ne feszgesd, a felépítmény és a fülke mindig csavarral van rögzítve(nem ragasztva), ha nem jön akkor nem találtál meg minden csavart:)
A pótkerék alatt is van általában egy, ha jól emlékszem itt is így kell lennie. Egy laposfejű csavarhúzóval feszítsd le a pótkereket, remélhetőleg jó helyen enged majd....
A 352 stimmel, még az is, hogy 6-12 hónapon belül jelenik meg, mert elvileg 2025.01.03-án jön egy Csepel D352 a sorozatba az előzetesen a kiadótól kapott lista szerint. Azonban az van odaírva mögé, hogy "(water tanker)" azaz víztartályos, így én arra tippelnék, mint amit anno az Atlas kiadott 1/72-ben:
Legkésőbb november-december tájékán okosabbak leszünk. :) Illetve május 10-én, amikoris megtudjuk, hogy lehet-e egyáltalán alapozni a listára, ugyanis az előfizetői csomagban már benne lesz a Skoda újságja, remélhetőleg annak hátulján pedig a 11. szám promója.
Azt próbálta már valaki, hogy hogyan lehet lekapni róla az EZF-et? A középső csavart kiszedve megmozdul, de hátul még nagyon fogja valami. Csavart nem látok, de talán a pótkerék közepén is lehet egy. Ha tényleg van ott csavar, akkor azt a pórkerék tartó/kiemelő takarja, de az nem mozdul - feszegetni nem merem, nehogy letörjön.
Ezt mondta nekem aki Rudi, én elhittem, és megosztottam.
Valóban a 352-es verzió a helyes szám. Állítólag már a gyártás fázisában van, és nagy valószínűséggel 6-12 hónapon belül meg is jelenik. Biztos csak akkor lesz, ha kezedben tartod.
Volt D-352, D-450, valamennyire hasonló felépítménnyel, mint a Star-on levő. (Nem rossz ez a Star modell sem, felépítményből elég sok formaújdonságot tettek a típusra.)
Hogy nálunk mit adnak ki a sorozatban az még a jövő zenéje.
Számomra érthetetlen a Hachette üzletpolitikája. Ott vannak a szerszámok az 1:8-as Trabanthoz és gyártat még egy garnitúrát 1:6-ban. A Kispolákot is most kiadta Lengyelországban 1:6-ban. Pedig ott már futott az 1:8-as! Gyűjtői oldalról sem tudom hova tenni az 1:6-os méretarány, mikor van az embernek 6-7db 1:8-as modellje, akkor nagyon bután fog közte kinézni az 1:6!
Nocsak... A szintén Hachette Trabant 1:8 méretarányban még be sem fejeződött nálunk. Mennyi értelme van 1:8 után 1:6-ban is kiadni gyakorlatilag ugyanazt? Na jó, más a vontatmány (talán értelmesebb is, mint az a furcsa dizájnú lakókocsi), de azért na...
Jól sikerült az öreg Csepel. Mivel már korábban megjelent a lengyel sorban, ezért sokan beszerezhették korábban. De remélem jól fog fogyni, megérdemli. Szép a kidolgozás, magyar témát kedvelőknek kötelező darab, ott a helye a vitrinben vagy a polcon. Az összeszerelés minősége sajnos továbbra sem tökéletes, de ez már megszokott, ennyi pénzért ezzel együtt lehet élni.
Remélem húznak még le bőrt erről a rókáról, és kapunk később a pletykált tartályos (tűzoltó?) és a felsővezeték-karbantartó mellett pl. platós változatot.
Tildy Úr fotói megerősítik, amit írtál. Az átfestés azért csak a profiknál fog működni, mert ugyan a fényezés maga nem probléma, de utána az utas- és a ráncajtóablakok fekete visszakeretezése nem egyszerű.
Megfelelő alkoholos filccel és sablonokkal megoldható, de szabadkézzel csak girbegurba vonalakat lehet oda rajzolni, ami elcsúfítja a modellt, sok ilyet láttam már.
Alapvető probléma, hogy a BX-59-37 egy Ikarus-280.49 típus, a modell meg Ikarus-280.00 kellene lenni, de nem az, viszont közelebb áll hozzá.
A felső részen a sárga lámpákat le kell reszelni, a hátsó részen (csukló) baloldali alsó szekrényeit le kell glettelni, el kell tüntetni. Újra kell fényezni, a felső részt tört fehérre, mert gyárilag az volt, csak később lettek szürkék. BU rendszámot kell neki adni, de azt is 08 feletti tartományba, mert a hátsó, utolsó (vészkijárati) ablak is elhúzható. Így egy megközelítőleg szép autentikus Ikarus-280.00 lehet belőle. Nem árt a rendszámnak megfelelő eredeti autóbuszról képet szerezni, mert a lökhárítóba érdemes berakni, vagy feketére festeni annak megfelelően a hiányát. Egyébként a BX-es tartományba gyárilag az összes utastéri ablak nyitható volt, így az 59-37 sem eredeti állapot. A 7-173gy piros elejű buszokon alakították át először az utastéri 3. baloldali ablakot teli üvegesre, ami szintén vészkijárat volt.
A legegyszerűbb az, ha bármilyen fekete és fehér festékből kikeversz pár csepp odaillő szürkét és lefested vele a narancs részeket. Tájjellegű megoldás, tudom, de egy méterről már nem fog feltűnni.
Gondolom, valami külföldi busz volt a modell mintája és azon volt ilyen.
Még a felfestett oldalsó rendszámok elhelyezésénél is súlyosabban zavaró elöl a tetőn középen a három narancssárga lámpa. Míg a tamponozást (viszonylag) könnyebb "visszamosni" és újramatricázni, az öntvényen már nehezebb (valamivel; nekem totál lehetetlen) szépen változtatni...
Húzó ágazat nincs. Kereslet az újdonságokra, a ritkább régebbi, vagy az ár alatt kínált modellekre szokott lenni. Revell Wartburgokat szoktam látni és matchboxokat több eladó is kínál igen nagy mennyiségben, hogy a nevezett Skoda van-e közöttük, azt nem tudom megmondani.
Ha ilyeneket akarsz eladni, inkább hirdesd meg itt a fórumon, vagy a Jófogáson, esetleg a Vaterán.