dolgozom ott, ha esetleg valaki ezt gyanítaná :) Viszont van sok előnye. Ma már nem drágábbak egy független, számlaképes szerviznél, van munkalap és garancia a javításra, és ha ők javítanak az általuk esetleg tévesen beszerzett alkatrészt se kell kifizetni. És persze van tisztességes diag. gépük, meg részletes szerelési leírásuk. Persze Józsi bácsi a garázssoron, számla nélkül olcsóbb, viszont ha elcsesz valamit, akkor csak széttárt karokkal pingvinezik. Aminek az árát persze Te fizeted...
Nekem a miskolci márkaszervizzel nem volt bajom. Lassan 20 éve oda járok.
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni. Ha nem nyílik a motorháztető a karral, akkor mi módon lehetne mégis kinyitni? Elszakadt vagy kiakadt a bowden elől középen, mert ott hallani valami motoszkálást, ha mozgatom a kart, de nincs semmi ellenállás. Akku lemerült, ezért szerelőhöz se tudok elmenni vele. Megan-hoz találtam kinyitós videót, de Fluence-hez sajnos nem. Köszi
Legutóbb - ahogy lejjebb írtam is - "sürgősen, kényszerből" kellett Motrio-t vennem a közeli alkatrészesnél.
A márka maga a Renault "második vonala" ugyan (lásd egyéb alkatrész), de mégis kisebb a magassága, így alá kellett tenni némi polisztirol lemezt, hogy a csatlakozások egyenesen álljanak...
Nem tökéletes megoldás, de az akku-doboz miatt szükséges volt. Szabadonálló akku esetén ez nem lett volna gond.
A szerelő is mondta, hogy a R ezt kissé "elmérte".
Nem tudom, hogy más márkáknál (pl. Varta, Bosch, stb.) mi a helyzet, de lehet, hogy vásárlás előtt érdemes a "gyári" magasságát és az újat összemérni.
Én is úgy voltam vele, hogy ez a Renault-háttér miatt 100 %-osan "csereszabatos" lesz, de aztán mégsem...
Mivel autószerelő az eredeti szakmám, de nem ebben dolgozom, tudom ezeket a csereintervallumokat a régi Rönómon is be lett tartva.Mindent cseréltettem az akkumulátor kivételével, egy olyan Bosch Car szervizbe ahová már kb 30 éve járok. Maximálisan megbízok bennük. Az akksira rámértünk, még egy darabig bírja, ahogy lesz pénzem, kicserélem majd ,most elég sok lóvé ment el, kicsit várnom kell.