Szerencsére a miénket nem kellett szétszednem, de abban biztos vagyok, hogy a szénkeféknél kezdeném a hiba javítását.
Mivel a dinamonak az állórésze a gerjesztő tekercs, és a forgórészről szedi le az egyenáramot kommutátorokon, szénkeféken keresztül. Lásd MZ, jawa 350 stb....
Ha egy dinamóra áramot vezetsz, ugyan ugy müködik mint egy indítómotor. Dinastarter lásd ha jól emlékszem a VELOREX, TÁTRÁN, stb....
A generátornál az állórészben termelődik a feszültség, de ott váltóáramot kapsz, és diodákon keresztül történik az egyenirányitás, a forgórészre 2 csúszógyűrűn keresztül vezetik be az áramot, lasd ETZ, GÉPJÁRMÜ GENERÁTOROK,
A feszültség szabalyozás teljesen mas megoldás a generátornál, és a dinamónál,
Csakhogy itt a forgórész az állórész :D vagyis itt az állórészben a tekercsekben indukálódik az áram,mint minden segédmotor kerékpárnál,ez egy dinamó! A szénkefék mint mondtam a dinostarterhez kell,fogd fel úgy mint egy kifordított kommutátoros villanymotort!
Én úgy gondolom, hogy a forgórészről valahogy le kell szeszdni a termelt energiát, ez általában a kommutátorokon, szénkeféken, rugókon keresztül lehetséges, én ezért gondoltam a szénkefe hibára.
Lehet, hogy kis fordulaton még tőkéletes az érinrkezés, viszont nagyobb fordulaton nem bîztos, hogy van rendes érintkezés.
10w40 castrol evo dul szintetikus olaj nagymotorokba ajánlják mint mint minőségi olajat. 3000ft fölött van egy liter. álltalában 10km távokon használom és kb az első egy kilóméteren melegitem a motor utána húzom neki 50el megyek már átlagba mire bemegyek elég meleg a blokk még télen is....
Nekem meg olyan gondom van hogy elmult a nyár nyirkosabb párásabb az idő és mikor benézek a blokk olajszintjelző ablakán csak azt látom hogy az ablakon egy barnás habos réteg van-. Ez betudható annak hogy viz jutott az olajba a bolkkba és valószínű hogy a kartergáz elvezető csövön keresztűl.... Nincs hatással a teljesítményre de nincs is ott helye szóval nem lehet valahogy megoldani hogy ne menjen ott be ez a párás levegő?
Meggyöztek, hogy van akkora teljesitménye a genenerátornak, hogy mindent elbirjon.
Úgy gondolom, érdemes lenne a szénkeféket megnézni, mert fordulaton nem bitos, hogy megfelelő az érintkezés, itt godolok arra, (lehetnek rövidek a szénkefék, rugó törés, stb....)
Alapjáraton 13v az oké de fordulaton tölteni kell neki többet. Ha fordulat emelésre csökken a feszültség akkor ott fesszabályzó hiba lehet. És a 45w os izzót még bírja simán? Tölti jól?
amit megfigyeltem viszont az ha aalapjáraton megy akkor 13v-al tölt ha megyek közbe lesüljed 12 alá.... furcsa és nemtudom hogy normális-e az aksinak semmi baja szinte új hiba nincsen eszempontból és nem is tapasztaltam. talán annyit hogy a simson izzó 12v 45W azt pár hónap alatt kisüti. megolvadt a tompitott égő kis fémlapja... vagy simán kiégeti.
Ez idegesít engem is hogy miért ilyen kevés a fesz mind a 2 akksival. Pedig töltés az van nagyon jól. De mikor meg vettem az új savas varta akksit bele akkor is egy idő után rámértem és 12.0V körül volt akkor is. Ugyanez van a zseléssel is.
valljuk be ilyenkor ez a hideg nem a legoptimálisabb az aksinak sem és nyilván nem tud hirtelen annyi áramot adni amit nyáron adott.... 12v az aksid? pedig annak többenk kellene lennie mert egyyszer ráméretm tudom és inkább a 13 fele kandikált.
Visszatérve arra hogy nehezebben indul a betekerés tényleg kicsit jobb már ilyenkor.
Sziasztok. Az lenne a problémám polymobil 4t kerékpárommal hogy az akkumulátor(savas) 11.9-12.1V között áll mikor egy pár órára le van állítva a motor. De egyébként mindig be indítja, de most a hidegben kicsit lassabban teker úgy vettem észre. De van egy zselés akkumulátorom is amit beleraktam és úgyanígy 11.9-12.1V között áll. Töltés az van rendesen. Alapjáraton is megvan 14v. Valami leszívja? Vagy esetleg az árthat neki hogy elől 35w-os izzó van? De ha felvan kapcsolva a lámpa akkor is van 13.5V egy kis fordulaton.
sziasztok .elektromos hibával rendelkezö (már 2 éve áll) bfb 01 2t pöfögömet eladnám, ha valakit érdekel.vagy ha valaki meg tudná javitani akkor abba is bele mennék (természetesen kifizetném a javitást meg az alkatrészt stb...) csak érte kéne jönni mert elvinni cimre nem tudom. ha valakit érdekelt dobjon 1 mail-t a kukkurikuuu@gmail.com ra :-D igen nekem is tetszik a mail cim:-D köszi a segitséget
A miénken a súbertű 5 rovátkába ± állítható(egy kis lemezzel). Normál esetben a középsőben áll. Minél mélyebben helyezkedik el, annálritkább a keverék (kevesebb üzemanyagot adagol), minél magassabban van annál dúsabb a keverék, teljes gázadásnál(súbertű teljesen kihúzva, szabadáramlást biztosít) - a főfúvóka mérete határozza meg a hozzádot benzinmennyiségét.
Bocs a késői válaszért, csak most sikerült a gép elé kerülnöm, mobilon pedig nem volt kedvem pötyögni.
A karburátoron majdnem a gyári beállitás van, mivel jól ment a moci, a subertűn emeltem egy kicsit, hogy elöbb kapjon több üzemanyagot, jobban harapjon.
Azon ne lepödj meg, hogy 15 alatt nem akar menni a moci, mivel túl alacsony még a motorfordulat, és a röpsúlyos kuplungnak kicsi a cenrifugális ereje, így a röpsulyok még nagyon csúsznak a dob belselyében. ( lásd motorfűrész, damiloskasza, néhány kapálógép tipus,). Ahogy növekszik a motorfordulat, nagyobb a centrifugális erő, jobban tapadnak a rösúlyok, érezhetően jobban húz a moci.
A vezérlésbeállításnak ezt a modját azért mertem így javasolni, mivel az 1,3 wareszomon is ezzel a módszerrel állítottam be a vezérlést, nálam a vezérműtengely kerekéről eltünt a jel valami miatt, vezérműszíj cserénél viszont nem árt ha minden jelen van, helyére kerül, értem ezalatt a gyujtást is. Vezérműszij csere után hatalmas meglepődés, 8,5 l. fogyaztásról lementem 6 literre 80 Km/h átlagnál.(gondolom nem volt helyén a vezérlés, és a gyujtás sem)
Egy kollégámnak van egy ilyen dongó bringája,de sajnos ez a kis fogaskerék eltört benne.Nincs valakinek esetleg ötlete,hogy honnan lehet ilyet beszerezni?