Ezt a fórumot azzal a céllal hoztam létre,hogy aki kedvet érez kistraktor,csettegő,és egyébb háztáji gépek sajátkezű építéséhez csatlakozzon.De akinek van ilyen gépe az is szóljon hozzá.Itt megoszthatunk az ötleteket,tapasztalatokat.
sziasztok.tipp kellene hogy hol találok használható minőségű vízszintes tengelyű motort,4-6 le kellene kertigépet szeretnék meghajtani vele mz ts 150 motor helyett.
Csináltam egy szebb rajzot, ami kicsit javított, meg méretarányos. Majd este közzé teszem. Most, hogy mondod
Kavicsos , mintha lehetne forgatni kerekeknél, és így a hasmagasság is nő (kb 20 éve volt 1x tzk -m, de már nem emlékszem mindenre.
Biczere , a motort azért így teszem be, mert így megfelelő a forgásirány. Ha fordítva tenném , akkor több sebességem lenne hátra, mint előre ! ,) Így a vezérlés van most előre, a váltóban a difi le van hegesztve. A hűtő egyelőre oldalra kerül, mint a gyári opelben. De azon még lehet hogy változtatok. Bár egy traktornál a menetszél elenyésző.
Gokartos - akkor lehet,hogy jó volt a sejtésem, hogy a 15 - 20 fok az 1 csuklóra van levetítve, így ha mindkét végén dupla csuklós, akkor 40-45 fok is belefér! Bár az új terv alapján nem gond a 60cm sem. És a tengelytávom sem lett olyan nagy. Főleg,hogy nem derékban csuklós lesz. A hidakat már így vettem. A hátsó el van tolva, az elsőnél pedig középen van a kihajtás.
jonapot mindenkinek érdeklödni szeretnék neme van elfekvöbe eladó zsuk vagy uaz kormány müve valakinek reális áron és postáznáis mivel tolna megyei vagyok az én trakimon tönkre ment a kormány müben ami a csigán vagy a meneten ami mozog mikor tekerjüka kormányt. a válaszukat elöreis köszönöm.
Nem a nagy vaskupacba volt hanem a tárolóba ami annak idelyén a Pénteki tároló volt!Maga a kocsi,kapa nincs szétszedve egyben van mind a 3-tag csak a gerendelyről lettek lecsavarozva!
Üdv!Nem hoztam el,de biztos megfogom bánni,tényleg 3 kocsi van bent elől mankókerék hátul meg 1db fecske kapa mögötte meg az oldalazó kapák!Ugyan az mint a nagy csak ez kicsibe!Ma én is láttam már kombájnt naprát vágni a Patkós mögött,de azokat amiket most vágnak Reglonozott Naprák!Mi meg trágyát szórunk,utánna meg szántás!A héten ha minden jól megy megcsinálom a kombinátor után a rögtörőt!
Üdv!Ha már nem akarsz variálni a dolgokon akkor két lehetőséget tudnák neked ajánlani!Szerezz M.G kardánt olyat amit a traktorhoz meg a munkaeszközhöz használnak ott egy csukló max 45fokot elvisel!Vagy dupla csuklós Kardánt!
Szia, nem veszes, majd jövöre csinalsz. Az a lenyeg most mar tudod hol vannak a gyenge pontok, a telen beszerzed hozza az anyagot es öszig lessz idöd megcsinalni. Iden megcsinaltad a a vetögepet, jövöre meg kesz lessz a kiszedö.
En meg vagyok elegedve a termessel, es ami fontos jo izü, a felesegemnek tetszik, nem valogatos tipus de a burgonyaba igen.
Jó estét lacbp. Nagyon jó az elképzelésed. Én hasonló módon képzeltem el a kistraktoromat, csak a motort én forditva teszem be, tehát a sebesség váltó lesz elöl és igy szükebb nyomtávot adhatok, és igy a kardán majdnem egyenesen áll ami nagyobb erö átvitelnél lényeges.
Eddig elméletileg úgy van ,hogy megyek a felvonulásra ,de még nem tudom hogy dolgozni kell-e. Géppel nem vonulok mert az agrosztroj lassú 3-ban a negyedik meg túl gyors az öreg gépekhez, a zetornak meg nincs kereke ,most várom a köszörűt ,mert az enyém megata magát.
Súlyos tévedés a gépkönyve szerinti tengelytávot írtam, ugyanis a lehajtások át állithatók így a tengelytávolság is máshova esik. Az enyémen a lehajtások függöleges állásban vannak, a négykerekű tzk-kon általában hátra felé állnak mind a négy keréknél.
Válaszlok magamnak! Találtam egy leírást, miszerint a normál kardáncsuklók max 15 fokos szögeltérést képesek elviselni. Ez 160mm távnál kb 60cm -t eredményez. Bár én csak 1 szögnél néztem, mert ha mindkét végén számoljuk a 15 fokos szöget, akkor lehet rövidebb is elég. de nekem mondjuk a 60cm belefér...
Első nekifutásra ilyesmire gondoltam, de szerintem ezen még módosítanom kell,mert a terepváltó és az első hajtás között van 160mm eltérés és azt 300-400mm hosszban tuti nem tudom kijátszani kardánnal. Így lehet, hogy előrébb jönne az első tengely, és a hátsó is picit. Ezt a 160mm eltérést kb milyen hosszú kardánnal lehetne összekötni?
Furak képe nagyon jó! Megvan rajta, amit kerestem. Kavicsos, amire te gondolsz, az a kerék táv, az állítható! Bár nálam ez fix lesz.. A tengelytávot megpróbálom belőni erre. Van már egy móriczka rajzom, ha érdekel titeket beteszem véleményezésre...
Nem is olvasgattam a könyvet csak a fotót megtaláltam és beraktam. Amúgy Cseh könyv nem is értenék belőle sokat(leginkább semmit). Amúgy is tudom már pontosan melyiknek a könyvéből szedtem a képet. De kapott távpontot a fórumozó.
Szeretnék egy picit segítséget kérni. Túrom a netet már egy órája. De nem találom sehol a tz4k vagy raba15 tengelytávját. Minden adat megvan róluk, csak ez az egy nem...
Tervezgetem a kistrakim. A keréktáv a tengely miatt adott (110 -130cm) de a tengelytávon tudnék picit variálni. Igaz nem derékban csuklós lenne, de a tz4k méretei nagyjából ideálisak lennének.
Ha valaki tudja , kérem ossza meg velem ezt az adatot! Köszi!