Keresés

Részletes keresés

R11GS Creative Commons License 18 órája 0 0 1838

Köszönöm, ez nagyon hasznos összefoglaló volt. Ma pont láttam egy innovás futárt a városban, de nem te voltál, mert az a gép szürke volt. Az alkatrészforrások kutatásába már belekezdtem és látom, hogy bontott is van bőven az eBay-en, mert pl. Nagy-Britanniában az Innova a leggyakoribb futárgép a Super Cub 90-ek fogyása után. 

Előzmény: crazyjohnny (1836)
R11GS Creative Commons License 18 órája 0 0 1837

Igen, nagyjából erre, ezekre jutottam én is a melegedéssel kapcsolatban. Ezek szerint akkor az én felhasználói profilom maga a földi kárhozat a kis gépnek. Nem megyek hosszú távokat, illetve csak ritkán. Lehet, hogy gyakoribb olajcserével fogok küzdeni a probléma ellen a tél folyamán, illetve inkább nem használom a Cubot. 

 

Az Innova-CG párbajt próbával fogom eldönteni. Az Innova már kipipálva, a CG-re nagyon kíváncsi vagyok. Szeretem ezeket a kis csetreszeket. :)

Előzmény: bervas (1835)
crazyjohnny Creative Commons License 1 napja 0 0 1836

Nem futár körülmények között tuti elmegy szerintem is 100E km-et gond nélkül,csak az olajat kell nagyon figyelni.

Külföldről,de EU-ból rendelem az alkatrészeket hogy tuti ne legyen vám gond+érdemes megnézni más moci kompatibilitását is.

Viszonyításnak hogy mi a különbség:HONDA MAGYARORSZÁG ÁRAI: FÉKTÁRCSA 63000+Áfa(Nem elírás!) ,RÖPSÚLYOS KUPLUNG 25000,DUGATTYÚ 15000,GYŰRŰ 15000,HENGERFEJ+HENGERTALP TÖMÍTÉS   6000 ,FŐTENGELY FELÚJÍTÓ KÉSZLET(CSAK A HAJTÓKAR) 25000,VEZÉRMŰLÁNC:8500 ,VEZÉRMŰLÁNC FESZÍTŐ 12000 !!!

A HENGER és a komplett FŐTENGELY árát le se írom!! Több éves árak!Ezek csak emelkedtek azóta!

 

RENDELVE:Féktárcsa 7500 ,Röpsúlyos kuplung 6000 (GYÁRI BESZÁLLÍTÓ), Dugattyú+Gyűrű(Gyári)+Új Henger(után gyártott) 25000 , Teljes tömítéskészlet szelep szimmeringgel 3000(után gyártott), Főtengely felújító(GYÁRI) 10000, KOMPLETT Főtengely csapágyazva,fogaskerékkel(után gyártott) 25000, Vezérműlánc(Gyári beszállító) 2500,Vezérműlánc feszítő 3000.

 

A nagy generál Japán csapágyakat használva is töredékárból jött ki ! + Magam szerelek mindent (kivéve gépmunka ha kell)

 

Vannak meglepően nagyon jó árak a Honda MO.-nál is,de van ami irreális ! Csak 1 kis generálnál spórolsz több 10E ft-ot úgy hogy nem megy a minőség rovására !

 

 

 

bervas Creative Commons License 1 napja 0 0 1835

Az Innovához rengeteg thai és maláj és indonéz gyártó gyárt alkatrészt. A gyári Honda árak sem veszélyesek.

Nem futár üzemmódban szerintem 100e+ km simán borítékolható generál nélkül.

 

Egy motor akkor termel hőt, ha az ember hajtja. Ha nem hajtod, nem melegszik. Egyébként meg tegyél rá olajhőmérőt. 70-75 °C olajhőfokig melegítsd fel, onnantól ne féltsed.

 

Hidegben meg minden hűvösebben jár. +3°C-ban az 500-as vízhűtéses is alig melegszik lakott területen kívül.

 

 

Apropó CG:

Városban a félautomata kuplung a jó szerintem, mert nem kell rángatni, könnyű a röpsúlyossal kilőni. A fokozatos váltó meg a fogyasztásnak kellemes. A CG-ben egyedül a fokozatos váltó van meg.

 

A nagyobb tank és a motoros üléshelyzet lehet kellemesebb annak, akinek szempont.

 

 

Előzmény: R11GS (1834)
R11GS Creative Commons License 2 napja 0 0 1834

Ezen a felületen kissé kéztördelve kérdezem: miért érte meg kétszer meggenerálozni a motort? Ez, gyári alkatrészekkel annyiba kerülhetett, mint a teljes gép. Puhatolózom, mert bár nem futárkodom, szeretném belőni fejben, hogy kb. hány kilométerre érdemes egyáltalán megvenni egy Innovát ha feltételezhető, hogy a karbantartásokat időben megkapta. Amúgy szerintem ezeket az nyírja ki, hogy télen nagyon nehezen melegszenek be. A Cubbal szinte meg kell kerülni a várost, hogy valóban forró legyen a blokk, mert olyan csekély a hőtermelése. 

 

off 

 

Honda CG 125-je volt valakinek? Az is tetszik: no vezérlánc, nyomórudas a blokk. 

 

on

Előzmény: crazyjohnny (1833)
crazyjohnny Creative Commons License 3 napja 0 1 1833

Szia! 60E körül volt henger+dugattyú+gyűrű+vezérműlánc csere.

100E körül halt meg a főtengely.--->Nagygenerál: henger+dugattyú+gyűrű+főtengely,szelepek,szimmeringek+csapágyak+kuplung lamella+röppsúlyos kuplung+vezérműlánc+vezetők+fogaskerék+gyertya+olaj pumpa+vezérmű kalapács.

Volt ezeken kívül cserélve 1x:önindító szénkefe,generátor álló rész,vezérműlánc feszítő,középtámasz tengely+a rugó horog,hátsó kerékbe gumi menesztő,hátsó lengéscsillapító. Többször:kerékcsapágyak,hátsó fék kapcsoló,lánckerekek,lánc,fékbetétek,légszűrő,gyertya,gumi.

Az első kerékből hirtelen töredezett a küllő újra kell fűznöm a kereket.A kipufogót már amikor megvettem 20E km-nél hegeszteni kellett közvetlen a tövénél majd idén lyukadt ki hátul. A műanyagokat a fülnél kellett javítgatni.A lengővillánál nemrég vettem észre kotyogást.

 

Vezetési stílus:hidegen kb.10 mp.várakozás után indulok nem nyél gázon és utánna 1-2 perc és ami kifér.Persze ha nem sietős, ami ritka akkor kímélem.

Sok mindent elszállítok vele,hogy érezze az Ázsiai légkört !  :-)

 

Előzmény: R11GS (1832)
R11GS Creative Commons License 4 napja 0 0 1832

Szia! 

 

Volna néhány instant kérdésem:

 

-Mikor, mármint hány kilométernél generáloztattad a blokkot és ez mire terjedt ki? Forgattyús rész is, vagy csak henger+hengerfej? 

-Mi minden halt még meg a gépen ennyi kilométer alatt? Futómű? Burkolatok? Kipufogórohadás? 

-Milyen stílusban vezetsz? Kis melegítés után nyélen mindenhol? 

 

Köszi előre is!

Előzmény: crazyjohnny (1830)
orni747 Creative Commons License 4 napja 0 0 1831

Sziasztok,

 

Igen ugy gondolom, hogy a Szivató rajtamaradt egy kicsit. Amiatt lett ez a baromi nagy fogyasztás. A napokban visegrádon voltam vele, megmászva a visegrádi hegységet és 2,26 literre jött ki ugy, hogy elfelejtettem visszatekerni a tanksapkat,és gondolom, parolgott is el, meg lötyögött is ki egy kis benzin a tankból.

A szepepbeállitas utan kicsit durrogott gazelvételkor, de ezt is a szivató rajtamaradásanak tuidom be. Igazábol nem is kell szivató, mert szivató nélkül is beindul, es le sem fulllad alapjaraton sem, még a +5 C fokos hidegben sem. Télen majd szétszedem a karbit és kipuculom takarossan. A mostani állapotában a gazadáskos kicsit rángat, darabossan gyorsul. Gyanitom, hogy a gyorsíto része el lehet dugulva...

Előzmény: crazyjohnny (1830)
crazyjohnny Creative Commons License 5 napja 0 0 1830

Szia ! Futárként használom az Innovát. Velem együtt minimum 120kg állandó teherrel,és nyúzva.A fogyasztás 2.7L karburátoros és van benne 155.000 Km. Igaz volt már generál. Egyébként volt injektorosom Innovám és Suzuki FL Address-em is ami ugyan olyan mint az innova és decire ugyanennyit fogyasztottak.Még az is ami 0 km-es volt bejáratás után.Én szerintem nézd át nem-e folyik el a benzined valahol pl.karbi túlfolyó,üzemanyagcső nincs-e megrepedezve+Szelepek ellenőrzése főleg a szívóé. Ha injektoros akkor lehet injektor hiba is bár nem jellemző.

Előzmény: orni747 (1822)
R11GS Creative Commons License 5 napja 0 0 1829

Ezen sincs rendszám és a többin sincs, az csak a tartólemez. Sajnos épp a Red Barontól származik az információim fele, melyek szerint nincs legális lehetőség a gép honosítására az eddigi kommentjeimben részletezett okból. A típus nem létezik a magyar nyilvántartásban, sőt, szerintem egyik európaiban sem, mert nem európai piacra tervezett típus. Ez azt jelenti, hogy nem végezték el vele azokat a műszaki vizsgálatokat, melyek alapján megkaphatta volna az európai konformitási igazolást. Ilyesmit már nem is kaphat, mert nem korszerű, nem katalizátoros, nem befecskendezős pedig ezeket is előírták. Aki megvette, rendszám nélkül közlekedik, mert vakmerő srác. Én a másik táborhoz tartozom: az óvatosakéhoz. 

Előzmény: kismukk19 (1828)
kismukk19 Creative Commons License 5 napja 0 0 1828

Erről az MD90-ről lenne szó, ami a RedBaron honlapján van?

Itt: http://www.redbaron.hu/elado-motorok/md-90/2921

A fotón nem jól látható, van-e rajta rendszám? vagy csak a rendszámtartó látszik?

Ha van, akkor talán kapható információ, hogyan lett rá rendszám...

Vajon ha ilyet már valaki rendszámoztatott, minden új gépre végig kell-e járni a procedúrát? vagy a központi nyilvántartásban már ott van, hogy a mocit egyszer már honosították? 

 

Előzmény: R11GS (1827)
R11GS Creative Commons License 6 napja 0 0 1827

Köszönöm, hogy segíteni próbálsz, de ez nem így van. Az európai tipbiz kiadása nem annyiból áll, hogy egy importőr gondol egyet és megesküszik az égre, hogy tuti kis gépet hozott be nekem a Red Baron. Utóbbinál dolgozik egy régi kedves barátom, ők is lefutották már a köreiket, egyelőre esélytelen az MD rendszámosítása. 

Előzmény: kismukk19 (1826)
kismukk19 Creative Commons License 2017.11.12 0 0 1826

nem felel meg az aktuális motoros környezetvédelmi normának

A japán gyár megküldte a több oldalas adatlapot angolul, ehhez az itteni Honda szervíz olyan véleményt írt, hogy Japánban a környezetvédelmi normák sokkal szigorúbban a magyarnál, ezért a moci megfelel.

De, meg lehet kérdezni a Red Baron céget is, ők hoznak be Japánból és rendszámoztatnak is.

Előzmény: R11GS (1825)
R11GS Creative Commons License 2017.11.11 0 0 1825

Bárcsak, de szerintem ez esélytelen, mert a magyar közlekedési hatóság azt fogja látni a dokumentációban, hogy a típusnak nincs európai homologizációja és típusbizonyítványa, illetve nem felel meg az aktuális motoros környezetvédelmi normának, az Euro 3-nak. Vagy ellenkező tapasztalatod van? Én örülnék. :)

Előzmény: kismukk19 (1821)
glbtech Creative Commons License 2017.11.10 0 0 1824

A szivatóddal minden rendben van ? Visszatolja a bowden a helyére a karbin ?

Előzmény: orni747 (1822)
glbtech Creative Commons License 2017.11.10 0 0 1823

Helló ! Nem vagyok futár, de részben hasonló felhasználásban is megyek vele, és 3 litert még 100 kilós utassal sem tudtam megetetni vele. Valami ott nem frankó szerintem.

Előzmény: orni747 (1822)
orni747 Creative Commons License 2017.11.10 0 0 1822

Pesti Innovas Futarok!

Egy kerdes csupan. A futarkodassal nektek mennyit fogyaszt a 125-os (nem big bore)kismoci?

 

En csupan egy honapja jarok vele, es csak nő a fogyasztás ezert érdeklődök.100as shell premiumot toltok bele.

36900  2.35
37032  2.27
37172  2,43
37285  2,74
27411  3.05
27531

 

Bar a hatso kerekben a levego nyomas csak 1.7 volt es mar azert en is fickosabban jarok mint elotte, de valahigy ez a fogyasztas csak novekszik nekem

 

kismukk19 Creative Commons License 2017.11.08 0 0 1821

Nálunk nem forgalmazott Honda típusok (a kérdésben MD90) rendszámosítása megoldható!

A magyar Honda szervíz lekéri a japán gyártótól a robogó adatlapját, annak alapján itthon forgalomba helyezhetőnek minősíti, majd kiadják rá a rendszámot. Kezdeményezni lehet pl. a Mozaik utcai hatóságnál.

Előzmény: R11GS (1815)
R11GS Creative Commons License 2017.11.07 0 0 1820

Szerintem ezeknek nem árt különösebben a nyelezés, feltéve, hogy a motor meleg, illetve jó minőségű olajjal, rendszeres olajcsere mellett használják. Én sem vagyok gépromboló, de az ötvenes Cub 3,7 lóerős és bár csak 62 kiló vagyok, hegymenetben két alternatíva lehetséges: nem nyelezem és akkor leelőznek a gyalogosok, vagy nyelezem és akkor kb. elfogadható sebességet érek el. Ez a kis gép rengeteg önuralmat kíván, de sok mindenre meg is tanít, például, hogy nem kell mindig a leggyorsabbnak lenni a forgalomban. Egy 250-es Honda Foresightról ültem át és egy percig sem bántam meg. Az egyszerűen túl unalmas volt. 

Előzmény: Petrányi Jen (1819)
Petrányi Jen Creative Commons License 2017.11.07 0 0 1819

Bervas kolléga nagyszerűen összefoglalta a szempontokat. Én csak annyit tennék hozzá, hogy azért állandó nyéllel közlekedni szerintem még versenymotornak is kihívás - azért így ne várjon az ember sok tízezres gond nélküli futást. Egyszerűen ez a motor nem erről szól. Én egyetlen egyszer mentem vele nyél gázzal, annyit forgott, hogy fájt a fülemnek, viszont 70-el úgy éreztem, elmenne a világ széléig.

Előzmény: bervas (1816)
glbtech Creative Commons License 2017.11.07 0 0 1818

Hidegen szívatóval nekem sem volt soha stabil alapjárata, illetve van, csak vagy leáll, vagy nagyon forog. Én nem szoktam melegíteni egy percet sem, beindítom és megyek, így még nulla fokban is vissza tudom tolni a szívatót 1 km-en belül. Persze óvatosabban megyek vele ilyenkor, nem bántom ha hideg. Mínuszokban szokott olyan lenni, hogy már menet közben is érezhetően szegény neki a keverék, mintha kívánna egy kis dúsítást. De mínuszban azért egyre ritkábban motorozok, mert ráfagy a plexire a pára. :-) Nulla fokig megyek, addig meg jó minden.

Előzmény: bervas (1811)
glbtech Creative Commons License 2017.11.07 0 0 1817

A henger gyári méreten volt, hibátlan hónolással, úgyhogy kapott egy új alapméretes dugót ( ezt sem feltétlen kellett volna cserélni, csak már eléggé kúpos volt a teteje ), alapméretes gyűrűszettet, új szelepszár szimmeringeket, valamint új kipufogó szelepet és szelepvezetőt. Mást nem, csak a henger lett lehúzva, a blokk egyéb része nem volt bontva.

Előzmény: hybs (1809)
bervas Creative Commons License 2017.11.06 0 0 1816

Karbus Innovát vettem 30e km-rel. Nem volt olajpára a blokkon, hibátlanok a krómok. Gumi már volt rajta cserélve. Láncot, lánckereket cseréltem, még a gyári volt rajta. Menesztő gumi a hátsó kerékben szintén cserés.

 

Láttam olyat elvileg ugyanennyit futottat, ahol a blokk nem látszott az olajsártól, a hátsó fékkulcs koppig előretolva, és masszívan lepusztult a fényezés.

 

Olajat muszáj gyakran cserélni, nincs benne finom szűrő. A henger vagy dugó elvileg valamilyen bevonatos: örök élet+1 nap.

 

A burkolat hidegen zörög, ez igaz. Ha hajtod, a motorzaj elnyomja a zörgést. Ha nem bírod, szivaccsal megtámogatod az elemeket, úgy elcsöndesedik.

A tartófülek szerintem jók, csak nem ész nélkül, hatlapfejű csavarokkal kell megfogatni őket. Ellenben van lemezbolhába berohadt, megforgott belső kulcsnyílású fejű burkolat csavarom. Még gondolkodok, hogyan tudnám kiműteni fültörés nélkül. A rögzítő csavarokhoz megfelelő szerszám kell, könnyen szopósodnak a fejek.

Nekem a jobb oldalát tették a földre. Egy kisebb repedés maradt belőle.

 

Befecskendező mindig kevesebbet fogyaszt, karbut mindig könnyebb/olcsóbb javítani.

 

Vételkor a tulajra kell a leginkább figyelni. Hogy indítja, hogy tárolja, mennyire volt gazdája. Műanyag elemek legyenek jók, futómű legyen jó. Fékeket lehet csinálni, blokkot szintén.

Menjen egyenesen, fékezzen, futómű csillapítson, röpsúly oldjon, kuplung ne rántson.

 

Ha ezzel is nyélen közlekedsz, 120-150 km-enként tankolni kell.

Előzmény: R11GS (1815)
R11GS Creative Commons License 2017.11.06 0 0 1815

Sziasztok! 

 

Volna néhány fontos kérdésem az Innovákról. Másfél éve Honda Little Cub 50-et használok, már több mint 11 ezer kilométert tettem meg vele (most 25 ezer van benne), és bár szenvedélyesen szeretem, lassan átülnék valami erősebbre, ami körváltós és rendszámos. Az Innova pont jó lenne, mert sajnos a másik hatalmas kedvenc, a Honda MD-90 eddig nem tűnik rendszámosíthatónak itthon. 

 

Kérdéseim:

 

-Megfelelő karbantartással (tehát gyakori olajcsere, légszűrőcsere és szelephézag-állítás) mennyire tartós az Innova blokkja? Ez azért is fontos mert nem újat vennék és nyilván nem szeretnék olyat, ami az előző tulaj minden odafigyelése ellenére éppen generál előtt áll. 

-Igaz, hogy silány a burkolat és nagyon törnek a tartófülek még akkor is, ha nem borul a motor? A Cub most borult fel pár napja, álló helyzetben és semmi nem látszik rajta ebből.  

-Melyik konstrukció jobb, a karbis vagy a befecskendezős? Én egyiktől sem tartok, bármelyiket szívesen venném.

-Mire kell még figyelni a vásárláskor. A Cubon egyáltalán nem nyúlik a lánc, a kuplungpofákkal sincs gond és olajat is egészen minimálisan fogyaszt, és soha semmi nem megy tönkre, pedig pici melegítés után nyélen megyek, mert mindig sietek valahová. 

 

Várom a tapasztalataitokat. Előre is köszi! 

hybs Creative Commons License 2017.11.06 0 0 1814

Én ugyanezt az olajat használom, és egyelőre úgy tűnik, hogy jó. Autóba is mannolt töltök, bár oda a molibdéneset.

Előzmény: Petrányi Jen (1810)
Petrányi Jen Creative Commons License 2017.11.06 0 0 1813

Örülök, hogy ilyen jól megúsztad a dolgot - ahogy leírtad lehetett volna az csúnyább is.

Előzmény: glbtech (1788)
Petrányi Jen Creative Commons License 2017.11.06 0 0 1812

Csak dugulás lehet, ha hirtelen jött elő ez a gond. Szedd le a karbit, és áztasd nitro higítóba, utána fújasd át a fúvókákat.

 

Nekem nem volt gondom a téli állás utáni indítással. Annyit tettem mindenkor, hogy drága benzinnel, fullra töltött tankkal állítottam le a motorokat. Idén vettem benzin stabilizálót, és ha már van, akkor beleöntöm a motorokba.

 

 

Előzmény: bervas (1811)
bervas Creative Commons License 2017.11.06 0 0 1811

Hidegindítós kérdésem van a kedves hozzáértőkhöz.

A karbus Innovát nem tudom úgy beindítani, hogy szívatóval rendes alapjárata legyen.

Az alapjárat melegen atomstabil, műszerrel 1450/percre beállítva.

Hidegen (mostanában:9-10°C) tologathatom a szívatót akármilyen állásba, fullad, gázfröccsel kell melegíteni, vagy el kell indulni.

Mi lehet a nem jó?

Petrányi Jen Creative Commons License 2017.11.06 0 0 1810

Én a piacon található legolcsóbb olajat használom vagy 90 ezer km óta, ha rossz lenne a motornak, akkor már megadta volna magát. Ha minden igaz, akkor idén meglesz a 100 ezer km is - 97.300 km-nél tartok most. Én azt gondolom, hogy a legfontosabb, hogy cseréld időben az olajat és nagyon ügyelj a szintjére. 5-6 ezer km alatt egyik olaj sem fárad el. 

 

http://mannol.hu/index.php?route=product/product&path=64&product_id=194

 

Nekem akkora bizalmam van ebben az olajban, hogy a hatszázas Hornetemben, de még a Honda Jazz autómban is  Mannolt használok. 

hybs Creative Commons License 2017.11.05 0 0 1809

Felújításnál mit cseréltél? Csak a henger, dugó, ilyesmi, vagy a főtengely, csapágyak, váltó is?

Előzmény: glbtech (1808)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!