Igen,az én gépem is ilyen,feketében:bal oldalon,a műanyag burkolat alatt van egy kar,amivel ki lehet iktatni a motorhajtást.Ha igaz-akkor az enyém 49 köbcentis-és tavaly ősszel Hódmezővásárhelyről hozták!Itt,a Bakonyban megbirkózik a kisebb emelkedőkkel-az igaz,hogy jól ki kell számolni a lendületet!Eredeti állapotában,fojtással használom-bár adták vele a másik vezérlést is...
...Köszönöm az adatokat-ha sor kerül a beállításra-akkor a munkát végző,nagy tapasztalatú szerelő-barátommal ezt is közölni fogom.Rá bízom a mérlegelést,hogy a kapottakból mit használ fel.Ő rendelkezik minden szükséges mérethez hézagmérővel!
Köszönöm a segítséget mindenkinek-a szelephézag-beállítást illetően!Annyit leszűrtem belőle,hogy a szívószelep:az mindenképpen 0.05mm,a kipuff ennél kicsit nagyobb is lehet.Mivel az eredeti csökkentett teljesítmény adó vezérlés van benn-és egyelőre nem is akarom a kapott,nagyobb teljesítmény adó vezérlésre kicserélni-így a szelephézag beállítás egyformán az adott érték lesz-a kipuff egy kicsit "lazábbra" hagyva...Nem én csinálom-hanem egy hozzáértő,nagy gyakorlatú rutinos autószerelő-aki barátságból hajlandó leereszkedni ehhez a munkához,és van is neki hézagmérője!
Ezt írtad "De nem volt a válaszadó túl meggyőző.."
Ezeknél a kinai klon motoroknál a szívó szelep hézag 0,06mm a kipufogó szelep hézag 0,08mm. Tehát hat század és nyolc század. Ilyen hézag mérőt még nem láttam pedig nem tegnap kezdtem, ezért az asszonyén 0,05mm- es hézagmérővel ellenőriztem mindkettőt. A szívó húzós a kipufogó lazábbra. Az állító csavarnak 1mm- es a menet emelkedése.
Ezt azért írtam le mert látom precíz vagy, tehát vegyél 0,06mm- es és 0,08mm- es hézagmérőt és azzal állítsd be.
Szelephézaggal kapcsolatban azt mondták a hódmezővásárhelyiek,hogy 0,05 mm-mindkét szelepnél!De nem volt a válaszadó túl meggyőző...Ha ezt az adatot máshonnan is megerősítik-akkor megnyugszom,és közzé is teszem!
Javasolnám, hogy hívd fel a szaküzletet ahol vetted vagy a hódmezővásárhelyi illetve a Barta Motort és biztos tudnak segíteni. A lényeg,hogy pontos típus kell és jó ha fényképes emailt is küldsz.Ha meg van mi mennyi oszd meg itt is szintén képpel ellátva lehet,hogy van akit érdekel.
Köszönöm a küldött szöveget!Kételyek még mindig merülnek fel-mi alapján minősítette a Fogyasztóvédelmi hatóság 1,4Kw teljesítményre a gépezetet?Nem volt benne a fojtás?Fel lett turbózva?Bevizsgálták utólag?Nem volt egyértelmű a vásárláskor kapott műszaki leírás?Tény,hogy a vásárláskor kapott számlának tartalmazni kell a jellemző adatokat:pecséttel,aláírással!Engem is számtalanszor megállítottak rendőrék-de az eredeti számla,fontos jellemző adatokkal(lényeg a 300 watt feltüntetése)állandóan nálam van.Átolvasva-elköszöntek.Azt megjegyezték,hogy a külső megjelenés megtévesztő,mert mindenre,de biciklikerékpárra hasonlít a legkevésbé! Ebből a gépezetből van segédmotoros,meg rendszámos kategória is!Lehet,hogy kaptak valamiféle eligazítást-mert már rég óta nem állítanak meg...
Az én járgányom a 1727-es hozzászólásnál van fönn és nem ilyen így sajnos nem tudok tanácsot adni de így képpel biztos lesz valaki aki segít neked.Esetleg csak annyit ha jól működik és nincs széthajtva nem lötyög mármint nincsenek szétkopva a fontosabb darabok akkor az akkori vételi ár fele vagy valamivel kevesebb még elfogadható szerintem de mindenképp egy olyantól fogadd el a tanácsot akinek ilyen van és minden esetben ki kell próbálni üzem közben kicsit hosszabb úton és tempósabb menetben is hisz vannak hibák amik csak nagyobb igénybevétel során jönnek elő.
Ez a régi fajta blokkos, én nem venném meg mert drága hozzá minden, az új fajtához meg "zsákszámra" van jóbáron kintről rendelve alkatrész, mivel sok pitbike-nak, quad-nak is ez a motorja.
Tegyél föl képet arról a gépről amit meg akarsz venni és akinek olyan van az tud mondani róla dolgokat.Többfajta Ztech-35-ös van így látatlanba nehéz tanácsot adni.
Beszéltem én is Bartàval,a 15w50-et 2-000km utàn ajánlotta ,mivel akkorra jobban kopik az alkatrész.A kopáshézag kitöltésére,mivel vastagabb ez a fajta olaj.
Azért használom én a 10w50-et ,mert magas hőfokot jobban bírja ,mint a 10w40.olaj.
Végülis még csak egyedül Bartától hallottam ,hogy 15w50 kell bele.Mindenki 10w40- javasolt ezekhez a mocikhoz.
Amilyen olajat használok,az a motoron belül jó minden részhez.Gondolok itt a kuplung,a főtengely,a hengerszethez.Nekem olyanok ajánlották a 3 000 km körüli olajcserét akik ilyenekel foglalkoznak.Persze ha meg volt két olajcsere és már van legalább 2 000 km,és nem bejáratós .
Épp egy ZT-35 -ös járgányt készülök vásárolni és először is arról érdeklődnék mi a piaci ára ezen használt járgányoknak?
Most 130-ért tudnék vásárolni egy képek alapján szép állapotú, de több mint 7 ezer km-t futott, szűk 2 éves "mocit".
Mennyire reális ez az ár és mennyire sok ez a km mennyiség egy ilyen szerkezetben?
Egy idős bácsié volt aki meghalt, ezért most eladó.
Annyit tudok, hogy az első 500 és 1000 km-es szerviz után nem volt szervizelve. Legalábbis annál a cégnél nem, ahol vásárolva lett, ott azt mondták neki, ha nincs baj akkor ne menjen, mert elég messze volt a lakóhelyétől.
Viszont állítólag az öreg megbecsülte a járgányt, mondjuk a 7ezer kilométert és az állapotot figyelembe véve ez hihetőnek tűnik.
Csak pontosítani szeretném az olajjal kapcsolatos dolgokat.Aki a Barta Motortól vette a z tech-35 robbanómotoros kerékpárt annak kimondottan a Repsol 15W-50 4T szintetikus olajat ajánlják ez fönn is van az oldalukon és a használati utasításban az első csere 500 km után és ezt követően minden 1000 km után.Célszerű,a vásárlás után kicserélni hogy biztosan tudja az ember mi van benne.Van aki az első 500 km alatt is megejt egy olajcserét hisz bejáratós korban hamarabb szennyeződik a bekopás során.
Nagy nehezen sikerült belépnem a fórumra...egy 49 ccm3-es Ztech-35 tulajdonosa vagyok-újként vettem,tavaly ősszel.Cca.1700 km.van benne.A "fojtást"benne hagytam-ennek ellenére Zirc környéki emelkedők nagy részével megbírkózom.A sebessége a fojtással 25-28 km/h körül van-az óra majdnem a dupláját mutatja!A csavarok ellenőrzése,cseréje,meghúzása,pótlása után szépen megy,még a nagy hidegekben is indult!A hátsó fogaskerék excentrikus volt-valamit segített a gumizás sorjázása...Most keresek szerelőt a szelepek ellenőrzésére-állítólag 0,05 mm a szelephézag?És mindkét szelepnél?Elég korán sötét színű lesz az olaj-így kb.700 km.után cserélem.A motorhoz még nem kellett nyúlni.A rendőrök először csodálkozva állítottak meg-miért nincs a megszokott sisak,sm.papírok,stb.?Szóbeli tájékoztatásomra-mi szerint én csak békésen biciklizgetek-csak hümmögtek.Szemmel látható volt,hogy erre vonatkozóan nem kaptak semmiféle eligazítást-mert váltig erőltették,hogy a villanybicikli-az más!De mi az,hogy berreg,benzines,meg ráadásul-olyan motorformájú?Vételkor olyan számlát kaptam,amin a "bicikli" jellemzői rajta vannak-elolvasva csak annyit mondtak,hogy "jó napot"!!!Helységnévtábla után szigorúan egy (deszkás) védősisak,meg sárga mellény van rajtam-a virító mellény nélkül életveszélyes 25-28 km/h-val hasítani!Így is állandóan ráfékeznek mögöttem!Hozzászólásom lényege: a pontos megnevezés,a 300 watt jól látható feltüntetése esetén bicikliként a rendőröknek el kell fogadni!És:bicikliként fel is kell szerelni küllős prizmákkal,első-hátsó prizmákkal,csengővel,stb.És nem árt szabatosan bemagolni a járdára,a vegyesen használt gyalogos-kerékpáros utakra,a kimondott kerékpárúton,ill.a belterületi és külterületi utakon elérhető,vonatkozó sebességhatárokat!Tartalékként viszek magammal előre-hátra való,ledes lámpákat is! Az említett határozat engem is érdekelne-legalább adott esetben hivatkozni tudok rá-mert mint említettem,a rendőri állomány mindig fiatalodik-de a kulturált érvelést értékelik!
Kedves fórumozók van egy jó hírem. Visszaüzent Ztech-35 priviben,hogy megoldódott az ügye mégpedig számára kedvező módon megszüntették az eljárást és perkálni sem kell neki.Ő nem akarta megosztani nem tudom miért pedig semmi különös dolog nincs benne.Mellékelt három dokumentumot is a határozatról ha valaki kíváncsi elküldöm priviben. Nekem kicsit olyannak tűnik mintha vak vezetne világtalant.