Keresés

Részletes keresés
Így működik

Bővebben az új keresőről

madar86 1 napja Creative Commons License 1192

Köszönöm :-) ha nem fáradság jó lenne :-) az adatlapján 35km/h a vége :-) tudod nekem egy éves elkölthető pénzem lenne ezert tanakodok :-( feketét vagy kéket szeretnék a bordó nem tetszik.

Előzmény: infernus24 (1191)
infernus24 2 napja Creative Commons License 1191

Nekem is ilyenem van és a motorja nagyon jó. 60km/h körül van a vége de a 40-45öt szereti, könnyen indul mindig. Burkolatokra vigyázni kell könnyen törnek/repednek, lánc feszességét figyelni kell hogy ne legyen nagyon laza, világításával látni nem lehet semmit. Van olyan változat is ami 30km/h nál le van tiltva de ezt a tiltást egy vezeték széthúzásával meglehet szüntetni. Összességében jó csak vannak dolgok amire oda kell figyelni.

Szerintem megéri megvenni. Videót esetleg tudok csinálni ha érdekel.

Előzmény: madar86 (1190)
madar86 2 napja Creative Commons License 1190

Miért nem lehet róla semmit talàlni még videot sem :-(

madar86 4 napja Creative Commons License 1189

Sziasztok

Gondolkozom egy ilyen kerékpáron :-) szerintetek?

20" kereküt szeretnék tapasztalat valakinek :-D

akármit vettem még és olvastam a topikokat mindenütt csak a hibákat találtam ami nem segít a döntésben :-D 

fekete vagy kék ami tetszik :-)

Tudja valaki mi az a + üzembebehyezési költség?

Egyszeri alkalom,hogy megvehetném nem szeretném rosszul elkölteni azt az összeget.

Köszönöm ha valaki tud segíteni.

fűtőház 5 napja Creative Commons License 1188

Üdvözlöm az urakat!

 

Eladó volna a képeken látható kerékpár és motorblokkok ha valakit érdekelne.

Érdeklődni email-ben lehet.

 

 

.

 

W. Tódor Emánuel 5 napja Creative Commons License 1187

egyébként utánanézve, a magyar szabályok nem egyezneznek meg az eu-sal, magyarországon a kresz érvényes, nem az amit azon a honlapon közölnek.  (gondolom azt csak szolgai módon fordítottak magyarra, és nem nézték a hazai szabályokat... a pedelec reklámozók...)

Előzmény: T. P. (1183)
W. Tódor Emánuel 5 napja Creative Commons License 1186

a max  25km/h-s marhaságra meg ez van a kreszben:

 

lakott területen kerékpárral 40 km/óra,
da) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast nem szállít 50 km/óra,
db) lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot nem visel 40 km/óra,
d/2) a kerékpárúton közlekedő járművel 30 km/óra,
d/3) a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra,”

 

tök kamu az a 4 éves cikk, vagy elavult szabályokat hírdet.

 

 

Előzmény: T. P. (1183)
W. Tódor Emánuel 5 napja Creative Commons License 1185

ez egy 4 éves cikk... pedelec reklám! (amiben egy ma már 12 éves EU-s szabályra hivatkoznak...kicsit elavult lehet)

 

a kreszben meg ez van:

"Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti."

 

nincs benne a 250W amit a cikked említ... 

Előzmény: T. P. (1183)
biohazardxx 2014.12.05 Creative Commons License 1184

Még jó hogy elkezdtem a jogsit mert fater mondta előbb utóbb beszopjuk majd ezekkel a gépekkel... igy legalább nem kell majd félnem meg ha esik az eső nem kell áznom rajta... báraz autóval első évebn szopni fogok mert vagy 90-en tuti lesza  biztosítás :S

T. P. 2014.12.05 Creative Commons License 1183

http://pedelec.hu/pedelec-rol/pedelec-vagy-e-bike/ belinkelem ez az oldal pont erről szól ! T.P.

T. P. 2014.12.05 Creative Commons License 1182

Üdv. a pedelec elektromos kerékpár,li -ionos aksis,az akupakk  általában az aluváz belsejében van, hátsó agymotoros,és a pedelec annyi hogy a hajtó első lánckerék alatt van egy lyukacsos műanyag tárcsa,vele szemben egy kis tekercs jeledó,ha tekered csak akkor indítja az elektronika a max 250 w -os kisegítő motort. A nyugdíjas nénik, telekre járó bácsik, vígan mennek a pedál nélküli 300 w -os kétszemélyes nyerges robogó formájú elektromos gépekkel,persze még gondolom a rendőrök sem szólnak ezért,de amelyik képben van,simán feljelent. T.P.

T. P. 2014.12.05 Creative Commons License 1181

Üdv. a dongó + zorán oldalon a dongó motor kezelési utasítás alján, ott van hogy segédmotor,49 ccm. 2.5 le. Az enyém is ezért adtam el, nehogy egy ügybuzgó rendőr feljelentsen ! Elég sokba került, nem lett volna pénzem még a birságra is . Az elektromos kerékpárokra, robbanó motoros gépekre,benzinmotoros,és elektromos rollerekre, idáig a 300 w os korlát vonatkozott, de van egy új kiegészítő jog szabály ami szabályozza ezeket,mi is a haverommal órákig kerestük mire megtaláltuk,mindenhól a régi 300w  jogszabály van még fönt !Elektromos kerékpárból  csak pedelec használható,gázkar nélkül,és csak rásegítésként, max. 250 w. Az internetes hirdetésekben mindenki jogosítvány és bukósisak nélkül használhatóként hirdeti. Gondolom a közlekedési hatóságnál lehetne érdeklődni, hivatalossan mi az álláspont,ezért is kérdeztem tud e itt valaki erről,nekiállok keresni megin ,ha megtalálom a neten, belinkelem. Nincs segédotor jogsim, és nem merek venni polymobil 4 t.  

biohazardxx 2014.12.05 Creative Commons License 1180
Előzmény: társasházak (1178)
társasházak 2014.12.05 Creative Commons License 1179

amugy mi az a pedelec? ja api, majd ha nem jön össze a notebook vásárlásom majd ránéznék az elado pöfögödre:-)

társasházak 2014.12.05 Creative Commons License 1178

én olvastam itt ott 1-2 magánhiredetésben hogy valaki el akarja adni a pöfögöjét és ott a segédmotoros kerékpár névvel illetik vagy abba a kategoriába rakják és szerintem a srác alant erre gondolt ha igaz (mondjuk erre nem emlékszem, tényleg 49cc a motor mert most olvastam 1 hirdetést 1 uj pöfögöröl..én ugy emlkéztem csak 30-35 cc..persze lehet hogy rosszul tudom) de az tényleg xar lenne ha a határ változna 300 rol 250 re,ha mégis megtörténne majd segitsen valakia teljesitmény csökkentésben

:-D

biohazardxx 2014.12.04 Creative Commons License 1177

REMÉLEM EZT CSAK ÁLMODTAD! :d

Előzmény: T. P. (1174)
infernus24 2014.12.04 Creative Commons License 1176

Én is kerestem de én sem találtam.

Előzmény: api29 (1175)
api29 2014.12.04 Creative Commons License 1175

Ezt hol olvastad? Mert én sehol nem látok ilyet....!

Előzmény: T. P. (1174)
T. P. 2014.12.03 Creative Commons License 1174

Üdv. mindenkinek !Ilyen vásárlásán gondolkozom de nem merek venni, nincs segédmotor jogsim. Érdeklődnék az idei új motoros  kerékpár jogszabály változás után minek minősül a 4 T polimobil robbanómotoros kerékpár ? A új dongó + motor szett az eladók oldalán már segédmotorként van hirdetve ! Elektromos kerékpároknál is csak rásegítés lehet,pedelec, gázkar nem lehet ,és max 250 w nem 300 , mint eddig. Benzinmotoros és elektromos rollerre nem tudom mi vonatkozik .T.P. 

api29 2014.12.03 Creative Commons License 1173

Itt is pont ugyanez a helyzet! 

Előzmény: golyopapa (1172)
golyopapa 2014.12.03 Creative Commons License 1172

Általában a segédmotoros kerékpároknál valóban az állórészben termelődik az áram, de ott is váltó áramot kapsz, és diódán keresztül történik az egyenirányítás, a forgórészben, ( lenditőkerék) állandó mágnest szoktak alkalmazni.lásd SIMSON, KOMÁR, stb...

 

 

Előzmény: golyopapa (1171)
golyopapa 2014.12.03 Creative Commons License 1171

Szerencsére a miénket nem kellett szétszednem, de abban biztos vagyok, hogy a szénkeféknél kezdeném a hiba javítását.

Mivel a dinamonak az állórésze a gerjesztő tekercs, és a forgórészről szedi le az egyenáramot kommutátorokon, szénkeféken keresztül. Lásd MZ, jawa 350 stb....

Ha egy dinamóra áramot vezetsz, ugyan ugy müködik mint egy indítómotor. Dinastarter lásd  ha jól emlékszem a VELOREX, TÁTRÁN, stb....

A generátornál az állórészben termelődik a feszültség, de ott váltóáramot kapsz, és diodákon keresztül történik az egyenirányitás, a forgórészre 2 csúszógyűrűn keresztül vezetik be az áramot,  lasd ETZ, GÉPJÁRMÜ GENERÁTOROK, 

A feszültség szabalyozás teljesen mas megoldás a generátornál, és a dinamónál,

 

Előzmény: api29 (1170)
api29 2014.12.03 Creative Commons License 1170

Csakhogy itt a forgórész az állórész :D vagyis itt az állórészben a tekercsekben indukálódik az áram,mint minden segédmotor kerékpárnál,ez egy dinamó! A szénkefék mint mondtam a dinostarterhez kell,fogd fel úgy mint egy kifordított kommutátoros villanymotort!

Előzmény: golyopapa (1169)
golyopapa 2014.12.03 Creative Commons License 1169

Szia!

 

Én úgy gondolom, hogy a forgórészről valahogy le kell szeszdni a termelt energiát, ez általában a kommutátorokon, szénkeféken, rugókon keresztül lehetséges, én ezért gondoltam a szénkefe hibára.

Lehet, hogy kis fordulaton még tőkéletes az érinrkezés, viszont nagyobb fordulaton nem bîztos, hogy van rendes érintkezés. 

api29 2014.12.03 Creative Commons License 1168

A szénkefék az önindító (dinostarter) részét képezik,a töltést nem befolyásolják! 

Előzmény: golyopapa (1163)
biohazardxx 2014.11.30 Creative Commons License 1167

10w40 castrol evo dul szintetikus olaj nagymotorokba ajánlják mint mint minőségi olajat. 3000ft fölött van egy liter. álltalában 10km távokon használom és kb az első egy kilóméteren melegitem a motor utána húzom neki 50el megyek már átlagba mire bemegyek elég meleg a blokk még télen is....

Előzmény: golyopapa (1166)
golyopapa 2014.11.30 Creative Commons License 1166

Ez függhet attol is, hogy mennyit mész vele, mennyire éri el az üzemi höfokot, milyen az olaj minősége.

Előzmény: golyopapa (1165)
golyopapa 2014.11.30 Creative Commons License 1165

Ez a jelenség az összes jármünélelöfordulhat, ( hideg, meleg, párakicsapódással járhat) 

Ha megnézed az autód olajbeöntő sapkáját azon is láthatsz hasonlót, ha a simsoból indulok ki, ott meg szokott fehéredni a hajtómü olaj.

Előzmény: biohazardxx (1164)
biohazardxx 2014.11.30 Creative Commons License 1164

Nekem  meg olyan gondom van hogy elmult a nyár nyirkosabb párásabb az idő és mikor benézek a blokk olajszintjelző ablakán csak azt látom hogy az ablakon egy barnás habos réteg van-. Ez betudható annak hogy viz jutott az olajba a bolkkba és valószínű hogy a kartergáz elvezető csövön keresztűl.... Nincs hatással a teljesítményre de nincs is ott helye szóval nem lehet valahogy megoldani hogy  ne menjen ott be ez a párás levegő?

golyopapa 2014.11.30 Creative Commons License 1163

Meggyöztek, hogy van akkora teljesitménye a genenerátornak, hogy mindent elbirjon.

Úgy gondolom, érdemes lenne a szénkeféket megnézni, mert fordulaton nem bitos, hogy megfelelő az érintkezés, itt godolok arra, (lehetnek rövidek a szénkefék, rugó törés, stb....)

Előzmény: api29 (1162)