Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
Persze, egy jó motorral más lett volna a helyzet. De annak a diesel motornak egy előnye volt hogy keveset evett. Ezek a kis ccm-es több hengeres Japán/kínai motorok örök életűek. Amik meg itt nálunk voltak már fele porrá lett...
Oda van tervezve, azzal tartós ! Nem vagyok híve ezeknek a motorcseréknek ! De ha még hasonló ,de jobb motort tenne bele azt érteném ! Remek kubota ,yanmár motorokat láttam nem rég 2,hengereseket ,na azt már el tudom képzelni bennük ! Ha akkor lett volna ilyen motor még mindig a tzk lenne ,nekem az is elég volt ! Most van 3011 de a pótkocsi miatt szinte hasznavehetetlen ,mert állandóan talicskázok ,nincs mire rakodni !
Hát most ha nem hallgat ránk akkor majd tanul a saját kárán ennél többet nem tehetünk. Most akkor én is tegyek a Hondára 1.6-os motort mer elbírja annak is 5-6le-höz való a hajása.....
Nekem pl. az RS trakimba, "Zapi" motor dolgozik már vagy 20 éve. Igaz kicsit +van szelídítve, nehogy nagy virgoncan szétrúgja a finom kerekeket a váltóban.
Mivel hogy nekem volt itt vagy 10 évig ilyen jellegű trakim ,amiben elnyűttem vagy háromszor a motort meg vagy 3-4 alkalommal a váltót ,így én jól tudom milyen a belseje ! A 10mm-es homlok fogaskerékhez véleményed szerint nem erős az autó motor ? A csapágyak is elégé aprók és gyorsan forog a váltója is ami nincs igazán a por ellen védve ,de még a víz ellen se ! A kerék lehajtások viszont eléggé jók !
Hirtelen ezekre leltem újra, már párszor láttam őket, és ötletesnek praktikusnak találtam pont idevágó egyik szakmámmal..
1.6D VW:
1.6D:
1.6TD:
1.6D - Renault 11-ből.. :
1.7D:
1.8D Toyota:
Szerintem életképes mindegyik motorcserés átalakítás, a több százezer km-es futású VW Renault Toyota szgk diesel motorok kistraktorban is jól működnek, szinte alapjáraton is elmennek, akkora nyomatékuk van. Van annyi bontott rendszám nélküli szgk, hogy szinte "ingyen" jó diesel motorhoz lehet jutni.
Most szukom magam @ on ! A jófogáson volt egy pom 25 eke 20000 ért !De valaki már gyorsabb volt . Igaz lett volna munka vagy is nem sok de meglett volna a csúszótalp és a tárcsás hasító . Ez megért volna nekem egy 20 ast . 💣
Én se tennék rá nagy motort. Az a szerencsétlen hajtómű 6le-ős motorhoz lett kitalálva, és gyárilag rátették a 13-04-le-ös motort, ki a fene tesz erre személykocsi motort?
Ki hogy gondolja. Én nem azt mondom hogy nem működik vele, de én nem raknék nagyobb motort fel.
Régen a volánnál a RÁBA motoros buszokat megvariálták úgy, hogy felszereltek rá egy turbót. Mentek mint a golyó, jobban gyorsult mint a Lada. Egy hónapon belül mindnek eltörött a főtengelye. Láttam én is olyan videót hogy a traktor úgy megy mint egy sportkocsi. Kíváncsi lennék rá hogy avval hogy szánt. Szerintem sehogy. Egy traktornak nem gyorsnak hanem erősnek kell lennie. Az is túlzás ami a japán traktoroknál van. A Yanmarnak 12 km/h a vége 2600!!!! ford/perc. Az öregasszonyok rám előztek a biciklivel. Néztek rám hogy nem megyek. Hölgyeim ez a max, Önök jobb kondiban vannak.
Kéne rájuk egy olyan fokozat amit országúton lehetne használni, igaz a rizsgumikat nagyon eszi az aszfalt.
Nekem volt egy Fronius inverterem ,a 4 es elektrodával dolgozót napi 8-10 órát (még a maszek világba ) . Problémám nem is volt soha vele ,pedig én is használtan vettem 2004 ben . Két évig használtam szinte mindennap , de egyszer sikerült lepottyania 3,5 m ről . A burkolat sérült csak ,de egy autó balesetnél már a penelnek is vége lett . Egy darabig nem foglalkoztam a géppel de amikor rá álltam a panel keresésre volt döbbenet ,a panel 100 lene az új inverter 125 lett volna ,persze gari meg félév a panelra a gépre meg 3 év volt . Igaz ez egy örökös darab lett volna mint a szegénység ! De a kihasználatlansága miatt lettettem róla ,eladtam egy heg .technikai boltosnak 20 ért az év elején és vettem egy 170 es iwed gorillát .Nekem már ez is elég ! De az biztos ,hogy a két gép között a különbséget le sem lehet írni !
Sziasztok. Számtalan videót látni a YouTube-n TZ4K trakik átépítve személygépkocsi diesel motorosra, szó szerint mennek mint a golyó, a Golf I szívó diesel motorja legendásan megbízható, könnyen indul. Volt Renault, Toyota, VW beépített motoros is, kinek milyen motort sikerült bele szerezni. Több éves videók láthatók, nem hullott szét egyik sem, mai napig használják őket. Egy kollégám szarvkormányos trakijából kiszerelte a Pannónia motort majd egy Swift 1.0 benzines ( 53Le ) került a helyére suzuki lehegesztett difis váltóval, majd ez hajtott lassító áttétellel lánccal az eredeti hajtásra. DutrásPisti gépe is évek óta megy a T25 29-30Le-s motorjával.
Hát nem tudom ! A piacon vettem egy 30 ezres 250 A invertert és azt kell mondjam inkább az inverter mint a Hetra ,bármikor kenterbe vágja 220-ról ,de még a 380as rész is gyengébben hegeszt ! Még a 2,5 pálcával bármennyit hegesztettem a hővédelem nem kapcsolt be !
Az kizárt mert idegállapotban leszel!!! Azt mondta a hivatal, a Jenő. Na kezdjük elölről..... Majd be rosáltam a gatyámba. Amikor először láttam , megfájdult a torkom a röhögéstől.
OBI. Először azt hittem hogy vak vagyok, de nem. Van 28-30 ezres is, az 140 A a maximum amit tud. 4 kg az egész, abból fele a kábel. Egyszer kipróbáltam, hát mit mondjak..... az ESAB elektródával csak szenvedtem, pedig svéd "márka"
Sajnos a szomszéd tujáival (legalább 3,5-4 m magasak) nálunk is ez a helyzet. Ha vihar vagy nagyobb szél van leveri a cserepet! 1,5 m-re ültette a ház falától. Ha még egy cserepet pótolnom kell, kivágom az összeset (12 db, végig a ház mellett) és mehet a Polgár Jenő hivatalba, ha elkap a harci ideg.
A budapesti Habi új helyre költözött. Bp 1106 Jászberényi u. 29. Kaptam tőlük egy szórólapot, amely 5%-os kedvezményre jogosít. Csak személyes vásárlás a fenti címen. Az akció október 14-ig tart. Ha valakit érdekel, oda postázom. Email címem publikus.
Ma egy kicsit nosztalgiáztam a szakmámban.Kazánház ajtaja fából készült valamikor és megette az idő vasfoga.Egyik kollégámmal beszélgettem,hogy szeretnék vas ajtót csinálni.Erre azt mondja,hogy még véletlenül sem adjak ki rá pénz,mert őneki van egy felesleges.Nem akarta el vinni a Méhbe,mert nem kapna érte sok pénzt.Azért még akadnak rendes emberek.
Ugye nekem T 4 K-10 A szériás gépem és T-25-ös motor van rá építve.Most szeretném szervosra megcsinálni.Ahogy számoltam az orbit kb. 30 000 Ft,munkahenger pedig 20 000 Ft.A Habi kft-nél a legolcsóbb!
Butaságot csinálsz ha eladod. Még 30 év múlva is trafó lesz. Kettővel nem tudok egyszerre dolgozni.
A Te pénztárcádban Te vagy az úr.
Ha valakit tudok hogy venne, akkor szólok. Ha én most vennék, akkor olyat vennék nem a 30 ezres invertert. Abból a 80 ezres ami már valaminek nevezhető. Annyiért ágyasnő is jár nem csak az inverter.
Maximum a kéthengeres Slavia motort beletenni. Személykocsi motorokat nem szabad traktorba rakni. Más kategória. A gyári BENZIN motoros trakikba szoktak berakni benzinüzemű személykocsi motort ami hasonló teljesítményű. A nyomaték az nagyon számít. A GUDBROT xy típusú trakiban gyárilag egy RENAULT motor van. benzines, 1000-1200 cm3.