Hosszú távra, messzire van másik keveset fogyasztó dieselautó, ez munkábajárásra lett véve Skoda Fabia 1.4 PDTDi méregzsák helyett, az elvolt ugyanilyen használattal 5.5-6l gázolajjal, és semmi baja sem volt a sok rövid távtól.
De ugye...hogyan is írták itt előbb..új autó az új autó....hát igen, de vajon van-e értelme?
Ez legalább jóval töbebt eszik, de legalább új volt, volt hiszen már 2 éves, és már nem új, és simán benyalja a min. 8 litert.
Mikor ca. 600 km-t mentünk vele, autópálya max 130, autóút 110 km/h- val lement az átlagja 7.9-re.
Főúton márkaszervízbe néhányszor oda-vissza 100 km-ek 100-105 km/h tempomattal, átlag nem változott, maradt 8.3 l .
Mindennapi korábban leírt használatnál az átlag, kijelző szerint ill. csurgtankolással is ugyanaz, 8.3 l.
Csodák nincsenek, ez 1.3 -as benzines, és szereti a benzint.
Az 1.0TCe többpontos befecskendézesnek van írva. Az 1.3 a közvetlen befecskendezéses, és a 130 és 150 között a motor programozása a különbség, ami kiadja a +20 lovat, meg a +10Nm-t. Kicsit magasabb fordulatszámon van meg a több ló és nyomaték, az alap ugyanaz. Ez a motor volt, van a Renaultban, Mercedesben és a Nissanban 140 és 160 lóerővel.
Az 1.3 TCe városon kívúl simán el van bőven 6 liter alatt. A tiédet meg kellene járatni egy kicsit, mert a városi tötyörgés miatt hamarabb koszolódik a rendszer és lustul a gép. Nálunk napi 100km a települések között és 5,3-5,5 között a fogyasztás.
Szia! Mire ideértem, már le is írták a tutit. A mostani autód is sokáig kiszolgálna még. De ha anyagilag megteheted, nyilván jobb az új, garanciával. És ezek azok az utolsó autók, amik még ilyen áron lesznek. Az 1.0Tce-t sokkal dinamikusabbnak fogod érezni mint az 1.6Sce-t. Városi fogyaszátsa 1.5L-el minimu kevesebb. Nem mondanám probléma mentesnek a típust, de nem kell parázni miatta, ami előjön, megoldják. Az 1.6sce-vel sokkal nagyobb gondok is vannak. Ami a legjobb, az az 1.3Tce, de azt városban csak lekokszolnád, nem erre való, és ott 8-10L-t beveri rövid távokra. Ami a mostani eladását illeti, biztosan meg fogják venni. Sokaknak fogalmi sincs az autóról, de amikor meghallják, hogy szívó benzines, az hiszik az örökké fog tartani mint a 20-30 évvel ezelőttiek. (de nem )
Ha megteheted: az új kocsi mindig jobb, mint a használt kocsi. Ha 90%-ban városban jársz szerintem jó az 1.0 -es benzines, teljesen felesleges a sok lóerős 130-as, úgysem használnád ki a teljesítményét. Az 1.0 turbós motor kb úgy megy, mint az 1.6 szívó. A különbség, hogy a szívót pörgetni kell, hogy nyomatéka legyen, míg a turbós már 2000 f/min körül leadja a nyomatéka nagyrészét. Nekem az 1.0 LPG-s van, nincs gondom vele. Nem egy versenyautó, de elmegy A-ból B-be nagyon, nagyon pénztárcabarát módon, takarékosan. Az LPG-s és a nem LPG-s között 800.000 Ft a különbség listaáron (bár az LPG-s magasabb felszereltségű is egyben), ezt kb 5-6 év alatt behozza az üzemanyag ár különbségén az évi 6000 km-rel számolva. Mióta (LPG-s) Dusterem van, azóta többet is megyek, mert kevésbé kell rágörcsölnöm a fogyasztásra. Szerintem a 23 Ft/km értéket csak otthon töltött villanyautóval lehet überelni. Ezt dobja a matek, de ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy használati eszköznek tekinti az autóját, vagy magasabb igényei vannak, esetleg másnak akar megfelelni. Nálam az észszerűség győzött, nem reprezentálni vettem a kocsit.
És még valami: a két teljes értékű üzemanyag tankkal 1300-1600 km lehet megtenni egy feltöltéssel. Ez jól jöhet külföldi utaknál. Lehet egy kicsit játszani az üzemanyag ár különbséggel és a változással is.
Elsősorban Tőled várok véleményt, mert már bizonyítottál segítségnyújtásban és az autóm szerelésében is, de természetesen mások véleményét is szívesen fogadom.
Megkeresett a Renault Baumgartner, hogy a Duster "kifutó készlethez áprilisban még a régi áron, akár 6.399.000 Ft-ért, fix 0% THM-mel, vagyis kamatmentes hitellel, 5 év garanciával juthatsz hozzá".
Az én Malacom 2017 júliusi, évente 6.000 km-t megyek vele, 90 %-ban városban közlekedek vele, 1.6. benzines (Nissan motoros).
Érdemes lehet lecserélni a Malacomat egy új Dusterre? Megbízhatóak ezek az új motorok? Vajon mennyiért lehetne eladni a Malacomat? A mai gazdasági helyzetben egyáltalán el lehet adni? Ilyen kérdésekben kérem a véleményeteket.
Csomagtér ajtó zárszerkezetében a mikrokapcsoló romlott el. Ideiglenesen a kapcsoló stekkerét húzd le, addig legalább be tudod zárni távirányítóval is ajtókat. Aztán venni kell új szerkezetet, a kapcsoló önmagában nem kapható/cserélhető.
Nalam is ez lett, de igy is serult. A krokira lehet kapni kemeny gumit, en azzal haszanlom. Nem ertem miert kellett ennyi muanyag a kocsira alul.... elodjen semmi se volt.
Van továbbá nagyfesz motortéri "villany pásztor" is, sohasem próbáltam, de a gondolat érdekes.
Vill pásztort már alkottam kerítésre, az pl hatékonyan távol tartotta a környékbeli macskákat. Aztán az egér/ürge/macskaszar kombóból az utóbbit fogadtam el, és kikapcsoltam.
Volt egy időszak, amikor hülyegyerekek autó emblémákat gyűjtöttek pesten, lefeszegették az autókról csavarnyúzóval. Jól összeb--ták vele. Kollegának csináltam emblémavédő villanypásztort, hűtőmaszkban levő fém plakettre. Az is jól megb--ta a delikvenst, ha hozzáért :) Beszereltük, riasztó élesítette, azóta nem tudom mi lett a sorsa.
2019-es Dusteromat nemreg ujra csereltem. Raknam fel a nyari gumikat, de hatul egyszeruen nem latok helyet ahova a krokodilt emelot tudnam rakni. Tele raktak a kocsi aljat muanyag lemezekkel. Eddig a hatso hidnal emeltem, de most arra is muanyagot raktak.... A gyari emelot nem akarom hasznalni, mert az az emelesi pontnal megnyuzza a festeket. Hogy oldjatok meg a kocsi hatuljanak emeleset kimeletesen? Elore is koszi a valaszt.
A csirkehálót csak az autó alá tettem néhány hete, de nem babráltam a motortérben, mikor belenéztem akkor fotóztam a lábnyomokat a csövön, azóta viszont nem látszik semmi.
Régen is tettem a TCe elődje alá csirkehálót, de ott csak a kasztnira mászott fel a dög, ott voltak a lábnyomai, a motortérben nem.
A Duster motortere úgy látszik vonzóbb a vadállatnak, ahogy írtam kárt még nem okozott sosem nálam nyest, remélem ez így is marad a továbbiakban is.
Még "alszok" a KEMO ultrahangos riasztóra néhányat, mert ennél is megoszlóak a tapasztalatok, van akinek semmit sem ért van aki esküszik rá, ahogy a szőrzsáknál is történt.
ui: te írtad, hogy aott a csirkeháló ás fajta autómégis volt lábnyom a motortérben.
Volt egy olyan opelem aminek egy bizonyos hűtőcsövét elrágta nekem odahaza a nyest, majd rövid időn belül a másik ugyanolyan motorral szerelt autómban több száz km-re a tesóméknál ugyanazt a csövet egy másik nyest - csak nem lehetett ennyire vándorállat, meg a csöve után... vagy van valami hírközlő nyest hálózat, te ennek az autónak finom a csöve :)
Nyestje válogatja. Nálunk pl az összes sün és vakond tök süket, egyetlen ultrahangos riasztó sem tartja őket távol. A nyestek viszont éles hallásúak, őket igen.
Tényleg jó, hogy a nyestek nem művelik ki magukat a netről :)
"... a csirkeháló emberfejjel jó. Nyestfejjel felugrom az első kerékre és bemegyek a féltengelyem, lengőkaron, kormány összekötőn, stb a motortérbe - ha be akarok menni... Lökhárítóban is körbe tudok suhanni, ha akarok."
Ezer szerencse, hogy az itteni nyest ezt nem olvasta mert amióta csirkeháló van az autó alatt ( 2 hét?) azóta nincs lábnyom a motortérben.
Most volt délután a szokásos heti ellenőrzés, olajszint, szélvédőfolyadék utántöltés, estlegesen a munkahelyi parkolás miatti fáról lehullott falevél, és egyébb huncutságok kitakarítása + légnyomásellenőrzés + szélvédő tisztítás, oszt nézem nincs nyom a műanyag csövön ahol szokott lenni.
Valakinek közületek döglött már be az indítókulcs központizár nyit-záró elektronikája?
Pontosítva: a kocsit "Dacia Duster" ki tudom nyitni távirányítóval, viszont zárni nem, egyből visszanyit.
Szerintem beragadta a nyitó gomb, ki lett takarítva, kapott új elemet, de a hiba nem változott. Ilyenkor teljesen új kulcsot kell vásárolni, és azt valahogyan a központi zárhoz tanítani, vagy van valami más megoldás?