Keresés

Részletes keresés

glbtech Creative Commons License 3 napja 0 0 1547

Nekem több mint 62.000 km van az Innovában, és nem tapasztalom hogy a kuplungnak baja lenne. De azért gyorsan lekopogom. :-)

pke1977 Creative Commons License 5 napja 0 0 1546

Köszönöm a választ, Zsombi! Ez mindenképp biztató, az enyém 26000-nél jár.

 

De ma (újra) megfertőződtem a Super Cub - ezóttal Little Cub - kórral... Kell egy olyan!!!

Előzmény: mzsombi (1545)
mzsombi Creative Commons License 6 napja 0 0 1545

Nekem nem kellett, a 44e km-es futású injektorosét láttam is télen, teljesen szép volt. Az állítócsavarral prímán állítható. 

 

Második kérdésre: igen, mindegy, a váltóban semmi nem forog ha áll a járgány, csak a főtengelyt forgatja a motor.

Előzmény: pke1977 (1544)
pke1977 Creative Commons License 6 napja 0 0 1544

Sziasztok!

 

Főleg azokhoz lenne egy kérdésem, akik sokat használták az Innovát - MZsombi, PetrányiJen. Mik a hosszú távú tapasztalatok a kuplunggal? Kellett-e már cserélni valakinek, ha igen, mikor?

 

És egy elméleti fejtegetés: Jól gondolom, hogy mivel a röpsúlyos kuplung álló helyzetben mindenképpen nyit, teljesen mindegy, hogy üresben, vagy egyesben van a váltó?

 

Válaszaitokat előre is köszönöm!

 

PK

only tourist Creative Commons License 2015.08.27 0 0 1543

Sziasztok,

Yamaha Town Mate-t keresek megvételre. Aki esetleg tud ilyet, kérem ne tartsa magába :-) Köszönöm

 

http://car-tarsak.blogspot.hu/2011/09/yamaha-town-mate-es-az-emlekek.html

 

 

foveon Creative Commons License 2015.08.25 0 0 1542

akkor azon valamit mokoltak mert hivatalosan nem lehet.

de ez valoban jo dolog, nekem is hianyzik.

 

 

Előzmény: bal3 (1540)
pke1977 Creative Commons License 2015.08.25 0 0 1541

Gratulálok! Nagy királyság a Super Cub, egyszer nekem is lesz az Innova mellé!

Előzmény: bal3 (1535)
bal3 Creative Commons License 2015.08.25 0 0 1540

Áttétel módosítást én is kiszámolom majd, mi lenne az ideális. Egy dolog amit neked akartam elmondani, az enyémet ki lehet venni 3. fokozatból üresbe menet közben is. Egy másik 3 sebességes példányt amit kipróbáltam azt nem lehetett. Én szeretem, mert pl. lejtőn, felgyorsítok és kidobom üresbe (a robogómmal ezt nem tudtam megcsinálni).

Előzmény: foveon (1538)
s.olyom Creative Commons License 2015.08.24 0 0 1539

Gyönyörü gép.Sok szerencsét hozzá.

Most irigység tölt el egy kicsit!

 

Előzmény: bal3 (1535)
foveon Creative Commons License 2015.08.22 0 0 1538

jaja draga cucc ez a cub hiaba gyartottak millioszam. nem tom mennyire rezonal de csodat ne varjal, az csak egy hajlekony muanyag, olyan amilyen. nekem szinten 50-es van, de karbis, es 4 sebesseges. gyari lanckerekekkel 63kmh-t ment sikon (gps) persze kellett hely mig kigyorsulta. viszont vettem tobb fele atmeros lanckereket igy lehet varialni hogy sebesseg vagy gyorsulas a cel. inkabb az a gond hogy az elso fokozat rovid tud lenni es nagyon hamar valtani kell. mentem mar vele napi 200km felett is de teny nem arra valo. ellenben kenyelmes volt es egesz jol birta.

 

 

Előzmény: bal3 (1537)
bal3 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 1537

Kösz! 

Néztem "olcsókat" is, azoknak a minősége nem kellett. Vagy tökéletes vagy várok, ez volt a taktika. 

 

Felülírom a 35-re vonatkozó írásom, ma Voltam Biatorbágyon, odafelé 40-nel, visszafelé 50-nel, de nincs különbség, csak a hangja nagyobb. Győrben vettük, lábon hoztuk haza egy barátommal, én 80 km-t vezettem 50-nel, neki nem voltak gátlásai, addig tekerte a gázkart, míg nem ütközött. 56-57 km/h. (óra 60-at mutatott)  :-)
Rezonál a motor/polietilén lábtrepni, amit még nem tudok mennyire normális jelenség, úgy vélem egy jól kiegyensúlyozott 4 ütemű ilyet nem csinálhat, ennek utána kell még nézzek. Sajnos, nincs mihez viszonyítsak, másikat csak rövid körökre vezettem.

Előzmény: foveon (1536)
foveon Creative Commons License 2015.08.22 0 0 1536

gratula, szep kis gep :) gyanitom nem volt olcso. mondjuk ez a 3 sebesseg, 35kmh kicsit veszelyesen hangzik. mennyi a vege?

 

 

Előzmény: bal3 (1535)
bal3 Creative Commons License 2015.08.22 0 0 1535

Áve!

 

Vettem egy 2008-as, injektoros Honda Super Cub 50-est.

Elolvastam a fórumot az elejétől, nagyon sok hasznosat tanultam tőletek, köszönöm!

48 éves, motorozást újrakezdő vagyok (25 év kimaradt egy baleset miatt) Aprilia SR50, Suzuki EKO, Honda CBF 250, Honda Scoopy után most a kis körváltós Cub. Még ismerkedem vele, a tapasztalataimat szívesen megosztom ha van rá igény. 

 

Képek, pár mondat itt: 

https://corollablog.wordpress.com/2015/08/16/honda-super-cub-az-uj-motorom/

https://picasaweb.google.com/101077968572080372552/HondaSuperCub2008?feat=directlink

 

s.olyom Creative Commons License 2015.08.12 0 0 1534

Sziasztok. Az lenne a kérdésem valaki "tuningolta" már a lámpát valahogy.

Nagyon idegesit, hogy olyan mint ha teamécses világitana a motorban és ezálltal teljesen alkalmatlan esti motorozáshoz.

 

mzsombi Creative Commons License 2015.08.11 0 0 1533

Írtam mailt!

Előzmény: pke1977 (1532)
pke1977 Creative Commons License 2015.08.11 0 0 1532

Zsombi, a hirdetés alapján a 19. kerületben laksz? Ha nem zavarok - de csak akkor - megnézhetném valamikor a motort? Köszi! PK

Előzmény: mzsombi (1531)
mzsombi Creative Commons License 2015.08.01 0 0 1531

Sziasztok!

 

46.000 Innován eltöltött kilométer után megválok a típustól, eladó lett a második Innovám:

http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_anf_125_innova-9223246

Kérésre nagy képeket szívesen küldök!

 

Jó volt veletek körváltózni! :)

 

Üdv,

Zsombor

akosbitto Creative Commons License 2015.07.14 0 0 1530

Na megnéztem egy motort. Alapvetően nem volt rossz, viszont amikor be raktam egyesbe, kicsit ugrott, illetve egyesbol nem tudtam visszarakni uresbe. És úgy zorogtek rajta a műanyagok, mint az állat. :)

Előzmény: truckR (1525)
akosbitto Creative Commons License 2015.07.14 0 0 1529

Miért, neked van egy eladó Innovád? :)

Előzmény: BUSZNYI (1528)
BUSZNYI Creative Commons License 2015.07.14 0 0 1528

Köszönöm mindenkinek a motorra szóló infromációkat.

Akkor már cska meg kell várjam hogy valaki el akarja adni az enyémet:-)

Előzmény: pke1977 (1518)
pke1977 Creative Commons License 2015.07.14 0 0 1527

Én 23-23 km-t megyek egy nap, keresztül a városon. A motor gond nélkül bírja, csak az olajat nézem hetente, és tankolnomkell 3-4 naponta. Ennyi időt a zsoké is bőven kibír rajta, de vannak itt olyan felhasználók, akik ennél sokkal többet mennek naponta minden gond (gép vagy ember) nélkül. Hajrá!

Előzmény: akosbitto (1526)
akosbitto Creative Commons License 2015.07.13 0 0 1526

Köszönöm az összefoglalót. :) Még egy dolog: napi 60-70 kilométert tennék meg vele munkába és haza, leginkább Budapesten és környékén. Bírja ezt a távot, illetve én kibírom rajta? :)

Előzmény: truckR (1525)
truckR Creative Commons License 2015.07.12 0 0 1525

Először is pöccre indul önindítóval és berúgókarral is. A motor szépen halkan ketyeg, nem hallatszik a vezérműlánc csörgése és a szelepek csattogása.

Ha lenyomod a váltókart és berakod egyesbe akkor a váltó szépen klattyan és nem ugrik meg a motor. (ha igen, akkor a kuplung nem OK)

A gázt ráhúzva szépen megindul, rángatás nélkül.

Sebességeket szépen veszi, motorja csendesen purrogva jár, de ha odahúzod neki, akkor fickós hangon megindul.

Menet közben a gázt visszaengedve szépen  egyenletesen gurul.

(ha ütemesen rángat, akkor a lánc meg van nyúlva)

Első tárcsafék egy újjal húzva is harap, hátsó dobfék önmagában nem túl hatékony, de az elsővel együtt használva észrevehetően lassít.

Összességében azt kell érezned, hogy egy finom kis műszer. Ha csörög csattog, rángat, akkor az egy széthajtott példány.

A sok kilométer önmagában nem probléma, ismerek olyan Innovát amiben 80 000 km van és gyári állapotú.

Sok sikert a vásárláshoz!

Előzmény: akosbitto (1524)
akosbitto Creative Commons License 2015.07.09 0 0 1524

Belátható közelségbe került, hogy veszek egy Innovát. A dolgomat nehezíti, hogy még sosem vezettem ilyet. El tudnátok mondani, hogyan működik egy jó állapotú motor? Hogyan működik a váltó, van-e különös hangja a motornak, milyenek a fékek, mire kell figyelni a szokásos dolgokon kívül, stb.

Köszi!

pke1977 Creative Commons License 2015.07.08 0 0 1523

Akkor ezek szerint 1-2 deci lehet a különbség, illetve a hidegen meglévő alapjárat.

 

Én megpróbálom kímélni a motort, 80 fölé nem szoktam hajtani, leginkább 60-70 közötti az utazó, amennyi a megengedett azokon az utakon, ahol járok. A városban ez jó is. Sokat megyek ebben a tempóban, ezért is jobb, mint egy variátoros, ezek a Hondák tényleg az ingázást szeretik jobban, mint a belvárost (bár ott sincs semmi baja).

 

2014 decembere óta írok minden tankolást (eddig 26 alkalom), és azóta 4332 km-t mentem Budapesten. Ez alatt 81,58 l ment bele összesen, azaz 1,88 l/100 km az átlag. Mostanában már 200 km-t is elmegyek tankolások között, utána tankolok kb. 3,5 l-t. Napi kb. 50 km a munkába járás.

 

A fentiek fényében nem kell bizonygatni, hogy ez így ideális, főleg, hogy az autóhoz képest megspórolt időt bele sem számoltam. (És csak kétszer áztam el úgy, hogy a cipőmből is öntöttem a vizet...)

Előzmény: mzsombi (1520)
mzsombi Creative Commons License 2015.07.08 0 0 1522

De hat évvel fiatalabb, és harmada volt benne a kilométer a régihez képest. :) Plusz hidegen is van rajta alapjárat. 

Előzmény: foveon (1521)
foveon Creative Commons License 2015.07.08 0 0 1521

akkor ez azt jelenti hogy 26e/100km*0.2=52L*~400ft=20800ft-ot sporolt a 26e km-en az injektoros.

 

Előzmény: mzsombi (1520)
mzsombi Creative Commons License 2015.07.08 0 0 1520

Hajtottam elég sokat karbis (20e km), majd utána injektoros (26e km) Innovát ugyanazon útvonalon (melóba ingázás), nálam a karbis 2,1, az injektoros pedig 1,9 liter kért 100km-re, kb ennyi a különbség. A blokk, hajtás, egyebek gyakorlatilag ugyanaz, az injektorosnál katalizátor van a kipufogóban, meg egy-két plusz szenzor.

Előzmény: pke1977 (1518)
foveon Creative Commons License 2015.07.08 0 0 1519

az 50/70-es blokk egy kicsit mas mint a 90-es, egyszerubb megoldasok, egyszerubb kuplung, de a tobbi nagyjabol azonos.

 

 

Előzmény: pke1977 (1518)
pke1977 Creative Commons License 2015.07.08 0 0 1518

Az enyém 2005-ös, karburátoros. Jóformán ugyanaz a motor hajtja ezeket, szerintem még a 110-es Wave motorja is szinte ugyanez. A karbi-injektor különbség mindenképpen megjelenik a kézi szivató meglétében, és elvileg a fogyasztásban. Bár ha a karbis 1,7 litert fogyaszt, mennyi lehet a másik? 1,6?

 

A szomszédomnak van Monkey (50 cc), Dax (50), és Gorilla (125), de érdekes módon azok motorja nem ilyen, pedig ránézésre hasonló. Az Innova a C90-ből táplálkozik.

 

Ha valaki ért franciául, ajánlom ezt az oldalt: http://www.mini4temps.fr/

 

K

Előzmény: BUSZNYI (1517)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!