Köszönöm. Tavaly még az unomagról rendeltem, de azóta nagyon elszállt a posta ktg, már 3900r. (15-14 ezer), majd utána a hazai vám és a posta + ráterhelései.
A hoki meg nagyon drága. Az ukrán radiator oldalon meg nem igazodok ki. Egyébként sem tudom, hogy melyik oldal megbízható. Jó lenne végre béke lenne a szomszédba, hátha olcsóbb árakat hozna és több elérhetőséget.
Erről nem, de az oroszoknak egyszerű halandóként nem fogsz tudni fizetni. Esetleg pay palon keresztül. Tudsz rendelni a modelsshop.eu-ról, vagy megveszed a hokinál, ha pénz nem számít.
Az ablakok kiszedéséről még annyit, hogy 1-1 darabból van kiöntve a gépes és a csukló teljes "üvegezése". Mondhatjuk, hogy aránylag baráti a rögzítése, nincs agyonragasztózva. Oldalt semmi nem fogja, csak a tetőhöz ragasztották oda a gépesben két helyen, a csuklóban meg csak egy pontban.
A kiszedésénél nekem az vált be, hogy először körömmel lepattintottam az első ráncajtó két alsó kis ablakát, majd a nagyobb elemeket a további ajtóknál kezdtem megbontani. Itt a plexi annyira elhúzható az oldalfalról, hogy lapos fogóval megfogható a nem látszó alsó része és érzéssel el lehet kezdeni a kihúzását. Amikor kicsit eltávolodott az az oldal a tetőtől, akkor az oldalablakoknál pár milli széles, vékony lemezcsíkot toltam be a látható ragasztási pontok felé és apránként, türelmesen haladva így lehet a tetőről lefeszegetni a felragasztott részeket, ezután már kiemelhetőek az ablaköntvények.
Érdemes lassan, kis erővel, egyszerre kis részt megfeszítve végezni ezt a műveletet, mert így törés nélkül eltávolítható az egyébként elég merev plexi. A kapkodásnak, erőltetésnek biztosan repedés lesz a vége.
A rendszáma mint már tudjuk, nem passzol a kiviteléhez, ezért ha valaki megakarná változtatni, ideírom a tapasztalatomat az eltávolításról.
Most is a már jól bevált Revell enamel higítót használtam, sikerrel. Igény esetén az ablakokról is nyom és marás nélkül törölhető vele az odatamponozott viszonylattábla.
Az első rendszámot is könnyen lehozza a szürke lökhárítóról, de a kékre fényezett részeken már óvatosabban kell vele dolgozni. A hátsó rendszámot és az oldalsó számpárokat ebbe a higítóba mártott fültisztító vattával töröltem le. Nem kell túl sok higító egyszerre, inkább többször keveset kell rá mártani. A vattát gyors törlőmozgással érdemes kezelni, de nem túlságosan rányomva a kék alapra, mert ezt már nagyon enyhén, de oldja a higító. Sokáig nem is látható változás, csak a sokadik törlésre kezd a fehér számpár elhalványulva távozni az alapról, de végül simán lejön. Érdekesség, hogy a megtisztított felületen bizonyos szögben nézve
látható az odatamponozott számpár nyoma fizikailag a festékben. Akit ez zavar, az puha textilre tett kevés fogkrémmel, közepesen rányomott dörzsöléssel ezt is lepolírozhatja onnan, majd Turtle Wax autóviasszal lehet tökéletes fényt adni a javított felületnek, ami így már hibátlanul fog kinézni.
Kézbe véve nekem az a véleményem róla, hogy az itt nemrégiben kitárgyalt hibái ellenére összességében szép modell, az árához képest meglepően jól kidolgozott részletekkel.
Még nem volt hasonló csuklósom, ezért lehet, csak nekem új, de a merevnek látszó busz szépen formázott gumi csuklóharmonikája alatt némi kanyarodást engedélyező módon lett összekapcsolva a gépes és a csukló. Csak pár foknyi elfordításra van lehetőség és a harmonikának van annyi ereje, hogy visszaállítsa egyenesbe a megtört csuklórészt, ezért ha valaki kanyarodva szeretné tárolni, az alvázat rögzíteni kell az elfordított állásban mondjuk átfúrás után egy darab dróttal, tűvel, ilyesmivel az alvázon, a forgózsámolynál.
Megpróbáltam a pótkerék tartót óvatosan leoperálni, hogy hozzáférjek a feltételezett csavarhoz. Nem sikerült. :D Mozgattam, húztam, hátha kijön, de letört* - úgy néz ki ez be volt ragasztva. Viszont a pótkerékben nincs csavar. :D Leszedtem a vezetőfülkét, így a doboz (most így fogom hívni az EZF-et) oldalra kicsit elmozdítható. Egyértelműen a pótkerék közepe a forgáspont.
A megoldás a doboz lepattintása lesz az alvázról (mármint a doboz alvázáról), jó eséllyel belülről van a csavar. Még nem sikerült leszedni, de nem volt időm sokat próbálkozni vele, több ponton is lehet belső tartó fül/karom vagy ilyesmi.
A vezetőfülke egy-az-egyben az Atlas kiadású piros Csepel fülkéje (meg a belső berendezés is, csak ennél egyszínű fekete minden), a beleöntött felirat, embléma is ugyanaz. Ami plusz, az a hátfalhoz csatlakozó indexlámpa és 3 luk a tetőn lévő cuccoknak. Minden másban eltér, teljesen más az alváz, nemcsak a pótkerék helye miatt. A vezetőfülke alja is új.
Viszont arra nem jöttem rá milyen indíttatásból tették a kereső fényszórót középre? Akit zavar az megnyert egy fülke átfestést. :D Mondjuk úgy is picit más a fülke árnyalata és fényessége, mint a dobozé, meg úgyis le kell festeni az ezüst/króm díszléceket. Úgy nézem, hogy a tetőn lévő híddeszka mérete sem jó. És az is jó játék lesz, hogy egy korrekt valami összejöjjön az alvázon lévő cuccokkal együtt a lehetséges 30-40 változatból. :DDD (A HM 27-93 rendszám műhelykocsit sugall, de nem tudom azon belül mi lehet?)
Ja, és a hátsó fellépő leengedett állapotban van, azaz nem ahogy menet közben...
*Vagy megpróbálom visszaragasztani, ami kis ragasztási felület miatt kényes, vagy valami nem dobozos verzió lesz belőle. A dobozost most tágabban értem - EZF, akkumulátortöltő, hűtő, kenyérszállító.
Jó meglátás, látok benne esélyt, hogy így lesz, ahogy írod. Valóban mindegy, hogy mi jön, csak újdonság legyen, Csepel, Rába vagy Ikarus, és minél szebb kidolgozásban! Egyre jobban várom a május 10-et, hogy kiderüljön mivel folytatódik a sor. :)
A lista alapján az volt az érzésem (ha lehet rá alapozni), hogy a 7. 11. számokat felcsrélték. Csepel D445 és D710. Ez esetben én valami ilyesmit várok 11. számnak. Mind1 mi, csak Csepel legyen és újdonság, ami még máshol nem volt.
Egy dolog lehet ebben a méretarány változtatásban. Igaz, hogy kiadták 1:8-ban, de új vevőket arra már nem találnak. Új vevőket azzal lehet meggyőzni hogy mégnagyobb még részletesebb a modell, stb… Nekem is megvan az Ikarus 260 1:43-ban, mégis összerakom az 1:12-est is. Amit már a saját hülyeségemnek tartok, de már nincs visszaút. Túl nagyot már nem növelhetnek a modell méretén, mert nem lesz helye a lakásban.
ne feszgesd, a felépítmény és a fülke mindig csavarral van rögzítve(nem ragasztva), ha nem jön akkor nem találtál meg minden csavart:)
A pótkerék alatt is van általában egy, ha jól emlékszem itt is így kell lennie. Egy laposfejű csavarhúzóval feszítsd le a pótkereket, remélhetőleg jó helyen enged majd....
A 352 stimmel, még az is, hogy 6-12 hónapon belül jelenik meg, mert elvileg 2025.01.03-án jön egy Csepel D352 a sorozatba az előzetesen a kiadótól kapott lista szerint. Azonban az van odaírva mögé, hogy "(water tanker)" azaz víztartályos, így én arra tippelnék, mint amit anno az Atlas kiadott 1/72-ben:
Legkésőbb november-december tájékán okosabbak leszünk. :) Illetve május 10-én, amikoris megtudjuk, hogy lehet-e egyáltalán alapozni a listára, ugyanis az előfizetői csomagban már benne lesz a Skoda újságja, remélhetőleg annak hátulján pedig a 11. szám promója.
Azt próbálta már valaki, hogy hogyan lehet lekapni róla az EZF-et? A középső csavart kiszedve megmozdul, de hátul még nagyon fogja valami. Csavart nem látok, de talán a pótkerék közepén is lehet egy. Ha tényleg van ott csavar, akkor azt a pórkerék tartó/kiemelő takarja, de az nem mozdul - feszegetni nem merem, nehogy letörjön.
Ezt mondta nekem aki Rudi, én elhittem, és megosztottam.
Valóban a 352-es verzió a helyes szám. Állítólag már a gyártás fázisában van, és nagy valószínűséggel 6-12 hónapon belül meg is jelenik. Biztos csak akkor lesz, ha kezedben tartod.
Volt D-352, D-450, valamennyire hasonló felépítménnyel, mint a Star-on levő. (Nem rossz ez a Star modell sem, felépítményből elég sok formaújdonságot tettek a típusra.)
Hogy nálunk mit adnak ki a sorozatban az még a jövő zenéje.
Számomra érthetetlen a Hachette üzletpolitikája. Ott vannak a szerszámok az 1:8-as Trabanthoz és gyártat még egy garnitúrát 1:6-ban. A Kispolákot is most kiadta Lengyelországban 1:6-ban. Pedig ott már futott az 1:8-as! Gyűjtői oldalról sem tudom hova tenni az 1:6-os méretarány, mikor van az embernek 6-7db 1:8-as modellje, akkor nagyon bután fog közte kinézni az 1:6!
Nocsak... A szintén Hachette Trabant 1:8 méretarányban még be sem fejeződött nálunk. Mennyi értelme van 1:8 után 1:6-ban is kiadni gyakorlatilag ugyanazt? Na jó, más a vontatmány (talán értelmesebb is, mint az a furcsa dizájnú lakókocsi), de azért na...
Jól sikerült az öreg Csepel. Mivel már korábban megjelent a lengyel sorban, ezért sokan beszerezhették korábban. De remélem jól fog fogyni, megérdemli. Szép a kidolgozás, magyar témát kedvelőknek kötelező darab, ott a helye a vitrinben vagy a polcon. Az összeszerelés minősége sajnos továbbra sem tökéletes, de ez már megszokott, ennyi pénzért ezzel együtt lehet élni.
Remélem húznak még le bőrt erről a rókáról, és kapunk később a pletykált tartályos (tűzoltó?) és a felsővezeték-karbantartó mellett pl. platós változatot.