Ha nem downhill-ezel, semmi baja nem lesz az automatának a bringán (hacsak rá nem esel). :)
Az elmúlt évtizedekben, amikor még "csak" mechanikus órákat hordtak, sokkal több ember járt biciklivel, mint manapság - és gondolhatod, hogy nem vették le az órát olyankor. :)
Köszönöm a válaszokat. Felhívtam egy profinak tűnő műhelyt, beszéltem is a mesterrel, de végül úgy döntöttem hogy nem újíttatom fel. Egyszerűen nem éri meg, maga az óra elég jellegtelen, nem olyan, ami azonnal belopná magát az ember szívébe, vigyázni fogok rá, mert apámé volt, de nem ér 25-30 ezer forintot a felújítása.
Úgy döntöttem, hogy veszek egy új órát, vagy Seikot vagy Orientet, és most mindenképpen automatában gondolkodom, mert a szívem arra húz, de közben az eszem azt mondja, hogy ne olyat vegyek. Elég sokat kerékpározok, munkába menet és hazafele is, tehát napi szinten, most is, -5 fokban, a rázkódás pedig nem igazán tesz jót ezeknek az automata óráknak, ha jól gondolom.
Vagy ez nem így van? Engedjem el az automata órákat és maradjak egy szép kvarcnál?
Elsö körben megpróbálkoznék egy rendes szervizeléssel (rugóházat is kinyitni stb.), elég masszív darabok ezek, nagy valószínüséggel elég lesz neki. Ha mégis valami nagyobb gond van, akkor meg kell bele keresni másik szerkezetet vagy alkatrészt. Nem ritka óra ez, simán lehet hozzá venni donort alkatrésznek. Szerintem még itt a fórumon is tudnak segíteni, van pár megszállott:)
Új vagyok a fórumon, úgyhogy ha valamit rosszul csinálok, kérlek szóljatok nyugodtan.
A lényeg: anyukám megtalálta, és elhozta nekem apám 1973-ban Vietnámban vett Seiko dx sorozatú óráját.
Elég ramaty állapotban van, 20 évig kiválóan működött apám kezén, de persze egyszer sem volt rendesen karbantartva, aztán nem igazán működött megfelelően. Apám halála után a bátyám próbálta meg rendbe hozatni, de valószínűleg nem volt igazán járatos ebben az órásmester, mert hol működött hol nem. Most a kezem van, ugye ez automatikus óra, tegnap rázogattam, most megy szépen, bár éjjel 12 óra alatt csinál 2 perc mínusz, és a napot sem lehet beállítani rajta, teljesen be van állva.
Nyilván egy ügyes szaki meg tudja csinálni, kérdés mennyibe kerül egy ilyen felújítás? Amúgy elég jellegtelen óra, a formája szép retrós, de a számlalap elég egyszerű, se nem fekete sem nem szürke, olyan kopott barnás...nem egy nagy szám, de mégiscsak egy 1973-as Seiko, ami apámé volt.
És az általam linkelt Orient Makóról, meg úgy az Orientekről általában mit gondolsz?
Nekem amúgy nagyon prózai érvem van az Orient mellett: egyszerűen nekem sokkal szebbek, mint a Seikók. Utóbbiak nekem mindig vagy kicsit unalmasak, vagy kifejezetten nem jön be a külsejük. Az Orienteknél mindig azt érzem, hogy jobban el vannak találva az arányok.
Én nem mernék most már felállítani minőségi sorrendet a hasonló Orientek és Seikok között - nagyon elhanyagolható különbséggel kb: ugyanazt kapod annyiért.
Mostanság az amúgy is kínai-thaiföldi-malajziai bérmunkában gyártatott belépő szintű Seiko werkektől sem igen lehet elájulni - hozzátéve, hogy gyári szinten ezek borzasztó olcsó órák - olyanok is. Ugyanakkor mégis, napi használatra változatlanul alkalmas, jól "nyúzható" egyszerű órákról van szó - de mondjuk egy mai 80-100 dolláros eladási (20-30 dolláros gyári "kapu" árú) Seiko 5-től ne várjuk a 60/70-es évek 5-öseinek legendásan masszív és tartós minőségét (hozzátéve, hogy akkor azok az órák pont úgy 100-120 dollárba kerültek, mint a mai utódok - csak akkor még kb: tízszer annyit ért a dollár...).
Sziasztok! Szerintetek általánosan azonos árkategóriában mennyivel jobbak a Seikók, mint az Orientek? Gyakran hallom videókból, hogy jók ugyan az Orientek, de azért mégiscsak Seikót vegyen az ember. Ti erről mit gondoltok? Gondolom, itt a szerkezetben van az eltérés. Az Orientekben milyen szerkezetek vannak?
A márkanév orosz attól. Most hogy az lecsencselt márkanevekkel mihez kezdenek a német, kínai, istentudja tulajdonosok, szinte mindegy is.
Borítékolható a japán ( ha japán ) alsó kategóriás szerkezet mellé a súlyos, minőségi, de szinte biztosan kínai tok például.
Ez Zeppelin néven, és a megfelelő áron rendben is van. ( Azok baromi jó kis órákat gyártanak. )
Elvégre nagyon sok svájci márka a szó legszorosabb értelmében semmit nem csinál másként, csak ETA vagy Sellita ketyeg bennük. Egy Zeno Watch Basel nem más, mint svájci Vostok. :)
De amikor egy ilyen Vostok azokra ver egy kört árban, akkor legalábbis az én szemem felakad. :)
Én a régi szovjet órákat szeretem. Nem gyűjtöm őket ugyan.
A szebbek-jobbak - mint egy 300m-es amfíbia - úgyis aranyáron mennek.
( A minap láttam az extra vékony Poljot 2200-ból eladó hibátlan werket számlappal. Majd 300 ezer. )
De ha megnézed az ütésbiztosított utódjait a Cortebert licenszes Molnijáknak, na az egy katasztrófa. Ocsmányul finiselt - mit ocsmányul, nem finiselt - werkek. Az ember csak néz.
Végülis a Vostok recept általános. Régi ismert nevet megvenni, állítani mögé valamilyen ipart, és reklámozni. Csak ezzel a márkanévvel, ezekkel a termékekkel és árakon ezt - az én véleményem szerint - nagyon túltolják.
Ehhez mintha nem értenél annyira, mint a svájciakhoz, így szerintem még egy kicsit fontolgathattad volna, hogy érdemes-e hozzászólni... A Vostok Europe nem orosz óra, bár némelyikben a Vosztok (Csisztopol) automata szerkezete ketyeg, de annál több modelljük van Seiko vagy Citizen olcsó-de-jó szerkezettel szerelve. Német vállalkozás és ha jól emlékszem, Lettországban van a gyár. (Ezért hivatkozhatnak egyszerre európai eredetre és szovjet múltra.) A nem túl említésre méltó szerkezethez jól megmunkált, súlyos minőségi tokot adnak igazán egyedi és jó értelemben feltűnő külsővel, ami manapság elég ritka ebben a kategóriában, de még fölötte is. És vannak más nyalánkságai is, pl. a tríciumos világításúak -- és a ráírt vízállóság komoly, nem kamu. Végső soron a Vostok Europe a Zeppelinnek és hasonlóknak a kategória-társa, ehhez képest legfeljebb egy picit elszállt árakkal.
A modellneveik nagy része legendás szovjet járművekre utal, mint Lunokhod (holdjáró), Ekranoplan (ez egy repülőszerű gyors vizijármű volt), GAZ Limuzin stb., ebbe a sorba illesztedik az Energia rakéta is, létezett ilyen.
Nagyon köszönöm, köszönöm őszinteségedet. Már látom, hogy túlzó volt a hazug világ kifejezés, nagyon tetszik a marketing vezérelt, hát sokszor nem ugyanaz. Amikor ráírják a kínaira, hogy USA, Japán stb., amikor a szójára, hogy hús, a darált gyógyszerekre, hogy természetes egészséges összetevő, a cseppálló sem mobilokra, hogy 1,5 m-ig vízálló, az 1 nap lemerülő aksikra, hogy 20 napos, csak néhány piti dolgot említve a hétköznapokról. Ha még nagyobb globális témákról beszélnék, még több pédát lehetne hozni, de az már egy másik topik valószínű. Köszönöm uraim, viszont látásra.
"AKKOR MOST MEG TUDJA NEKEM VALAKI ŐSZINTÉN mondani, hogy milyen óra ez a Vostok Europa Energia Rocket"
Ennyi pénzért? Egy vicc.
Eleve egy mondatban van leírva az a 4 szó, hogy Vostok; Europa; Energia; Rocket...
Ezen csak mosolyogni lehet. De komolyan.
Az orosz ( vagy inkább szovjet ) óráknak komoly gyűjtői bázisa van világszerte. De 1-2 kivételtől eltekintve ( Poljot dobozos hajó kronométer, deck watch, repülő műszerfali kronók, Strelák, Okeanok stb stb. ) nagyon nem a szuper orosz minőség jelenti a gyűjtői értéküket.
Normál használati értékű órák, de mint minden korabeli és mai ruszki holmi, semmi extra.
Ez a Vostok Europa Energia Rocket = Legújabb alap felszeretségű Lada Niva full extrás KIA Ceed áron.
A tanulság pedig az, hogy sajnos a mai marketingvezérelt világban
a saját drága idődet kutatómunkára kell pocsékolni.
A márkanév és szerkezet mizériát pedig még több ezer
eurós Svájci óráknál és végig kell zongoráznod...
Ott is gond nélkül megetetnek az "egyedileg nekünk módosított",
"saját design" és hasonló marhaságokkal a pénzedért.
A beázott órádról amott olvastam.
Amit tanácsolni tudok:
Ha szerencséd van, és belebotlasz, használtan vehetsz Ronda 715Li szerkezetet a beázott órádba.
Rengeteg olcsó órába szerelték, van esély találni egyet akár 10-15 ezerért is. Egy órás nem túl nagy munkával átrakja a számlapot-mutatókat.
NE VEGYÉL olyan búvárórát, amit akármilyen dupla-tripla tömítéses benyomós koronával hirdetnek.
Valamennyire biztos védelmet a tömítések mellé csak a koronazár jelent. Lehetőleg menetes. Vagy valami Panerai szerű megoldás. Az összes többi lutri.
És mielőtt vízbe viszed, akár minden nyár elején mehet egy tömítettség vizsgálat. Sajnos itthon csak 100m / 10ATM-re tudják megcsinálni, de az is több, mint a semmi. :)
Hát én sajnos nem igazán értem, hogy most még mi a probléma.
Az derült ki, hogy az NH35A a Seiko 4R-nek a más gyártók/tokozók számára értékesített változata, mint ilyet a Seiko - akárcsak az ETA, Sellita, stb - a megrendelőnek felcímkézi, illetve hogy több, mint valószínű, hogy a SII valamelyik távolkeleti gyárában készül. Igazából még a hazug világ kitételt se értem, hiszen ezek közül semelyikről senki nem állította az ellenkezőjét. Többet sajnos én nem tudok a Vostokról. Azt se látom hogy ki vert át, de megértem, hogy nagyon bosszantó ami történt.
Na, jó. Erről beszéltem. Japán de lehet, hogy nem. A jó NH35A, de lehet, hogy a 4R. Af@m se tudja mi ez, csak jó drága. Egy kb. 300.000.- Ft.-os óránál ennek így kell lennie? Ok, a kérdés költői az egész hazug világ most így működik, nem tudjuk mi, micsoda, mi van benne, lényeg, hogy vedd meg jó drágán.(OFF-ez mindenre érvényes.) Bemegy az ember órát venni,(az egyszerű ember) és akkor most mit csináljon. Az eladó majd elmondja neki. Az a két tizenéves kislány, aki nem tudja, hogy x óra automata vagy quartz. Várjak. Elővesznek egy hatalmas műszaki katalógust és ketten sem tudják megoldani mi van a képeken a sokféle adat és szám között. De nagyon jó az óra, vízálló, tessék megvenni.
200m-ig vízálló, "búvár" órám 2 m-s vízben történő úszás után eldobhatóvá vált. 850$+vám+szállítás után. Az én agyam is megállt egy pillanatra, na, de az élet megy tovább, amerikába nem tudom visszavinni, itthon nem javítják.Tanulság, megint átvertek, itthon kell vásárolni stb.
Ok akkor itt van a Vostok Eurpe. És akkor vissza a kezdősorhoz.
AKKOR MOST MEG TUDJA NEKEM VALAKI ŐSZINTÉN mondani, hogy milyen óra ez a Vostok Europa Energia Rocket, vagy nézzem az időt telefonomon, jobban járok.
Bocsánat a terjedelemért, többé nem foglalkozom a témával. Ha válaszol valaki, köszönöm előre is.
Hát lehet azért nincs rajta, hogy japán szerkezet, mert nem is Japánban készült. A SII-nek nem csak Japánban vannak gyárai és ha jól látom ez a 4R sorozatba tartozó szerkezet, ami a Seiko-nál inkáb az alsó kategória, nem lenne meglepő, hogy nem Japánban gyártják.
Nem szeretnék vitatkozni csak leírtam gondolataimat és szerettem volna nyugodt lenni az órámat illetően. Védelmemben csak annyit tudok felhozni, hogy azért ezen a területen (órák) hallottam már néhány, fogalmazzunk finoman "furcsaságot" és a valóságtól nagyon messze lévő marketing leírást.
Többféle műanyagot is használnak, és a magasságtól is függ, hogy mennyit tud "folyni" az anyag, így nincs ökölszabály, de a jellemző az, hogy ha a zsugorgyűrű 0.1-0.15mm-el szűkebb, mint az üveg külső átmérője, és amúgy pont, precízen beleül a tokba, akkor megfelelően megtartja már az üveget.
Nekem van egy problémám máris, az hogy a hivatalos álláspont szerint a szerkezete Japan NH35A, ez sem a számlapon, sem a tokon, hátlapon és a látható szerkezeten nincs jelölve. Ellenkezőleg a szerkezetre is a Vostok E. van ráírva.
Kerdeznek egy uvegcserevel kapcsolatban a hozzaertoktol... Adott a tok es benne a muanyag betet...Mik az aranyok a muanyagbetet es uvegmeret kozt? Gondolok itt a tok belmeretre amibe a muanyag betet esik bele, az uveg merete plusz 0.3mm el nagyobb a muanyag betet belso meretehez kepest a bepreseles miatt? Na ezt a kerdest jol leirtam,remelem erheto azert:)... a muanyagbetet alakja L alaku.