Keresés

Részletes keresés

golyopapa Creative Commons License 2014.12.03 0 0 1171

Szerencsére a miénket nem kellett szétszednem, de abban biztos vagyok, hogy a szénkeféknél kezdeném a hiba javítását.

Mivel a dinamonak az állórésze a gerjesztő tekercs, és a forgórészről szedi le az egyenáramot kommutátorokon, szénkeféken keresztül. Lásd MZ, jawa 350 stb....

Ha egy dinamóra áramot vezetsz, ugyan ugy müködik mint egy indítómotor. Dinastarter lásd  ha jól emlékszem a VELOREX, TÁTRÁN, stb....

A generátornál az állórészben termelődik a feszültség, de ott váltóáramot kapsz, és diodákon keresztül történik az egyenirányitás, a forgórészre 2 csúszógyűrűn keresztül vezetik be az áramot,  lasd ETZ, GÉPJÁRMÜ GENERÁTOROK, 

A feszültség szabalyozás teljesen mas megoldás a generátornál, és a dinamónál,

 

Előzmény: api29 (1170)
api29 Creative Commons License 2014.12.03 0 0 1170

Csakhogy itt a forgórész az állórész :D vagyis itt az állórészben a tekercsekben indukálódik az áram,mint minden segédmotor kerékpárnál,ez egy dinamó! A szénkefék mint mondtam a dinostarterhez kell,fogd fel úgy mint egy kifordított kommutátoros villanymotort!

Előzmény: golyopapa (1169)
golyopapa Creative Commons License 2014.12.03 0 0 1169

Szia!

 

Én úgy gondolom, hogy a forgórészről valahogy le kell szeszdni a termelt energiát, ez általában a kommutátorokon, szénkeféken, rugókon keresztül lehetséges, én ezért gondoltam a szénkefe hibára.

Lehet, hogy kis fordulaton még tőkéletes az érinrkezés, viszont nagyobb fordulaton nem bîztos, hogy van rendes érintkezés. 

api29 Creative Commons License 2014.12.03 0 0 1168

A szénkefék az önindító (dinostarter) részét képezik,a töltést nem befolyásolják! 

Előzmény: golyopapa (1163)
biohazardxx Creative Commons License 2014.11.30 0 0 1167

10w40 castrol evo dul szintetikus olaj nagymotorokba ajánlják mint mint minőségi olajat. 3000ft fölött van egy liter. álltalában 10km távokon használom és kb az első egy kilóméteren melegitem a motor utána húzom neki 50el megyek már átlagba mire bemegyek elég meleg a blokk még télen is....

Előzmény: golyopapa (1166)
golyopapa Creative Commons License 2014.11.30 0 0 1166

Ez függhet attol is, hogy mennyit mész vele, mennyire éri el az üzemi höfokot, milyen az olaj minősége.

Előzmény: golyopapa (1165)
golyopapa Creative Commons License 2014.11.30 0 0 1165

Ez a jelenség az összes jármünélelöfordulhat, ( hideg, meleg, párakicsapódással járhat) 

Ha megnézed az autód olajbeöntő sapkáját azon is láthatsz hasonlót, ha a simsoból indulok ki, ott meg szokott fehéredni a hajtómü olaj.

Előzmény: biohazardxx (1164)
biohazardxx Creative Commons License 2014.11.30 0 0 1164

Nekem  meg olyan gondom van hogy elmult a nyár nyirkosabb párásabb az idő és mikor benézek a blokk olajszintjelző ablakán csak azt látom hogy az ablakon egy barnás habos réteg van-. Ez betudható annak hogy viz jutott az olajba a bolkkba és valószínű hogy a kartergáz elvezető csövön keresztűl.... Nincs hatással a teljesítményre de nincs is ott helye szóval nem lehet valahogy megoldani hogy  ne menjen ott be ez a párás levegő?

golyopapa Creative Commons License 2014.11.30 0 0 1163

Meggyöztek, hogy van akkora teljesitménye a genenerátornak, hogy mindent elbirjon.

Úgy gondolom, érdemes lenne a szénkeféket megnézni, mert fordulaton nem bitos, hogy megfelelő az érintkezés, itt godolok arra, (lehetnek rövidek a szénkefék, rugó törés, stb....)

Előzmény: api29 (1162)
api29 Creative Commons License 2014.11.30 0 0 1162

Hihetetlen,de van akkora teljesítménye!!! Nekem az 55 wattos halogén izzó mellett is tolja 14 volt körül a feszkót,és nem is kell agyonpörgetni! 

Előzmény: golyopapa (1158)
infernus24 Creative Commons License 2014.11.29 0 0 1161

Alapjáraton 13v az oké de fordulaton tölteni kell neki többet. Ha fordulat emelésre csökken a feszültség akkor ott fesszabályzó hiba lehet. És a 45w os izzót még bírja simán? Tölti jól?

Előzmény: biohazardxx (1157)
pöszi12 Creative Commons License 2014.11.29 0 0 1160

Ricsi50 nem vágja ki tökéletesen működik

golyopapa Creative Commons License 2014.11.29 0 0 1159

A generátornak minimum 13 V -t kell tölteni, max 14,2 V

Előzmény: golyopapa (1158)
golyopapa Creative Commons License 2014.11.29 0 0 1158

Szia!

 

És gondolod, hogy van akkora teljesítménye a generátornak a mocin, hogy mindent elbírjon? (világítás, gyujtás , Toltés, stb,,,)

A savas akksinál a cellafeszültség  2-*2,7 v -ig van, vagyis 12v esetén 12-14,2 igtöltéstül, fogyasztástól függően. 

Előzmény: biohazardxx (1157)
biohazardxx Creative Commons License 2014.11.29 0 0 1157

amit megfigyeltem viszont az ha aalapjáraton megy akkor 13v-al tölt ha megyek közbe lesüljed 12 alá.... furcsa és nemtudom hogy normális-e az aksinak semmi baja szinte új hiba nincsen eszempontból és nem is tapasztaltam. talán annyit hogy a simson izzó 12v 45W azt pár hónap alatt kisüti. megolvadt a tompitott égő kis fémlapja... vagy simán kiégeti.

Előzmény: infernus24 (1156)
infernus24 Creative Commons License 2014.11.29 0 0 1156

A töltés névlegesen egyébként 14.2V. De akkor nem aggódom ha neked is 12v körül van. :)

Előzmény: biohazardxx (1155)
biohazardxx Creative Commons License 2014.11.27 0 0 1155

úhhh bocs bakker elnéztem. 12v az jó az se baj ha éppen több 13v az töltés közben van :D bocsi

 

Előzmény: infernus24 (1154)
infernus24 Creative Commons License 2014.11.27 0 0 1154

Ez idegesít engem is hogy miért ilyen kevés a fesz mind a 2 akksival. Pedig töltés az van nagyon jól. De mikor meg vettem az új savas varta akksit bele akkor is egy idő után rámértem és 12.0V körül volt akkor is. Ugyanez van a zseléssel is.

Előzmény: biohazardxx (1151)
nyulas Creative Commons License 2014.11.27 0 0 1153

Üdvözlet!

 

Tudna valaki Yakimoto freeride 300 hoz kapcsolási rajzot.Beválaltam egy összeégett elektromos rendszerüt.

 

Köszönöm

api29 Creative Commons License 2014.11.27 0 0 1152

Eladó a képeken látható Yakimoto Freeride 300 egyedileg átépített robbanómotoros kerékpár.Amit tudni kell róla:
-2009-es évjárat
-7000km (3200km körül új dugó+gyűrű+henger)
-átépített váz,és felfüggesztés (kicsit kényelmesebb)
-50km/h végsebesség 40km/h utazó
-nagy túradoboz hátul
-led világítás,és 55 wattos halogén refi a gyári helyén
-csere érett akksi
-repedezett idomok
-kiváló motorikus állapot

Ezek tekintetében az ár irányár,ésszerű,és nem pofátlan mértékű alku beleférhet.

Értelmetlen levelezés helyett,inkább a telefont preferálom!!! 06-70-772-13-17

 

biohazardxx Creative Commons License 2014.11.27 0 0 1151

valljuk be ilyenkor   ez a hideg nem a legoptimálisabb az aksinak sem és nyilván nem tud hirtelen annyi áramot adni amit nyáron adott.... 12v az aksid? pedig annak többenk kellene lennie mert egyyszer ráméretm tudom és inkább a 13 fele kandikált.

 

Visszatérve arra hogy nehezebben indul a betekerés tényleg kicsit jobb már ilyenkor.

Előzmény: golyopapa (1150)
golyopapa Creative Commons License 2014.11.26 0 0 1150

Szia!

Egy kis érdekesség számodra azn akkumulátorról, névleges feszültség, töltési szint, stb

http://www.hobbielektronika.hu/cikkek/akkuteszter_es_villogo_gepkocsihoz.html?pg=2

Hidegben érdemesebb pedállal megtörni az olajat, igy kíméled, és nem erélteted az öniditódat.

Előzmény: infernus24 (1149)
infernus24 Creative Commons License 2014.11.26 0 0 1149

Sziasztok. Az lenne a problémám polymobil 4t kerékpárommal hogy az akkumulátor(savas) 11.9-12.1V között áll mikor egy pár órára le van állítva a motor. De egyébként mindig be indítja, de most a hidegben kicsit lassabban teker úgy vettem észre. De van egy zselés akkumulátorom is amit beleraktam és úgyanígy 11.9-12.1V között áll. Töltés az van rendesen. Alapjáraton is megvan 14v. Valami leszívja? Vagy esetleg az árthat neki hogy elől 35w-os izzó van? De ha felvan kapcsolva a lámpa akkor is van 13.5V egy kis fordulaton.

társasházak Creative Commons License 2014.11.24 0 0 1148

sziasztok .elektromos hibával rendelkezö (már 2 éve áll) bfb 01 2t pöfögömet eladnám, ha valakit érdekel.vagy ha valaki meg tudná javitani akkor abba is bele mennék (természetesen kifizetném a javitást meg az alkatrészt stb...) csak érte kéne jönni mert elvinni cimre nem tudom. ha valakit érdekelt dobjon 1 mail-t a kukkurikuuu@gmail.com ra   :-D igen nekem is tetszik a mail cim:-D köszi a segitséget

golyopapa Creative Commons License 2014.11.24 0 0 1147

Ezt minden járműnél ki kell tapasztalni, nem biztos, hogy nálad is jó az a beállitás ami nálam van.

Előzmény: golyopapa (1146)
golyopapa Creative Commons License 2014.11.24 0 0 1146

Szia!

Szia!

 

A miénken a súbertű 5 rovátkába ± állítható (egy kis lemezzel). Normál esetben a középsőben áll. Minél mélyebben helyezkedik el, annál ritkább a keverék  (kevesebb üzemanyagot adagol), minél magassabban van annál dúsabb a keverék, teljes gázadásnál (súbertű teljesen kihúzva, szabadáramlást biztosít) - a főfúvóka mérete határozza meg a hozzádot benzinmennyigét.

Előzmény: infernus24 (1145)
infernus24 Creative Commons License 2014.11.23 0 0 1145

Szeretném megkérdezni hogy mennyivel állítottál feljebb a súberen? És jobban megy sokkal?

Előzmény: golyopapa (1144)
golyopapa Creative Commons License 2014.11.18 0 0 1144

Szia Palesz!

 

Bocs a késői válaszért, csak most sikerült a gép elé kerülnöm, mobilon pedig nem volt kedvem pötyögni.

A karburátoron majdnem a gyári beállitás van, mivel jól ment a moci, a subertűn emeltem egy kicsit, hogy elöbb kapjon több üzemanyagot, jobban harapjon.

Azon ne lepödj meg, hogy 15 alatt nem akar menni a moci, mivel túl alacsony még a motorfordulat, és a röpsúlyos kuplungnak kicsi a cenrifugális ereje, így a röpsulyok még nagyon csúsznak a dob belselyében. ( lásd motorfűrész, damiloskasza, néhány kapálógép tipus,). Ahogy növekszik a motorfordulat, nagyobb a centrifugális erő, jobban tapadnak a rösúlyok, érezhetően jobban húz a moci.

 

A vezérlésbeállításnak ezt a modját azért mertem így javasolni, mivel az 1,3 wareszomon is ezzel a módszerrel állítottam be a vezérlést, nálam a vezérműtengely kerekéről eltünt a jel valami miatt, vezérműszíj  cserénél viszont nem árt ha minden jelen van, helyére kerül, értem ezalatt a gyujtást is. Vezérműszij csere után hatalmas meglepődés, 8,5 l. fogyaztásról lementem 6 literre 80 Km/h átlagnál.(gondolom nem volt helyén a vezérlés, és a gyujtás sem)

 

Előzmény: palesz0228 (1136)
ibituba Creative Commons License 2014.11.17 0 0 1143

Üdvözlöm a fórumozókat.

Egy kollégámnak van egy ilyen dongó bringája,de sajnos ez a kis fogaskerék eltört benne.Nincs valakinek esetleg ötlete,hogy honnan lehet ilyet beszerezni?

A jobb oldalon van a főtengely végén.

infernus24 Creative Commons License 2014.11.09 0 0 1142

Ha valakit érdekel eladók az alkatrészei.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!