Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

karikaV43 Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66978

Igen vannak nehézségei,mondjuk az üléssort azt kimerném önteni gyantából,mert találtam már olyat ami nem zsugorodik és gyorsan köt.A lekerekítésekkel azokkal van baj mert azt préselni kellene és a 260-ason még nincs is sok az 55-ös fémből? Na az szép munka lenne.

Még megoldás lehetne a 3D nyomtatás,de egy 200ft-ost 10000-ért nyomtatnak ami azért elég húzós.Amcsiba már van olyan nyomtató ami 3D-ben acélt is nyomtat annak lemegy az ára akkor formát olcsón is lehetne csiálni,de egyenlőre ez a horror ár kategória.Azért én próbálkozom a híd egész jó lesz az elsőn kijönnek a nehézségek a többin már könnyeb a vagon a mi félig van beszerezve és kivágva megvéve a cucc hozzá az nehezebb téma,mert az már gurul is,azért az is sokat elárul hogy a kéttengelyes vagonhoz való alkatrészek amik élethűek olyan 80ezerbe fognak kerülni és az még csak egy halom fém.Nem baj már csak önteni kell,de ilyen kicsit senki nem akar csak nagy szivattyúkat de modellt nem.

Előzmény: Flakvierling (66975)
karikaV43 Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66977

A standard méret a nullás ami bármily meglepő az 1/43 a H0 az halb nulla azaz fél nulla.

azért 1/87 ugye a nullás 43,5 lenne de az apró különbség.Arra nem jöttem rá miért ilyen nem kerek az arány,de ez van mert collból sem jön ki egészre 33,5mm a sín távolság nullában H0-ban 16,5 1-ben 45 lehet ezért,ezek az alap méretei a dolognak meg 1/5 és 1/10 de az más műfaj.Nálunk elvileg a H0 megy a legjobban,de sztem a TT 1/120 a kis lakás méretek miatt elterjedtebb volt a rendszer váltás előtt.Jó 30 évae mikor az MHSZ-nél elkezdtem modellezni akkor bizony modellenk csak a működő járműveket nevezték,tehát tulajdonképpen az autómodellek nem modellek hanem makettek vagy mi,mert ugye nem rakod össze,de a retrósból sok nem is gurul.

Az nagyon igaz,hogy sok pénz kell a modell gyártáshoz és a vasútban is a nagy gyárak a magyar modelleket csak akkor hoznak ki ha több más országban is futott gépekről van szó és csak át kell festeni,ez alól a V63-as kivétel de az H0-ban is több mint 60ezer tehát az árát megkérik rendesen.

Előzmény: RCM-HUN (66973)
Flakvierling Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66976

Persze, nagy összegek kellenek hozzá. A modellgyártóknál nem gond a nagy összegek előtermetése, így ők gond néül önthetnek fémből, műanyagból, edzett acél formába, akármibe. Úgyis nagyon nagy darabszámban készítik és világszerte terjesztik, a haszon pedig szinte mindig garantált. kedve itt is lenne mindenkinek ilyesmihez, csak a pénz hiányzik. :)

Előzmény: RCM-HUN (66973)
Flakvierling Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66975

Én utánanéztem a fémlapból vágott kasztninak is. Egyrészt nagyon sok problémát kell vele leküzdeni: részek összeillesztése, hajlatok kidolgozása, gömbölyített részek (Ik-260-ason ilyen is van bőven) és kiálló, különböző vastagságú illetve besüllyedő részek kidolgozása, stb. Arról nem is beszélve, hogy ez csak a kasztni, az üléseket (vagy egész belsőt), kerekeket, egyebet nem lehet belőle elkészíteni, ehhez ismét öntés kell, ami e korábban említett költségekkel jár. És ahogy leírtam, egy sima összerakós műanyag modell elkészítése is elég sok idő és energia nagyobb tételben, egy fém modell esetében pedig szinte ki van zárva a tömeggyártás.

Előzmény: karikaV43 (66969)
RCM-HUN Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66974

A gyantát én azért ajánlottam  mint alapanyaga egy lehetséges Ikarusz gyártáshoz mert nem hinném hogy jó esélyel 3-500db -nál magyar indulással többet el tudna valaki adni belőle.

Mindenképpen kisszériás maradna vagy jöhetne az említett 10-20 milla.

Tökmindegy hogy műanyag vagy gyanta nem lesz rá több vevő.

A Monty is maradt a játék szintnél.Nem azért mert nem tudna jobbat, hanem ennyiért ilyen minőségű és részletességű formákkal dolgoznak.

A Hellernek beszarás minőségű 1/43 kitjei voltak!

Alpine A310,Lancia DeltaS4, Subaru WRC,Dakaros Citronen ZX és még sorolhatnám!

Az ellátottság tényleg nem a legjobb ,de itthon is volt nagykerük.Onnan azért elég sok mindent be lehetett szerezni.

Előzmény: TLBY (66971)
RCM-HUN Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66973

Nem tudom,én rengeteg H0-ás műanyag mozdonyt és kocsit láttam. Nem a területem,de gondolom az a standard méret .

Abból fut a legtöbb nem?

 

Nem akarok megint vitázni ,de higgyétek már el,hogy az 1/43-as busz modell gyártáshoz súlyos milliók kellenek.

 

 

Előzmény: karikaV43 (66969)
TLBY Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66972

Ezt a hozzáállást ecseteltem, nem is értem őket: idióták! A setrán kívül ki is hagytam a többit, azt sem tudom minek vettem meg:?

Előzmény: RCM-HUN (66964)
TLBY Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66971

Már ne sértődj meg, nem a műveidre gondolok, azok kiválóak (főleg a disznókra, amik KÉSZÜLNEK REMÉLEM!),
csak a gyantára, mint anyagra, meg a NEO műveire, de a műgyanta sokkal szarabb, mint a PS, ha tehetnéd te is
fröccsöntenél és gurulnának a skodáid gumi kerekeken.
A gyanta törik, mint a szar (pláne a NEÓs, de tényleg porlik, mint a ló..sz), kis sorozatban persze érthető. 4 előnye van, a
forgácsolhatóság, a festhetőség, részletesség és a kisüzemi alkalmazás. Ragaszthatóságát, csavarozhatóságát nem reklámoznám! Ez a kamesz is elég részletes, ilyan, mint a CB előgyártmányai.
Ezért promotálod a gyantát, ha Montys lennél a műanyagra, ha Hongwelles, a fémre esküdnél.
Nagy darabszámban nem rentábilis a gyanta, sőt macerás. Gondolj bele, ezekre a kínaiakra rá mernéd bízni,
hogy gyantából leöntsék (komponensek, edző, kötésidők, hőmérséklet, páratatrtalom, szennyeződések,
formakitöltés) a skodáidat? Ugye, hogy nem.
A vákuumozott PVC-t kihagytad, ami még kisüzemben használatos. Na az még egy világ szarja alapanyag, annál tényleg
jobb a gyanta:]
A sztirollal csak az a gond, hogy nem terjedt el minőségiben, 1:43-ban, mint pl. a modellvasút, csak gagyiban, lásd
lemezárugyári hulladékok (bocs, tudom, hogy magyar, meg, minden, DE, akkor is). A modellvasúton látszik, hogy
minőségiben is meg lehet csinálni a műanyagot és kevésbé érzékeny, törékeny, mint a gyanta.
De mivel a műanyagot, mint homokozólapát ismerik a gyűjtők, ezért nem preferálják: elkönyvelték gagyinak.
A gyanta, viszont a limitált, ritkán kiadott, minőségi kidolgozottságú darabok alapanyaga (lásd RCM skodák, MILI, H-7,
Balaton), ezért istenítik, pedig, mint anyag elég utolsó. R82 is bélelt papírdobozban tartja az övéit, nehogy megsérüljenek.
Nem tudom min bukott meg a Heller, de talán a szemét üzletpolitikájukon: nem szállítottak időre, abból sem a beígértet,
hébe-hóba lehetett csak kapni, akkor is mindenhol ugyanazt a maradékot, az 1:43-asaikkal nyomokban sem találkoztam,
de biztos nem ikaruszok voltak. Az űrkitjeiket vagy 5 évig vadásztam redménytelenül, a pécsi Tescoba jött
egy raklap, azt fel is vásárolta pár élelmes hazánkfia és Ebayen, meg hasonlókon árulta 10xes árakon.
Nem lehet, hogy e miatt ment csődbe a Heller? Mondjuk nem tudom milyen öntési minőségűek voltak azok a verdák,
a hellert ismerve, nem egy top.
Az 1:43 makettautóikkal meg gondolom az volt a gond, hogy 100x kiadott, érdektelen típusok, nem létező
célközönségnek (modelles nem épít, makettes, nem gurít). Bár a notepadek is így indultak, aztán, hogy felfutottak,
pedig nem látom sok értelmét: telefonnak nagyok, PC-nek körülményesek, könnyen leesnek, ellopják, fene se érti.

Előzmény: RCM-HUN (66961)
karikaV43 Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66970

Remélem jól felismertem a Scaniat,de a lényeg az hogy szép.

Előzmény: RCM-HUN (66961)
karikaV43 Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66969

Nem tudom és vasútat egyes méretben csinálok egyenlőre csak a kezdeteknél jár a dolog.A nem játék kategóriában a műanyagot tuti nem adod el,itt life steam és egyéb üzemek az 1:32 meg nincs messze az 1:43-tól.A műgyanta sztem nem jobb anyag mint a műanyag,öntő formát jól lehet belőle csinálni vagy alkatrészt másolni.Vasút modellben az alsó kategória a gyanta kasztni,autó modellt még nem csináltam,de egy Rába soron azért töröm a fejem,ha lenne rajzom normális akkor már vágatnám is lézerrel a fülkét,az alvázhoz való euroszelvények modellméretben való beszerzésére meg már van forrásom.A műanyag modell olcsón kivitelezhető csak drága az előkészület a fém valamivel drágább de nem kell milliókat beleölni.Két hidat vágattam most lézerrel ki az egyik 110cm hosszú kb.40 alkatrész a másik 155cm és 106 alkatrész ez került ötvenezer forintba kb. áfásan anyaggal együtt ez nagyjából 2-3 tábla acéllemez szóval olyan 20-25db Ikarus kasztni anyaga fémbő tizedmiliméter pontosan vágva.Ez a híd úgy van tervezve hogy össze is lehet egy óra alatt ma kellett volna vinnem galanizálni a kisebbet,de nem értem rá.Szóval szerintem a moddell járművek fémből vannak a vasútnál is H0 méret felett a műanyag nem igazán elfogadott.Még a Marklin is fémből csinálja.

Előzmény: RCM-HUN (66961)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66968
Bocs a belekotyért! H-7-től csak kész modelleket lehet kapni, ha éppen kinál eladásra!
Előzmény: MERCI-E (66960)
Flakvierling Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66967

A műgyanta nagyon jó valóban, de sok hátránya is van és igazi tömeggyártásra majdnem hogy alkalmatlan a módszer nehézkessége miatt (habár léteznek komplett, készre szerelt műgyanta modellek). Inkább csak a kisszéria kiváltsága, az pedig mindig drágává teszi a dolgot, arról nem is beszélve, hogy egy buszt műgyantából elkészíteni nem egy egyszerű feladat a nagy egybefüggő felületek miatt.

Előzmény: RCM-HUN (66961)
Flakvierling Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66966

Ez teljesen így van. A vasútmodellhez készült régi ikarus képét belinkelni ezért volt kicsit fura dolog. Az sokkal jobban fogy, kevés részlet is elég hozzá, és műanyagból is emészthető a gyűjtőknek. Ezek 1:43-nál nem működnének. És persze egy H0 modell komolyabb gyártása is 10 millió fölötti összeget igényel, ha normális áron akarja valaki adni. A magyar piacot pedig nem szabad alapul venni, mert az egyrészt nem mutat semmit, hogy a fórumon néhányan lelkesednek, másrészt pedig 4000-5000 darab már talán nehezen is kelne el egy ilyen nagyságú és "viszonylag drága" buszból (ez utóbbit azért írom, mert sokan a retróautókat is drágállották, nem hogy az eredeti IST-t).

Előzmény: RCM-HUN (66961)
jocccsa Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66965

Egyenlőre ez is megfelelne. :-))

 

RCM-HUN Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66964

A Monty a saját Karosa buszaikat sem adta ki.

Mostanában Mercik,Scaniák,amerikai  vontatók jönnek tőlük.

Elötte meg volt Unimog,Land Rover, R5 turbó, Setra és Espace.

A Tatra és a Liaz volt csak amit kiadtak a sajátjaikból.

Pedig 1/48-ban is azért párunknak befigyelt volna néhány Karosa szerintem!

Ők nem hinném hogy rányulnának sajnos az Ikaruszra.

Előzmény: TLBY (66962)
Flakvierling Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66963

Nem bántásként, de akkor leírnám én mivel számoltam, amikor nagyon benne voltam az 1:43-as ikarus kérdésben. Lehet, hogy lelombozó lesz, de sajna ez az igazság és nem én találtam ki. Ha nem így lenne, én magam gyártanám az ikarusokat. :)

 

Szóval a modell gyártásához minimum 4 öntőforma kell. Egy a kasztninak (ez minimum 6 részből kell hogy álljon, elég bonyolult), egy a többi alkatrésznek (ez két félből álló forma is lehet), egy a kerekeknek (a gumi öntéséhez) és egy az átlátszó műanyagnak. Ez nem feltételez túl sok alkatrészt, de így is nagyon sok részből álló, elég öszetett formákról van szó. Tegyük fel, hogy elkészítik neked (tervezés és kivitelezés) baráti áron 3 millió forintért. Nekem többet montak jóval, igaz, az nagyon jó részletességű, nem játék-szerű buszra vonatkozott. tegyük fel, hogy az összes elemet legyártják neked 1000 ft-ért buszonként. De ez nem jelenti, hogy 1000 forintos buszokat gyártasz. Ezeket sorjátlanítani kell, öntőkeretről leszedni, összerakni, festeni, matricázni (még ha primitív módon is, de így lehet eladni). Mondjuk, hogy ez kijön anyagköltségben 2000 ft-ból (a festéssel mást bízol meg). Így 3000 ft egy busz. De még nincs talapzata, doboza, nem részletes, nincs rajta fotómaratás. Csak egy félig játék-szerű busz.

 

Tegyük fel, hogy 2000 darabot gyártatsz belőle, hogy visszajöjjön a 3 millió forintod amit formára költöttél. A 2000 db busz 6 millió forint így összeadva. Ezzel együtt anyagköltségben 9 milliót költöttél és van 2000 buszod, amit magad szereltél össze. Ha egyet 10 perc alatt készítesz el (leszedés, sorjázás, matricázás, összerakás), akkor 2000 db-ot közel 334 munkaóra alatt. Ez majdnem 42 munkanap napi 8 órában (több mint 2 hónapnyi meló), tehát vagy főállásban csinálod, vagy kiadod valakinek hogy csinálja (emeli a költségeket). Tegyük fel, hogy magad csinálod, ingyen.

 

Keresni is szeretnél rajta. összesen 9 millió forintot kell visszatermelned 2000 buszból. Ez 4500 ft/db. Erre jön a haszon és az adó (ha adózol :D). Mondjuk legyen 8000 ft egy darab. Ennyiért játéknak nem veszik meg, mert annak nagyon drága. Szuvenírnek szintén nem veszik meg, vagy csak nagyon kevesen. Mivel egyszerű műanyag modellről van szó, sok modellező nem veszi meg (sokan persze veszik, a kérdés, hogy mennyien és mennyi idő alatt). Vasút-terepasztalhoz nem veszik, mert nem olyan méretarány (a linkelt képen H0 ikarus van, amit pont a méretarány széleskörű elterjedése miatt gyártanak régi ndk forma alapján).

 

De ha nem akarsz 9 milliót belefektetni, akkor egyet lehet tenni: kevesebb modellt rendelsz. Mondjuk legyen 500. A szerszám fix ára (3 millió) mellett ez 1,5 millió ft, mire kész az összes modell. Összesen 4,5 milliót kell visszanyerni 500 modellből, ami 9000 ft. Ez túl sok, főleg, hogy még haszon sincs rajta.

Hogy lehet olcsóbb a modell?  Ha többet gyártatsz, mondjuk ne 2000-et, hanem 4000-et. Ennek össz-költsége 12 millió forint + a szerszám, ami 3, tehát együtt 15 millió. Egy modell így 3750 ft lenne. Minimális haszonnal már meg lehet tartani olyan 5000 ft körül a vételárat. Nagyjából a minőségnek megfelelő, de továbbra is csak a gyűjtők veszik. Igaz, ennyiért már sokkal jobban fogyna. De a kérdés, hogy honnan lenne erre 15 millió forint, illetve, hogy megéri-e ez az egész, azaz mennyi idő alatt jönne be a beleölt összeg.

 

És akkor még nem beszéltem komolyabb modellről, talapzatról, dobozról, stb. ahogy írtam korábban. És nem beszéltem az adózásról, illetve az Ikarusnak a forma és megnevezés miatt fizetendő jogdíj mértékéről.

 

Ezek alapján nem meglepő, hogy még nem készült ilyen. Szerintem.

Előzmény: jocccsa (66954)
TLBY Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66962

Én tuti vevő leszek rá, ha összejön, még akkor is, ha makettszerű (pl. Monty, SMER, IGRA) és nekem kell lekenni,
feltéve, hogy 1:43 csak ügyelj a következőkre:
Nem b-gatásképp, inkább építő jelleggel, de egy homokozó szett az összes tartozékával nem igényel olyan bonyolult öntőformát (db kiálló bisz-basz/db tömbszikra elektróda ugye), mint az ikarusznak csak a kasznija.
És, akkor még a belteret, kerekeket nem említettük.
Ráadásul a homokformák gömbölydedek, rugalmasak, könnyen kiugraszthatók az öntőformából,
mire az ikaruszt kitolja, torzulhat, repedhet az alámetszések miatt, vagy kilökőtüske nyomokat hagy.
És, akkor még nem szóltam a homokformák böszme nagy öntőcsonkjairól, ami modellen...
bár én le tudnám magamnak farigcsálni, ha nem előfestett, de a többség ledöbbenne.
Utóbbiak maketteknél általánosak, de, aki nem magának rakja össze az meg fog hülyülni tőlük:)
Másik dolog, hogy, ha ragasztani, pláne festeni akarod, sztirolból, PS
célszerű önteni, mert a PVC-t, PE-t, PP-t, PET-et, meg egyéb kemikáliákon az Úristen nem tartja meg a
ragasztót és a festéket. Ha mégis ilyenből csinálod, célszerű anyagában színezettre, bár, akkor meg nyivákolni
fognak, hogy játékautós.
Egyébként a PS sem mindegy milyen, nekem volt olyan, amit képtelenség volt lefesteni, bármilyen
előkezelés, vagy festéktípus után dobta le magáról a p-ba.
A legnagyobb gond viszont, hogy emlékeim szerint egyes műanyagok, főleg ezek a homokozóformák
egy idő után "hámlani" kezdenek: leválik az öntőformával érintkező, először "kristályosodó"
réteg. Ez kisgyereknek homokba nem számít, modellesnek meg égnek áll a haja tőle.
Mondom (má' ugyi, hogy írom e!), nekem jó lenne IGRA minőségben is, ha lenne valami,
csak szerintem nagyon le kellene vinni az árat, a db. számot meg fel, hogy sikeres legyen,
és minden környező országban nyomni.
Tényleg egy ötlet, nem lehetne a Montyval, SMERrel, vagy az IGRÁ-val gyártatni: ők már benne vannak, olcsók,
piacaikon is futottak az Ikaruszok, csak nyernének rajta:) Vagy valamelyik régi játékokat újra kiadó magyar
gyártóval, bár szerintem előbb látunk SMER Ikaruszt, mint magyar Csepelt...
Bár a Montys Ikaruszra is keresztet vethetünk, mintha már csesztettem volna őket egy csehül tudó
topctárssal és kiábrándító válasz jött:(

Előzmény: jocccsa (66943)
RCM-HUN Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66961

A vasúti modellek és 1/43-as modellek közt óriási különbség van!Mégpedig a felvevő piac.

Vasútban simán elfogadják a műanyagot míg modellben nem.

A Heller nevű hatalmas francia cég is próbálkozott műanyag 1/43-as kitekkel és majdnem tönkre is ment.

1/24 méretben vevők rá, de 1/43-ban senkit nem érdekel műanyag modell szinte.

Ezért nem érné meg szerintem a műanyag Ikarusz gyártás.

Itthon most még megy a "ha 12000.-Ft akkor kell!" , de a magyar piacból nem lehet rentábilissá tenni egy ilyen nagyságú projektet.

Külföldön pedig vagy fém, vagy műgyanta.Mást nem fogadnak el.

A magam részéről mind vasútban , mind 1/43-ban a gyanta mellett döntenék.

A költségek a töredékei a műanyag vagy fém modellekének.

Itt a technológia korlátok miatt nehezebb egy kicsit a dolog ,de minden megoldható.

Ilyen pl. egy 1/43-as teherautó nyersen.

Előzmény: karikaV43 (66959)
MERCI-E Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66960

Nem nagyon értek ezekhez, csak az itt anno leirtakra és hallottakra hivatkoznék.

Volt amikor H-7 úr is kinált csepeleket és volt olyan kérdés, hogy alkatrészenkét nem lehetne. Gondolom ez megint csak ár csőkkentő kérdés a vevő részéről.

Lehet hogy ha CB-t meglehetne venni nyersen fefe annyiért, lehet hogy több embernek lenne. (ez csak az én meglátásom és véleményem)

Aztán elhangzottak ilyenek, hogy miért nem adja darab, majd én összerakom retroautót és stb....!

 

 

Előzmény: jocccsa (66954)
karikaV43 Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66959

Akkor még sem állt távol a 10milliós H0-ás szerszám a valóságtól.

Sajnos nagy beruházás,én a vasút projektbe próbálok az eredetivel megegyező anyagokat használni,legalábbis fa,acél területen az üvegek más téma.Lézervágásban esetleg tudok segíteni,mert azért egyesével sokkal kevesebb pénz egy ilyen dolgot elindítani.

Fémből az igazi azért többet is hajlandóak fizetni mint a műgyantáért.

Én pl. nagyon kíváncsi lennék azokra a tapasztalatokra amikkel Flak és RCM kolléga bír.

Mert a vasúti és közúti járművek építése közt nincs sok különbség,a műanyag sorozat gyártós az meg mint kiderült drága mulatság.

Előzmény: jocccsa (66943)
MERCI-E Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66958

Szép napot mindenkinek!

Lehet hogy megint egy újabb arany talál gazdára?

A vége felé közeledik a fedetpályás szabad beszolás döntője. A verseny nagyon izgalmas! Az egyik versenyző rögtön bevitt egy 2 pontos indokott, de a kontra támadás sem maradt el rögtön egy három pontos érvel válaszol. A biró az egyik versenyzöt meg inti szabálytalan hátbe támadásért. Felháborodásból folytatodik a küzdelem. Nagyon izgalmas a küzdelem, de sajnos szünet. Addig a szó a studióé!

 

Bocsi senkit nem akartam megbántani:-))

 

RCM-HUN Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66957

Nem mindegy hogy mondjuk 3 milla a szerszám költség  vagy 12 milla!:-)

A kasznit csak fehérből érdemes!(ez nagy szerszám)

A műszerfal,belső ,kerekek,alváz, difik,stb fekete.(ez nagy szerszám )

Átlátszó-lámpák,ablakok.( ez nem vészes) Ebből érdemes fél formát csináltatni és 2x-es mennyiséget készíttetni

Gumi sütő forma.

Doboz+matrica+fröcsi díj+ összerakási díj+festékek és ragasztók.

Reklám+szállítási költségek és selejtek.

 

Ezen kell át rágd magad  alapossan!

Előzmény: jocccsa (66953)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66956

Igaz, de azért lehetne natúrban is :-) Én egyenlőre úgy vagyok ezzel az Ikarus témával, hogy veszek HO-ban és azt kicsit alakítgatom még vagy egy Csepel gyárost szerzek és azt alakítgatom. Nincs egy CB modellre pénzem és ha lenne akkor se biztos, hogy ennyit költenék 1 modellre.

Előzmény: jocccsa (66954)
Steve Vegas Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66955

Vagy esetleg lehetne Volános és BKV-s (lsd. A sima retróautós Csajka, és az Autotime-s rendőr csajka). Persze ez szerintem is hülyeség, csak próbáltam hozzászólni ahhoz, amit értetem eddig :)))

Előzmény: jocccsa (66954)
jocccsa Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66954

és aki nem akar vagy nem tud festeni? Akkor az már nem veszi meg. Akinek saját elképzelése van úgyis átfesti.

Előzmény: Törölt nick (66952)
jocccsa Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66953

Nem volt szó szerszám darabszámról csak az árról. De ahány szin annyi szerszám azt mondta.

Előzmény: RCM-HUN (66951)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66952

Festés nélkül is tök jó lenne egy ilyen. Festés már megoldható. Pláne, hogy valakinek Volános kell, valakinek meg BKV-s.

Előzmény: jocccsa (66949)
RCM-HUN Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66951

Ezt 1 db formára mondta vagy mind a 4db-ra?

Annyi szerintem kelleni fog.

Fehér,fekete,átlátszó és a gumikhoz.

Előzmény: jocccsa (66943)
Steve Vegas Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66950

Szerintem (és itt kiemelném a szerintem szót) festéssel egész jó modell lenne, és megállná a helyét a piacon.

Előzmény: jocccsa (66949)
jocccsa Creative Commons License 2012.08.08 0 0 66949

1:43 festett müanyag és a képen látható lenne a minimum minőség.

Előzmény: Steve Vegas (66948)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!