3.éve, hogy megvásároltam 2009 é. 2.0 crdi 103 kW kia-t. 2 évig nem is volt vele baj, csak élveztem a vezetést de, tavasszal hidegen kezdett rángatni mindaddig, mig fel nem melegedett az autó. Szóval a vége az lett, hogy víz ment a motorba. Időben vettem észre. Ennek következménye - hengerfej javítás. A szerelőm azt mondja, hogy előttem lévő gazdája ismeretlen hűtőfojadékott öntött bele, mert lugos meg vízköves volt az egész hűtőrendszer. Talán radiátor tömítésen esett át vagy hasonló. Túl vagyok a nagy szervizen de...a kérdés a hűtőredszerrel fennáll. Az a helyzet, hogy melegen a felforósodott csövek puhák. Simán össze lehet nyomni két ujjal. Olyan, mintha nem is lenne víz benne. Az a kérdés: ennek így kell lennie? Volt egy gyanú, hogy a termosztát házfedő nem tartja a nyomást. Vettem újjat. De nincs változás. És most a fütés sem megy ahogy kell. Ha valaki hasonló problémát tapasztalt és megoldotta, vagy tanácsot túd adni, szívesen meghallgatom. Köszönöm.
Engem érdekelne az a szerelési útmutató. Klíma bajom van, hiába működik a kompresszor kofigástalanul, a befújt levegő alig megy 20 fok alá. A szerelők csak emelgetik a vállukat, hogy mekkora meló, mert nem tudják hol van a keverő egység. Ezt jó lenne tudni, mert ha a kormány oldalán van, akkor az egész cockpitet ki kellhet szedni. De ha a kesztyűtartó mögött, akkor királyság van.
Néztem, hogy tudnék-e privátban email címet írni, ahova elküldhetnéd, de nem találtam meg.
A következő kis dolgot szeretném megosztani veletek: Ugyan itt még nem kérdeztem, de viszonylag régóta keresek MG Magentisemhez szerelési kézikönyvet. Nem túl gyakori típus lévén elég esélytelennek tűnt. Azonban nemrég kellemes meglepetés ért: végre találtam. Elég részletes, kielégítő rajzokkal, sok nagyon hasznos adattal, kapcsolási rajzokkal. Azonban oroszul. Nekem szerencsém van, mert ha egy olyan részre van szükségem, aminél egy online fordító nem ad kielégítő eredményt vagy netán kétértelműnek tűnik egy-egy fontos részlet, van anyanyelvű ismerősöm akitől segítséget tudok kérni. Akinek így is szüksége van rá, csak írjon. Illetve a moderátorokat kérdezném ide szabad e feltennem egy linket?
Vezérműszijat már cseréltek a Magentisemen én gyárit vettem bele,nem volt drága. Dízel a Kiám,ezért mindig castrol edge 5w 30 c3 -at veszek bele kb.20ezerbe kerül nekem jól bevált. Lég, pollenszűrőt utángyártottat szoktam olajszűrőt gyárit. Így egy olajcsere szűrőkkel kb 45000 ft-ba kerül. A vezérlés pontos árára nem emlékszem ,2016-ban volt de kb. 70-80 ezer lehetett.
Egy 2.0 CRDI KIA Magentissel kapcsolatban írok: nem régiben az autó átesett egy nagyobb szervízen (vezérlés csere, mi-egyéb) és addig nem tapasztalt, érdekes rángatásba kezdett: először csak hideg motornál, gyorsításkor visszaesett a nyomaték 4-5 alkalommal kb 1500-2000 fordulat között, majd utána jó volt. Most hideg motornál semmi, ellenben meleg motornál megtorpan kb 1800-nál, 2000 után megint húz, majd visszakapcsolva alacsony fordulaton (kb 1500-1600) mintha le akarna fulladni, ugyanaz a rángató érzés... Bárki tapasztalt már hasonlót KIA/Hyundai dízelek esetében?
Ugyanaz volt a problémám, amikor én jutottam hozzá a Magentisemhez :)
Balra, kormányoszlop mellett - ahol adott esetben a hátsó ködlámpa, ESP off...stb gombok vannak - van egy fényerő állító potméter, ami egyébként minden belső fény erejét állítja. Ezt tekerd lejjebb, és kész is! :)
Minden nagyon szép, minden nagyon jó, csupán egyetlen dolgot nem értek.
Amint elindítom az autót és felkapcsolom a fényszórót, felkapcsolódik a tetővilágítás. Hiába nyomkodom a tetőlámpa OFF gombját, a belső világítást csak a fényszóró lekapcsolásával tudom lekapcsolni.
Nappal nincs is semmi gond, de sötétedés után kifejezetten utálom a belső fényt.
Tudtok segíteni, hogy hogyan tudom lekapcsolni a belső világítást?
Még új vagyok itt! Meg szeretnék osztatni velet néhány dolgot! Nos van 1 kia magentis 2006-os 2.0 crdi!
A következő problemak voltak vele! Elsőként 3000 fordulatnal tiltót másodikként ha elérte a üzemi hőt vagy elob leállt!
A szerelő 200-500 kozot mondot árat kb annyi lesz!
Na jo persze meg a kis f......! Vettem egy obd2 el kezdtem saját szakállamra keresni a problémát! P0121 volt a hibakód! Kicsit el ástam magam benne ki derült a folyó szelep ház a bűnös! Tehát ott kezdem,le szerettem es a vastagon lerakódód koszt ki takarítottam teszem hozzá fék tisztítóval! Nos amikkor mar csili vili let vissza szereltem a helyere! Töröltem a hiba kódot es megszűnt a 3000 es fordulatszám tiltas! De még ott volt a leállás. Kicsit fórumozgattam,olvasgattam és így tovább! Kiderült a fő tengely jeladó a hibás! Rendeltem bele egyet! Sikerült azt us bele szerelnem! Indítottam es vártam ,vártam elérte a teljes uzemi hőmérsékletet de nem állt le! Kicsit el keztem kínozni de semmi az a probléma is megszűnt! Igy az egész kb 30 ezerből megúsztam az egészet! A mai napig semmi gond vele! Remélem ezzel tudtam segíteni.
köszi! érdekes dolgok,valami ilyen baja lehet az enyémnek is.majdnem biztos vagyok benne,hogy az ECU-t frissíteni kell. de igazad van várjunk 1-2 hetet-az a biztos. azután majd beszélünk.
Gyújtásérzékelő modult cseréltek ( ez az ECU-nak valamiféle perifériája) , emellé újraprogramozták az ECU-t, a termosztátház folyását megszüntették, a hibakódokat kiütötték, az elfolyt fagyállót pótolták.
Ez 83.500 forintomba fájt, de egy E39 530D szervizdíjai után ezt észre sem veszem...
szerintük jó az autó, én meg még nem hoztam el. Ha holnap el tudok érte menni, akkor megírom, mi volt a gyíkja, de szívesebben használnám 1-2 hétig, amíg tényleg megbizonyosodom, hogy meg tudták csinálni.
Állításuk szerint tökéletes, ismét jól működik a fordulatszám mérő és hibakód semmi.
hogy termosztát háza repedt volt, abból szépen, folyamatosan csöpögött a kábelkötegbe a fagyálló. Ez nem tesz neki jót, állt vagy 3 dl fagyálló a váltón. A ház kicserélve, kábelköteg kiszárítva, de a fordulatszám-mérő még mindig nem megy, haladnak tovább.
ok. izgatottan várom a fejleményeket. jut-e valamire. pénteken leteszteltem az enyémet:2 hét után hibakód nélkül beindult ment szépen,majd leállt és onnan játszotta ugyan azt beindul-leáll. mindegy remélem jut valamire.