Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Black11 Creative Commons License 1 napja 0 0 18787

Hétközben csak nagyon ritkán szoktam használni, általában hétvégi menet van, akkor megy egyhuzamban 50 - 60 km-t, ezt oda vissza.

Ezért is csodálkozom az akkuélettartamon.

Ahogy írtam korábban az előző Renaultomban az eredeti akksit 8 éves korában raktam ki, akkor is csak azért mert már tartottam tőle, hogy valahol otthagy, bár még indított gond nélkül.

Más kérdés, hogy az utána beletett Bosch két évet bírt... :-(

Előzmény: Chalez (18785)
Chalez Creative Commons License 2 napja 0 0 18786

Hello,

 

Gratula az új szerzeményhez.  A 8 éves akkut azonnal kihajítanám a helyedben :) Tényleg minden másodperc ajándék. Ha jót akarsz gyárit rakass bele, arra 3 év gari van, és nagyon jó. Egyébként is javaslom, hogy alkatrészből gyárit vegyél bele. Meg fogja hálálni.

Amit érdemes megnézetni, főleg mert el szokták spórolni főleg a vidéki templomba járós autóknál: segédberendezés szíj csere (6 évente, ha nincs cserélve nagyot tud csattanni, és akkor se töltés, se hűtés, se klíma), gyertya csere, fékfolyadék csere. Ez utóbbi nagyon fontos, hogy 3-4 évente cserélve legyen, mert a kémiai összetétel-változás miatt könnyen kinyírja az ABS-ESP kockát. És ebből is csak a gyárit, csakúgy mint szíjból. Ne hallgass az XY szerelőre aki mindenkitől mindent jobban tud, és majd szerez alkatrészt kedvezménnyel. Valahonnan, valamilyet....

Francia autónál örök szabály, hogy gyári csereperiódust betartani, és gyári jelölésű alkatrészeket használni. 

 

Sok balesetmentes km-et kívánok!

Előzmény: Fluensz (18778)
Chalez Creative Commons License 2 napja 0 0 18785

Szia,

 

Az nekem is meglepő volt, hogy se a márkaszervizben se a Renault magyarországi " főhadiszállásán" se ismerik ezt a dolgot. De nem csodálkozom már semmin, nagyon elismert szerelőktől, mérnököktől hallottam már nagyon nagy hülyeségeket. 

Egyébként a termosztát kényszerített nyitása nagyon gyakori a modern motoroknál. Általában hőpatronnal oldják meg ami a termosztát mellé van építve, ami ad egy hősokkot a rendszernek, és egyből nyit is.

 

Az akku dolognak érdemes utána járni egy jó autóvillamosságisnál, mert 5-6 évig ki kell bírnia, hacsak nem túl sok a napi indítgatás, mondjuk, ha ovijáratnak van használva az autó. Azt azért érdemes szem előtt tartani, hogy egy indítási folyamat után 20-30 perc folyamatos töltési üzem kellene , hogy a felvett áramot visszatöltse a generátor. Ha ez a töltési idő nincs meg nap, mint nap, akár többször is akkor könnyű lenullázni az akkut 2-3 év alatt; a gyakori indítgatáson kívül általában a töltési hiba szokta hazavágni az akksit még.

Előzmény: Black11 (18784)
Black11 Creative Commons License 3 napja 0 0 18784

Szia!

 

Én nem emlékeztem erre a visszahűléssel kapcsolatos korábbi beírásodra, de lehet csak átsiklottam fölötte.

Akár még így is lehet ahogy leírtad, nincs okom kételkedni benne, csak akkor az a nagy kérdés, hogy a márkaszervizekben miért nem tudnak erről.

Akárhányban kérdeztem korábban mindenhol igazából csak a vállvonogatásvolt a válasz...

Egyébként a Nissanokban sem foglalkoztak a vízhőmérő hozzáprogramozásával, láttam a Youtube-on olyan Nissanos gyorsulási videót ahol ugyanígy visszaesett az analóg! mutató mint nálunk.

Mindegy emiatt nincsenek álmatlan éjszakáim.

 

Az akku miatt viszont igen, nekem az első akku 2,5 évet bírt, a második ( szintén gyári ) meg 3,5-öt.

Ezt azért keveslem.

Töltés van rendesen.

Az akkufesz általában 12.2 V körül van ( nyilván álló motornál értem ), ezt egy kicsit kevésnek tartom, akkus oldalakon legalább 12,5 V-ot írnak jónak, alatta fokozódik a szulfátosodás.

Ha esetleg valaki(k) tud mérni nyugalmi akkufeszt, nálatok mennyi?

Gondoltam mérek egy nyugalmi áramfelvételt is, hátha valami folyamatosan szívja az aksit... ( de újkora óta? )

Majd valamikor megejtem...

Előzmény: Chalez (18777)
vino-et-veritas Creative Commons License 2024.03.19 0 0 18783

Az nagyon neccesnek tűnik,  már minden perc ajándék... 

Nálam szinte pontosan 6 évet bírtak a gyáriak.

Most a Renault második márkás cucca, Motrio van benne (hétvégén, vészhelyzetben - beteg anyámhoz kellett menni - csak ez volt elérhető...).

 

Amúgy az akku úgy dobta el magát, hogy a motort még forgatta, de az elektronikát gyakorlatilag blokkolta (pl. befecskendezés, gyújtás, stb.), a töltőre nemigen reagált.

 

A második alkalommal már képben voltam, mi a gond....

 

Üdv, Vino

Előzmény: Fluensz (18781)
Fluensz Creative Commons License 2024.03.19 0 0 18782

Nagyon szépen köszönöm a válaszodat!

Előzmény: Papi45 (18779)
Fluensz Creative Commons License 2024.03.19 0 0 18781

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat! Kíváncsi leszek. Látom kicsit szulfidosak az akksi saruk kell tisztítani őket.Még az eredeti  8 éves török akkumulátor van benne.

Előzmény: vino-et-veritas (18780)
vino-et-veritas Creative Commons License 2024.03.19 0 0 18780

Kétszer cseréltem akkut, egyszer sem kérte.

 

Nem kérte akkor sem, amikor a menetfényt szerelték.

 

R-szervízben pénzért megadják (legalábbis felénk), ha van ismerős "gyári" szerelő, ingyen is megoldható...

Előzmény: Fluensz (18778)
Papi45 Creative Commons License 2024.03.19 0 0 18779

Szia! 2015 május végén vettem át a fluencemet a kiskőrösi renault szalonban, K4M motoros, 60 e km van benne, eddig semmi gondom nem volt vele, remélem így is marad. Két éve kellett akkumulátort cserélnem. Sima csere volt, a csere után minden működött, nem felejtett el semmit. Kicsit féltem tőle, mert rengeteg extra van benne (automata kártya, kétzónás automata klíma, eső és fényérzékelő, tempomat, guminyomás érzékelő,stb...), de eddig minden hibátlanul működik. Adtak hozzá egy R-Plug&Radio+ magyar nyelvű kezelési könyvet is, amelyiknek az elejére tintával még a gyárban ráírták hogy "Coode 2526", de a kódot még sose kért. A guminyomás jeladók még hibátlanul működnek, általában 6-7 év a jeladó elemeinek élettartama, de a gombelem nem cserélhető benne! A gumikban van a jeladó (10-13 e Ft/db), a gumi leszerelésével lehet cserélni.

Sok örömet, balesetmentes közlekedést. Üdv.: Pista

Előzmény: Fluensz (18778)
Fluensz Creative Commons License 2024.03.19 0 0 18778

Szia! Köszönöm a válaszodat! Transalp72 vagyok de váltanom kellett nick nevet, mert az informatika azt írta ki ha rámentem az index fórumra, hogy Bad Request és ezért csak a privát böngészőbe enged be a fórumra de csak akkor ha nevet váltok így lettem Fluensz. A múlt héten sikerült vennem egy 8 éves Fluenszet garantált 55 ezer kilométerrel, egy nyugdíjas Bajai úrtól.előtte a rendszám alapján lenyomoztuk avval aki eredet vizsgát is csinál. Így nem volt lutri a vétel. Annyi lenne a kérdésem, ha akkumulátort kell cserélni, ennél a típusnál is kér kódot a rádió? Mert nem találok rá utalást a rádió kezelési utasításába és a gépkönyvbe sem, és kód sincs hozzá, a régebbi Megane classicomhoz volt kód a rádióhoz meg a riasztóhoz, és leírás, hogyan kell bevinni a kódot, de itt nem találok semmit.

Előzmény: Chalez (18777)
Chalez Creative Commons License 2024.03.18 0 2 18777

Szia,

 

Nekem 2016- os Flu van a Nissan motorral, 60.000 km-el most adom el, illetve most számítják be egy újba. 

 

Először is tisztázni szeretném azt a félreértést, hogy a H4M motornak visszahűlési problémái lennének. Leírtam már többször, régen itt a fórumon, hogy ez tök normális jelenség, ugyanis ez a motor kényszer hűtött, ami azt jelenti, hogy a hengerfej hőterhelése miatt 4000-es fordulaton direkt nyitja a termosztátot, hogy ne melegedjen túl. A műszeren ezért látni, hogy "lehűl" a motor. Ilyenkor nincs semmi gond, ez így jó. Az lenne baj, ha nem történne meg. Nagyon sok autónál alkalmazzák ezt a megoldást, csak ott a műszeregység vezérlője hozzá van programozva a hűtőközeg hőingadozásához, tehát el van csalva ez a jelenség, hogy az átlag user ne kezdjen aggódni. Amikor bevezették a Nissan motort a Fluence-ben, sajnos a műszerfal hozzáprogramozására már nem fordítottak energiát. (Autóiparban dolgozom, az itt leírtakat elhihetitek)

 

A motorral gondom nem volt egyébként. Picit csipegeti az olajat, 10w-40-ből 2év alatt lemegy kb 1 deci. Ez nálam 8000 km futás. Én 2 évente cseréltetem az olajat. Egy trafót cseréltek még garanciában. Maga az autó teljesen jó, igaz sokat nem mentem vele, fékek pl. még az eredetiek, és közel sincsenek a kopottsághoz.

Gariban cseréltek két hátsó lengéscsillapítót, meg pattogott a kaszni a B oszlopnál, azt "lemezmunkázták" meg újkorában. Sajnos ez utóbbi az utolsó széria betegsége. 

A váltó már problémásabb volt. Pont a gari lejárta után csapágyas lett a difi rész, szét kellett kapni teljesen, méltányossági alapon fele költséget kellett fizetnem, de így is 250 ezerbe fájt, kapott 5 új csapágyat, meg új váltóolajat, azóta csendesebb is lett. Szal lehet vele gond, de nem törvényszerű. Elektronikai problémák nem jellemzők a típusnál. A kártyás nyitás megbízható, az ajtón lévő nyitó gombocskák 8 év után nekem még újszerűek, szépen működnek. A digitklíma szintén. A rádió szintúgy. 

 

Én a helyedben korábbi évjáratot vennék. A Renault motor se rossz, csak karban kell tartani. Sajnos az utolsó 2016-os szériánál sok a minőségi hibás alkatrész ami a korábbi szériáknál nem jellemző. Én a helyedben fészlift utáni 2013-2015-ös gépeket néznék, akár dízelt is. Sok van magán kézben alacsony futással, nagy a választék, érdemes válogatni, illetve kivárni egy jó darabot a piacon.

 

Ha az enyém esetleg valakit érdekel, szerdától elérhető a miskolci Renault kereskedésben. Tisztességesen szervizelt, jó állapotú autó. Bátran ajánlom.

 

 

Előzmény: Transalp72 (18764)
abnm Creative Commons License 2024.03.09 0 0 18776

Osanban valeo ablaktörlők nagy akcióban, ha cserélni kell...

 

vino-et-veritas Creative Commons License 2024.03.02 0 0 18775

Nálam is hasonló a helyzet (K4M, +180,00 km).

Olajcsere  maximum 15.000 km-enként.

Általában addigra már van valamekkora olajfogyasztás, de rátöltés eddig nem nagyon kellett.

Egyelőre "kopó" alkatrészeken kívül más szerelés szintén nem volt..

Előzmény: Black11 (18769)
Transalp72 Creative Commons License 2024.03.01 0 1 18774

Szia!

 

 Én 93 ezer km-el vettem az autót 2010-ben, most 223 ezer van benne, eddig 2 db trafót kellet cserélni, mindkettőt az út szélén, most is van 2 tartalék trafó a kocsiban, mint régen a Zsiguli korszakban, mindig volt tartalék trafó, megszakító, kondenzátor, elosztó fedél meg pipa.Volt, hogy hajnali 2-kor mentünk haza discóbol akkor ment el az elosztó pipában az ellenállás, volt tartalék kicseréltem és mentünk tovább. Szerencsére ezek filléres cuccok voltak akkor. Nem mint most.

Előzmény: Black11 (18769)
Transalp72 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 18773

Én Horvátországban tankolok, a határon lakom, 15 km-re van az első benzinkút, sokkal jobb a minősége a benzinnek, még E 5-ös a nafta,  van prémium 95-ös meg normál 95-ös és 100-as benyájuk. A dízelesek is dicsérik a gázolajat pld. kevesebbet megy a koromtalanító, meg a fedélzeti is kevesebb fogyasztást mér. Ma 1,49 euró a benzin a gázolaj meg 1,48 euró, és csak 2 hetente változik az ára nem mint nálunk hetente többször.

Előzmény: abnm (18770)
Transalp72 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 18772

Szia!

 

 Az olajfogyasztást sajnos több minden okozhat, szerelési illesztések, ha hétfői műszakban készült a motor vagy az alkatrészek. Olajlehúzó gyűrűk, szelepszár szimering, a 16 szelepes hengerfejeknél sajnos kicsit zsúfoltak a szelepek, és itt a legnagyobb a hő.Használj bele vastagabb olajat és teljesen szintetikust, persze nem tudni hogy szervizben cserélteted vagy magad végzed az olajcserét, meg nem kell betartani az előírt csereintervallumot ami nálam 30 ezer kilométer,a K4M motornál. Én 15 ezernél cserélem, meghálálja a motor. 30 ezer kilométernél már borzalmas állapotban van az olaj. persze a szervizekben beadják a mesét. Bármilyen korszerű is az olaj nem árt előbb kidobni. Ebből baj nem lehet.

Előzmény: abnm (18770)
Black11 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 18771

Simán! :-D

Előzmény: abnm (18770)
abnm Creative Commons License 2024.03.01 0 0 18770

Az én fluencém bizony eszi az olajat, shellnél tankoltam tegnap 40 l, 5.1 l fogyasztás jött ki, ez vállalható? ;-)

Előzmény: Black11 (18769)
Black11 Creative Commons License 2024.03.01 0 0 18769

Szerencsére ezen elég jól bírják a gyújtótrafók, nem is nagyon írt senki, hogy cserélni kellett volna.

Bezzeg az előző K4m-nél mindegyik Valeo-t hamar le kellett cserélni, az új Beru-k aztán jobban bírták, igaz kb. a duplájába kerültek a Valeo-nál.

De könnyen lehetett cserélni, én is kb. 10 perc alatt cseréltem már parkolóban, mikor kellett.

Viszont az a motor nem evett semmi olajat, legalább is a nívópálcán nem látszott, az én csereintervallumom mellett soha nem kellett rátölteni.

Itt csak 3,5 ( vagy 4? ) liter a olajmennyiség, akkor kb. ugyanannyi fogy mint neked, arányaiban...

Előzmény: Transalp72 (18768)
Transalp72 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 18768

Szia!

 

 Nagyon szépen köszönöm a válaszodat! Láttam a yutubbon a gyertya cserét, rendesen szét kell szerelni hogy hozzáférjenek a gyertyához. Ez a mostani Meganomon pofon egyszerű. De szerintem én is ki tudom cserélni. Autópályán egyáltalán nem járok, nem szoktunk menni sehová mi az ország legdélibb pontján lakunk, csak itt mozgunk 50-60km es körben. Nálam mindíg van szerszám az autóban és tartalék gyújtótrafó egyszer menet közben kellet cserélnem, volt hozzá szerszám kis crova kicseréltem és mentünk tövább, régebben Zsigulim volt azt is kellet néha szerelni útközben ezért van nálam alap szerszám készlet. Én 15 ezrenként cserélem az olajat 5W 40-es  teljesen szintetikussal. Minimális olajfogyasztás van kb az 5literből ha elfogy 5-6 deci.A gyertyákat itt is 60 ezrenként kellene cserélni de 40 ezernél kidobom őket. Csak hát sajnos már 21 éves azautómén vagyok a második tulaja 7 évesen vettem 93 ezer kilométerrl, Nagyon jó autó.

Előzmény: Black11 (18767)
Black11 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 18767

Én 2016-ban vettem, eddig nem volt gondom a motorral. Kicsit furcsa volt a hangja a K4m-eshez képest, de már megszoktam.

Nem rossz vagy zavaró csak más a tónusa.

Szerintem a teljesítményéhez mérten (!) kellően nyomatékos, legalább is az előző Renaultomhoz képest, igaz az 1.4-es volt 100 LE-vel.

Szintén a K4m-es motorhoz képest újkorától csipegeti az olajat, igaz vékonnyal ( 5W-30 ) járok, de nem vészes egyáltalán fél év után töltök rá kb. 4 decit, évente cserélek, kb 12 ezer km futásnál.

Nagy hidegben az első hidegindításnál érdemes a kártyát bedugni, ilyenkor a tápszivattyú feltölt, így pöccre indul.

Ellenkező esetben kicsit később kapja el az égést és az első pár ütem lehet dadogós.

Télen hamar elkezd meleget fújni a fűtés.

Viszont a nyári kánikulákat kivéve 4000 fordulat felett ( ez óra szerint 130 ) a hűtővíz visszahűl egy vonásnyit, ez H4m-es "betegség".

De ez úgy is csak német autópályán releváns. :-D

Vagy hosszú motorfékes menetnél, pl Bécs felé lefelé az autópályán is vissza tud esni a hűtővíz hőfoka.

Nekem 6,8 - 7,3 között szokott általában fogyasztani, nagy rész országúton, nem sportosan hajtva.

Volt itt korábban beírás, mint szerviztapasztalat, hogy előfordult vezérműlánc átugrás, ezt csak azért furcsállom, mert külföldi oldalakon ilyet nem lehet olvasni, legalább is én nem találtam.

A gyertyacsere ( 4 év vagy 60000 km ) idétlen, le kell szedni a szívócsövet, mert felette megy.

Ennyi jutott hirtelen eszembe, jó keresgélést!

 

Blacky

Előzmény: Transalp72 (18764)
Transalp72 Creative Commons License 2024.02.24 0 0 18766

Szia!

KB 1 év múlva lesz eladó, de most ha piacra dobnám 680 ezret kérnék érte.

Előzmény: abnm (18765)
abnm Creative Commons License 2024.02.24 0 0 18765

Mennyiért adod el?

Előzmény: Transalp72 (18764)
Transalp72 Creative Commons License 2024.02.22 0 0 18764

Sziasztok!

Nekem 2003-as Renault Megane Classicom van bordó gyöngyház metál fényezéssel. 1.6-os benzin motorral 107 lóerős. Nagyon elégedett vagyok vele, rendszeresen szervizelt, olaj szűrők vezérlés gyertya csereidőben, autószerelő a szakmám de nem dolgozom a szakmámba, amit eddig kellett a fékeken, kerékcsapágyakon hátsó fékmunkahengereken, lengéscsillapítón kívül cserélni, gumi fékcsövek, egy főfékmunkahenger, önindító javítás. 2db gyújtó trafó, generátor szabadonfutó 3db gömbfej. Most 223 000 km van benne, rozsda sehol igaz kapott alvázvédelmet.Fűtött garázsban van tárolva. Még eredeti katalizátor és kipufogó rendszer van rajta. Soha nem volt elektromos baja. Ezt az autót szeretném Fluencre cserélni amiben Nissan motor van, szeretném kérdezni a véleményeteket, erről a motorról? Milyen Nissanból való ez a motor? Igaz csak jövőre lesz meg a pénzem autót cserélni igaz akkor már 9 évesek lesznek ezek az utolsó 2016-os évjáratú autók, de sajnos nem vet fel a pénz. Megköszönném a válaszokat.

tnz Creative Commons License 2024.02.11 0 0 18763

Szia! Nekem kb. 3 éve volt ilyen problémám, utángyártottat nem találtam sehol, végül a Renault márkaszervízben megvettem, majd itthon beszerelte a szerelő.

23000 Ft volt.

Előzmény: BiggG (18761)
abnm Creative Commons License 2024.02.03 0 0 18762

Köszönöm, sikerült a csere.

 

Előzmény: vino-et-veritas (18759)
BiggG Creative Commons License 2024.01.24 0 0 18761

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek🙏🏻

A hétvégén eltört a jobb első futómű spirálrugó.

Gondoltam nem nagy dolog, kicseréltetem.

 Igen ám, de sehol sincs eredeti rugó hozzá!!! (Oem: 540104724R)

De a franciáknál sincs!!! Minimum hónapokat kell rá várni😩

Tudtok segíteni abban, hogy az eredetivel csereszabatos utángyártott rugót hol keressek?

Merthogy azt se találtam… simán lehet csak béna voltam..

Előre is köszönöm nektek!

 

abnm Creative Commons License 2024.01.22 0 0 18760

Köszönöm, most a garázsban van, majd megpróbálom.

Előzmény: vino-et-veritas (18759)
vino-et-veritas Creative Commons License 2024.01.21 0 0 18759

Sajnos nem annyira.

 

1.

Tegnap szembesültem vele, hogy nem áll egyenesen a kormány.

Amúgy a kocsi nem húz egyik irányba sem, 120-nál is tartja az egyenest, csak a "R" embléma áll alig észrevehetően szögben....

 

 

2.

Régen cseréltem, de egyelőre még jól húz a gumija.

Itt van egy kis segítség (https://www.youtube.com/watch?v=Av3vAxjQU20), mert a "nagyszerű" tervezés miatt a karokat ugye nem lehet egyszerűen felemelni...

Másik lehetőség a motorháztető felnyitása és utána a karok felhajtása...

Előzmény: abnm (18758)
abnm Creative Commons License 2024.01.21 0 0 18758

Mi újság, minden autó simán megy, semmi öröm, bánat?

Ablaktörlőt hogyan kell cserélni? Nem tudom levenni, feszegetni nem akartam.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!