Véget ért az az idő mikor még "sorbanálltak" a vevők az új autókért, a chiphiány, és még ki tudja mikre fogott hiánygazdaság miatti hosszú várakozási idők, amelyek néhány hónaptól, fél évig, de volt aki 1.5 évet várt az új autójára.
Ennek vége lett, már nincs hiány semmiből sem csak vevőkből, újra kénytelenek akciózni, hogy ne maradjon rajtuk a készlet.
Most már biztosan nem mondja egyik kereskedő sem, hogy ....."nem kell akcióznunk, árengedmény adnunk, bármennyi új autót el tudunk adni kedvezmények nélkül is."
A használtpiacon is megállt az élet, vagyis pangás van, nehéz vevőt találni.....
Mi is megnéztük. Elnézést, nem illik Duster fórumra ilyet írni, de ha most cserélnénk autót, városias használatra a Vitara/S-cross vonalon indulnék el.
Ami kiütné esetleg a Duster fele billentene: Easy service, vontatási képesség.
(Amikor Bosch szervizben jártam, tett egy megjegyzést a szerelő: még szerencse hogy más is gyárt autót, mert ha csak Suzukik lennének, akkor éhen halnánk. Olaj, fékbetét és gyertya cseréből nem lehet megélni).
Azért én egy kis energiát még tennék abba, hogy meggyőzzem a kereskedőt: "én vagyok a biztos vevő, csak egy kis időre van még szükségem." Azért lássuk be a 6,4 mFt+kts-ek még mindig az a szint, amiért nem tolonganak a vevők (hiszen ezért akciózzák le, mert eddig sem tudták eladni). Egy próbát megér. Mi veszteni valód van rajta? Esetleg megkérdezhetsz egy másik kereskedést.
Mindenkinek köszönöm a segítségét, hogy leírtátok a tapasztalatokat, véleményeket, javaslatokat a 0% THM-mel megvehető Dusterekről.
Kizárólag azért gondolkozom a megvásárlásán, mert ha most nem veszek újat, akkor vélhetően már nem lesz rá alkalmam anyagilag (most jó áron eladható a Malacom, 0%THM-re lehet venni az újat, közalkalmazottként nagyon alacsony fizetés).
Bár az visszarettent kicsit, hogy ilyen rövid idő alatt - kb. 2-3 hét - nem tudom eladni a Malacot, mivel az új autó lefoglalása után 2 héten belül kellene fizetnem az önrészt a lízingbe. Ráadásul ezen rövid időn belül kellene megoldani loganos társunk bevonásával a Malacom gyári eredeti állapotba visszaállítását is (pl. utasoldali ülés csipogás, meg egyéb okosságok).
Hosszú távra, messzire van másik keveset fogyasztó dieselautó, ez munkábajárásra lett véve Skoda Fabia 1.4 PDTDi méregzsák helyett, az elvolt ugyanilyen használattal 5.5-6l gázolajjal, és semmi baja sem volt a sok rövid távtól.
De ugye...hogyan is írták itt előbb..új autó az új autó....hát igen, de vajon van-e értelme?
Ez legalább jóval töbebt eszik, de legalább új volt, volt hiszen már 2 éves, és már nem új, és simán benyalja a min. 8 litert.
Mikor ca. 600 km-t mentünk vele, autópálya max 130, autóút 110 km/h- val lement az átlagja 7.9-re.
Főúton márkaszervízbe néhányszor oda-vissza 100 km-ek 100-105 km/h tempomattal, átlag nem változott, maradt 8.3 l .
Mindennapi korábban leírt használatnál az átlag, kijelző szerint ill. csurgtankolással is ugyanaz, 8.3 l.
Csodák nincsenek, ez 1.3 -as benzines, és szereti a benzint.
Az 1.0TCe többpontos befecskendézesnek van írva. Az 1.3 a közvetlen befecskendezéses, és a 130 és 150 között a motor programozása a különbség, ami kiadja a +20 lovat, meg a +10Nm-t. Kicsit magasabb fordulatszámon van meg a több ló és nyomaték, az alap ugyanaz. Ez a motor volt, van a Renaultban, Mercedesben és a Nissanban 140 és 160 lóerővel.
Az 1.3 TCe városon kívúl simán el van bőven 6 liter alatt. A tiédet meg kellene járatni egy kicsit, mert a városi tötyörgés miatt hamarabb koszolódik a rendszer és lustul a gép. Nálunk napi 100km a települések között és 5,3-5,5 között a fogyasztás.
Szia! Mire ideértem, már le is írták a tutit. A mostani autód is sokáig kiszolgálna még. De ha anyagilag megteheted, nyilván jobb az új, garanciával. És ezek azok az utolsó autók, amik még ilyen áron lesznek. Az 1.0Tce-t sokkal dinamikusabbnak fogod érezni mint az 1.6Sce-t. Városi fogyaszátsa 1.5L-el minimu kevesebb. Nem mondanám probléma mentesnek a típust, de nem kell parázni miatta, ami előjön, megoldják. Az 1.6sce-vel sokkal nagyobb gondok is vannak. Ami a legjobb, az az 1.3Tce, de azt városban csak lekokszolnád, nem erre való, és ott 8-10L-t beveri rövid távokra. Ami a mostani eladását illeti, biztosan meg fogják venni. Sokaknak fogalmi sincs az autóról, de amikor meghallják, hogy szívó benzines, az hiszik az örökké fog tartani mint a 20-30 évvel ezelőttiek. (de nem )
Ha megteheted: az új kocsi mindig jobb, mint a használt kocsi. Ha 90%-ban városban jársz szerintem jó az 1.0 -es benzines, teljesen felesleges a sok lóerős 130-as, úgysem használnád ki a teljesítményét. Az 1.0 turbós motor kb úgy megy, mint az 1.6 szívó. A különbség, hogy a szívót pörgetni kell, hogy nyomatéka legyen, míg a turbós már 2000 f/min körül leadja a nyomatéka nagyrészét. Nekem az 1.0 LPG-s van, nincs gondom vele. Nem egy versenyautó, de elmegy A-ból B-be nagyon, nagyon pénztárcabarát módon, takarékosan. Az LPG-s és a nem LPG-s között 800.000 Ft a különbség listaáron (bár az LPG-s magasabb felszereltségű is egyben), ezt kb 5-6 év alatt behozza az üzemanyag ár különbségén az évi 6000 km-rel számolva. Mióta (LPG-s) Dusterem van, azóta többet is megyek, mert kevésbé kell rágörcsölnöm a fogyasztásra. Szerintem a 23 Ft/km értéket csak otthon töltött villanyautóval lehet überelni. Ezt dobja a matek, de ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy használati eszköznek tekinti az autóját, vagy magasabb igényei vannak, esetleg másnak akar megfelelni. Nálam az észszerűség győzött, nem reprezentálni vettem a kocsit.
És még valami: a két teljes értékű üzemanyag tankkal 1300-1600 km lehet megtenni egy feltöltéssel. Ez jól jöhet külföldi utaknál. Lehet egy kicsit játszani az üzemanyag ár különbséggel és a változással is.
Elsősorban Tőled várok véleményt, mert már bizonyítottál segítségnyújtásban és az autóm szerelésében is, de természetesen mások véleményét is szívesen fogadom.
Megkeresett a Renault Baumgartner, hogy a Duster "kifutó készlethez áprilisban még a régi áron, akár 6.399.000 Ft-ért, fix 0% THM-mel, vagyis kamatmentes hitellel, 5 év garanciával juthatsz hozzá".
Az én Malacom 2017 júliusi, évente 6.000 km-t megyek vele, 90 %-ban városban közlekedek vele, 1.6. benzines (Nissan motoros).
Érdemes lehet lecserélni a Malacomat egy új Dusterre? Megbízhatóak ezek az új motorok? Vajon mennyiért lehetne eladni a Malacomat? A mai gazdasági helyzetben egyáltalán el lehet adni? Ilyen kérdésekben kérem a véleményeteket.
Csomagtér ajtó zárszerkezetében a mikrokapcsoló romlott el. Ideiglenesen a kapcsoló stekkerét húzd le, addig legalább be tudod zárni távirányítóval is ajtókat. Aztán venni kell új szerkezetet, a kapcsoló önmagában nem kapható/cserélhető.
Nalam is ez lett, de igy is serult. A krokira lehet kapni kemeny gumit, en azzal haszanlom. Nem ertem miert kellett ennyi muanyag a kocsira alul.... elodjen semmi se volt.
Van továbbá nagyfesz motortéri "villany pásztor" is, sohasem próbáltam, de a gondolat érdekes.
Vill pásztort már alkottam kerítésre, az pl hatékonyan távol tartotta a környékbeli macskákat. Aztán az egér/ürge/macskaszar kombóból az utóbbit fogadtam el, és kikapcsoltam.
Volt egy időszak, amikor hülyegyerekek autó emblémákat gyűjtöttek pesten, lefeszegették az autókról csavarnyúzóval. Jól összeb--ták vele. Kollegának csináltam emblémavédő villanypásztort, hűtőmaszkban levő fém plakettre. Az is jól megb--ta a delikvenst, ha hozzáért :) Beszereltük, riasztó élesítette, azóta nem tudom mi lett a sorsa.
2019-es Dusteromat nemreg ujra csereltem. Raknam fel a nyari gumikat, de hatul egyszeruen nem latok helyet ahova a krokodilt emelot tudnam rakni. Tele raktak a kocsi aljat muanyag lemezekkel. Eddig a hatso hidnal emeltem, de most arra is muanyagot raktak.... A gyari emelot nem akarom hasznalni, mert az az emelesi pontnal megnyuzza a festeket. Hogy oldjatok meg a kocsi hatuljanak emeleset kimeletesen? Elore is koszi a valaszt.